Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
Ik heb een probleem met mijn Seagate 7200.10 250GB harde schijf.

Situatie + Setup:

Situatie HDD:
Partitie 1: ong 120GB (Met games, software, films enz)
Partitie 2: ong 50GB (Met W7 7100, week oud)
Partitie 3: ong 60GB (Met W7 7000, main os met veel belangrijke documenten en alle data)

Setup:
CPU: AMD Athlon 64 X2 5000+ BE
Mobo: MSI K9A2 CF-F
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 250GB (firmware 3.AAC)
Videokaart: XFX 7900GS
RAM: 2Gb Team Xtreem 800Mhz

Probleem:
Ik wilde met Acronis Disk Director een partitie vergroten (en dus een andere verkleinen). Dit ging niet helemaal goed. De status bleef meer dan een uur op ong 69% staan, iets wat mij nog nooit is overkomen.
Dus ik heb de PC gereboot, en toen deed hij het niet meer. Ik kon niet meer booten, hij geeft een melding met iets van: "A disk read error occurred. Press Ctrl + Alt + Del to restart." Herstellen met de Windows 7 (build 7100) dvd helpt ook niet. Hij zegt dat er geen hard disk is, of dat de harddisk niet reageert.

Al geprobeerd:
- Ik heb dus al geprobeerd te herstellen met de W7 DVD, mag niet baten, DVD zegt dat er geen HDD op is aangesloten
- CHKDSK. Ik heb de HDD van beneden op mijn PC aangesloten (op XP), nieuwe W7 installatie en daarop mijn HDD aangesloten. Daarmee heb ik CHKDSK geprobeerd, maar ook die was hartstikke lang bezig met allemaal 'File record segment xxxx is unreadable'- meldingen. Als ik in Deze Computer een partitie wil openen zegt Windows dat ik de partitie eerst moet formatteren voordat ik hem kan gebruiken, maar dat wil ik dus juist niet. Toen zag Windows hem nog, maar dat is nu ook al niet meer het geval.
- Ik heb Hiren Boot CD gedownload, en verscheidene programma's geprobeerd, maar dat duurt allemaal zo lang (zie ook de tijdsduur op HDTune screen:S), dan ben je twee dagen verder wil je alles gecheckt hebben.
- Volgens Acronis Disk Director is één partitie (met W7 7000 én al mijn documenten) een 'None Partition: 0x7 (NTFS, HPFS)'-partitie. De andere twee zijn nog wel gewoon NTFS, maar daar zitten wel bad sectors in.
- Op de Hiren CD staat ook HDD Regenerator, dat zoekt naar bad sectors en ze ook recovert. Na 7 uur was er 30MB gecheckt, en zijn er 880 bad sectors gerecovert. In dit tempo was hij gemiddeld nog ong 6 jaar bezig om alles te checken :+ Die heb ik dus ook maar stop gezet.

HDTune:

Ik heb ook maar even een HDTune error-scan laten lopen. Zie hieronder het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://xs538.xs.to/xs538/09181/errorscan655.png
Na 4 uur ben ik er maar mee gestopt. Ze zijn allemaal dus damaged. De health is nog wel goed, twee zijn geel, maar het totaal is nog OK.

De oplossing:
Hopelijk weten jullie een oplossing die werkt, en dat ik mijn data het liefst nog behoud. Ik heb ook al ge-e-maild naar iemand van i365 (zij recoveren Seagate harde schijven), maar hij antwoord niet. 30 april al ge-e-maild :+
Datarecovery zal wel prijzig zijn, maar het moet dan maar, omdat er veel belangrijke data op staan; documenten/verslagen voor school, foto's, backups van websites, broncodes van websites enz.

Als er geen oplossing is, weten jullie dan een goede HDD recover bedrijf, het liefst in Nederland.

Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Heeft niemand een goede oplossing?
Probleem is nog steeds niet opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom check je de schijf niet gewoon met SeaTools van Seagate zelf ?? Wel erg veel schade trouwens... succes met recovery :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Die stopt na een klein poosje met checken, geeft een één of andere lees-foutmelding.
Ik heb nog een andere HD Tune screen met minder rode vakken.
Maar ik zag net dit topic ook, dus dat ga ik eerst even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe heb je die gestart ? Dat soort tools willen weleens raar gaan doen als je ze niet vanaf een floppy start :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

pino112 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:54:
Maar ik zag net dit topic ook, dus dat ga ik eerst even proberen.
Ik wilde je net gaan wijzen op dit topic en de FAQ's van dit subforum, ook daarin kun je veel informatie vinden met betrekking tot datarecovery. Verder wil ik je er op wijzen dat verwijzingen of het bespreken van illegale software niet is toegestaan en daar bedoel ik Hirens BootCD mee. Dit topic zal ik dan ook sluiten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.