Beeldkwaliteit foto's (6,3 mp) op hdready / fullhd

Pagina: 1
Acties:

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:25
Ik ben al geruime tijd een (passieve) gebruiker van dit forum in mijn zoektocht naar een vervanger voor onze 32" philips crt.
Na een selectie, op voor mij in meer of mindere mate belangrijke criteria zoals diagonaal (40'/42"), breedte (max. 100 cm), merk (-imago), uiterlijk (bvk geen pianolak), energieverbruik (staat veel aan i.v.m. kids), reviews en de prijs, heb ik uiteindelijk mijn lijst weten te beperken tot de volgende modellen:

sony 40w4000
- niet meer overal te krijgen
+ looks, beoordelingen, prijs, energieverbruik, geen pianolak, breedte < 100cm

panasonic p42x10, p42s10 of p42g10
- uiterlijk (pers.), breedte (>100cm), pianolak
+ beoordelingen, lichte voorkeur voor plasma,

philips 42pfl7404/h
- nog geen reviews gezien, gezien de vele aanwezige beeldverbeteraars kans op lipsync en inputlag problemen, pianolak/glas
+ uiterlijk (zeer smalle lijst), breedte (nog geen 100 cm en wel 42"), prijs

Het bos is hiermee, voor mij in ieder geval, al behoorlijk uitgedund.

Echter heb ik nog één belangrijk criterium en dat is de weergave van digitale foto's in jpeg formaat met een resolutie van 6,3 mp (2848 x 2136 pixels) al dan niet bewerkt, via sd of usb.

Is hiervoor een fullhd het meest geschikt?.
Ik heb hier nog geen info over kunnen vinden.
Voor het overige wordt de tv (voorlopig) alleen gebruikt voor sd materiaal en de wii.

[ Voor 0% gewijzigd door brutusl op 10-05-2009 12:13 . Reden: 42pfl7407 moet zijn 42pfl7404 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 18:16
Hoe zou een hd ready beter kunnen zijn voor hoge resolutie foto's? Dus ja, een full hd is het meest geschikt. Al haal je natuurlijk maximaal de hd resolutie en niet de volle 6,3mp. Maar gezien de kijkafstand maakt dat ook niet uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
HD ready is ~1 megapixel (1280 x 720), FULL HD is ~2 megapixel (1920 x 1080).

Om je foto's zo mooi mogelijk te zien wil je dus inderdaad een FULL HD TV.

[ Voor 9% gewijzigd door Jheroun op 12-05-2009 11:19 . Reden: resoluties even toegevoegd ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Het lijkt me dat je een tv koopt om tv op te kijken?

Volgens mij ga je bijna geen verschil zien op je foto's bij een HD-Ready of Full-HD.
Ga eens naar de MediaMarkt met een SD'tje met foto's op en steek eens in beide om te vergelijken?

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik blijf het interessant vinden dat mensen bij een tv van 42" blijven onderzoeken of fullHD wel zichtbaar is boven HDready terwijl iedereen voor een foto van 10 x 15 cm liever 10 megapixels heeft dan 5 7(8)7

Voor bewegende beelden is wellicht wat minder detailniveau nodig maar als je een foto gaat bekijken is meer resolutie alleen maar mooier.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Jheroun schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:14:
Voor bewegende beelden is wellicht wat minder detailniveau nodig maar als je een foto gaat bekijken is meer resolutie alleen maar mooier.
Dit klopt wel ja. Heb zelf een HD-Ready en bij bewegende content is het verschil met een FullHD niet onwijs groot. Bij een stationair beeld zoals een foto, of de film op pauze bijvoorbeeld, zie je wel zeker meer detail op een FullHD tv.

Als foto's bekijken zó belangrijk is zou ik dan ook op zeker gaan voor een FullHD.

Nickname does not reflect reality

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Ja en het mooiste is natuurlijk om de foto's te croppen naar de juiste aspect ratio om vervormd beeld tegen te gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1