Connection string + query

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik ben bezig met een programma te schrijven in c#. Maar ik krijg steeds errors in mijn insert functie:

using System.Data.SqlClient;

string conn = "Data Source=SQLEXPRESS;Initial Catalog=MMG;Integrated Security=SSPI;";

SqlCommand cmd = new SqlCommand("INSERT INTO MMG VALUES (Jaap, Stam,);", conn);

Errors:

Error 1 A field initializer cannot reference the non-static field, method, or property 'Mmg.Form1.conn' C:\Users\*****\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Mmg\Mmg\Form1.cs 25 82 Mmg

Error 2 The best overloaded method match for 'System.Data.SqlClient.SqlCommand.SqlCommand(string, System.Data.SqlClient.SqlConnection)' has some invalid arguments C:\Users\Joost Oostburg\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Mmg\Mmg\Form1.cs 25 26 Mmg

Error 3 Argument '2': cannot convert from 'string' to 'System.Data.SqlClient.SqlConnection' C:\Users\Joost Oostburg\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Mmg\Mmg\Form1.cs 25 82 Mmg

vage ado.net :o heb al zoveel geprobeerd ben ik nou echt zo een noob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
Niets vage ADO.NET.
Je hebt ergens een syntax fout, maar waar die precies zit, is moelijk te zeggen met de code die je nu geeft.
Ik denk, dat je je variablen conn & cmd als member - variables hebt gedeclareerd en ze ook zo wilt gebruiken, maar dat gaat niet op deze manier.
(Er zitten trouwens ook een aantal syntax errors in je SQL statement (een komma na Stam, en strings die niet ge-quote zijn; daarbij is het ook niet aan te raden om je column-list niet te specifieren in je insert-statement).
vage ado.net :o heb al zoveel geprobeerd ben ik nou echt zo een noob?
Blijkbaar wel ja ...

[ Voor 10% gewijzigd door whoami op 09-05-2009 20:48 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
1: je probeert vanuit een static method een nonstatic object te benaderen.... dat mag niet. Andersom wel.
2 en 3 horen bij elkaar, je moet als tweede parameter een sqlConnection meegeven, en niet alleen maar de connection string.

dus waar je nu je string "conn" hebt staan gewoon "new sqlConnection(conn)" neerzetten, en je bent er.

( onder voorbehoud van typfouten )

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je query is ook niet goed:
SQL:
1
INSERT INTO MMG VALUES (Jaap, Stam,)
En welke waarde moet in welk veld komen? :? En wat doet die komma na Stam er? :)
Van welke SQL server maak je gebruik?

Dit is eigenlijk ook basic SQL, lees je dus vooral goed in over insert:
SQL:
1
INSERT INTO `tabel` (`voornaam`, `achternaam`) VALUES ('Jaap', 'Stam');
Zou allicht beter moeten werken.

[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 09-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Nu online
C#:
1
2
3
4
5
SqlConnection conn = new SqlConnection("Initial Catalog=MMG;Data Source=LAPTOP_JOOST\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;");
            SqlCommand q = new SqlCommand("INSERT INTO klant (voornaam, achternaam) Values ('jaap', 'stam')", conn);
            conn.Open();
            q.ExecuteNonQuery();
            conn.Close();

Alleen mijn datasource werk nog niet: Error 1 Unrecognized escape sequence C:\Users\****\Documents\Visual Studio 2008\Projects\Mmg\Mmg\Form1.cs 49 98 Mmg

Edit: hoe je codes kan schrijven op deze site is ook nog een raadsel :+

Edit2: Nu werkt hij wel er moest een extra backslash bij ??!! LAPTOP_JOOST\\SQLEXPRESS

[ Voor 17% gewijzigd door jostefa op 09-05-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jostefa schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:32:
Edit: hoe je codes kan schrijven op deze site is ook nog een raadsel :+
Als je view message op mijn bericht doet zie je dat zo... :) Maar kort en bondig:
code:
1
[code=programmeertaal]hier komt je code[/code]
Zie ook Overzicht van UBB-codes #tag_code

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 09-05-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
[code] -tags gebruiken.

Met de code die je nu post, kunnen we ook niets.

In C# moet je \ en ' en andere zut escapen (\ voorzetten), of gebruik maken van @

code:
1
"Dit is een geldige string met \\"

of
code:
1
@"Dit is een geldige string met \"

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa