Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media Center - clients, tips en advies

Pagina: 1
Acties:

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik ben al erg lang op zoek naar goede software om een 'play-all' media center in elkaar te kunnen zetten. Ik zeg 'play-all' omdat ik als anime-fan zoveel verschillende formaten heb, dat het lang lastig was om alles werkend te krijgen. Met het CCCP codec pack lukt dat nu perfect (ook in Windows 7 met wat werk), maar nog steeds niet in een media center. Deze wil ik in de komende 2 jaar eens gaan bouwen, maar dan moet ik wel zeker weten dat wat ik erop draai, ook werkt.

Ik vraag niet naar een kant-en-klare oplossing, maar alleen jullie ervaring of advies mbt een aantal programma's.

Wat ik wil afspelen is het volgende:
  • formaat: MKV/OGM/MP4/AVI/DVD (/BlueRay?)
  • Codecs: XviD, DivX, H264
  • ondertitel: srt, ssa, sub, idx
  • TV-opnemen via extender
En het volgende heb ik al geprobeerd:
  • XP Media center: nogal buggy, en kon niet goed mijn door DVDrebuilder gehaalde DVD's altijd vlekkeloos afspelen, en had geen goed ondertitel support
  • Vista Media Center: nogal zwaar, en zag niet al mijn MKV's en sommige MP4's en ondertitels lieten ook te wensen over. Ik zag onlangs dat daar nogal wat hacks voor bestaan, dus misschien zit hier toch de beste mogelijkheid?
  • Windows7 media center: werkte best goed, met wat registry veranderingen kon ik al mijn files laten werken, alleen werkt de combinatie Xvid+ondertitel in OGM/MKV niet, doordat ik het niet voor elkaar krijg Xvid dmv ffdshow te laten decoden.
  • Xbox Media Center: werkte goed, maar alleen geen support (nog) voor idx/sub ondertitels en ik zag ook niet zo gauw mogelijkheden om digitale TV binnen te kunnen halen
Ik denk zelf dat Windows7 best wel een kans heeft, gezien DivX labs ookal aan een oplossing scheen te werken voor mkv support, maar het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre de ondertitels en audio-streams ook verwerkt worden in die oplossing. Andere optie blijft XBMC, maar ik heb geen idee of, en wanneer idx/sub support beschikbaar wordt, alsmede het ondersteunen van digitale TV.

Dus mijn vraag luidt: met welke oplossingen hebben jullie de beste ervaring, of waar zien jullie met ook op mijn verhaal het meeste toekomst in? Dan weet ik waar ik me een beetje op moet richten.

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

• Evil_king
Helemaal niemand?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet gewoon de meest redelijke oplossing gebruiken. En dan voor bepaalde formats even Gom/KMplayer/VLC o.i.d openen?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Op mijn vista mediacenter heb ik geen problemen ondervonden met de genoemde formats. Ik denk dat je nog eens kritisch moet kijken naar je codecs. Ik kan je aanraden om eens te kijken naar vista codec pack. Zorgt ook dat binnen media player alles af te spelen valt en daarnaast worden ook srt bestanden ondersteund. Noot die ik er wel bij moet plaatsen is dat je de srt exact dezelfde naam moet geven als de avi. dus 1234567.avi en 1234567.srt. Als ze in dezelfde map staan worden ze door mijn systeem automatisch weergegeven in Media player, dus ook in media center.

Daarnaast speelt hij alles af. Tevens is het gewoon mogelijk om digitale tv te ontvangen door er een tv kaart in te stoppen. Ik zelf gebruik digital everywhere, waar ik zeer tevreden over ben. Een naadloze integratie in media center. link

Mochten er nog specifieke vragen zijn kun je me altijd even een mailtje sturen via mijn profiel.

Kijk ook eens hier: Home Theater PC (HTPC) Deel 3

[ Voor 3% gewijzigd door muppet99 op 14-05-2009 10:22 ]

Carpe Diem

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 11:15

bosaap22

Doing things I'm good at.

Heb je ook gedacht aan Media Portal?
Veel instelmogelijkheden en niet heel simpel voor beginners om in te stellen, maar het werkt prima!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er loopt in Client Software Algemeen bovendien ook al Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2) en [XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII.

Kijk daar eerst even? Ik denk dat je de meeste issues dan ook wel terug kan vinden :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Evil_king
Bedankt voor de tips, die links gaan waarschijnlijk veel vragen oplossen. Mediaportal had ik nog niet van gehoord, misschien is dit idd wat.

@Noork: Dat is mn laatste oplossing, maar dat werkt minder fijn vanaf de bank met (het lieftst) alleen een afstandsbediening.

Pagina: 1