Ik ben al erg lang op zoek naar goede software om een 'play-all' media center in elkaar te kunnen zetten. Ik zeg 'play-all' omdat ik als anime-fan zoveel verschillende formaten heb, dat het lang lastig was om alles werkend te krijgen. Met het CCCP codec pack lukt dat nu perfect (ook in Windows 7 met wat werk), maar nog steeds niet in een media center. Deze wil ik in de komende 2 jaar eens gaan bouwen, maar dan moet ik wel zeker weten dat wat ik erop draai, ook werkt.
Ik vraag niet naar een kant-en-klare oplossing, maar alleen jullie ervaring of advies mbt een aantal programma's.
Wat ik wil afspelen is het volgende:
Dus mijn vraag luidt: met welke oplossingen hebben jullie de beste ervaring, of waar zien jullie met ook op mijn verhaal het meeste toekomst in? Dan weet ik waar ik me een beetje op moet richten.
Ik vraag niet naar een kant-en-klare oplossing, maar alleen jullie ervaring of advies mbt een aantal programma's.
Wat ik wil afspelen is het volgende:
- formaat: MKV/OGM/MP4/AVI/DVD (/BlueRay?)
- Codecs: XviD, DivX, H264
- ondertitel: srt, ssa, sub, idx
- TV-opnemen via extender
- XP Media center: nogal buggy, en kon niet goed mijn door DVDrebuilder gehaalde DVD's altijd vlekkeloos afspelen, en had geen goed ondertitel support
- Vista Media Center: nogal zwaar, en zag niet al mijn MKV's en sommige MP4's en ondertitels lieten ook te wensen over. Ik zag onlangs dat daar nogal wat hacks voor bestaan, dus misschien zit hier toch de beste mogelijkheid?
- Windows7 media center: werkte best goed, met wat registry veranderingen kon ik al mijn files laten werken, alleen werkt de combinatie Xvid+ondertitel in OGM/MKV niet, doordat ik het niet voor elkaar krijg Xvid dmv ffdshow te laten decoden.
- Xbox Media Center: werkte goed, maar alleen geen support (nog) voor idx/sub ondertitels en ik zag ook niet zo gauw mogelijkheden om digitale TV binnen te kunnen halen
Dus mijn vraag luidt: met welke oplossingen hebben jullie de beste ervaring, of waar zien jullie met ook op mijn verhaal het meeste toekomst in? Dan weet ik waar ik me een beetje op moet richten.
"Contact your admin for details" - But I'm the admin!