• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Achtergrondinfo: Ik kijk momenteel Bluray's via een PS3 en een Onkyo 606 (met KEF 3005 speakers) op een Philips 9703 LCD.

Zoals bekend heeft de Philips met de HD natural motion aan (frames bijverzinnen om video vloeiender te maken) nogal wat input lag (tussen aankomst video op de TV en afbeelden op het panel zit ~200ms). Met HD natural motion uit is die issue er niet.

De Onkyo 606 kan tot 100ms audio vertragen, niet genoeg dus. Met HDNM aan zie ik dus lipsync problemen. Audio door de TV trekken is geen optie, door HDCP restricties komt er dan geen volwaardig geluid meer uit (meestal stereo downmix), bovendien heeft de TV geen HDMI-out dus Dolby of DTS HD gaan daar sowieso niet doorheen kunnen.

Ik heb wel eens vage berichten gelezen dat er ook Bluray spelers zijn die zelf de audio al een delay mee geven voordat ze het doorsturen, ik kan hier echter slecht informatie over vinden, vandaar de vraag: Heeft er hier iemand meer kennis of ervaring over Bluray spelers die audio kunnen delayen?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
de 606 heeft toch autosync via hdmi 1.3a?

Jij stuurt zeker LPCM signalen uit naar de receiver?

[ Voor 153% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2009 13:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Chevy454 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:55:
Jij stuurt zeker LPCM signalen uit naar de receiver?
PS3 hè... Daarmee kan je helaas geen HD-audio bitstreamen ;)

Nickname does not reflect reality

• Jheroun
  • Niet online
Yup, PCM.

De 606 heeft autosync maar kan nog steeds niet meer delayen dan 100ms. Als ik autosync aan zet zegt de sync 200ms maar de delay nog steeds maar 100. Autosync heb ik uitgezet, ook als HDNM uit stond gaf de TV die 200 door, wat ook niet echt handig was :) Het werkt allemaal nog niet helemaal optimaal.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:01:
PS3 hè... Daarmee kan je helaas geen HD-audio bitstreamen ;)
De andere kant van de medaille dus. Met mijn BR speler kan ik wel bitstreamen maar kan ik geen spellen spelen. Het is maar wat je wilt.
Jheroun schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:02:Als ik autosync aan zet zegt de sync 200ms maar de delay nog steeds maar 100. Autosync heb ik uitgezet, ook als HDNM uit stond gaf de TV die 200 door, wat ook niet echt handig was :) Het werkt allemaal nog niet helemaal optimaal.
Heb je toevallig niet een andere bron? Dan weet je waar je moet zoeken. (stel het probleem ligt bij de receiver dan heeft een BR-speler geen zin, tenzij je een special met delay functie moet nemen blabla ;) )

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
Waar het probleem zit is niet zo moeilijk, dat is de TV. Alleen de oplossing van de receiver is in dit geval niet toereikend. Zelf vind ik natural motion een film doen veranderen alsof het gemaakt is met een amateur camera, dus mijn oplossing is dat juist uitzetten :)
Maar als je dat liever niet doet zou ik toch eens kijken naar een andere receiver, anders blijft het probleem bij alle andere bronnen bestaan. Al zou je welliswaar het meeste via de TV, en dus met de juiste delay, kunnen laten lopen. Alleen met andere hdmi bronnen gaat dat niet op.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jheroun
  • Niet online
HDNM zet ik meestal ook uit maar bij sommige films is het wel gaaf, Earth of animatiefilms enzo.

Die Onkyo is verder perfect dus daar wil ik niets aan veranderen. Bitstream vind ik een nonissue, er zit geen kwaliteitsverschil tussen bitstream en PCM. Een andere receiver zou het delay probleem inderdaad wel op kunnen lossen ja. Als ik geweten had dat die TV zoveel delay had had ik een iets ander type gekocht dat wel 200ms kan opvangen, ik had wel research gedaan, maar kennelijk niet genoeg :$

Ik wil sowieso graag een losse Bluray speler omdat de PS3 iets van 120 watt gebruikt bij het kijken van een film en een dedicated speler 40 watt ofzo, dat vind ik toch een behoorlijke factor. Daarnaast is de PS3 (40g model) wel stil maar niet doodstil dus een losse speler zit er sowieso aan te komen. Samen met de flarden van info over Blurayspelers die kunnen delayen is een aparte speler dan ineens een heel goed idee. Overigens zou een PS3 die delay ook in theorie moeten kunnen doen, het apparaat is krachtiger dan de gemiddelde Bluray speler en heeft waarschijnlijk meer dan genoeg geheugen om die paarhonderd milliseconden te bufferen, maarja, ik heb geen contacten met PS3 developers :)

Daarmee kom ik weer terug bij mijn oorspronkelijke vraag: weet er iemand iets over Bluray spelers die audio kunnen delayen?

• Jheroun
  • Niet online
Viaviavia kwam ik terecht op de site van OPPO, hun BDP-83 noemt in de handleiding A/V sync en stelt dat dit in stappen van 10MS instelbaar, is, alleen niet wat het maximum is. Ik zal ze eens een mailtje sturen, met een beetje geluk kan in ieder geval deze spelen wat ik wil.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Pioneer 320 kan tot 250ms delayen, in stapjes van 5ms. Deze speler is echter wel tráág, dat je dat weet ;)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

De Sony BDP-S350 kan tot 120 ms vertragen in stappen van 10 ms. Als de Onkyo ook nog eens 100 ms kan vertragen kan je in totaal max. 220 ms vertragen.

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Brad Pitt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:54:
Pioneer 320 kan tot 250ms delayen, in stapjes van 5ms. Deze speler is echter wel tráág, dat je dat weet ;)
ik heb de bdp-320 nu ook, maar ik kan niet echt zeggen dat hij nou zo traag is. Hij is natuurlijk niet zo snel als een gewone dvdspeler, maar om hem nu te brandmerken als een trage speler vind ik iets te ver gaan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:16

FeaR

In GoT we trust

maurits187 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:50:
[...]
ik heb de bdp-320 nu ook, maar ik kan niet echt zeggen dat hij nou zo traag is. Hij is natuurlijk niet zo snel als een gewone dvdspeler, maar om hem nu te brandmerken als een trage speler vind ik iets te ver gaan.
En toch is hij traag vergeleken met spelers van Samsung, Panasonic, LG. etc. die wél binnen de halve minuut op kunnen starten... Maar liever een langzame Pioneer dan een snel ander merk (voor mij dan...).

Maar over die tv:
Heb hier thuis ook zo'n leuke 9x03-serie staan, maar als ik Blu-ray kijk zet ik inderdaad ook de tv altijd op "spel" mode. Dus geen beeldverbeteraars en dergelijke. Geeft een naar mijn mening beter beeld, maar dat is persoonlijk natuurlijk...
Heb voor DVD kijken wel altijd alles aan staan van HDNM, dus toen had ik ook lag. Probleem "opgelost" door een Denon AVR-2809 te kopen met 200ms instelbare delay :+

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 02-08-2009 01:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jheroun
  • Niet online
Oppo heeft me teruggemailed, die kan over de hdmi tot 200ms delayen, dus dat klinkt als een goed apparaat. Nu nog een dealer vinden. Bedankt voor de info over andere delayende spelers trouwens!

Verwijderd

Oppo producten kunnen bij mijn weten enkel online besteld worden (bij Oppo zelf of via amazon.com)

• Jheroun
  • Niet online
OPPO service attendeerde mij op http://www.crtprojectors.co.uk/region_free_bpd-83.htm waar ze de regio en zone vrije versie van het ding verkopen. Kost wel €730 inclusief levering, dus ik pas maar even :|

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:16

FeaR

In GoT we trust

Jheroun schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:37:
OPPO service attendeerde mij op http://www.crtprojectors.co.uk/region_free_bpd-83.htm waar ze de regio en zone vrije versie van het ding verkopen. Kost wel €730 inclusief levering, dus ik pas maar even :|
Er kwam toch ook een Europese versie, dus Regio B, welke wat "normaler" was geprijsd?
Dacht iets van €499,-, dus redelijk "concurrerend" met de Pioneer BDP-320.
Alleen zijn de verhalen over Oppo niet altijd gelijk: de één vind het beter dan merken als Denon, Marantz, NAD, etc waar de ander liever een Samsung speler heeft omdat die gelijkwaardig zou zijn... Beetje uiteenlopende ervaringen dus...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Jheroun schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:37:
Tsja, het kost een paar centen ........ ;)

I.v.m. garantie kan het ook hier:
http://www.jvbdigital.nl/...e=brand&searchstring=Oppo
Pagina: 1