Mooie uitspraken van verkopers

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:49
Als een tijdje ben ik op T.Net aan het zoeken naar een topic over mooie uitspraken van (computer-)verkopers en aanverwanten. Dit heb ik helaas niet kunnen vinden en heb derhalve besloten om zelf maar zo'n topic te openen. Niet omdat het zo serieus is maar meer voor de 'ontspanning' zeg maar.
Dus mocht je mooie uitspraken hebben gehoord en je wil die graag met ons delen kun je je hieronder uitleven. Wegens privacy redenen lijkt het me onwenselijk om degene die een mooie uitspraak heeft gedaan bij naam te noemen. Grof taalgebruik e.d. is natuurlijk uit den boze maar dat spreekt voor zich.

Om alvast een kleine start te geven:
Verkoper: Meneer, als u foto's op uw USB stick wilt opslaan zou ik u een U3 USB-Stick willen aanraden. Deze sticks zijn er speciaal voor bedoeld om foto's op te slaan.
Klant: Waarom zou ik geen 'gewone' USB zonder U3 nemen? Die zijn een stuk goedkoper?
Verkoper: U3 is een techniek die is ontworpen om veilig foto's op te kunnen slaan op een USB Stick.
Klant : Ik wil graag het interne geheugen van mijn laptop uitbreiden. (een of andere Acer)
Verkoper : Ik zal eerst voor u kijken welk geheugen er in kan. (er wordt op internet gezocht) Zo te zien zit er DDR3 geheugen in deze laptop wat betekend dat u iedere soort DDR geheugen er in kunt doen. DDR3 is namelijk compatible met DDR2 en DDR-normaal.
Het mooie was dat op het moment dat de verkoper dit zei iemand anders in de winkel op dat moment een slok Fanta nam en zo hard moest lachten om wat de verkoper zei dat de Fanta over de toonbank vloog. Was een vrij hilarische situatie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hier is al een vrij mooi topic over
Idiote antwoorden die je krijgt in een winkel
en ook vanaf de andere kant
idiote vragen die je gesteld krijgt in een winkel

Je moet alleen HK toegang aanvragen om die te kunnen lezen.

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:49
Ja dat is eigenlijk precies wat ik bedoel maar waarom zijn bovengenoemde topics die niet openbaar? Zou het niet leuk zijn als iedereen daar lol aan zou kunnen beleven? Nu ben ik zelf vooral een lezer op het forum en de frontpage (en hou van het schrijven van reviews) maar kom bijvoorbeeld niet aan de 50 posts de afgelopen 3 maanden hetgeen betekend dat ik niet toe zou worden gelaten tot de HK en derhalve ook deze lol zou moeten missen... Beetje treurig... :'(

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het ging er bij mij meer om wat de verkoper/TD jongen stond te doen, hele tijd geleden alweer maar hier komt ie.

Ik zit te wachten bij de 'TD balie' en er staat een ouder stel voor mij die een windows 95/98 pctje hadden en er een (nieuwe?) cd-brander in hun pc wilde, het oudere stel stond er al een tijdje omdat de td'er het spul niet aan de praat kreeg. Hij probeerde elke keer de diskette die bij de cdspeler zat te kopieren naar de hardeschijf en vroeg zich af waarom dat niet werkte.

Na ongeveer ~10 kopieer pogingen/restarts vertelde de 'td'er' het stel 'Ja we moeten de pc in behandeling nemen want er is kennelijk een hardware probleem waardoor de cdspeler niet werkt'
De kopers waren hier niet echt blij mee, zeker niet toen ze hoorde dat het nog eens 65 gulden per uur extra ging kosten.
Toen het stel vroeg of 'de td'er' het misschien niet fout deed, antwoorde hij 'Meneer, mevrouw ik doe dit werk al jaren, u kunt van mij aannemen dat het een hardware probleem is en er misschien een mogelijkheid is dat het systeem nog meer problemen heeft'.

De td'er liep even weg en heb ik het stel even geholpen, regeltje toegevoegd aan config.sys/autoexec.bat en het werkte.

Toen hij terug kwam en zag dat het ineens wel werkte wilde hij het stel nog laten betalen voor de ~30 minuten die hij daar had staan kloten.
(Was voor mij ook de laatste keer dat ik daar kwam).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De reden is dat dit soort topics niet echt tot het doel van GoT horen. Maar om ze niet helemaal te verbannen is er gewoon een apart plekje voor. De HK is niet openbaar, omdat GoT voornamelijk een techforum is, en de HK een extraatje blijft.

Zie ook Read only toegang voor HK

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 sluit zich aan bij de uitleg van TERW_DAN en dit topic gaat dan ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.