De Ultieme Gaming & Muziek Speakers 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ik ben nu al een hele week opzoek naar de geschikte geluidsinstallatie en geluidskaart voor mijn nieuwe computer die ik binnen 2 maand ga bouwen.

Mijn computer wordt natuurlijk een pro gamer, dus ik heb een goede surround nodig.
Maar zeker even belangrijk, ik ben een zeer grote muziekliefhebber (ik beluister iedere dag minimum 3 uur actief muziek). Bij het afspelen van muziek moeten de spreakers niet in surround afspelen, 2X stereo volstaat (stereo ipv surround is veel beter voor muziek).

Ik ben dus opzoek naar surround 5.1 speakers die zowel muziek (rock & metal) als games perfect kunnen weergeven. Hoe luider hij kan gaan, hoe beter.

Ik had de Logitech Z-5500 in gedachten maar het schijnt dat deze niet zo goed is voor rock & metal muziek...

Wie kan mij dus de gepaste speakers en geluidskaart aanraden?

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Geluidksaart, een Creative x-fi Titanium (niks aantrekken van al het negatieve geblaat over creative en x-fi, deze werkt prima in vista/W7), wel opletten dat hij pci-E 1X is.

Speakerset kan ik je zo zelf niet aanraden, dat is een kwestie van smaak, ik heb mun setje zelf samengesteld, ikzelf ben ook een metal/rock fan en dan vind ik die goedkope speakerboxjes bijna nooit voldoen.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 12:33

Krizzie

Progressive Music \o/

Auzentech X-Fi Prelude als geluidskaart, alles wat de X-Fi chips ook kunnen maar met betere hardware en support.

Een 5.1 set zoals je die in de winkel koopt gaat denk ik niet aan je muziek eisen voldoen. De Z5500 is leuk voor films en games maar voor muziek inderdaad veelste lomp. (Tenzij je verwend Hardcore/style liefhebber bent)

Misschien is een goede koptelefoon wel handiger voor de muziek?

Geluidswolk

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

egon088 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:18:
Maar zeker even belangrijk, ik ben een zeer grote muziekliefhebber (ik beluister iedere dag minimum 3 uur actief muziek).
Ultieme spreakers voor ca. € 250,=..... zoveel kost 1 van mijn KEF rearspeakers.

Mijn PC zit gekoppeld aan een goede versterker met daaraan goede speakers, pas dan kun je spreken van een behoorlijk geluid.

ARME AOW’er

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb zelf een Z-5500, en ik ben ook een gamer en ik luister ook erg veel metal & rock muziek naar mijn ervaring is deze speakerset daar gewoon geschikt voor is.
Maar heb je ook al gekeken naar een koptelefoon? want in een FPS kun je veel precieser zijn, met een koptelefoon kan ik gewoon horen waar een kogel vandaan komt en dan ook nog veel exacter dan met een speakerset ;)
Als je een koptelefoon wil moet je eens kijken naar een Sennheiser HD 555 en de Audio-Technica ATH-AD700.

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
hmm, ik ben niet echt voor koptelefoons, want soms game ik met vrienden bij me thuis, en als ik muziek afspeel zit ik niet altijd aan mn bureau zelf.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Overige Hardware is geen dumpbak. Speakers en aanverwante geluidsdingen kunnen prima in Audio en HiFi

>> Audio en HiFi

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Maak een shortlist, ga zelf luisteren, vergelijk specs en prijzen. En ik heb al eerder gezegd dat op deze manier ("wie weet er goede speakers") het topic geen overlevingskans heeft in AUD.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic net als de vorige keer op slot gaat. Opnieuw openen is dus niet de bedoeling...

[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 09-05-2009 00:29 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.