Het is krediet-crisis, mooi excuus om er wat geld tegenaan te gooien om de boel energiezuinig te maken.
Ik ben momenteel in het bezit van 2 Game-pc's die aanzienlijk wat stroom lusten. Een daarvan is ook mijn download-PC (nieuwgroepen). Beide pc's zijn aangesloten op een draadloze wrt54g router van Linksys. (bekabeling is geen optie ivm de inrichting/vrindin).
Tot op heden brand ik alle media op dvd en heb zodoende nogal wat schijfjes rondslingeren.
Hier wil ik ook vanaf.
Wat ik nu wil:
-media zonder te branden kijken op de tv. (ook bluerayhd)
-een energiezuinige download oplossing. (min. 3Tb raid1 of 5)
Welnu, twee opties:
1) Een popcorn aanschaffen en een NAS.
2) Een HTPC bouwen. (ervanuitgaande dat er 4 hdd in komen)
Vragen per oplossing:
1) - Is 54g snel genoeg om dit te streamen. (NAS (lan)zou in de meterkast komen, popcorn (wlan) bij de tv)
2) - Is dit wel energiezuiniger dan oplossing 1)
Deze vraag heb ik bij verschillende zelfbouwers neergelegd maar niemand komt echt met een duidelijke conclusie.
Is hier een makkelijk antwoord op?
Ik ben momenteel in het bezit van 2 Game-pc's die aanzienlijk wat stroom lusten. Een daarvan is ook mijn download-PC (nieuwgroepen). Beide pc's zijn aangesloten op een draadloze wrt54g router van Linksys. (bekabeling is geen optie ivm de inrichting/vrindin).
Tot op heden brand ik alle media op dvd en heb zodoende nogal wat schijfjes rondslingeren.
Hier wil ik ook vanaf.
Wat ik nu wil:
-media zonder te branden kijken op de tv. (ook bluerayhd)
-een energiezuinige download oplossing. (min. 3Tb raid1 of 5)
Welnu, twee opties:
1) Een popcorn aanschaffen en een NAS.
2) Een HTPC bouwen. (ervanuitgaande dat er 4 hdd in komen)
Vragen per oplossing:
1) - Is 54g snel genoeg om dit te streamen. (NAS (lan)zou in de meterkast komen, popcorn (wlan) bij de tv)
2) - Is dit wel energiezuiniger dan oplossing 1)
Deze vraag heb ik bij verschillende zelfbouwers neergelegd maar niemand komt echt met een duidelijke conclusie.
Is hier een makkelijk antwoord op?