[Paypal] Geld overmaken op PP rekening zonder Autom. Incasso

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik zit nog steeds met wat vragen omtrend de werking van Paypal.
Zelf heb ik altijd de indruk gehad dat ik op mijn Paypal rekening geld kon storten en vervolgens iemand kon betalen.
Echter lijkt dit niet te gaan zonder mijn eigen bank rekening nummer te verifiëren en Paypal te machtigen om ook automatische incasso's te mogen doen vanaf de rekening bij mijn eigen bank. (ABN AMRO).

Ik had met de search ook dit topic gevonden:
Paypal en automatische incasso

Echter ondanks de TS dezelfde vraag had, bleef deze in mijn ogen onbeantwoord.

Is het dus mogelijk om Paypal te gebruiken zodat ik geld kan overmaken op mijn paypal rekening (waar ik nog geen nummer van heb? :?) en dan een betaling te doen naar iemand met een andere paypal rekening?

Zoals ik het nu zie is dat alleen mogelijk door je eigen bankrekening te bevestigen en in te stemmen met de algemene voorwaarden. Echter stem je hiermee ook meteen in met de incasso machtiging voor Paypal zelf en dit wil ik eigenlijk niet.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:01

hellknight

Medieval Nerd

Ik heb nog even snel gekeken, en het lijkt erop dat je inderdaad de automatische incasse mogelijkheid niet uit kan zetten.
Zolang je echter zorgt dat je tegoed op je paypal account hebt, en geen aankopen betaald via paypal die je niet van je tegoed op dat moment kunt betalen, haalt paypal het geld gewoon van je tegoed, en krijg je dus nooit te maken met auto incasso

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Ok :),

In dat vorige topic waren er nog wat mensen die beweerde dat ze geld op hun PP rekening konden storten zonder, deze machtiging voor automatische incasso.

Het gaat me ook niet alleen om het feit dat ze geld van mijn eigen rekening af kunnen halen wanneer ik ze hiervoor machtig.
De veiligheid van mijn eigen rekening baart me meer zorgen.
Maar als ik weet dat ik de rekening een aantal maanden niet ga gebruiken kan ik deze natuurlijk weer verwijderen van mijn account. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:42
Ik heb voordat ik mijn bankrek had gekoppeld aan mijn Paypal-account altijd geld gestort op mijn Paypal-account. Ik kreeg ooit een code van Paypal die je moest neerzetten bij de "omschrijving" van je overboeking. Dat was volgens mij tijdens het aanmaken van het account of het instellen van het account.

Daarna toch mijn bankrek laten koppelen aan mijn Paypal-account, vervolgens vorig jaar toch maar laten ontkoppelen nadat ik verhaaltjes las over gekraakte accounts. Aangezien ik het slechts een paar keer per jaar gebruik had ik automatische incasso toch niet nodig.

Ik boek nu nog steeds eens in de zoveel tijd 2 a 3 tientjes over op mijn account en zet bij die overboeking die code neer. De code is uiteraard wel account gebonden. Misschien moet je door je account bladeren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het eenmalig wilt doen kun je de bankrekening inderdaad verifiëren, geld storten om vervolgens de rekening weer te verwijderen.
Je kunt uiteraard ook het geld storten stapje overslaan en het via auto-incasso sturen.

Daarnaast hoef je je weinig zorgen te maken dat er iemand geld gaat overmaken vanaf jouw (gehackte) PayPal account om vervolgens op te draaien via auto-incasso, je kunt immers dat geld gewoon terugboeken en daarna bij PayPal een claim indienen van een "unauthorized payment", zij zullen dan het geld terugvorderen vanaf de ontvanger en dit kan tot 3 maanden nadat de betaling is gedaan.

Als je überhaupt PayPal niet vertrouwd met je bank dan is het slim om helemaal het maar niet te gebruiken en dan maar Moneybookers te gebruiken, daar kun je wel met iDeal je account opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van automatische incasso heb ik niet echt verstand (Belg ;)) maar ik vermoed dat het gaat dat je niet langer je eigen bank-rekening gekoppeld wil zien aan je PayPal account.

Ik gebruik hiervoor https://www.wirecard.com/wirecard/, je krijgt dan een online Mastercard nummer & en een (Duits) rekening nummer waar je via een IBAN / Europees overschrijving geld kan op storten. Vervolgens heb ik dan mijn online Mastercard nummer gekoppeld aan mijn PayPal account.

Meer info : Wikipedia: Wirecard

Ik had er zelf de eerste keer wat problemen mee maar gebruik het ondertussen al een jaar zonder problemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 09:09 ]

Pagina: 1