Dual screen probleem - pc slaat vast - geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 10:32
Setup:
-GigaByte MA790X-UD4
-AMD Phenom II X4 940 Black Edition
-OCZ 4GB, DDR2, PC2-8500, 1066 MHz
-Sapphire PCIe 1024MB HD4870 T2xD LiRe [2x DVI)
- Windows XP Pro

Probleem:
Mijn hoofdscherm is een SamSung 203B - DVI (1440x1050). Zo gauw ik een tweede scherm (samsung HDreadyTV. 1366x768 ofzoiets), middels DVI (VGA kabel met DVI koppelstuk voor de videokaart) aan mijn videokaart sluit, is er nog geen probleem. Zo gauw ik ATI catalyst open en aangeef dat hij het hoofdscherm moet klonen of uitbreiden, slaat de PC vast met een vervelende tril toon uit de speakers. Keer op keer.

Oplossing:
? Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?
ik ga nog proberen het HDready scherm middels HDMI en koppelstukje DVI-HDMI aan te sluiten. Ben bang dat ook dit niet gaat werken.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Ik heb het idee dat dat iets te maken heeft met de HD4870, die heb ik zelf in mijn desktop zitten (al is het wel de 512 mb ddr5 variant). Werkt prima, maar op het moment dat ik een 2e scherm aansluit krijg ik regelmatig last van foutmeldingen dat het stuurprogramma van het scherm niet meer reageert en toestanden. Op het moment dat het 2e scherm uit staat nooit enig probleem.

ik heb het overige met een HP w1907 (hoofdscherm) en een 19" acer scherm waarvan ik het type niet uit mijn hoofd weet ;)

Het enige verschil: ik stelde het in via de eigenschappen van het bureaublad zeg maar, niet via CCC.

Desktop | Server | Laptop

• whynotreversed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 22:57
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat de 48xx ATI kaarten een beetje een probleem hebben met meerdere schermen...
NielsStevens schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:48:
slaat de PC vast met een vervelende tril toon uit de speakers.
Dat probleem heb ik namelijk ook, en ben al vanalles aan het testen, ook dingen buiten de videokaart , maar zit nu al tijdje rond te neuzen hier op het forum en kom steeds meer mensen tegen met ATI kaarten in die serie en die soortgelijke problemen hebben en meerdere schermen.

Zelf heb ik een Sapphire HD4850 met 2 schermen
1 Samsung SyncMaster 245B+ @ 1920x1200 - DVI aansluiting
1 CTX @ 1280x1024 - VGA met koppelstuk naar DVI aansluiting

Heb ook op random tijden dat me PC bevriest en er zon rare toon uit de speakers komt, was eerst alleen tijdens gamen en films, nu ook met filmpjes op internet en gister zelfs tijdens idling...

Probleem doet zich voor in XP en Vista.

Denk dat ik maar is het 2e beeldscherm erachter weghaal en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet, dan weet ik dus zeker dat het dat is, begin het behoorlijk vervelend te worden en kon het steeds niet vinden...
Mocht het dat dus zijn kan ik eindelijk is een oplossing zoeken en hoor je meer zodra ik wat heb kunnen vinden :)

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 10:32
whynotreversed schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:39:
Heb ook op random tijden dat me PC bevriest en er zon rare toon uit de speakers komt, was eerst alleen tijdens gamen en films, nu ook met filmpjes op internet en gister zelfs tijdens idling...

Probleem doet zich voor in XP en Vista.
Dit heb ik dus ook. Zonder dat het 2e beeldscherm ingeschakeld is: zie dit topic van mij: klik

De specifiaties van deze kaarten zijn geweldig, maar ermee werken gaat totaal niet, is dat ook jullie ervaring nu?