Aangeschaft BBG Game systeem Maart - loopt af en toe vast

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 01:10
Beste Tweakers,

Op jullie aanraden en met jullie hulp heb ik inmiddels 3 weken onderstaand systeem draaien. Voornamelijk samengesteld en gebaseerd op het BBG Game systeem. Hier en daar wat veranderingen. Heb het besteld bij Zercom, en bijna alles liep vlekkeloos. Een fijne winkel! (ze hebben het ook in elkaar geknutseld)

Ik heb er windows XP Pro opgezet (met NET2.0 geïnstalleerd). Het systeem loopt erg lekker! mijn complimenten! Het systeem werkt altijd goed, op een enkele moment na, wat heel karakteristiek is:

Als ik PC aan zet, weg loop en even weg blijf (10 min tot uur), dan heeft hij de neiging om zodanig vast te lopen dat de volgende dingen gebeuren:
-Muis (op bureaublad) kan ik bewegen
-Taakbalk en systeembalk rechtsonder geeft zandloper
-mappen kan ik niet aanklikken (er gebeurt niets)
-ik kan wel in taakbeheer middels ctrl+alt+del
-als ik daar de processen kijk, ziet er niet echt gek uit naar mijn mening
-als ik wat willekeurige processen ga beëindigen, komt er een klein beetje leven uit PC, het STARTmenu springt omhoog (omdat ik toch klikte), de mappen gaan open (omdat ik toch klikte) etc. etc. De acties gaan vertraagd. Maar hij valt wel weer in ZOMBIEstand...
-als ik PC wil afmelden of afsluiten via taakbeheer dan doet hij dat niet...

Als ik PCknop fysiek uitschakel en inschakel is er niets aan de hand...

Heeft hier iemand ervaring mee? Of weet iemand wat het kan zijn?
Systeem
AMD Phenom II X4 940 Black Edition | HDZ940XCGIBOX
Cooler Master Centurion 590 | RC-590-KKN1-GP
Cooler Master Silent Pro M600 | RS-600-AMBA-D3
Creative Labs Fatal1ty Gaming | 51MZ0310AA001
GigaByte MA790X-UD4
Hardware Installatie (assemblage)
Logitech MX518 | 931352-0311
OCZ 4GB, DDR2, PC2-8500, 1066 MHz | OCZ2P10664GK
OCZ TECHNOLOGY OCZ Keyboard Alchemy Series Elixir II for Gaming *Qwerty* - OALKBELX2US
Samsung SH-S223F | SH-S223F/BEBE
Sapphire PCIe 1024MB HD4870 T2xD LiRe
Scythe Mugen 2 SCMG-2000
Western digital VelociRaptor SATA Hard Drives | WD1500HLFS

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je tijdens probleem programma's niet kan laden en allemaal vertraagd gebeurt, kan het hd probleem zijn, of verkeerde power saving settings.

Je winkel heeft 'm in elkaar gezet. Dus het is hun probleem dat je computer niet goed loopt.
Het makkkelijkste is dat je hun even opbelt en je problemen doorgeeft. Ze zullen dan je helpen de problemen te verhelpen, al wordt het je pc terugbrengen en daar nog een keer laten nakijken.

Dat is eenvoudige die je kunt doen, en het bespaart ook je kopzorgen als je zelf moet uitzoeken.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 13:41
MrDummy schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:59:
Je winkel heeft 'm in elkaar gezet. Dus het is hun probleem dat je computer niet goed loopt.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Je gaat er dan namelijk van uit dat het probleem in de hardware ligt en dat is nog maar zeer de vraag. Kan de TS aangeven hoe taakbeheer eruit ziet als het er "niet gek uit ziet". Wellicht zie je iets over het hoofd en heel overtuigd klinkt het niet.
Als je pc traag wordt is dit in de meeste gevallen toch door een hoge CPU load en dat moet je toch echt terug kunnen zien in taakbeheer.

Echt RMA kan je de pc ook niet doen want je weet niet waar het probleem zich bevindt.

- Heb je je chipset drivers ed geinstalleerd van de fabrikant?
- Als je taakbeheer écht geen CPU load laat zijn tijdens de "zombie" stand wat gebeurt er dan als je explorer.exe killt en opnieuw opstart via bestand>uitvoeren>explorer.exe

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:30
Probeer Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zo volledig mogelijk door te lopen. Probeer dingen als een Linux Live CD (Ubuntu oa), Memtest en HD Tune. Dat lijken me voorlopig de meest essentiele tests. Laat ons duidelijk weten wat daar de resultaten van zijn.

* Move naar OM

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 01:10
MrDummy schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:59:[/b]
Als je tijdens probleem programma's niet kan laden en allemaal vertraagd gebeurt, kan het hd probleem zijn, of verkeerde power saving settings.
-HD, probleem... check, hoe kan ik dit testen?
-power saving settings? wat zijn dat?
Het makkkelijkste is dat je hun even opbelt en je problemen doorgeeft. Ze zullen dan je helpen de problemen te verhelpen, al wordt het je pc terugbrengen en daar nog een keer laten nakijken.
Dat is eenvoudige die je kunt doen, en het bespaart ook je kopzorgen als je zelf moet uitzoeken.
True True, ik heb er alleen wel een HD van 500GB en een wireless PCI card van US Robotics bij geprikt. Ik ben meestal eerst van het zelf uitzoeken, als ik er niet uitkom schakel ik de winkel in :)
Sigma2k8 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:06:
[...]
Kan de TS aangeven hoe taakbeheer eruit ziet als het er "niet gek uit ziet". Wellicht zie je iets over het hoofd en heel overtuigd klinkt het niet.
Als je pc traag wordt is dit in de meeste gevallen toch door een hoge CPU load en dat moet je toch echt terug kunnen zien in taakbeheer.
-Taakbeheer beschrijven, check -> dit zal ik doen wanneer het weer voorkomt.
-hoge CPU load, geen aanwijzing van te zien, zal het volgende keer ook in de gaten houden en posten. :)
- Heb je je chipset drivers ed geinstalleerd van de fabrikant?
- Als je taakbeheer écht geen CPU load laat zijn tijdens de "zombie" stand wat gebeurt er dan als je explorer.exe killt en opnieuw opstart via bestand>uitvoeren>explorer.exe
-Chipset, ja alles van GigaByte cd.
-explorer.exe heb ik gekilled dan krijgt systeem weer een stuiptrekking, maar opnieuw opstarten gaat nagenoeg niet. Ga het wel proberen de volgende keer. Ik post mijn ervaring hier.
GENETX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:16:
Probeer Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zo volledig mogelijk door te lopen. Probeer dingen als een Linux Live CD (Ubuntu oa), Memtest en HD Tune. Dat lijken me voorlopig de meest essentiele tests. Laat ons duidelijk weten wat daar de resultaten van zijn.
* Move naar OM
-Ik ga deze tests van de week doen, resultaten post ik hier

Alvast bedankt!!!