Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus gtx285 top video kaart in mijn systeem.
Nu heb ik me gisteren een nieuw moederbord aangeschaft wat sli en 3 way sli ondersteund.
Ik zit er aan te denken om een 2e gtx285 erbij te plaatsen.
Eerste vraag,moet dit ook een gtx285 top zijn of kan een gewonen gtx285 ook?
Tweede vraag, ik heb een cooler master 850w voeding in mijn systeem. Is dit zwaar genoeg voor 2 gtx 285 kaarten in SLI?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Je kunt er een non-top versie naast zetten, echter zullen de snelheden van de langzaamste kaart overgenomen worden door de top variant. Beide kaarten zullen dus op dezelfde snelheid gaan draaien.

Hier kun je berekenen wat je systeem ongeveer zal verbruiken met de door jou samengestelde componenten. Ik schat zo in dat het wel ok gaat zijn, pin me dr echter niet op vast ;)

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:33:
Ik heb een asus gtx285 top video kaart in mijn systeem.
Nu heb ik me gisteren een nieuw moederbord aangeschaft wat sli en 3 way sli ondersteund.
Ik zit er aan te denken om een 2e gtx285 erbij te plaatsen.
Eerste vraag,moet dit ook een gtx285 top zijn of kan een gewonen gtx285 ook?
Tweede vraag, ik heb een cooler master 850w voeding in mijn systeem. Is dit zwaar genoeg voor 2 gtx 285 kaarten in SLI?
Dat van de snelheid is inderdaad waar. Ze zullen beide op de langzaamste snelheid moeten draaien. Maar je kunt ze natuurlijk beide overklokken naar het gewenste niveau.

En ik heb een GTX295 op 1.25v draaien op 775MHz op een 800W voeding. Dus ik neem aan dat voor 2 standaard GTX285's een 850W ruim voldoende moet zijn!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05
Belangrijk is de 12v rail op een voeding. Zwaardere voedingen speciaal gericht op SLI hebben (als het goed is) een aparte 12v lijn met hoge amperes en dus geschikt voor SLI. Ik zelf heb een Coolermaster Silent Pro 700W met een 12v rail van 50A die 400 of 500W levert (weet niet precies), speciaal dus voor SLI. Kijk dus naar de specs van je voeding naar die 12v lijn.

Verder vraag ik me af of de kaarten langzamer gaan draaien. Ik draai Hybrid SLI met een onboard 8200 en een GTX260 maar die GTX260 draait echt niet op 500/1200MHz hoor. Maar misschien is het met gewoon SLI anders. Zolang de GPU hetzelfde is kun je ook verschillende merken mixen (volgens 3dgameman :P)

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:45
Volgens Nvidia moet je wel een 1000w voeding hebben http://www.slizone.com/object/slizone_build_psu.html

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:44
chimo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:20:
Belangrijk is de 12v rail op een voeding. Zwaardere voedingen speciaal gericht op SLI hebben (als het goed is) een aparte 12v lijn met hoge amperes en dus geschikt voor SLI. Ik zelf heb een Coolermaster Silent Pro 700W met een 12v rail van 50A die 400 of 500W levert (weet niet precies), speciaal dus voor SLI. Kijk dus naar de specs van je voeding naar die 12v lijn.
No offence, maar dat 500w is juist erg weinig voor een deftige SLI setup. Je moet bedenken dat de CPU ook op 12v lijn zit tegenwoordig. 500w is waarschijnlijk niet eens genoeg voor GTX260 sli en een Core 2 Quad of Core i7.

Mijn Corsair HX620 levert max 600 watt op de 12volt lijnen, das relatief een heel stuk meer. Dus inderdaad, kijk naar het ampere of maximaal belastbaar vermogen op de 12v lijn(en), dat is veel belangrijker dan het maximum totaal vermogen. Omdat bij veel PSUs het verschil daartussen groot is, kom je om er zeker van te zijn dat je voeding krachtig genoeg is al snel aan 800-1000w.
chimo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:20:
Verder vraag ik me af of de kaarten langzamer gaan draaien. Ik draai Hybrid SLI met een onboard 8200 en een GTX260 maar die GTX260 draait echt niet op 500/1200MHz hoor. Maar misschien is het met gewoon SLI anders. Zolang de GPU hetzelfde is kun je ook verschillende merken mixen (volgens 3dgameman :P)
Hybrid SLI is compleet anders, je gebruikt namelijk niet beide videokaarten om het beeld te renderen, hybrid SLI zet de GTX260 uit als je niet aan het gamen bent. Die GTX260 draait dan ook gewoon op z'n stock clocks. Je hebt wel wat performanceverlies omdat je dus die 8200 gebruikt om de beelden te tonen.

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 14:04
Je hoeft eigenlijk geeneens zozeer naar het wattage van de voeding te kijken, maar veel meer naar wat hij op de 12v lijnen kan leveren, de efficiëntie en de bouw kwaliteit. Als een voeding 1000w uit het stopcontact trekt waar maar 600w van geleverd wordt, dan is het alsnog vrij jammer.

Die 850w voeding van je zal echter wel voldoende zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit nog veel uitmaakt maar voor de volledigheid.
De cpu is een intel core i7 920 niet overklocked en ik heb 2 500gb schijven en een dvd brander in de kast.

Verwijderd

Topicstarter
En de voeding is niet modulair.
Real Power Pro 850W
(RS-850-EMBA)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05
A Lurker schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:02:
[...]

No offence, maar dat 500w is juist erg weinig voor een deftige SLI setup. Je moet bedenken dat de CPU ook op 12v lijn zit tegenwoordig. 500w is waarschijnlijk niet eens genoeg voor GTX260 sli en een Core 2 Quad of Core i7.

Mijn Corsair HX620 levert max 600 watt op de 12volt lijnen, das relatief een heel stuk meer. Dus inderdaad, kijk naar het ampere of maximaal belastbaar vermogen op de 12v lijn(en), dat is veel belangrijker dan het maximum totaal vermogen. Omdat bij veel PSUs het verschil daartussen groot is, kom je om er zeker van te zijn dat je voeding krachtig genoeg is al snel aan 800-1000w.

[...]

Hybrid SLI is compleet anders, je gebruikt namelijk niet beide videokaarten om het beeld te renderen, hybrid SLI zet de GTX260 uit als je niet aan het gamen bent. Die GTX260 draait dan ook gewoon op z'n stock clocks. Je hebt wel wat performanceverlies omdat je dus die 8200 gebruikt om de beelden te tonen.
Jawel hoor, ik heb hem zo ingesteld dat ie altijd op performance staat en niet op energie besparen

Verwijderd

Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 12:51 ]

Pagina: 1