Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230106

Topicstarter
Hoe denken jullie over de reacties op het iBood product forum ?
Ik heb zwaar het vermoeden dat de helft van de positieve reacties nep is en geplaatst door medewerkers van iBood. Vaak staan er al positieve reacties van mensen die elke dag positieve reacties plaatsen bovenaan terwijl een normaal mens niet eens de kans heeft gehad het product te bekijken.

voelt toch een beetje als oplichterij als ik eerlijk ben. heel veel reacties die positief zijn slaan echt nergens op gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290913

Hier is ooit al weleens een blog/topic over geweest. En er zitten inderdaad neppe bij.

Bezoekers kwamen erachter door een bepaalde regelmaat in de nep reacties.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 290913 op 07-05-2009 00:19 . Reden: onderbouwing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 18:08
wat maken de reacties uit. gaat er toch om wat jij er van vindt. en als je reacties over product wil kijk je toch ergens anders dan ibood forum. ik heb trouwens niks tege ibood :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoezo zouden mensen niet een mening kunnen hebben over producten die ze zelf al hebben, of domweg over de lage prijs ervan als ze er toevallig naar op zoek zijn? Als het inderdaad elke dag dezelfde mensen zijn is het wat anders, maar goed. Verder moet je natuurlijk nooit alleen op reacties uit één bron vertrouwen en gewoon even rondkijken voordat je iets koopt. Alleen kijken op het forum van de verkoper waar je het vandaan wil halen is dan niet altijd even handig. :P
Anoniem: 290913 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:18:
Hier is ooit al weleens een blog/topic over geweest. En er zitten inderdaad neppe bij.

Bezoekers kwamen erachter door een bepaalde regelmaat in de nep reacties.
woekele's blog: Het iBOOD complot?

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 07-05-2009 00:20 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290913

Ik heb ook niks tegen iBood. Snap wel wat de TS bedoelt. Het is een beetje een "el cheapo" manier om je product te promoten.

Thnx naar hierboven, ik zocht dat blog.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 290913 op 07-05-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230106

Topicstarter
Ik vindt het gewoon schandalig eigenlijk. uiteraard ga ik niet af op de reacties van mensen, maar misschien anderen wel. LEuk voorbeeldje, kijk eens naar de posts van deze iBood user

http://www.ibood.com/nl/nl/userinfo.php?user=Lulz

Alleen maar positief, en meneer heeft er soms al 3 in huis.. of een messenset wat hij "leuk voor de kinderen" vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 12:35

Hoite

Goed verhaal

ibood kijk ik al tijden niet op, ooit wat besteld en het duurde 5 weken voor hij binnen was, duurt me een beetje te lang dus ik koop het wel in de winkel.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vraag me af of het nep is, ik zie zo enorm veel domme reacties van mensen die niet ouder zijn dan 12 dat het me zou verbazen als iBood dat zelf zou doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Het is een messenslijper, bovendien heb je er een hoop rare snuiters bij.
Met de komst van internet kom je ook vaker daarmee in contact.

Misschien verkoopt die de boel rond, of probeert die de boel te chanteren hopend dat het iemand opvalt en de schuld bij iBood, misschien wordt die er voor betaald door de concurrent. Wie zal het zeggen, zelfde is ook wel is geroepen over de mycom veiling. Daar hebben ze de regels aangepast, omdat er opeens onzinnige bieders waren.

Gelukkig zijn er meedere manieren om aan reviews van producten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 230106 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:24:
Ik vindt het gewoon schandalig eigenlijk. uiteraard ga ik niet af op de reacties van mensen, maar misschien anderen wel. LEuk voorbeeldje, kijk eens naar de posts van deze iBood user

Alleen maar positief, en meneer heeft er soms al 3 in huis.. of een messenset wat hij "leuk voor de kinderen" vindt..
:X

Maar hoe dan ook kijk ik als ik iets koop niet (alleen) op de site van de verkoper, de specs op de site van de maker zijn vaak beter en de ervaringen van 'echte' ervaringsites (Tnet FTW :P ) vertrouw ik dan eerder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.belazerdophetn...f=73&t=104&st=0&sk=t&sd=a

26 pagina's leesvoer :+ Wel over een bijna 2 jaar tijdspanne, maar zitten best zorgmakende reacties tussen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:27
Die eerste reacties lijken mij verkapte fipo's. Alleen "first" wordt verwijderd, dus schrijft iemand een algemene tekst (zie maar, ze gaan altijd over "het product" en niet specifiek over het aangebodene) en plaatst die precies om 0.00 uur. Dan ben je de eerste, heb je de wereld in je zak en kun je met een lekker gevoel gaan slapen :z

edit: ze lezen mee zeker, zie de fipo op het forum van vandaag

[ Voor 18% gewijzigd door Zentbeer op 07-05-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

"Naar verwachting zal iBood in de komende 2 jaar tot de 5 grootste webwinkels van Europa behoren, met een omzet van 12 miljoen euro."
:') Goed...
Krijg hier 4allclients gevoelens bij, die waren ook altijd zo ambitieus :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Toevallig had een collega van me er laatst besteld. En dat was allemaal goed gegaan.
Hij had een mp4 met bluetooth headset besteld voor weinig en het ding werkte perfect en kwam goed geluid uit.

Dus volgens mij is het wel een goed bedrijf. Kijk er zelf ook geregeld om te kijken of ze nog wat interessants hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00

-d-

Ik heb ook een aantal bestellingen bij iBood gedaan, levering duurt soms even maar alle producten hier in perfecte staat binnen gekregen. Tevreden klant hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Ik heb zelf een LCD TV gekocht bij iBood. Was m'n eerste ervaring met hun en deze TV is prima afgeleverd volgens afspraak. Is me prima bevallen en ik hou die site vanaf nu wel vaker in de gaten of er weer eens wat leuks op staat.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

Reacties zijn nep; moet je maar eens kijken hoeveel mensen een reactie plaatsen om exact 00:00 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

The_Ghost16 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:14:
Toevallig had een collega van me er laatst besteld. En dat was allemaal goed gegaan.
Hij had een mp4 met bluetooth headset besteld voor weinig en het ding werkte perfect en kwam goed geluid uit.

Dus volgens mij is het wel een goed bedrijf. Kijk er zelf ook geregeld om te kijken of ze nog wat interessants hebben.
Omdat iets goed werkt, ligt vaak aan het product zelf en niet aan het bedrijf die het product verkoopt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Laatst online: 19-05 10:05
Outerspace schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:55:
[...]

Omdat iets goed werkt, ligt vaak aan het product zelf en niet aan het bedrijf die het product verkoopt ;)
Ik bedoelde er mee aan te geven dat ze ondanks de prijs geen slechte spullen verkopen. En niet dat de producten die ze verkopen heel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 230106 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:24:

Kijk even hier naar de FiPo dan. :+

[edit]
Damn, post van Zentbeer hier gemist. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 07-05-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:26
Anoniem: 136772 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:50:
Reacties zijn nep; moet je maar eens kijken hoeveel mensen een reactie plaatsen om exact 00:00 uur :)
Dat zegt toch niet zoveel? Moet tot mijn grote schaamte ook bekennen dat ik zo goed als elke avond om 00:00 uur op F5 zit te rammen om te zien wat de nieuwe aanbieding is. Waarom? Werkelijk geen idee ;(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-05 21:17

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik denk niet dat de reacties nep zijn, ik denk, net als anderen in dit topic, dat het verkapte first posts zijn.
First posts werden namelijk allemaal verwijderd, een bericht als "mooie aanbieding" niet.
Ik verwacht dat ze die berichten van tevoren als typen, dan kopiëren, om dan snel hun "first post" te kunnen plaatsen. Een positief bericht is ook makkelijker van te voren te verzinnen dan een negatief bericht.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En wat winnen ze daar dan mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Niks, maar ken jij het fenomeen "first post" niet? Mensen willen gewoon graag als eerste een bericht posten, dan krijgen ze een vorm van "aandacht", hun bericht wordt namelijk veel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:03:
[...]

Dat zegt toch niet zoveel? Moet tot mijn grote schaamte ook bekennen dat ik zo goed als elke avond om 00:00 uur op F5 zit te rammen om te zien wat de nieuwe aanbieding is. Waarom? Werkelijk geen idee ;(
Ow sorry ik kon me niet voorstellen dat mensen dat bij ibood deden maar I stand corrected ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Iedereen die hier positief over iBood doet is natuurlijk ook van iBood zelf he 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Damn! Dacht dat het onopvallend kon :'( Welnu, dan maar weer gewoon vanaaf op het forum posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

wimjongil schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:42:
Iedereen die hier positief over iBood doet is natuurlijk ook van iBood zelf he 8)7.
En waarom zou dat zo zijn?
Ik ben positief over iBOOD omdat het de enige slechte dingen over iBOOD die ik heb gehoord de reacties zijn, en de levertijden+service.
De reacties zijn volgens mij niet nep, er staan overigens ook heel negatieve reacties.
De levertijden+service is beide opgelost sinds een paar maanden. Er zijn moderators bij gekomen die hun werk zeer goed doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:04
pythagorasABC schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:46:
[...]

En waarom zou dat zo zijn?
Ik ben positief over iBOOD omdat het de enige slechte dingen over iBOOD die ik heb gehoord de reacties zijn, en de levertijden+service.
De reacties zijn volgens mij niet nep, er staan overigens ook heel negatieve reacties.
De levertijden+service is beide opgelost sinds een paar maanden. Er zijn moderators bij gekomen die hun werk zeer goed doen!
Opgelost :p
Heb meer dan een maand op mijn HDX-1000 moeten wachten dat noem ik niet echt opgelost.
Berichtgeving vanuit Ibood hierover was op zijn zachts gezegd heel ZWAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
pythagorasABC schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:18:
Niks, maar ken jij het fenomeen "first post" niet? Mensen willen gewoon graag als eerste een bericht posten, dan krijgen ze een vorm van "aandacht", hun bericht wordt namelijk veel gelezen.
Tuurlijk ken ik het, maar ik begrijp echt niet waarom je op een site als iBood om 0.00 zou gaan zitten enkel voor een fipo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik begrijp niet waarom mensen überhaupt een fipo willen, maar die zijn er toch...
En @ RagEnima, dat was dan waarschijnlijk voor de nieuwe moderators/service :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14:17
Fire69 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:53:
[...]

Tuurlijk ken ik het, maar ik begrijp echt niet waarom je op een site als iBood om 0.00 zou gaan zitten enkel voor een fipo... :/
zijn er legio, zo ook op 1df

ik zie het probleem niet zo. Als ik daar wat wil bestellen dan kijk ik of de prijs een beetje oke is als ik het product wil en dan bestel ik het.

of anderen het nu aanraden of niet daar. Doe wel elders onderzoek. Zitten daar toch niet echt slimme lui over het algemeen

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 07-05-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik had het daar eigenlijk ook wel verwacht ja. Sommige reacties liggen er iets te dik bovenop. Maar boeiend, het is er druk genoeg om die reacties weer gecorrigeerd te laten worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:19

Tjark

DON'T PANIC

Verschillende dingen bij Ibood gekocht. Eigenlijk altijd goed, behalve bij de HD-recorder affaire. Had er 2 besteld (1 voor mn ma) en al snel bleek bij het uitleveren dat de leverancier van ibood een paar palets refurbished recorders er tussen had staan. Tja, dan wordt 't gezeik. Zeker omdat ze een x aantal recorders hadden en dat die allemaal verkocht waren (voor 99 euro 2 jaar geleden een superdeal). Die konde ze dus niet 1-2-3 vervangen. Maar verder leuke dingen daar gekocht voor een leuke prijs. :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is wat ik begreep ook hun werkwijze, eol's of 'mazzeldeals'met leveranciers/fabrikanten met als tegen prestatie een volle dag met je product op een pagina te staan. Ach ja, leuk spul, zal regelmatig goed gaan, maar ongetwijfeld ook wel fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:04
pythagorasABC schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:23:
Ik begrijp niet waarom mensen überhaupt een fipo willen, maar die zijn er toch...
En @ RagEnima, dat was dan waarschijnlijk voor de nieuwe moderators/service :P
Nope begin april besteld en begin Mei binnen. Dus redelijk recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Even kick voor een opmerkelijke situatie :P

Ik kijk meestal voor het slapen gaan nog even op iBood om 00:00, gisteravond werkte de site niet echt, om 00:05 kwam er een bericht dat ze aan onderhoud aan het plegen zijn. Aangezien ik niet kon slapen door de hitte heb ik tot pakweg 1:30 elke paar minuten even gecheckt, maar bleef in onderhoud.

Nu kijk ik net op het forum, wat denk je de eerste reacties:
00:06:
Super! Deze vorige keer gekocht en zeer tevreden. Na aanvankelijk wat teleurgesteld door de levering destijds nu nog steeds een tevreden gebruiker van deze telefoon.
Tip voor iedereen: de accu gaat bij mij makkelijk 2,5 a 3 dagen mee, maar je moet wel ff alle verbindingen uitzetten (zoals wifi, bluetooth) en ff appKiller downloaden uit de AppMarket, deze sluit alle applicaties die sluimerend op de achtergrond draaien en dus je accu leegvreten.
00:11:
Capacitive Touchscreen!
00:16:
Dat ziet r een mooi telefoontje uit! denk dank ik mn crapberry maar gelijk wegdonder :P
00:21:
Prima telefoontje hoor dit! Voor dit geld verwacht ik geen iPhone, en toch heeft deze flink volwassen specs! Voor een slank prijsje, dikke telefoon zeg ik!
En dan wordt het pas aannemelijker:
05:50:
Is deze Simlockvrij?
Zeker met de tussenpozen van exact 5 minuten stinkt dit zaakje behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:03

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik ben benieuwd wie eigenlijk deze reacties serieus neemt. Persoonlijk check in reviews meestal op sites van derden en niet bij iBood. Echter is hetgeen wat jij aangeeft wel merkwaardig..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:51

paQ

die aangehaalde berichten zijn weggehaald zie ik....

nog vager dus

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
iBood was vanaf 0u00 inderdaad niet bereikbaar, dus knappe jongen die dan reacties plaatst, en niet eens een opmerking over de beperkte bereikbaarheid maakt.

Lijkt me inderdaad een bevestiging van de neppe reacties. Jammer, lijkt me toch dat het er druk genoeg is. Al is het altijd nog beter dan alle flauwe USB-grapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Laatst online: 10:03

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

paQ schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:37:

nog vager dus
..ze zijn nog steeds aanwezig..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
BadpunK schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:45:
..ze zijn nog steeds aanwezig..
In jouw cache misschien dan. Eerste bericht dat ik hier kan zien is van 05:50 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:05

itsalwaysme

Graast voor DB

paQ schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:37:

nog vager dus
Ach dat is normaal bij Ibood hoor. Je moet eens proberen opbouwende kritiek op een product neer te zetten. Binnen de kortste tijd is het weg gehaald of aangepast, als je daar dan wat over zegt houden ze zich van de domme. Negatieve reacties mogen niet op Ibood.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

itsalwaysme schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:58:
[...]

Ach dat is normaal bij Ibood hoor. Je moet eens proberen opbouwende kritiek op een product neer te zetten. Binnen de kortste tijd is het weg gehaald of aangepast, als je daar dan wat over zegt houden ze zich van de domme. Negatieve reacties mogen niet op Ibood.
Daarom kijk ik ook voor productreviews op een website als Tweakers. Verwachten dat je een goed beeld krijgt bij de leverancier is meestal niet zo. Schunnig dat er blijkbaar neppe reacties tussen staan, maar eerlijk gezegd vind ik dat je die reacties links moet laten liggen. Of ze nou positief of negatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 11:26

iMars

Full time prutser

itsalwaysme schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:58:
[...]

klopt, ik ben al gebannen op de site ;)
Je hebt niet voldoende rechten om een reactie te kunnen plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door iMars op 28-06-2011 10:20 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iMars schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:03:
klopt, ik ben al gebannen op de site ;)
Same here. Ook voor het, beargumenteerd uiteraard, opmerkingen plaatsen over het aangeboden product en de misleidende wervingsteksten dan wel reacties van bepaalde mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Lijkt me een mooi onderwerp voor Vara's Kassa of Tros Radar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:10:
Lijkt me een mooi onderwerp voor Vara's Kassa of Tros Radar :)
Hoezo? Behalve wat reacties die in hun voordeel werken, vind ik niet dat je opgelicht wordt. Ze bieden best degelijke spullen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo overdreven hyperdepieper zoals sommige reacties daar zijn, die kunnen onmogelijk van een normaal mens komen. Dat het fake is ligt er voor mij al heel lang erg dik bovenop.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:12:
[...]
Hoezo? Behalve wat reacties die in hun voordeel werken, vind ik niet dat je opgelicht wordt. Ze bieden best degelijke spullen aan.
Het is gewoon niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Ik betwijfel dat het genoeg is voor Tros Radar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14:13
mace schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:13:
[...]

"Gewoon niet netjes" is niet echt genoeg voor Kassa of Radar, gok ik zo.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Misschien niet nee.

Het is in ieder geval niet erg sjiek van ze.

Achja, ik lig er niet van wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 13:51

paQ

wij van WC eend

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij heeft Radar in het verleden weleens aandacht besteedt aan ondernemers die zich met deze vorm van promoten (nepreacties op fora) bezig hielden. Dit lijkt me een mooie follow up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:21:
Volgens mij heeft Radar in het verleden weleens aandacht besteedt aan ondernemers die zich met deze vorm van promoten (nepreacties op fora) bezig hielden. Dit lijkt me een mooie follow up :)
Tja je kan het proberen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat er nog maar weinig hard bewijs is. Dit zijn maar aannames (waar ik op zich best in geloof).

De vraag is of je hier echt werk van wilt maken, iBood is in principe een best goed bedrijf met leuke acties, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, niks nieuws aan. Er zijn heel veel firma's die dat doen. Staan ze slecht op het internet? ga je toch gewoon overal eindeloos posts aanmaken over ervaringen, merknaam erin noemen en nog een paar onzin posts en het valt "echt" niet op hoor. Personeelsadvertenties overal plaatsen etc, dat drukt al die negatieve berichten snel naar beneden en staat de firma er weer beter voor.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:35:
[...]

Same here. Ook voor het, beargumenteerd uiteraard, opmerkingen plaatsen over het aangeboden product en de misleidende wervingsteksten dan wel reacties van bepaalde mensen :)
Ik kan het erg waarderen als bedrijven slechten dingen (opbouwende kritiek idd) laten staan. Dat is ook de reden dat ik bij DX dingen durf te kopen, hoe veel slechte meuk ze ook verkopen daar.

Het zou me niks verbazen als die reacties waar je op reageerde dergelijke door iBood zelf geplaatste reacties waren. En die mogen natuurlijk niet onderuit gehaald worden :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Marzman schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:43:
Het zou me niks verbazen als die reacties waar je op reageerde dergelijke door iBood zelf geplaatste reacties waren. En die mogen natuurlijk niet onderuit gehaald worden :p
Dat zou zomaar kunnen ja. Meest irritante (en eerlijk gezegd nog onverwachte ook) was het feit dat het gewoon zonder enige waarschuwing gebeurde. Gewoon ban, hoppa, klaar. Heel kinderachtig. Nog mail aan gewaagd, dat was uiteraard zinloos. Oh well, past goed bij de slechte after sales die ze verstrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:25

Nikeo

Jawelles

Waarom zou dit niet goed zijn voor kassa/radar? Uitstekend onderwerp. Ik plaats ook al tijden vraagtekens bij die comments van ibood en dat wordt nu even flink bevestigd.

Ik hoor soms ook mensen in mijn omgeving over ibood praten alsof het hun dagelijks brood is. Ibood dit en ibood dat. Vet goed spul en supergoedkoop. Sorry maar het is een bepaald volk dat hier gewoon intrapt. Kritiek willen ze niet horen. Als je weet wat je wilt en het komt voorbij dan is het een uitkomst trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nikeo schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:09:
Waarom zou dit niet goed zijn voor kassa/radar? Uitstekend onderwerp. Ik plaats ook al tijden vraagtekens bij die comments van ibood en dat wordt nu even flink bevestigd.

Ik hoor soms ook mensen in mijn omgeving over ibood praten alsof het hun dagelijks brood is. Ibood dit en ibood dat. Vet goed spul en supergoedkoop. Sorry maar het is een bepaald volk dat hier gewoon intrapt. Kritiek willen ze niet horen. Als je weet wat je wilt en het komt voorbij dan is het een uitkomst trouwens
Zelf heb ik er nog niets gekocht, maar volgens mij leveren ze gewoon goed spul? Ik zie behalve de shady reacties namelijk geen andere negatieve punten... Jij blijkbaar wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij zegt hij niet dat ze slechte spullen leveren. Ze doen aan shady marketing practices. En dat is inderdaad best nieuwswaardig imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 29-06-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357737

Bij IBOOD geheugenkaarten van Dane-Elec gekocht. Dingen zijn slecht maar Ibood trekt zich daar weinig van aan. Mijn kritische reacties van gisteravond zijn allemaal verwijderd. Benieuwd hoe IBOOD omgaat met haar klanten? kijk zelf maar eens: http://nl-nl.forum.ibood....comment-page-15/#comments.
Ik koop hier in iedergeval nooit meer iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ja die kaartjes heb ik ook, echt waardeloos. Das de eerste en meteen laatste keer dat ik iets bij die club kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sponz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 23:43:
Ja die kaartjes heb ik ook, echt waardeloos. Das de eerste en meteen laatste keer dat ik iets bij die club kocht.
Anoniem: 357737 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:14:
Bij IBOOD geheugenkaarten van Dane-Elec gekocht. Dingen zijn slecht maar Ibood trekt zich daar weinig van aan. Mijn kritische reacties van gisteravond zijn allemaal verwijderd. Benieuwd hoe IBOOD omgaat met haar klanten? kijk zelf maar eens: http://nl-nl.forum.ibood....comment-page-15/#comments.
Staat jullie review al hier?: http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood.html

Zo niet, dat is een goede manier om andere tweakers in te lichten over jullie negatieve ervaring.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 02-07-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 357737 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:14:
Ibood gaat heel slecht met haar klanten om. Ik had een Belkin router gekocht bij ze.

Ding functioneert voor geen meter. Dus ik heb gezegd dat netjes gemeld, stuurde ze mijn door naar het 0900 nummer van Belkin. Mja, daar ga ik niet mee akkoord. Na 4 weken zeuren ofzo (en dreigen met rechtsbijstand) hebben ze zelf maar de zaak aangemeld bij Belkin en werd ik door Belkin gebeld om het op te lossen.

Daarbij, met die USB stick van de week, overtrad ibood haar eigen regels. In hun voorwaarden staat dat je max. 4 van elk product mag kopen. Die USB stick mocht je er opeens maar 1 bestellen. En met die 6 euro verzendkosten er bij was het nog duurder dan in een andere webshop.
En de klagende reacties op ibood hierover werden netjes verwijderd door ibood.

Ik koop er niks meer.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar in de voorwaarden staat dan het stuk waarin ze het hebben over de maximale aantallen die je mag kopen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tsurany schreef op maandag 11 juli 2011 @ 01:24:
Waar in de voorwaarden staat dan het stuk waarin ze het hebben over de maximale aantallen die je mag kopen?
Staat niet zozeer in de voorwaarden maar bij Hoe kan ik bestellen.

"Hoeveel producten kan ik bestellen?

Je kunt per account maximaal 4 bestellingen plaatsen voor dezelfde aanbieding, en per bestelling kun je maximaal 4 stuks stuks bestellen (oftewel maximaal 16 stuks in totaal). Deze grenzen zijn ingesteld om te voorkomen dat bij de meest populaire aanbiedingen een paar iBOOD'ers de hele voorraad opkopen. Dat zou zonde zijn, want voor alle iBOOD aanbiedingen geldt: Op is op!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en maximaal 1 is toch nog steeds onder de limiet van max 4 dus waar hebben ze die regel overtreden?

Als ze zouden zeggen dat je er maximaal 6 had mogen bestellen, dan pas overtreden ze die regel.
+ de verzendingskosten betaal je per 2 stuks. maw: bestel je er 3 of 4 dan betaal je 2x verzendingskosten.

(zelfde verhaal als de 'problematiek' bij internetconnecties 'max 25Mbps' maar op uw locatie max. 12Mbps hoor)

Je moet natuurlijk steeds prijs + verzending vergelijken, en als je er dan meer dan 1 wilt, plaats je toch een extra bestelling? eventueel met een 2de of 3de account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

Je moest eens weten bij hoeveel webshops, welke hier in de shopreview staan, reviews of comments verwijderen wanneer de inhoud hen niet zint. HighFlow is er bijvoorbeeld zo één.

Schrijf je wat negatiefs, voldoet je review niet aan de gestelde eisen....of ze verzinnen wel wat anders.

Nee, dan zijn de comments bij iBood echt het laatste waar ik mij druk om maak..

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yor schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:45:
Je moest eens weten bij hoeveel webshops, welke hier in de shopreview staan, reviews of comments verwijderen wanneer de inhoud hen niet zint. HighFlow is er bijvoorbeeld zo één.

Schrijf je wat negatiefs, voldoet je review niet aan de gestelde eisen....of ze verzinnen wel wat anders.

Nee, dan zijn de comments bij iBood echt het laatste waar ik mij druk om maak..
Ik vraag mij dan wel een beetje af hoe die reacties eruitzien. Gaat dat bijv. gepaard met veel scheldwoorden dan kan ik het mij wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een webshop zelf kan die reacties niet verwijderen, dat moet vanuit Tweakers.net zelf gebeuren. Die doen dat nooit als de kritiek keurig onderbouwd is, dan zal er op die reviews wel flink wat aan te merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:06
Tsurany schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:04:
Een webshop zelf kan die reacties niet verwijderen, dat moet vanuit Tweakers.net zelf gebeuren. Die doen dat nooit als de kritiek keurig onderbouwd is, dan zal er op die reviews wel flink wat aan te merken zijn.
Het gaat dan ook om de reacties op iBood.nl, niet op T.net... ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

coyote1980 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:59:
[...]

Het gaat dan ook om de reacties op iBood.nl, niet op T.net... ;)
Yor schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Nee, de webshops die hier in de shopreview staan, verwijderen wel eens reacties van HUN site. Zo lees ik het tenminste :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

tdw schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:51:
Nee, de webshops die hier in de shopreview staan, verwijderen wel eens reacties van HUN site. Zo lees ik het tenminste :P
Precies.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Weet je wat? Ik hoop dat hij ECHT de ziel vastlegt. Sterker nog, ik reken erop. Mensen in het winkelcentrum, buig voor jullie nieuwe meester!
wtf :')

Ze kunnen er wel wat van bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Laatst online: 28-03 14:42
Dat Ibood er zeer vreemde moderatie praktijken op na houdt in elk geval kan ik beamen.
Kritische en zelfs behulpzame en informatieve bijdragen kunnen zomaar verwijderd worden zonder beargumentatie of zelfs in strijd met de eigen regels.
Voor geinteresseerden: lees mijn verhaal op http://pastebin.com/TuU8xMtg .

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dat speelde in Juni, en er wordt nergens melding gemaakt van een eventuele reactie of hoever je daar achter aan bent gegaan. Nu begrijp ik direct dat het klote is als je uitgebreide en goedbedoelde reactie wordt weggehaald. Maar... Als dat nu in de snelheid per abuis gedaan is? Je vraagt eigenlijk ook niet eerst om uitleg, maar komt met een heel verhaal hoe slecht het is.

Hoe onverstandig misschien ook van de moderator, kan die ook iets gedacht hebben in lijn met "pffff, als het niet normaal kan dan negeer ik het gewoon".

Dus... Wat heb je nu eigenlijk ondernomen om tot hoor en wederhoor te komen, inclusief eventueel escalatietraject. Op deze manier (puur kijkend naar alleen jouw reactie) krijg ik namelijk meer de indruk van iemand die graag z'n onvrede komt spammen, dan dat er iets mis zou zijn bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Ibood kan er waarschijnlijk niet tegen als je een link plaats die goedkoper is,vandaag Philips batterijen in de ibood maar ik denk dat ze bij de Blokker goedkoper zijn:
http://www.blokker.nl/web...Id=57810&productId=100255
http://www.blokker.nl/web...Id=57810&productId=100951

Zijn volgens mij gewoon dezelfde batterijen maar dan 2,50€ goedkoper en 4 AA batterijen extra.
Zelf koop ik ze nog goedkoper bij de Blokker in de winkel 4 Powerlife AA als AAA voor 1€.

Censuur op ibood is wel heel erg als je op een forum niet eens in discussie mag als een product ergens anders wel of niet goedkoper is(post wordt gelijk verwijdert) en misschien heb ik wel ongelijk maar is dat dan niet aan de andere forumleden om die conclusie te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Naboo schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:59:
[...]

Ibood gaat heel slecht met haar klanten om. Ik had een Belkin router gekocht bij ze.

Ding functioneert voor geen meter. Dus ik heb gezegd dat netjes gemeld, stuurde ze mijn door naar het 0900 nummer van Belkin. Mja, daar ga ik niet mee akkoord. Na 4 weken zeuren ofzo (en dreigen met rechtsbijstand) hebben ze zelf maar de zaak aangemeld bij Belkin en werd ik door Belkin gebeld om het op te lossen.

Daarbij, met die USB stick van de week, overtrad ibood haar eigen regels. In hun voorwaarden staat dat je max. 4 van elk product mag kopen. Die USB stick mocht je er opeens maar 1 bestellen. En met die 6 euro verzendkosten er bij was het nog duurder dan in een andere webshop.
En de klagende reacties op ibood hierover werden netjes verwijderd door ibood.

Ik koop er niks meer.
Ik vind dat geklaag over de kwaliteit van het product, dat verweten wordt aan de verkopende partij, erg onzinnig. Als het product niet goed presteert (lees eerst eens wat reviews voordat je koopt bijvoorbeeld) dan is dat een legitieme mening. Maar om de tussenpartij dit te verwijten is onzin. Het is blijkbaar echt een Nederlands fenomeen, dat je ondanks de grote korting die je via deze kanalen krijgt, óók nog eens super-service verwacht als je teleurgesteld bent (over het product zelf). Voor een dubbetje op de eerste rang willen zitten noemen ze dat. En ja, iBood heeft de router niet gemaakt, dat is Belkin. Toch redelijk logisch dat je Belkin dan aanspreekt.

Kortom, de veroordeling van de tussenpartij voor een product dat niet aan de verwachting voldoet is grote onzin en getuigt van een erg kortzichtige blik (om het maar netjes te houden).

En klaag ook niet over het weghalen van anti-verkoop boodschappen (want het is ergens anders goedkoper). Als een geinteresseerde koper zijn eigen verantwoordelijkheid oppakt kijkt hij via internet even goed rond voordat hij besluit. Doet hij dat niet...tja, eigen schuld dikke bult? Of heeft de koper (mens) tegenwoordig geen eigen verantwoordelijkheid meer?

iBood is bedoeld om dingen te verkopen, net zoals iedere andere winkel overigens en heeft geenzins de doelstelling om de consument de meest goedkope aanbieding te doen (alhoewel ze dat wel vaak hebben). En aangezien het hun forum is, mogen ze daar kreten weghalen die bedoeld zijn om vooral niet bij hen te kopen. Censuur is nooit netjes, maar ongebreidelde vrijheid van meningsuiting is ook niet zaligmakend.

Kortom, niet zo zeiken. Koop als het je goed uitkomt en vindt een andere manier om je (blijkbaar voor iedereen zo belangrijke) eigen mening te spuien.

[ Voor 23% gewijzigd door Edgarz op 21-08-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:26:
Ik vind dat geklaag over de kwaliteit van het product, dat verweten wordt aan de verkopende partij, erg onzinnig. Als het product niet goed presteert (lees eerst eens wat reviews voordat je koopt bijvoorbeeld) dan is dat een legitieme mening. Maar om de tussenpartij dit te verwijten is onzin. Het is blijkbaar echt een Nederlands fenomeen, dat je ondanks de grote korting die je via deze kanalen krijgt, óók nog eens super-service verwacht als je teleurgesteld bent (over het product zelf). Voor een dubbetje op de eerste rang willen zitten noemen ze dat. En ja, iBood heeft de router niet gemaakt, dat is Belkin. Toch redelijk logisch dat je Belkin dan aanspreekt.
Wat je zegt is behoorlijk onzinnig aangezien je een koopovereenkomst sluit met iBood, niet met Belkin, dus zijn zij ook aanspreekpunt m.b.t. eventuele klachten en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik ben de eerste die met je meegaat dat er mensen zijn die snel klagen, no issue daar.

Dat je het logisch vindt dat je naar de fabrikant gestuurd wordt: daar denkt de wet gewoon anders over. Als de wet stelt dat je als winkel een aansprakelijkheid hebt, dan moet je andersom als winkel ook niet klagen dat je goedkoop bent en het daarom bij jou niet kan. Ik gok dat heel veel andere winkels ook wel voor een lagere prijs willen aanbieden als ze zo hun ondernemersrisico kunnen afwenden. Volkomen terecht dus dat mensen er geen genoegen mee nemen naar de fabrikant gestuurd te worden. Superservice is geen vereiste, binnen de wetgeving opereren wel.

Het weghalen van dingen van je site die je minder zinnen kan je natuurlijk technisch altijd doen. In praktijk is het echter wel heel erg stom om er op een dergelijke manier mee om te gaan, precies om de reden die je aangeeft: mensen vinden toch wel een platform (zoals hier). De mening elders doet daar nog even het verhaal over censuur bij, en voor je het weet heb je een sneeuwbaleffect dat niemand meer bij je wil kopen.
Als je kort winst wil maximaliseren dan zal het vast wel werken, als strategie is het echter ronduit dom. De vraag is dan ook maar of iBood de intentie heeft lang te bestaan. De zaak killen als het tegenzit en een andere naam starten is natuurlijk ook zo gepiept.

Ter illustratie: hier worden ook wel eens dingen uit zicht gehaald die niet aan de voorwaarden voldoen. Echter, bij IEDERE actie word je ervan op de hoogte gesteld, en kan je de mod om uitleg vragen. Kom je er daarmee niet uit, dan heb je een admin en dan nog het doktersteam. Overkill voor een simpel forum? Of is openheid, eerlijkheid en controlemogelijkheden gewoon essentieel om je bedrijf op lange termijn goed te laten lopen waarbij input van de gebruikers mogelijk is?

Feedback verwijderen is als Hercules' 2e taak
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_XKLjdYoxJ50/TVBSC_miZaI/AAAAAAAAE0M/RVWqp3FCOKk/Hydra.jpg
Hak een hoofd af, en er komen enkel meer en bozere hoofden terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 21-08-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 04-05 11:32
Kan wel zijn dat het erg is dat we klagen over een product waar ibood geen inspraak over heeft.

Wat ik wel erger vind is dat ze een 'product expert' (duidelijk tussen qoutes) laten opdraven en dan in de tekst zetten dat 'Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.'.
Maw deze persoon mag zeggen en beweren wat hij wil en ibood heeft er niets mee te maken, als het maar extra verkoopt.
Gisteren mijn Iomega nas mogen ontvangen dewelke een Seagate schijf heeft terwijl de 'expert' duidelijk zei dat er een Samsung inzat.
Als je deze info dan op het forum zet wordt deze weggemod met dat je maar de 'helpdesk moet contacteren'
Ben trouwens eens benieuwt hoeveel mensen deze NAS met een Samsung HD hebben gekregen.

Anoniem: 420271

*knip* Facebook oproepjes horen hier niet thuis.

[ Voor 88% gewijzigd door Orion84 op 25-08-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Luke-san schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:04:
Kan wel zijn dat het erg is dat we klagen over een product waar ibood geen inspraak over heeft.

Wat ik wel erger vind is dat ze een 'product expert' (duidelijk tussen qoutes) laten opdraven en dan in de tekst zetten dat 'Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.'.
Maw deze persoon mag zeggen en beweren wat hij wil en ibood heeft er niets mee te maken, als het maar extra verkoopt.
Gisteren mijn Iomega nas mogen ontvangen dewelke een Seagate schijf heeft terwijl de 'expert' duidelijk zei dat er een Samsung inzat.
Als je deze info dan op het forum zet wordt deze weggemod met dat je maar de 'helpdesk moet contacteren'
Ben trouwens eens benieuwt hoeveel mensen deze NAS met een Samsung HD hebben gekregen.
Je kunt natuurlijk als het voor jou een deal breaker is gebruik maken van de Wet Koop op Afstand. Je bent wel je verzendkosten kwijt, maar die NAS was een eurotje of 600 als ik het me goed herinner :). Wat denk ik ook wel werkt als maar voldoende mensen dat doen om iBood voor deze praktijken door te geven bij de http://www.consumentenautoriteit.nl. Ze hebben hun website vernieuwd maar voorheen had je een makkelijke functie om de autoriteit op de hoogte te brengen van een malafide verkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 03-09-2011 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:32

R_M

De reacties op het forum zijn dan misschien niet nep, maar iBOOD doet er alles aan om 'ongewenste' reacties te verwijderen. Met ongewenste bedoel ik vooral reacties die hun in een negatief daglicht stellen. Deze worden zonder pardon verwijderd en door de moderators omschreven als reacties van de concurrentie. Zie onderaan voor een voorbeeld.

Maar ook reacties die andere klanten op ideeën kunnen brengen, worden als ongewenst beschouwt. Bijvoorbeeld: Als een product na zowat een maand nog bij niemand geleverd is en je zegt iets over de mogelijkheden om een claim in te dienen bij Paypal of je kredietkaartmaatschappij, dan staan ze daar op hun achterpoten.

Onderstaande reactie werd binnen het kwartier verwijderd en door moderator Jos direct bestempeld als zijnde van 'de concurrentie'.

Een bedrijf dat zichzelf respecteert, verwijdert ook geen serieuze reacties op het forum onder het mom 'excuses voor het ongemak. Neem hiervoor echt contact op met de klantenservice'. Het kan zijn dat zoiets een zaak is voor de klantenservice, maar dan kan je als moderator ook gewoon een reactie plaatsen. Nu creëer je een gevoel van 'zoek het zelf maar uit' en zo maak je van een mindere ervaring een uiterst negatieve ervaring met dit bedrijf. Zoiets zet mensen aan tot het ventileren van een (misschien overdreven negatieve) mening op andere fora. En ze 'schreeuwers' noemen zorgt alleen voor meer negatieve reacties, want je laat het lijken alsof ze absoluut geen recht hebben op een mening.
Een bedrijf moet mea culpa kunnen slaan, al was het maar om zijn klanten tevreden te houden. Dat kan iBOOD blijkbaar (nog) niet.

Bovenstaande had ik geplaatst als reactie op dit het volgende. Let ook op het stukje '(en concurrenten!)' dat toegevoegd werd na het verwijderen van mijn reactie.

Een moderator deelt hier de informatie mee waarover zij/hij beschikt. Soms wordt hier geopperd dat een bedrijf alle informatie dient mee te delen die het heeft.
Het is een feit dat een klein aantal schreeuwers (en concurrenten!) die part-time opereren op dit forum, ‘enkele dagen extra wachten’ gebruiken om iBOOD op alle mogelijke manieren op diverse websites af te kraken.
Denkt u nu echt dat een bedrijf dat zichzelf respecteert vertrouwelijke gegevens over andere bedrijven waarmee het samenwerkt (leveranciers, verzendbedrijven, verpakkingsbedrijven, …) aan dergelijke individuen zou meedelen?

Anoniem: 423586

Strategie Ibood.nl op randje van oplichting!

Dagelijks wordt er een product aangeboden tegen een zeer scherpe, aantrekkelijke prijs. De levering hiervan geschied over het algemeen redelijk voorspoedig. Hiermee wordt bij de consument een bepaald vertrouwen gewekt. Een paar keer per jaar houden zij een Hunt verkoop, waarin honderden producten van voornamelijk de afgelopen tijd voorbij komen, die je tegen een nog voordeliger prijs kunt “aanschaffen”. Zo’n Hunt duurt maximaal 24 uur of zolang de “voorraad” strekt. “Voorraad” staat tussen aanhalingstekens, omdat Ibood.nl de meeste van deze producten niet heeft en dus helemaal niet kan en dus ook niet wilt leveren. Maar vele honderden goedvertrouwende mensen kopen deze zogenaamde koopjesproducten, variërend van 3D TV, Thuisbioscoop, Laptop, parfum, etc, etc. Hierdoor ontvangt Ibood.nl honderdduizenden euro’s of meer voor producten die ze niet kunnen en willen leveren. Van dit geld proberen zij, zolang mogelijk rente te trekken door hun klanten aan het lijntje te houden met in sommige gevallen, een standaard vertragingsmail te sturen, een contactformulier (alleen in te vullen via website), waar niet op gereageerd wordt, een klantenservice die zeggen, dat zij het gaan uitzoeken en dan niets meer van zich laten horen. Op het “open” forum wordt elke kritiek of klacht direct verwijderd.

Dus beste mensen, bespaar je een hoop ellende en frustratie en koop helemaal niets via deze site. U bent gewaarschuwd!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 14:41
Bij de laatste iboodhunt een mediaplayer gekocht die met kleine 2 weekjes binnen was.
Wat dat betreft geen probleem.

Echter was het product niet wat ik er van had verwacht (voornamelijke vanwege te weinig tijd om uit te zoeken wat het product precies is). Dus het product terug gestuurd en nu meer dan een maand later nog steeds geen geld ontvangen, op de contactformulieren reageren ze niet...
Ik koop in ieder geval nooit weer wat bij ibood.

**kleine edit ter verduidelijking

[ Voor 5% gewijzigd door Ossi op 21-09-2011 15:06 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn ouders hebben ook zoiets. Voor de verjaardag van mijn moeder een refurbished Kodak Playsport-camera gekocht. Werd uitgeleverd met Amerikaanse stekker. Klacht opgestuurd naar iBood, maar die vonden het volledig acceptabel. De enige fout die gemaakt was was niet dat er geen Europese stekker bij zat, maar dat er überhaupt geen stekker bij had moeten zitten. Opladen moest je maar via USB doen. Een nieuwe stekker leveren willen ze niet. Kodak wil geen garantie geven (want refurbished). iBood wil wel het geld teruggeven, maar het staat mijn ouders redelijk tegen om een product dat prima werkt terug te sturen alleen omdat er geen stekker bij zit die je voor 3 euro op DealExtreme kan kopen. Blijkbaar heeft iBood liever ontevreden klanten.

Ik koop er in elk geval ook niks meer.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 14:41
De paar euro's die bespaart maakt het mijn inziens het risico niet meer waard om bij iBood te kopen.
Als je je geld terug wilt omdat het product niet is wat je er van verwacht dan moet je meer dan een maand wachten. Ik wil niet weten hoe lang je wel niet moet wachten als je garantie moet claimen.

Van een bedrijf wat volledig gericht is op het versturen van pakketten hebben ze het er wel erg moeilijk mee.
Als je nu de shopreview leest dan ziet dat er niet bepaald rooskleurig uit, hoe die ooit website van het jaar geworden zijn is mij een raadsel.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:47

Typhone

Who Dares Wins

Ik reageer er inderdaad ook maar niet meer. Niet dat ik het nog kan. Na welgeteld 15 mailtjes naar de klantenservice besloot ik dezelfde vraag herhaaldelijk te blijven stellen op het forum. Als er 2 moderators actief zijn (volledig onnodig, eentje is zat) dan kan er rustig eentje de rest bekijken. Werd niet erg op prijs gesteld en leverde een ban op.

Om unbanned te worden moet je de oorspronkelijk banmail meesturen en een klaagzang dat je voortaan lief gaat zijn. Echter de volledige vrijheid die mods zich daar veroorloven laat absoluut geen ruimte voor welke discussie dan ook. Volledig terechte opmerkingen vliegen zonder pardon er af. Puur en puur keihard sellen no questions asked. Duurzame relaties met klanten opbouwen is ze daar totaal vreemd. Al is het TrosRadar figuren gehalte daar wel enorm hoog. Typische koopjesjagers die nog te brak zijn om Google te gebruiken.

Daarbij zitten ze met de 'Hunt' taferelen op het randje van wat wettelijk toegestaan is maar je zult hiervoor een insider moeten zijn. Mij zien ze daar in ieder geval niet meer.

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
R_M schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:56:
De reacties op het forum zijn dan misschien niet nep, maar iBOOD doet er alles aan om 'ongewenste' reacties te verwijderen. Met ongewenste bedoel ik vooral reacties die hun in een negatief daglicht stellen. Deze worden zonder pardon verwijderd en door de moderators omschreven als reacties van de concurrentie. Zie onderaan voor een voorbeeld.

Maar ook reacties die andere klanten op ideeën kunnen brengen, worden als ongewenst beschouwt. Bijvoorbeeld: Als een product na zowat een maand nog bij niemand geleverd is en je zegt iets over de mogelijkheden om een claim in te dienen bij Paypal of je kredietkaartmaatschappij, dan staan ze daar op hun achterpoten.

Onderstaande reactie werd binnen het kwartier verwijderd en door moderator Jos direct bestempeld als zijnde van 'de concurrentie'.

Een bedrijf dat zichzelf respecteert, verwijdert ook geen serieuze reacties op het forum onder het mom 'excuses voor het ongemak. Neem hiervoor echt contact op met de klantenservice'. Het kan zijn dat zoiets een zaak is voor de klantenservice, maar dan kan je als moderator ook gewoon een reactie plaatsen. Nu creëer je een gevoel van 'zoek het zelf maar uit' en zo maak je van een mindere ervaring een uiterst negatieve ervaring met dit bedrijf. Zoiets zet mensen aan tot het ventileren van een (misschien overdreven negatieve) mening op andere fora. En ze 'schreeuwers' noemen zorgt alleen voor meer negatieve reacties, want je laat het lijken alsof ze absoluut geen recht hebben op een mening.
Een bedrijf moet mea culpa kunnen slaan, al was het maar om zijn klanten tevreden te houden. Dat kan iBOOD blijkbaar (nog) niet.

Bovenstaande had ik geplaatst als reactie op dit het volgende. Let ook op het stukje '(en concurrenten!)' dat toegevoegd werd na het verwijderen van mijn reactie.

Een moderator deelt hier de informatie mee waarover zij/hij beschikt. Soms wordt hier geopperd dat een bedrijf alle informatie dient mee te delen die het heeft.
Het is een feit dat een klein aantal schreeuwers (en concurrenten!) die part-time opereren op dit forum, ‘enkele dagen extra wachten’ gebruiken om iBOOD op alle mogelijke manieren op diverse websites af te kraken.
Denkt u nu echt dat een bedrijf dat zichzelf respecteert vertrouwelijke gegevens over andere bedrijven waarmee het samenwerkt (leveranciers, verzendbedrijven, verpakkingsbedrijven, …) aan dergelijke individuen zou meedelen?
Maar daar is het productforum toch niet voor bedoeld!?

Als ik hier in dit topic opeens begin over de V&D, krijg ik misschien ook wel een waarschuwing.

Als ik het productforum lees over een stofzuiger is het super hinderlijk te lezen dat meneer twee weken geleden zijn strijkijzer kapot is gegaan/ niet geleverd/ verkeerd model etc.
Dat interesseert me vrij weinig en is gewoon spam binnen het topic dat bedoeld is voor de stofzuiger.

Dat regel je maar lekker met de klantenservice inderdaad! Op het productforum wil ik meningen lezen over het betreffende product, niet over andere zaken.

Youtube: DashcamNL

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:47

Typhone

Who Dares Wins

dfrenner schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:24:
[...]

Maar daar is het productforum toch niet voor bedoeld!?

Als ik hier in dit topic opeens begin over de V&D, krijg ik misschien ook wel een waarschuwing.

Als ik het productforum lees over een stofzuiger is het super hinderlijk te lezen dat meneer twee weken geleden zijn strijkijzer kapot is gegaan/ niet geleverd/ verkeerd model etc.
Dat interesseert me vrij weinig en is gewoon spam binnen het topic dat bedoeld is voor de stofzuiger.

Dat regel je maar lekker met de klantenservice inderdaad! Op het productforum wil ik meningen lezen over het betreffende product, niet over andere zaken.
Je hebt gelijk maar wacht maar even tot er een Packard Bell notebook aangeboden wordt. Als mensen wat diepere vragen gaan stellen en antwoorden uit de praktijk gaan krijgen dan worden er opeens 3 moderators wakker omdat het product wordt afgedaan door iBood als zijnde top notch maar in werkelijkheid betreft het vaak een 1,5 - 2 jaar oud model. Die meningen worden dan ook niet meer gerespecteerd op het forum en zo krijg je een soort 'alles is pro ons'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Typhone schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:54:
Je hebt gelijk maar wacht maar even tot er een Packard Bell notebook aangeboden wordt. Als mensen wat diepere vragen gaan stellen en antwoorden uit de praktijk gaan krijgen dan worden er opeens 3 moderators wakker omdat het product wordt afgedaan door iBood als zijnde top notch maar in werkelijkheid betreft het vaak een 1,5 - 2 jaar oud model. Die meningen worden dan ook niet meer gerespecteerd op het forum en zo krijg je een soort 'alles is pro ons'.
Met dat punt ben ik het helemaal eens. Ik koop regelmatig zaken op Ibood, maar niet zonder eerst zelf goed te hebben nagezocht. En daar zit normaliter geen elektronica bij.

Vaak dingen als luchtjes of besteksets die de moeite wel waard zijn.

Ik had het alleen over het off-topic geneuzel. Zoals nu ook, iemand die over een buffalo router begint in het topic van vandaag (bestekset). Het staat er overigens op dit moment nog steeds op. Van mij mag een modje dat daar per direct verwijderen.

Dat zou hier ook gebeuren op Tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onlangs heeft een vriend van me bij Ibood een HP laptop aangeschaft. De specs waren zeer goed voor €380,- . Na vlotte levering begonnen de problemen; de Radeon bleek continu voor fouten te zorgen wanneer er geswitcht werd tussen de onboard videokaart en Radeon. Een biosupdate zou dit verhelpen. Prima, maar voor een huis-tuin-en-keuken-gebruiker al een lastige opgave.

Na 4 weken ging de HDD stuk. Toeval? Zou kunnen. Na contact met HP voor support werd verteld dat het model een 'zorgenkindje' was, met hardware die niet geheel compatible zou zijn. Nu geloof je dat als tweaker niet zo snel, en heeft een schone Win7 install op de nieuwe HDD niet meer tot problemen geleid, maar ik vind het wel typisch dat dit soort modellen op sites als ibood aangeboden wordt.

Mijn gevoel is dan ook een beetje dat (misschien niet altijd) de topproducten van fabrikanten nooit tegen een dergelijke korting aangeboden kunnen worden, tenzij ze reeds ouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Aghanim schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:35:
Mijn gevoel is dan ook een beetje dat (misschien niet altijd) de topproducten van fabrikanten nooit tegen een dergelijke korting aangeboden kunnen worden, tenzij ze reeds ouder zijn.
Dat is toch ook logisch...

• R_M

R_M

dfrenner schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:24:
[...]
Jij bent blijkbaar een echte kenner van iBood! Zij hebben per product een apart topic, dus je zal in het topic van stofzuigers niets vinden over strijkijzers. Het topic gaat specifiek over dat ene product. Doe aub wat onderzoek vooraleer je, zonder kennis van zaken, zo'n reactie plaatst!

• Brad Pitt
R_M schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:55:
Jij bent blijkbaar een echte kenner van iBood! Zij hebben per product een apart topic, dus je zal in het topic van stofzuigers niets vinden over strijkijzers.
Hahaha, was dat maar zo! In vrijwel elk willekeurig topic waarover dan ook staan er dingen in als "waar blijven mijn oordopjes?" etc.
Het topic gaat specifiek over dat ene product.
Maar natuurlijk, in a perfect world ja.
Doe aub wat onderzoek vooraleer je, zonder kennis van zaken, zo'n reactie plaatst!
Ben je zelf werkzaam bij die site of zo? Hij had gewoon helemaal gelijk hoor.

• R_M

R_M

Als je je wat dieper in dit topic verdiept had, dan had je gemerkt dat:
  • het ging over mijn reactie op het forum van iBood en het verwijderen daarvan. Dus niet over reacties van 'oordopjes' in het topic voor 'hoorapparaten'.
  • dfrenner blijkbaar niet wist dat er aparte topics waren voor elk product.
  • ik helemaal niet positief ben over iBood, laat staan dat ik er werk.
Kortom, jij hebt blijkbaar de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

[ Voor 11% gewijzigd door R_M op 24-09-2011 11:50 ]

Pagina: 1 2 Laatste