Toon posts:

[PS3] Welk scherm/tv?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag!

Momenteel spelen mijn broer en ik met de Playstation 3 op een klein TV'tje (niet groter dan 15" denk ik, en al zeker 10 jaar oud) dus het beeld dat de PS3 levert komt niet ten volle over op dat kleine pruts-ding...
Enkele dagen geleden hebben we ook even geplaystationd op een groter flatscreen en dat beeld was echt een verademing tov een gewone TV!

Nu is het binnenkort mijn broers verjaardag, dus hadden we gedacht een mooi scherm te kopen om hoofdzakelijk aan te sluiten op de PS3, want mijn broer is toch wel diegene die er het meest mee speelt. Nu staat de playstation in de woonkamer en zit hij ongeveer op 1.5m/2m van dat kleine tv'tje. Het kan zijn dat binnenkort de playstation naar z'n kamer verhuist, en daar zou hij dan achter z'n bed staan, dus ongeveer 3 meter.

Dus: mijn moeder en ik op zoek naar een scherm/TV, en al snel kwamen we tot de conclusie dat 26" groot genoeg is. Alleen zien we door de bomen het bos niet meer, want er zijn uiteraard heel veel LCD's en schermen van 26"...

Nu had ik aan jullie willen vragen of er mensen zijn met enige adviezen. En of we eigenlijk voor een gewone monitor moeten gaan zoals van een PC, of als een LCD-tv beter is...

We zijn al eens naar een lokale MediaMarkt geweest en hebben daar al eens kunnen proeven van wat er ongeveer allemaal bestaat qua kleuren en contrast en zo. Ook over de grootte van het scherm zijn we in de winkel tot de conclusie gekomen dat het maar 26" moet zijn. Vooral omdat de tv waarschijnlijk niet als primaire tv in de woonkamer gebruikt zal worden.

In MediaMarkt zagen we een 26" TV van LG
pricewatch: LG 26LG4000
Deze had enorm mooie kleuren, maar had wel een extra DVD-speler die er eigenlijk op hoeft te zitten. Ook was het een beetje duur, we hadden graag rond de 400 euro gebleven, maar daar was het 499 euro.

Dan ben ik maar op zoek gegaan hier in de pricewatch en op internet naar eenzelfde scherm, maar zonder die extra dvd-speler en toen kwam ik uit op de pricewatch: LG 26LH2000. Die is een beetje goedkoper, en ik vermoed dat de specs qua kleuren/helderheid/contrast zelfs nog beter zijn als die hierboven.

Dan was er ook nog een samsung scherm, maar deze had duidelijk minder mooie kleuren dus die valt eigenlijk af.

Ik ben natuurlijk ook nog op zoek gegaan naar 26"-schermen van andere merken, maar ofwel begint het maar bij 32", of de omranding is niet mooi (samsung, rode gloed bv), of het wordt te duur, ...

Is dat LG scherm zonder DVD-speler een goede keus, of zijn er nog best goedkopere alternatieven die ook heel goed zijn om op te gamen met een PS3?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 18:41
Samsungs vind ik zelf niet zo mooi, dus die zou ik idd niet aanraden. Ik zie dat er in die maten ook Panasonics en Sony Bravia's te krijgen zijn, dat zijn vaak wel mooie schermen imo, als ik jou was zou ik die ook eens ergens proberen te bekijken.

EDITL onthoud btw wel dat je er een component of hdmi kabel bij moet halen :P PS3 met scart aansluiten op je mooie nieuwe lcd scherm is nogal zonde

[ Voor 23% gewijzigd door B.A.L. op 06-05-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
B.A.L. schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:27:
Samsungs vind ik zelf niet zo mooi, dus die zou ik idd niet aanraden. Ik zie dat er in die maten ook Panasonics en Sony Bravia's te krijgen zijn, dat zijn vaak wel mooie schermen imo, als ik jou was zou ik die ook eens ergens proberen te bekijken.
Sony bravia's heb ik inderdaad ook al gezien, maar die zijn al snel boven de 500 euro, en das toch echt wel over het budget :) naar Panasonics moet ik nog eens kijken.
EDITL onthoud btw wel dat je er een component of hdmi kabel bij moet halen :P PS3 met scart aansluiten op je mooie nieuwe lcd scherm is nogal zonde
Daar was ik ook al, maar dacht wel dat dat bij de tv ging zitten. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:31:
[...]

Sony bravia's heb ik inderdaad ook al gezien, maar die zijn al snel boven de 500 euro, en das toch echt wel over het budget :) naar Panasonics moet ik nog eens kijken.

[...]

Daar was ik ook al, maar dacht wel dat dat bij de tv ging zitten. Bedankt voor de tip!
En onthoud ook dat je geen extreem dure kabel nodig hebt om een goed signaal te krijgen, koop nooit en te nimmer een "Monster" kabel. Ik heb een kabeltje van 15 euro (3meter dacht ik) bij een lokale toko en die doet het perfect.

Let wel op de versie die de kabel ondersteunt, neem er een die 1.3 of beter ondersteunt, zie ook de tabel halverwege deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://koopinfo.nl/

Vul je eisen in en kijk wat eruit rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En raad eens bij welke ik uitkom :P jawel, die 2 LG's en samsung waar ik het over had uit de TS!

Bedankt :) ik zit dus goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung en LG?? Niet doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geef dan eens een argument van waarom niet en een eventueel ook een alternatief?

Ik bedoel... Wat dan wel?

Eisen zijn voornamelijk 26" en rond de 400 euro, echte maximum is 500 euro. Op koopinfo had ik ook de reactietijd tot 6ms gezet, omdat er toch op gegamed moet worden... Denk dat dat wel belangrijk is, correct me if i'm wrong! Dan kom ik uiteindelijk gewoon uit op die schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Goede argumentatie ja! 8)7

Let wel op met deze maat. Laat je geen Full-HD aansluiten. Dat is met 26 inch echt overbodige luxe omdat je het verschil tussen HD-ready en Full-HD toch niet gaat zien.

HDMI kabel zit nooit bij de tv inbegrepen. Aansluitkabels zitten (als ze worden meegeleverd) alleen bij apparaten die je op de tv aansluit (zoals een PS3). Zoals we allemaal weten krijg je bij je PS3 geen kabel dus je zal er eentje moeten kopen. Zoals ook al eerder aangehaald: ga voor een goedkope. Misschien gaan ze wat sneller stuk, maar daar is de prijs ook naar.

Edit: reactietijd is wel belangrijk bij het gamen en 6ms is prima. Laat je alleen niet inpakken door de "mooie kleuren" in de Mediamarkt. Dingen staan allemaal op een winkelmodus, wat echt allesbehalve mooi is zodra je het thuis bekijkt. Beetje zuurstokTV idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Sluuz op 06-05-2009 15:13 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:13
Heb zelf nu al 3 samsungs gehad en allemaal even prima :), enige reden ik ze verkocht heb is omdat ik grooter wou elke x

32" Samsung hd ready
40" Full hd Samsung
46" Full hd Samsung
52" full hd Sony

Die 52" is natuurlijk een stuk mooier dan de simpele Samsung's maar neem van mij aan de goedkopere tv's en formaaaten er echt geen 100% verschill tussen zou zitten, ik zelf zou zeggen ga voor de gene die je hetm eeste aanspreekt voor prijskwaliteit en hoe die eruit ziet :), ga naar de media markt en neem je ps3 mee en vraag om een demonstratie ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Als jij mij kan uitleggen wat er mis met een LG zonder ook maar specifiek een model te noemen ben je een held.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Zeg ik iets stoms als ik een Samsung 26inch monitor kan adviseren? Ik bedoel, is de beeldkwaliteit van een monitor niet vele malen beter dan een tv? En als er toch alleen maar op gegamed wordt?

[ Voor 50% gewijzigd door Mystikal op 06-05-2009 15:16 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 18:41
Let wel op met deze maat. Laat je geen Full-HD aansluiten. Dat is met 26 inch echt overbodige luxe omdat je het verschil tussen HD-ready en Full-HD toch niet gaat zien.
Bestaan er 26 inches in Full HD dan? :P Ik geloof het niet, volgens mij begint dat pas bij 32 inch.

Negeer Schnutzie btw maar :P Tis een lieve jongen, maar zo af en toe komt er een behoorlijk ongenuanceerde opmerking uitrollen...al vind ik wel dat hij een punt heeft, ik ben zelf ook niet zo'n fan van Samsung en LG, dan zou ik toch echt eerder voor een Panasonic gaan als die Sony's te duur zijn, maar dit is wel behoorlijk subjectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Zonder lullig over te willen komen doet mij dit een beetje denken aan een aankoop van een Porsche zonder banden om er vervolgens houten wielen onder te zetten zodat je er niet harder dan 50 km/u mee kan.

Mijn advies is om wat langer door te sparen en voor een kwalitatief (en misschien wat grotere) tv te gaan. Alleen dan haal je het maximale uit je PS3. Als budget zo'n issue is waarom dan geen PS2 gehaald? (tenzij je hem hebt gewonnen o.i.d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:43

HaTe

haat niet

DaKuup schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:25:
Als budget zo'n issue is waarom dan geen PS2 gehaald? (tenzij je hem hebt gewonnen o.i.d)
Voor de games?

ontopic:
Ik zou ook niet gaan voor een Samsung. Misschien een Sharp of Panasonic?

Sharp heeft wel goede panelen :)

[ Voor 35% gewijzigd door HaTe op 06-05-2009 15:32 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mystikal schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:15:
Zeg ik iets stoms als ik een Samsung 26inch monitor kan adviseren? Ik bedoel, is de beeldkwaliteit van een monitor niet vele malen beter dan een tv? En als er toch alleen maar op gegamed wordt?
zoals een pricewatch: Samsung Syncmaster 2693HM of pricewatch: Samsung Syncmaster T260 bedoel je dan?
[b][message=31904976,noline]
Negeer Schnutzie btw maar :P Tis een lieve jongen, maar zo af en toe komt er een behoorlijk ongenuanceerde opmerking uitrollen...al vind ik wel dat hij een punt heeft, ik ben zelf ook niet zo'n fan van Samsung en LG, dan zou ik toch echt eerder voor een Panasonic gaan als die Sony's te duur zijn, maar dit is wel behoorlijk subjectief
Op de panasonic website vind ik maar 1 Viera LCD 26" en die is, je raadt het al, een beetje over het budget...
DaKuup schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:25:
Zonder lullig over te willen komen doet mij dit een beetje denken aan een aankoop van een Porsche zonder banden om er vervolgens houten wielen onder te zetten zodat je er niet harder dan 50 km/u mee kan.

Mijn advies is om wat langer door te sparen en voor een kwalitatief (en misschien wat grotere) tv te gaan. Alleen dan haal je het maximale uit je PS3. Als budget zo'n issue is waarom dan geen PS2 gehaald? (tenzij je hem hebt gewonnen o.i.d)
Kan zijn, en ergens vind ik dat ook. Maar het is nog altijd een simpel verjaardagscadeau. Die PS3 hebben we ondertussen al 2 jaar en heeft al aan verschillende TV's gehangen; was indertijd ook verjaardagscadeau voor m'n broer. Daar kun je op dat moment dan moeilijk nog een LCD bijgeven...

En groter hoeft ie echt niet te zijn, want als ie ook als primaire huistv gaat gebruikt worden kun je het niet echt meer een cadeau noemen. Dan is het meer een cadeau voor het hele gezin. Het wordt dus zijn TV en die gaat dus alleen maar achter z'n bed staan in de toekomst en momenteel nog in de woonkamer, naast de gewone tv omdat de gewone anders toch alleen maar bezet is.

Ik blijf echt steeds uitkomen bij die samsung en die LG:
http://tweakers.net/price...830=&i852=&a852=&x=18&y=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Mooie cadeaus zijn dat :9~ Ik moest het altijd doen met nieuwe kleren of 50 gulden als bijdrage voor de nieuwe Nintendo die ik zelf moest kopen ;)

Aan beide schermen val je geen buil. Als merk doet Samsung het dan iets beter bij mij dan LG. Maar dat is nergens op gebaseerd en puur gevoel.

Succes!

Off:
Afgezien van wat PS3 exclusive games, kun je volgens mij nog aardig vooruit op een PS2.

[ Voor 42% gewijzigd door DaKuup op 06-05-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Samsung Lcd Televisie LE32A436 - 32 inch - HD Ready
http://www.bol.com/nl/p/e...00000006290804/index.html

Prima tv heb je al bij bol.com vandaan voor €349,00 euro ex verzendkosten
en dan heb je groter dan 26" :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mektheb op 06-05-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk eens bij Redcoon. Heb ik erg goede ervaringen mee.
Daar kun je veel meer voor je geld krijgen.

Als je het perse bij 26 Inch wilt houden dan zou je een LG ELECTRONICS M2794D Full-HD kunnen geven a 397,- dan kan hij er later een digitale decoder bij kopen.

Of als 32 inch een optie is een Philips 32PFL5403D voor 393,- is echter geen Full-HD.

Of tot slot een 32 Inch Full-HD LG ELECTRONICS 32LH3000 453,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
@Seth_Chaos: werk je bij Redcoon? :)

Kreten als Full HD klinken mooi, maar zijn natuurlijk nonsens bij een 26" tv. Dat zijn echt verkoop praatjes en zou OP zich niet door moeten laten leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als het past zou ik echt voor 32" staan, want voor 26" betaal je verhoudingsgewijs eigenlijk gewoon teveel. Daarnaast moet je jezelf niet teveel laten omlullen door mensen die hier op basis van puur hun mening lopen roepen dat merk A of B zo slecht is. Als ze nou een goede motivatie hebben ok...

Met Philips TV's moet je bijvoorbeeld oppassen dat je geen oude serie pakt, want die geven enorm veel problemen met 1080P materiaal. (Zoek de Philips topics er maar op na.) Nu zal dat voor een HD ready TV niet zo erg zijn, maar dan weet je het in ieder geval.

Daarnaast moet je eigenlijk niet teveel naar kleuren kijken in de winkel, TV's in de winkel staan namelijk altijd zo afgesteld dat de kleuren "eraf springen". Daar zit je echter helemaal niet op te wachten, zeker in spellen ziet er dat zo onrealistisch uit als de pest. Je kunt veel beter kijken welke TV op normale instellingen gewoon natuurlijke kleuren weergeeft. (Dus geen "dynamic" stand oid, maar gewoon "normal".)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 13:56
Seth_Chaos schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:45:
Kijk eens bij Redcoon. Heb ik erg goede ervaringen mee.
Daar kun je veel meer voor je geld krijgen.

Als je het perse bij 26 Inch wilt houden dan zou je een LG ELECTRONICS M2794D Full-HD kunnen geven a 397,- dan kan hij er later een digitale decoder bij kopen.

Of als 32 inch een optie is een Philips 32PFL5403D voor 393,- is echter geen Full-HD.

Of tot slot een 32 Inch Full-HD LG ELECTRONICS 32LH3000 453,-
26" of 32" full-hd?
Nergens voor nodig, tenzij je arendsogen hebt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
DaKuup schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:48:
@Seth_Chaos: werk je bij Redcoon? :)

Kreten als Full HD klinken mooi, maar zijn natuurlijk nonsens bij een 26" tv. Dat zijn echt verkoop praatjes en zou OP zich niet door moeten laten leiden.
Nee ik ben ICTer, geen verkoper. Full HD op een 26 inch is geen nonsens. En al helemaal niet bij gamen. 1280 bij 720 is leuk op een 17 inch schermpje niet op 26 inch en groter. Zelfs een 720P spel geupscaled op een full HD scherm ziet er beter uit dan HD-ready bagger. Zie je het verschil niet moet je je lenzen of bril vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik toch ook nog even een 32" overwegen, hoewel ik toch echt denk dat het dan te groot wordt... Kan het nu niet testen, want hij is thuis :P
DaKuup schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:34:
Mooie cadeaus zijn dat :9~ Ik moest het altijd doen met nieuwe kleren of 50 gulden als bijdrage voor de nieuwe Nintendo die ik zelf moest kopen ;)
Inderdaad, soms vind ik dat ook. Altijd al een beetje verwend geweest, ik zeg er dan ook geen nee tegen :P tis wel zo prettig! Tis ook wel m'n moeder en ik die samenleggen, dus dat scheelt ook wat.
Aan beide schermen val je geen buil. Als merk doet Samsung het dan iets beter bij mij dan LG. Maar dat is nergens op gebaseerd en puur gevoel.
Ik had ook altijd een afkeer van LG, maar ik denk dat ze in TV en dvd en zo'n dingen wel goed zijn. Een LG-gsm zou ik bijvoorbeeld nooit moeten hebben... Ook gewoon "gevoel" :)

Over het PS2 PS3 gezeur: er is gewoon een PS3 en als je weet hoe aangenaam het beeld op een wat mooiere tv kan zijn, dan wil je dat ook :P daar moet niet over gediscussieerd worden!

Thnx in ieder geval al aan iedereen voor de tips.

EDIT: Neen, het wordt echt 26", 32" is echt te groot. Jammer maar helaas :P Hij zit er gewoon te dicht op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23
Je moet bij de tv's ook alle beeldverbeterings zooi uitschakelen aangezien daardoor je beeld vertraagd binnen komt. Daarnaast zou ik het scherm op je eigen smaak instellen of calibreren.
Ikzelf heb een 40 inch Samsung FullHD en deze werkt goed met een PS3. Met de 360 op VGA op FullHD krijgen wij last van Tearing, maar dat ligt aan de Xbox. De PS3 heeft dit niet namelijk.

Wel moet ik zeggen dat de 100Hz panelen van Philips er beter uit zien dan de Samsungs kwam snelheid,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 15:46
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:07:
Dan zal ik toch ook nog even een 32" overwegen, hoewel ik toch echt denk dat het dan te groot wordt... Kan het nu niet testen, want hij is thuis :P

[...]

Inderdaad, soms vind ik dat ook. Altijd al een beetje verwend geweest, ik zeg er dan ook geen nee tegen :P tis wel zo prettig! Tis ook wel m'n moeder en ik die samenleggen, dus dat scheelt ook wat.

[...]

Ik had ook altijd een afkeer van LG, maar ik denk dat ze in TV en dvd en zo'n dingen wel goed zijn. Een LG-gsm zou ik bijvoorbeeld nooit moeten hebben... Ook gewoon "gevoel" :)

Over het PS2 PS3 gezeur: er is gewoon een PS3 en als je weet hoe aangenaam het beeld op een wat mooiere tv kan zijn, dan wil je dat ook :P daar moet niet over gediscussieerd worden!

Thnx in ieder geval al aan iedereen voor de tips.

EDIT: Neen, het wordt echt 26", 32" is echt te groot. Jammer maar helaas :P Hij zit er gewoon te dicht op.
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Ikzelf heb een 40" full hd waar ik ongeveer 1,5 -2 meter vanaf zit. Nergens last van. Dus ik denk dat 32" wel kan hoor.

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
ik zit 2.5 meter vanaf een 42" en dat is echt net groot genoeg :) kleiner had het niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mystikal schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:15:
Ik bedoel, is de beeldkwaliteit van een monitor niet vele malen beter dan een tv?
Nee. Waarom wel volgens jou?

Het verschil zit hem in de tuner, ingebouwde speakers, aansluitmogelijkheden en resolutie. De achterliggende techniek is echter vak gelijk en bij goedkopere monitoren juist slechter, omdat je dan een TN paneel in je handen hebt die alleen geschikt zijn voor bureaugebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paxlie schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:13:
[...]

Als jij mij kan uitleggen wat er mis met een LG zonder ook maar specifiek een model te noemen ben je een held.
LG sucks balls dude.. check de betere reviewsites.... en je zult merken dat iedere LG onderpresteert tov soortgelijke modellen van den concurrentie.... B-merk... lekker links laten liggen dus.

Sharp of Sony.... mocht je persé 'n LCD willen kopen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 23:22
Merken zoals samsung en LG zijn over het algemeen meeste bang for the buck

Ik zelf heb de 37LG6000..... (37 staat voor afmeting in inch) dus 94 cm

ik vind het design van dit toestel echt mooi >) en prijs kwaliteits verhouding dik in orde

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/9876-lg6003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tienda.manchanet.es/productos/LG/1548136-602.jpg

zit zo'n 2,5 meter vanaf misschien wel iets minder.... bij nader inzien voor de 42LG6000 moeten gaan aangezien die ietjes grooter is en naast fullHD ook nog eens 100hz is (ik ervaar de 37 een beetje als klein ;) )
er is ook een 32inch variant stuk goedkoper echter deze is HDready en net als de 37inch variant 60hertz

ik ben niet onder de indruk van de samsung toestellen (vooral de 5serie bleek veel problemen te hebben en in vergelijking van de 37 a656 van samsung vond ik de kleurweergave van de LG vele malen beter! smooth beeld echter in het begin na mijn smaak wat te donker ingesteld maar dit is simpel te corrigeren.

De meegeleverde ondersteuning voor digitale tuners is wat beperkt bij de LG6000.... maar met de leveranciers van digitale tv wil het voorkomen dat je met alphacrypt ineens zonder digitale tv zit aangezien ze af en toe een checkup doen om fraude te voorkomen.... :S je moet altijd met het externe *** kastje werken

[ Voor 57% gewijzigd door P-Nut op 07-05-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:35:
[...]

LG sucks balls dude.. check de betere reviewsites.... en je zult merken dat iedere LG onderpresteert tov soortgelijke modellen van den concurrentie.... B-merk... lekker links laten liggen dus.

En zo heb ik de tegenover gestelde ervaring. Ik zou van mijn levensdagen geen Sony of Sharp kopen. Zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Ga naar Correct, Mediamarkt of Macro. En bekijk daar zelf de verschillen. En wat je zelf als het beste beeld ervaart voor het geld dat jij er voor uit wilt geven. Dan kan je hem daarna goedkoop via een internet shop bestellen. Hier vragen welk Merk of type je moet kopen is verspilde moeite want iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Je kunt op beslist.nl, kieskeurig.nl of kelkoo.nl opzoeken waar je welk type het goedkoopst kunt bestellen.

En nog een keine tip:
Vraag in de winkel of je zelf even met de settings mag spelen. Veel winkels hebben er een handje in om de duurdere tv's beter af te stellen dan de goedkopere modellen. Omdat daar meer marge op te behalen is.

[ Voor 10% gewijzigd door Seth_Chaos op 07-05-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben zelf onze PS3 aangesloten op een HD-ready LG. Ik weet het type zo niet, maar het is geen grote (we zitten er zo'n 2 tot 3 meter vanaf) en we zijn er dik tevreden mee.

Voor ons was het een opgrade van een oude beeldbuis, wat ook echt nodig was omdat op dat oude ding niet eens de tekst van de PS3 games te lezen was.

Vanuit mijn eigen ervaring zou ik dus de LG aanraden, al heb ik geen ervaring met andere merken. Onze LG was goedkoop (toendertijd zo'n 500 euro en dat is meer dan een jaar geleden), hij geeft mooi tv-beeld en hij weet games en zelfs blue rays heel netjes af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Seth_Chaos schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:05:
[...]

Nee ik ben ICTer, geen verkoper. Full HD op een 26 inch is geen nonsens. En al helemaal niet bij gamen. 1280 bij 720 is leuk op een 17 inch schermpje niet op 26 inch en groter. Zelfs een 720P spel geupscaled op een full HD scherm ziet er beter uit dan HD-ready bagger. Zie je het verschil niet moet je je lenzen of bril vervangen.
sorry hoor, maar hier moet ik even op reageren! Ik heb een 40W3000 van sony staan, dat is een full-hd. En er zal ongetwijfeld een beetje verschil inzitten, maar de 40U3000 die mijn broertje heeft geeft echt niet veel minder goed beeld hoor! We hebben ze tegelijk gekocht en ook nog eens naast elkaar uitgeprobeerd en geloof me. Je ziet minimale verschillen!!! en ja....ik heb net een nieuwe bril :P
Dan vraag je je natuurlijk af waarom ik meer geld heb uitgegeven aan die W3000, nou dat was puur design technisch!
Dus laat je niet teveel leiden door dit soort praatjes, want ik denk dat de meeste mensen echt geen verschil gaan zien tussen full-hd en hd-ready (op een 26"/32").

ff nog wat toevoegen: ik zou echt voor een 32" gaan. Ik ga zelf bij het gamen op een meter of 1,5 zitten op mn 40" scherm, en geloof me dat is alleen maar relax! Ik denk dat je binnen een maand denkt.....had ik maar voor de 32" gegaan als je nu een 26" koopt (vergeet niet dat ook van dichtbij de PS3 door de resolutie een super scherp beeld weergeeft). Mijn vriendin vond de tv eerst ook te groot, maar is nu toch super blij ermee!

[ Voor 16% gewijzigd door Coolsnarf op 07-05-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Coolsnarf schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:20:
[...]

sorry hoor, maar hier moet ik even op reageren! Ik heb een 40W3000 van sony staan, dat is een full-hd. En er zal ongetwijfeld een beetje verschil inzitten, maar de 40U3000 die mijn broertje heeft geeft echt niet veel minder goed beeld hoor! We hebben ze tegelijk gekocht en ook nog eens naast elkaar uitgeprobeerd en geloof me. Je ziet minimale verschillen!!! en ja....ik heb net een nieuwe bril :P
Dan vraag je je natuurlijk af waarom ik meer geld heb uitgegeven aan die W3000, nou dat was puur design technisch!
Dus laat je niet teveel leiden door dit soort praatjes, want ik denk dat de meeste mensen echt geen verschil gaan zien tussen full-hd en hd-ready (op een 26"/32").

ff nog wat toevoegen: ik zou echt voor een 32" gaan. Ik ga zelf bij het gamen op een meter of 1,5 zitten op mn 40" scherm, en geloof me dat is alleen maar relax! Ik denk dat je binnen een maand denkt.....had ik maar voor de 32" gegaan als je nu een 26" koopt (vergeet niet dat ook van dichtbij de PS3 door de resolutie een super scherp beeld weergeeft). Mijn vriendin vond de tv eerst ook te groot, maar is nu toch super blij ermee!
Dat zegt nog geen klap. Dan is de vraag hoe heb je het getest? Met een 720P game of 1080P? Stonden ze tegelijk aan of heb je het omstebeurt geprobeerd? Heb je de PS3's laten upscalen of de tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
2 ps3's (we hebben er allebei 1). We hebben dit vooral getest omdat we wilden weten of er echt een wezelijk verschil is.
En uiteraard verschillende instellingen geprobeerd, zowel PS3 laten upscalen als de tv dit laten regelen (dan dus output 720P en mijn tv het naar 1080P scalen). Het is ook niet dat ik zeg dat er geen verschil is, maar als je de tv's naast elkaar zet is het verschil al minimaal!

Ik denk dat uiteindelijk het grote verschil tussen de tv's de beeldverbeterings technieken zijn. Maar bij gamen heb je daar volgens mij niet al te veel aan (volgens hdtvtest.co.uk is het ook het beste om alles uit te zetten, dit advies heb ik overgenomen en bevalt me eerlijk gezegd zeer goed). Misschien dat bij Blu-Ray kijken het verschil wel groter wordt, maar goed....dit topic is voor een tv om te gamen dus reageer ik er ook op die manier op!

[ Voor 0% gewijzigd door Coolsnarf op 07-05-2009 10:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qua upscaling zal 't verschil (..en zéker op 'n 26-32" formaat) minimaal zijn... Blu-ray is dan echt weer 'n ander verhaal... alhoewel je dan bij den grotere merken moet zijn om dit te kunnen ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:35:
[...]

0,0 argumentatie is ook een prestatie. Als je dan toch niets nuttigs weet te vertellen blijf dan gewoon weg. Er zullen vast modellen van LG zijn die minder presteren, maar er zullen ook modellen zijn die gewoon goed meekomen. Zolang je geen argumenten geeft is het echter nutteloos om tegen je in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude.. kan ik 't helpen dat je 'n verkeerde keuze hebt gemaakt.... djeezzz... duidelijk 'n LG owner :O

edit: ..die krengen zijn niet voor niets cheap ass hell... en tegelijkertijd overpriced.... now that's sad :'(

edit2: ook op 't gebied van andere elektronica slaan ze de plank behoorlijk mis:

http://www.my3cents.com/productReview.cgi?company=LG

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Laatst online: 20:50
Ik zeg, kijk op kieskeurig.nl, daar zie je gebruikerservaringen. Daar kan je vaak ook wel mee uit de voeten. Overigens is het merk LG helemaal niet zo slecht als de man hierboven beweert. Om zijn post even helemaal van kracht te ontdoen: nieuws: LG Electronics doet goede zaken door lcd en handhelds

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 18:19

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:50:
Dude.. kan ik 't helpen dat je 'n verkeerde keuze hebt gemaakt.... djeezzz... duidelijk 'n LG owner :O
Even los van of dit soort opmerkingen uberhaupt wel gewenst zijn, voegen ze weinig toe. Als je al roept dat merk x tien keer niks is of merk y helemaal geweldig geef dan ook argumenten. Daar zal een toekomstig koper ook veel meer aan hebben :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
Ik raadt je aan om toch voor een toestel net ietsje boven je budget te kijken voor als je een PS3 hebt, namelijk de volgende:

Kieskeurig: de Samsung LE32A656

Waarom:

A: De Samsung A656 TV heeft een ontzettend lange tijd heel hoog in de ranglijst van http://www.hdtvtest.co.uk/ gestaan, en staat momenteel nog steeds zesde in hun ranglijst met TOP-tv's, tussen alle door hun geteste toestellen. Het feit dat hij nog steeds zesde staat ten opzichte van nieuwere toestellen zoals de Sony Z4500, Sony W5500 en Samsung LE40B650 zegt toch wel iets over de kwaliteit.
B: Hij is full HD, iets waar je mogelijk bij een HD-ready nog later spijt van gaat krijgen.
C: Ik vind hem zelf er best mooi uitzien (je moet hem een keer in het echt gezien hebben), maar dat is natuurlijk persoonlijk.
D: hij heeft een snelle reactietijd voor op het scherm, zie ook de review

Argument B zeg ik uit eigen ervaring: ik heb op m'n kamer een tijdje een Samsung 26'' HD-ready TV gehad in combinatie met de PS3, en ging toen steeds vaker naar HD-materiaal kijken in 720P. Toen kwam ik eens bij anderen thuis die dan 40'' TV's of groter hadden in Full HD om daarbij eens sommige blu-ray films in FULL HD te kijken, ik kon het verschil in ieder geval WEL zien met wat ikzelf thuis zag in 720P.
Toen later overgestapt naar een 32'' Sony W4000, welke dus Full HD is, en ik zag (ook al is het maar 32'') wel degelijk verschil tussen 720P materiaal en 1080P materiaal via de PS3.
Ook qua games ga je een verschil zien bij de titels die Full HD output geven, het verschil tussen 720P en 1080P bij de games die 1080P ondersteunen is voornamelijk te zien in het enorme verschil in DETAIL en SCHERPTE.

Deze Samsung is één van de goedkoopste 32'' Full HD tv's. de Sony 32W4000 ligt veel te ver boven je budget, dus dat is geen alternatief. Mocht je de Sony 32W4000 een mooi toestel vinden, en je toch binnen je budget wilt blijven, dan zou je eventueel ook nog 2e hands kunnen kijken mocht je dat willen, hetzelfde geldt voor de Samsung. Een ander alternatief is de Samsung LE32B530 misschien, maar daar is nog geen review van bekend en het is een splinternieuw model.

@P-nut: je kan misschien wel wat mindere ervaringen hebben met de Samsung toestellen in het verleden (en met name de 5-serie welke problemen had met houterig beeld, voornamelijk in 24P), je onderbouwt niet wat je er aan gedaan hebt. Heb je bijvoorbeeld het beeld wel gekalibreerd bij de Samsung?

Als je in een winkel waar kunstmatig licht schijnt (lampen dus) televisies gaat bekijken, geeft dat géén goed idee van het beeld dat de televisie geeft. In de winkel staan namelijk de meeste TV's in een een ''winkel'' stand, wat dus inhoudt dat de kleuren er vanaf SPATTEN. Zou je de televisie vervolgens met diezelfde ''winkel'' stand thuis neerzetten in een goed verlichte kamer (zonder kunstlicht), dan pas zou je zien hoe verschrikkelijk de TV staat afgesteld in de winkel, het idee van ''zuurstokjes'' TV zo fel.
Iedere TV moet thuis netjes afgesteld worden naar goed bekijkbare waarden, met behulp van instellingen overnemen van andere gebruikers van de TV, of als je het wat professioneler aan wilt pakken met bijvoorbeeld een Spider-dvd voor calibratie van je scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorn1986 op 07-05-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Hackenbacker schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:33:
Ik zeg, kijk op kieskeurig.nl, daar zie je gebruikerservaringen. Daar kan je vaak ook wel mee uit de voeten. Overigens is het merk LG helemaal niet zo slecht als de man hierboven beweert. Om zijn post even helemaal van kracht te ontdoen: nieuws: LG Electronics doet goede zaken door lcd en handhelds
zegt niets over de kwaliteit... veel mensen willen nou eenmaal voor 'n dubbeltje op den eerste rang zitten... en dan kom je al gauw uit bij LG ;)
PromoX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:48:
[...]

Even los van of dit soort opmerkingen uberhaupt wel gewenst zijn, voegen ze weinig toe. Als je al roept dat merk x tien keer niks is of merk y helemaal geweldig geef dan ook argumenten. Daar zal een toekomstig koper ook veel meer aan hebben :).
't enige wat ik hier op te melden heb is... check de betere reviewsites... en trek vervolgens den conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

Heb zelf al iets meer dan een half jaar een samsung 42" (106cm) Full HD. Ik had daarvoor een philips breedbeeld van 65cm. Had de LCD-TV een week na aanschaf van de PS3 aangeschaft omdat het er echt brak uitzag op mijn 10jaar oude breedbeeld.

Bij de MM vond ik de uiteindelijk gekozen samsung de mooiste kleuren geven en tot de dag van vandaag heb ik eigenlijk geen spijt ervan. Naast de TV stond een Sony Bravia welke 'tv van het jaar' was geworden. Persoonlijk zag ik geen verschil in beeld en waren de specificaties gelijk de samsung was daarnaast 400 euro goedkoper. Mijn zus had vorig jaar een LG gekocht en op de kabel geeft deze in tegenstelling tot mijn samsung heel slecht beeld. Maar in een half jaar kan natuurlijk veel veranderen.

Ik zou gewoon even een MM binnenlopen en gewoon even een poosje de verschillen visueel bekijken. Een tv kan je naar mijn mening niet kiezen op specificaties.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hold the phone... Samsung en mooie kleuren?? Welk type heb je staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Emiel1984 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:10:
Ik zou gewoon even een MM binnenlopen en gewoon even een poosje de verschillen visueel bekijken. Een tv kan je naar mijn mening niet kiezen op specificaties.
Geeft echt geen goed idee van hoe de TV zijn kleuren weergeeft. De TV's staan ontzettend slecht gecalibreerd (in de ''winkel'' modus staan ze meestal ook heel vaak nog eens...), en bovendien staan ze met z'n allen vaak in serie geschakeld over DEZELFDE kabel, waar al een niet al te best beeld uit komt om goed te kunnen vergelijken.

Nee: het enige waar je voor naar de winkel zou moeten om echt te weten, is hoe de reactietijd van het scherm is. Vaak staan er hele LANGZAME filmpjes af te spelen in de winkel, daardoor lijkt het gewoon altijd mooi qua reactietijd, vraag eens of je de TV van je keuze aan een PS3 mag hangen, en laat eens wat snelle actie filmpjes afspelen. DAN PAS moet een TV gaan presteren in een winkel.

Kleuren kunnen compleet vervagen in een winkel als er een felle lamp op gericht staat. Thuis zul je de TV echter veel te felle kleuren vinden weergeven, en zal je hem correct moeten calibreren. Dat doen ze echter ook bij HDTVtest.co.uk! Hoezo zou een Samsung geen goede kleuren kunnen weergeven? Het is gewoon een kwestie van calibreren?!?!?!

Bovendien heb ik het vermoeden dat de LG's niet veel soeps zijn doordat het een zusteronderneming van Philips is. Veel componenten van Philips TV's zul je in gelijkwaardige modellen tegenkomen bij LG, maar is dan de vraag: waar heeft LG dan zoveel meer op bezuinigt, waardoor het goedkoper is dan Philips? }:|

[ Voor 12% gewijzigd door Jorn1986 op 07-05-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Naar mijn mening heeft het tot een grootte van 32" geen zin om voor Full HD te gaan als je 3 meter ver zit.
Een scherm met 100 Hz ondersteuning is bij games wel handig in de veronderstelling dat de PS3 dit ook ondersteund natuurlijk.

Ik vind de 32LG3000 op dit moment het 32" scherm (en ja, je krijgt er spijt van als je nu kleiner neemt) met de mooiste prijs/kwaliteit verhouding. Wel geen 100 Hz, probeer dus eerst eens of je dat nodig vindt.
Ik raad je vooral aan om zeker 32" te nemen :)

[ Voor 6% gewijzigd door thmss op 07-05-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramfm
  • Laatst online: 19-04 18:22
Bovendien heb ik het vermoeden dat de LG's niet veel soeps zijn doordat het een zusteronderneming van Philips is. Veel componenten van Philips TV's zul je in gelijkwaardige modellen tegenkomen bij LG, maar is dan de vraag: waar heeft LG dan zoveel meer op bezuinigt, waardoor het goedkoper is dan Philips?
LG een zuster onderneming van Philips??? echt niet. Dat ze samen panelen hebben gemaakt wil nog niet zeggen dat het zuster ondernemingen zijn. Philips is het belang in LG.Philips aan het afbouwen, en Philips gebruikt voor de TVs Sharp en andere panelen.
A: De Samsung A656 TV heeft een ontzettend lange tijd heel hoog in de ranglijst van http://www.hdtvtest.co.uk/ gestaan, en staat momenteel nog steeds zesde in hun ranglijst met TOP-tv's, tussen alle door hun geteste toestellen. Het feit dat hij nog steeds zesde staat ten opzichte van nieuwere toestellen zoals de Sony Z4500, Sony W5500 en Samsung LE40B650 zegt toch wel iets over de kwaliteit.
B: Hij is full HD, iets waar je mogelijk bij een HD-ready nog later spijt van gaat krijgen.
C: Ik vind hem zelf er best mooi uitzien (je moet hem een keer in het echt gezien hebben), maar dat is natuurlijk persoonlijk.
D: hij heeft een snelle reactietijd voor op het scherm, zie ook de review
Ik zit hier toch regelmatig naar een Samsung A658 te kijken en vind het helemaal niets. Zeker TV met SD kwaliteit wordt waardeloos ge-upsampled, waardoor hele rare effecten met horizontale lijnen ontstaan. Je wordt er echt misselijk van als je er naar kijkt. Teletekst reageert net zo snel als dikke poep. Geschakelde voeding maakt lawaai, en ik ben benieuwd hoe lang dit ding het nog volhoudt.
En natuurlijk dit is mijn mening, maar ik ben wel degelijk van Samsung afgestapt. Niet te vergelijken met een Pioneer of Panasonic.
Heb zelf een PS3 met een Panasonic en ben zeer tevreden, al valt er natuurlijk altijd wat te zeuren. De afstand bediening van de Panasonic is "crap"; regageert zeer langzaam en de volume cq up/down toetsen zit gespiegeld tegen over abs van andere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan maar, dan ga ik toch nog eens 32" nameten... :P Ik denk dat het sowieso wel een verademing wordt om op een LCD te gaan spelen ipv dat tv'tje van nu. Ik kijk nog even of we voor een 32" gaan en hak dan gewoon de knoop door, want anders komen we er nooit uit :)

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:17:
Constructief bijdragen is iets dat je geheel vreemd is niet? Aan het solliciteren voor de volgende ban?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
ik heb zelf de LG 32LG3000, zie pricewatch: LG 32LG3000

32 inch, onder de 400 euries en werkt als een zonnetje ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:47:
[...]

Constructief bijdragen is iets dat je geheel vreemd is niet? Aan het solliciteren voor de volgende ban?
facts my son.. only facts... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:38:
[...]

facts my son.. only facts... >:)
Ik heb nog geen enkel feit van je gehoord. Alleen niet onderbouwde opmerkingen dat alles kut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet alles.. alleen Samsung en LG doen 't niet zo goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:07:
Niet helemaal met je eens, maar goed Panasonic is king onder de Tv's maar als Samsung zo slecht was zullen er niet zoveel verkocht worden, en kopen andere fabrikanten hun panelen er niet voor :)
En elke tv staat in een winkel Bagger afgesteld :) , kan je natuurlijk laten veranderen en mee spelen
Maar vind dat Samsung zeker wel goeie prijs kwaliteit produkten neerzet met hun Tv's, zo is bijna elke tv met SD om te huilen..
Ook de nieuwe Sony Bravia's zijn erg mooi, maar de nieuwe serie van Samsung is zeker niet slechter..
En als het een 26" tv is is er zoiezo weinig te zeggen erover, neem aan de duurdere series van 52" er wel verschillen tussen een Samsung / Panasonic / Sony etc zit maar niet zo dramatisch zoals je het over doet komen..
En ja ik heb een Samsung , En ja ik heb een Sony en ja ik heb een panasonic
( Samsung Slaapkamer / Panasonic game room / Sony Woonkamer ) en kijk niet met ergenis een film op welk van de 3 dan ook..

tis ook voorall eigen mening, zo zweert me vader bij LG / Phillips, en zo kan ik wel huilen om BOSE spullen, allemaal persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij maakt Samsung de LCD panels van een groot scala LCD tvs van andere merken, en verder heb ik een samsung EN een LG en beide performen top, kleuren prima en mijn 2x21" samsung lcd monitoren waar ik 10 uur per dag naar kijk zijn ook uitmuntend.

Maar goed, tegen zoveel argumenten als de jouwe kan ik niet op natuurlijk ;).

On topic, Welk tv/scherm: ga eerst opmeten hoe ver je er vandaan zit, want dat is essentieel. Als je zoals ik ong 1m20 van je game TV af zit dan is een inmense pingpongtafel LCD niet echt de beste keuze. Google even naar de diverse formules om de ideale maat te berekenen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dude echt :') Wat wil je nou bereiken? De TS geeft aan een budget te hebben, dan heb je een aantal merken waar je uit kan kiezen. LG en Samsung zijn prima schermen voor het geld dat je eraan uitgeeft.

Zeik gewoon niet zo en ga lekker bij je eigen scherm zitten fappen ofzo als je zo geilt op 52" full HD schermen :~

Ontopic:

Zelf heb ik thuis zowel een PS3 als een Xbox 360 tot mijn beschikking. De PS3 staat via HDMI op een LG 42" Full HD scherm (Plasma) (nu vervangen door een 52" Sony) en de Xbox 360 op een Samsung 32" HD Ready scherm (kan 1080p aan maar word dan gedownscaled)

Beide Tv's hebben zo hun voors en tegens. De LG heeft naar mijn idee last van ruis op HDMI. Dat wil zeggen, dat je op een zwart beeld allemaal puntjes ziet verschijnen. Ik heb dit bij meerdere modellen gezien en schijn inherent te zijn aan die dingen. Maar als je gewoon bewegend beeld hebt, heb je er totaal geen last van en zie het beeld er prima uit

De Samsung heeft naar mijn idee een prachtig design en geeft je aardige bang for bucks. Het scherm kostte mij onder de 400 euro (zelf ophalen) en heeft genoeg funcionaliteiten voor ieder wat wills (Composite, 2 HDMI, optical enz) De kleuren zijn prima, respons tijd is goed en het geeft een kraak helder beeld.

Conclusie: het oog wilt ook wat. Uit eigen ervaring zeg ik: ga zeker voor 32"en kijk dan naar wat je er beter uit vind zien icm de specs.Ik zit zelf echt niet meer dan 1/1,5 meter van het scherm en het is precies het goede formaat. Kleiner of groter had zeker niet gemoeten. Bij mij was dit een Samsung ( de LE32A456) met de volgende specs:
code:
1
2
3
4
5
6
Afmetingen (BxDxH)      79.9 cm x 25.2 cm x 57.7 cm - met standaard
HD ready
Resolutie                   1366 x 798
Afmeting beeldscherm           720p
Video-interface               Component, composiet, HDMI, S-Video, SCART
PC Interface                  VGA (HD-15)

Kijk hier voor de actuele prijzen: pricewatch: Samsung LE32A456

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 08-05-2009 11:35 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Laatst online: 20:50
Kan die Schnutz niet uit dit topic worden verwijderd, hij voegt niks toe en zijn 'argumenten' slaan als een lul op een drumstel.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mr Hackenbacker schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:35:
Kan die Schnutz niet uit dit topic worden verwijderd, hij voegt niks toe en zijn 'argumenten' slaan als een lul op een drumstel.
Dit gaat vanzelf als je wat geduld hebt. Op meerdere fora is hij zo zielig bezig, dus dit verbaast me erg weinig. Hij zal nooit met gefundeerde dingen komen, alleen maar kinderklas-niveau gebash. Oh well :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nonsens.. de kleurtjes van 'n Samsung zijn nog vaak wat industrieel chemisch... al is dit verbonden aan den LCD technologie... toch weet Sammy er iedere keer weer 'n schepje bovenop te doen... fijn de kleurtjes naar voren pushen, zodat ze als eerste opvallen in den showroom.... maar bij thuiskomst is 't huilen met de pet op. Voor gaming zal ik al helemaal geen Sammy of LG willen aanraden... dit omdat de inputlag te hoog is en de refreshrate traag als stront.. Oh well :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:02:
Nonsens.. de kleurtjes van 'n Samsung zijn nog vaak wat industrieel chemisch... al is dit verbonden aan den LCD technologie... toch weet Sammy er iedere keer weer 'n schepje bovenop te doen... fijn de kleurtjes naar voren pushen, zodat ze als eerste opvallen in den showroom.... maar bij thuiskomst is 't huilen met de pet op. Voor gaming zal ik al helemaal geen Sammy of LG willen aanraden... dit omdat de inputlag te hoog is en de refreshrate traag als stront.. Oh well :z
Dan vraag ik me af welk merk je wel zo uber goed vind, want als je een laptop koopt van dell krijg je ook een Samsung / Lg paneel >.<

En verder heb ik geen panasonic van 400euro gezien zoals de TS aangeeft :)

Bij panasonic doen ze toch het zelfde ?, word het toch ook elk jaar beter ?...snap je gebash niet helemaal

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 08-05-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je slaat den spijker op den kop... ik zou voor dat budget dan ook eerder 'n TFT scherm halen ;) ..of gwn nog even doorsparen.. dan kun je mogelijk 'n 2 a 3 gen. oude Sharp op de kop tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:18:
Je slaat den spijker op den kop... ik zou voor dat budget dan ook eerder 'n TFT scherm halen ;) ..of gwn nog even doorsparen.. dan kun je mogelijk 'n 2 a 3 gen. oude Sharp op de kop tikken :)
Ik sla de spijker op ze kop, okee dus je steld voor hij een 30" dell haald of mac ?

Want een 24" Samsung etc is ook 299 als het een beetje leuke is waar je TV op kan kijken en dan kan je dus beter wat bijleggen om een 32" samsung te kopen want voor 299 399 heb je geen Uber TFT met TV aansluitingen etc..

En je kan wel een oudesharp of iets op de kop tikken, maar dit gaat om een verjaardags cadeau ik zeg maar zo je mag een gegeven paard niet in de bek kijken ( ofzoiets)

"mektheb hoopt dat zijn broer ook stiekem met een beamer of iets van 400 euro komt voor me verjaardag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik zie dat er veel onzin wordt gezegd omtreft het HD gebeuren. Hoe kun je nou een HD-ready tv vergelijken met een Full-HD-ready tv vergelijken als je enkel een PS3 erop aansluit. Bijna alle games zijn 720p, dus die vlieger gaat niet op.

Ook is een HD filmpje van 720p totaal niet te vergelijken met een 1080p. Het moge logisch zijn dat 720p films gecomprimeerde rips zijn afkomstig van Blu-rays (1080p). Ga maar eens originele Blu-ray film kijken (1080p) en zet deze om naar 720p. Hoe kun je nou een Blu-ray van 40GB vergelijken met een 720p ripje van 8GB?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:31:
[...]

Ik sla de spijker op ze kop, okee dus je steld voor hij een 30" dell haald of mac ?

Want een 24" Samsung etc is ook 299 als het een beetje leuke is waar je TV op kan kijken en dan kan je dus beter wat bijleggen om een 32" samsung te kopen want voor 299 399 heb je geen Uber TFT met TV aansluitingen etc..

En je kan wel een oudesharp of iets op de kop tikken, maar dit gaat om een verjaardags cadeau ik zeg maar zo je mag een gegeven paard niet in de bek kijken ( ofzoiets)

"mektheb hoopt dat zijn broer ook stiekem met een beamer of iets van 400 euro komt voor me verjaardag"
Tja.. echt veel kanten kun je er niet mee op :/ tweedehands misschien? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick1990 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:39:
Ik zie dat er veel onzin wordt gezegd omtreft het HD gebeuren. Hoe kun je nou een HD-ready tv vergelijken met een Full-HD-ready tv vergelijken als je enkel een PS3 erop aansluit. Bijna alle games zijn 720p, dus die vlieger gaat niet op.

Ook is een HD filmpje van 720p totaal niet te vergelijken met een 1080p. Het moge logisch zijn dat 720p films gecomprimeerde rips zijn afkomstig van Blu-rays (1080p). Ga maar eens originele Blu-ray film kijken (1080p) en zet deze om naar 720p. Hoe kun je nou een Blu-ray van 40GB vergelijken met een 720p ripje van 8GB?
wordt de meeste opslag niet gwn gebruikt voor geluid? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:21:
[...]

wordt de meeste opslag niet gwn gebruikt voor geluid? :|
Hoezo denk je dat audio meer ruimte inneemt dan video? Volgens mij kost het veel meer data om 1 seconde beeld op te slaan dan 9 kanalen audio van 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paxlie schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:28:
[...]

Hoezo denk je dat audio meer ruimte inneemt dan video? Volgens mij kost het veel meer data om 1 seconde beeld op te slaan dan 9 kanalen audio van 1 seconde.
Hoeveel ruimte neemt DTS-HD Master Audio in beslag?

edit: hebt 't al gevonden.. +/- 10GB :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 16:20

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:17:
Offtopic want dit valt buiten het budget van TS>>

LE40M86 . De kleuren op de meeste LCD tv's vond ik juist erg grijs overkomen. De reactietijd is gewoon goed met 8 ms voor zijn prijs. Op kieskeurig zie je ook dat de tv goed wordt beoordeelt
http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/le40m86b/264157/

Over 48 reviews is het gemiddelde cijfer een 9 voor beeld. Gemiddeld cijfer in het algemeen is een 8,8.

Veel mensen zijn( zoals je in dit forum ook kan lezen) het dus niet helemaal met je eens. Mischien heb je enkel een samsung van 2 jaar geleden vergeleken met een nieuwe 'sony' . Dat geeft wellicht het zelfde resultaat als ik zag tussen een LG die een half jaar eerder was gekocht. De LCD tv is nog niet zo erg lang betaalbaar als je voor kwaliteit gaat in plaats van voor de heb.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:05:
[...]
edit: hebt 't al gevonden.. +/- 10GB :)
Owww da's raar dan! Heb hier een AVCHD dvd van 8GB mét DTS-HD audio. Da's dus blijkbaar állemaal voor het geluid en er blijft dan NUL ruimte blijft er dan over voor het beeld. Bizar dat ik dan alsnog zit te kijken naar een HD-film...

Wat is dat nou voor pure nonsens dat een audio-stream 10GB in beslag neemt? Klok-klepel verhaal weer dus. Je zal wel 10Gbit per seconde bedoelen. Als je niet weet waar je het over hebt reageer dan gewoon niet of zo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Audio is weer net even 'n stapje verder... Brad.... _O-

DTS HD : 6 Mbps
DTS HD Master Audio : 24,5 Mbps

Opslag BRD : +/- 10 - 15GB

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:23:
Master Audio is weer net even 'n stapje verder... Brad.... _O-
Oh je dus je bedoelde écht dat een geluidsspoor 10 Gigabyte RUIMTE in beslag neemt en niét een gecomprimeerde variabele-bitrate stream was?

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 08-05-2009 15:32 . Reden: onnodige reactie weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 18:19

PromoX

Flying solo

Jullie discussie is nogal offtopic en de manier waarop ie gevoerd wordt onwenselijk. Graag ontopic verder. En de 2 reacties van jullie die na deze modbreak geplaatst zijn heb ik dan ook maar weggehaald.

[ Voor 29% gewijzigd door PromoX op 08-05-2009 15:44 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:18:
Meeste monitors hebben een TN-scherm. Prima voor standaard PC-werk en vaak met een lagere reactietijd, maar verder een veel kleinere kijkhoek en lager contrast. Daarbij lijkt me voor de TS 'iets' met geluid ook wel belangrijk. Meestal is een kijkhoek van 178 graden wel een snelle duiding dat je met een PVA scherm te maken hebt en dus een goede kijkhoek en kleuren.

De volgende TV's die ik zo even snel uit Kieskeurig hebt gevist zijn allemaal wel prima. Samsung, Sony, Toshiba en Panasonic kan allemaal wel. De verschillen zijn vrij klein en met een beetje afstellen zal in het beeld niet heel veel verschil zitten.
De meeste verschillen in technologie zitten in verbetertechnieken die bij games niet zo van toepassing (eerder ongewenst) zijn. 100/200hz is dan wel weer interessant omdat het beeld dan scherper blijft met snelle bewegingen.

Ik vind zelf Toshiba wel een interesante 'outsider'. Niet heel bekend/populair in Nederland maar prima schermen voor een goede prijs. Volgens mij hebben ze niet echt kleiner dan 32", dus weet niet of dat een bezwaar is.
http://www.kieskeurig.nl/.../toshiba/32cv500p/218347/
http://www.kieskeurig.nl/.../toshiba/32av500p/275720/

Toch 26" gevonden:
http://www.redcoon.nl/ind...d/15004/Toshiba_26AV605P/
http://www.redcoon.nl/ind.../15004/Toshiba_26_AV_615/

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 08-05-2009 15:53 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toshiba is eigenlijk ook nog niet eens zo gek d:)b ..wel kampen nog veel modellen met 'backlight bleeding'.. maar misschien is dit wel grotendeels te verhelpen door callibratie... alleen de kosten daarvoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:02:
Input lag? Weet je wel hoe LCD tv's uberhaupt werken? En kleurtjes chemisch? :? Tja, als je de af-fabriek instellingen laat staan wel ja, maar dat is bij allle TV's en monitoren zo. Gelukkig kun je bij deze tv's ruim alles instellen wat je maar wilt.

Je doet wel stoer dat je het allemaal weet, maar daar heb je niemand mee (aangezien oeverloos getroll en blabla echt de topicstarter niet in zn keuze helpt), en deze thread wordt er niet beter door ook.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat een reactie gewoon achterwege als je niets zinnigs te melden hebt.

[ Voor 76% gewijzigd door PromoX op 08-05-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:02:
kampen nog veel modellen met 'backlight bleeding'.. maar misschien is dit wel grotendeels te verhelpen door callibratie...
OMG, enough said weer. Backlight bleeding verhelpen door calibratie... Okay! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:04:
Ok dan maar, dan ga ik toch nog eens 32" nameten... :P Ik denk dat het sowieso wel een verademing wordt om op een LCD te gaan spelen ipv dat tv'tje van nu. Ik kijk nog even of we voor een 32" gaan en hak dan gewoon de knoop door, want anders komen we er nooit uit :)

Bedankt voor de reacties!
Laat je nog even weten wat het geworden is? Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:10:
[...]

OMG, enough said weer. Backlight bleeding verhelpen door calibratie... Okay! :X
moet zijn clouding.. excuus :X ..ik ben niet zo thuis in die crappy LCD technologie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorn1986 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:12:
[...]

Laat je nog even weten wat het geworden is? Ben benieuwd...
Doen we zeker :)
momenteel hebben we een schermpje van 320 euro op het oog van Samsung. Geen al te sterke specs uiteraard voor die prijs: 8ms, 5000:1, 26". Het gaat over de samsung LE26A330. We denken dat dit ietwat goedkopere schermpje best wel zal volstaan voor hetgeen waar het voor zal dienen, en we moeten toch wat op ons budget letten. Ik weet dat er veel betere schermen bestaan om op te gamen, maar dan ga je direct pakken meer betalen. En ik denk dat we met gelijk welke LCD tevreden zullen zijn tov de tv van nu. Het liefst koop ik het scherm ook niet online voor de service achteraf, dus alternatieven zoals die toshiba's die hier werden gegeven vallen dan af.

Ik laat zeker nog iets weten na het moment van aanschaf, waarschijnlijk over een goeie week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:51:
[...]

Doen we zeker :)
momenteel hebben we een schermpje van 320 euro op het oog van Samsung. Geen al te sterke specs uiteraard voor die prijs: 8ms, 5000:1, 26". Het gaat over de samsung LE26A330. We denken dat dit ietwat goedkopere schermpje best wel zal volstaan voor hetgeen waar het voor zal dienen, en we moeten toch wat op ons budget letten. Ik weet dat er veel betere schermen bestaan om op te gamen, maar dan ga je direct pakken meer betalen. En ik denk dat we met gelijk welke LCD tevreden zullen zijn tov de tv van nu. Het liefst koop ik het scherm ook niet online voor de service achteraf, dus alternatieven zoals die toshiba's die hier werden gegeven vallen dan af.

Ik laat zeker nog iets weten na het moment van aanschaf, waarschijnlijk over een goeie week!
Service loopt meestal via de fabrikant, dus dat is in veel gevallen geen reden om het in een winkel te halen. Dan komt er gewoon een mannetje van Samsung langs mocht er iets mis zijn.

PSN: Shiver23

Pagina: 1