Windows 7 op iMac 32 bit of 64 bit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik wil middels bootcamp op mijn iMac (2008-model, OSX 10.5.6) Windows 7 uitproberen.
Simpele vraag: zijn er hier al ervaringen met 32 bit of 64 bit?

Op het grote Internet zijn heel wat gevallen bekend van een "bug" met de DVD-drive (press 1, 2 for DVD-type)

edit: mijn iMac heeft 2 GB, en een ATI-radeon 2600 kaart.
2 GB is wellicht wat aan de krappe kant voor een 64 bit OS.

[ Voor 18% gewijzigd door Witte op 06-05-2009 11:46 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Simpele vraag terug: Hoeveel geheugen heb je?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Een 64bit OS heeft vooral nut bij veel RAM. Een 32bit OS kan maximaal 4GB aan geheugen aanspreken. Als je echter 4GB RAM gaat gebruiken met een 32bit OS, dan kan je daar maar een deel van gebruiken (meestal rond 3,5 GB). Op internet kan je wel vinden hoe dat precies zit met die adressering.
Als je van plan bent om 64bit programma's te gaan gebruiken, dan komt een 64bit OS ook van pas. Het hangt er dus maar van af wat je van plan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Maar *werkt* het op mijn iMac? Voordat ik 5 uur ga spenderen aan iets wat bij voorbaat kansloos is!
Misschien dat ik toch maar de safe-side kies, en het 32 bit windows 7 even neerlaadt.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Witte schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:11:
Maar *werkt* het op mijn iMac? Voordat ik 5 uur ga spenderen aan iets wat bij voorbaat kansloos is!
Misschien dat ik toch maar de safe-side kies, en het 32 bit windows 7 even neerlaadt.
Als het een intel-based iMac is werkt het prima.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 13:51

ODF

Waarschijnlijk draait Windows 7 ook wel op Apple hardware, het lukt met Vista ook. Misschien dat bootcamp geüpdate moet worden maar dat is alleen een kwestie van tijd.

Als je geen nut hebt van 64-bit software zou ik met 2 GB voor de 32-bit versie gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door ODF op 06-05-2009 12:20 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:11:
http://www.google.com/sea...urceid=ie7&rlz=1I7GGLL_nl

Staan genoeg ervaringen en walkthru's, moet wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:22
Ik heb Win 7 build 7050 (32bit) draaien en dat werkt allemaal perfect. Je moet alleen de sound drivers handmatig van de Leopard installdvd halen en in vista compatibility mode draaien (kan goed zijn dat dit met de RC / 7100 al geen probleem meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 64-bit versie 7100 draaien op mijn macbook 4.1 en dat ging perfect. ook met 'slechts' 2GB ram.
het zou allemaal niet zo veel uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
dus eigenlijk maakt het geen moer uit. Dan zal ik vanavond "even" de 32 bits versie bootcampen.

Ik heb net Windows 7 32 bit met bootcamp geinstalleerd, en ik moet zeggen: wow, dit voelt snel aan!
Alleen de iSight-driver zit niet standaard in Windows 7, voor de rest werkt alles ineens!

[ Voor 50% gewijzigd door Witte op 06-05-2009 19:19 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MickyHendrix schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:54:
Ik heb Win 7 build 7050 (32bit) draaien en dat werkt allemaal perfect. Je moet alleen de sound drivers handmatig van de Leopard installdvd halen en in vista compatibility mode draaien (kan goed zijn dat dit met de RC / 7100 al geen probleem meer is).
De laatste build heeft totaal geen problemen meer met zijn drivers voor Macbooks en IMacs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Hmm, ik krijg alleen de speciale toetsen op het toetsenbord niet werkend (brighness, mediatoetsen, cd-eject)

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:50:
Hmm, ik krijg alleen de speciale toetsen op het toetsenbord niet werkend (brighness, mediatoetsen, cd-eject)
Helpt het als je opstart zonder tobo aangesloten en deze na opstart inplugged, automatische detectie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Dat maakt niet uit. In de Device manager staat wel netjes Apple Keyboard (o.i.d.), maar als ik op de "speciale" toetsen druk, doet hij gewoon de functie-toets. Fn ingedrukt houden maakt niet uit.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:51
Witte schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:13:
Dat maakt niet uit. In de Device manager staat wel netjes Apple Keyboard (o.i.d.), maar als ik op de "speciale" toetsen druk, doet hij gewoon de functie-toets. Fn ingedrukt houden maakt niet uit.
Heb het vandaag toevallig even geprobeerd en bij mij (MBP) werken bijvoorbeeld de geluidsknoppen wel, deze vallen toch ook onder de "speciale" toetsen? Ik heb verder niks speciaals gedaan, gewoon de drivers geïnstalleerd via de Mac OS X Leopard DVD. Geluid werkt trouwens ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien dat bootcamp geüpdate moet worden maar dat is alleen een kwestie van tijd.
Windows 7 ondersteunt EFI native, dus Bootcamp is niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Toch wel, als je van de Windows 7 DVD de EFI partitie probeert op te starten reboot je iMac na een tijdje. Dus dat is niet helemaal compatible.

Om je iMac (of MB (Pro), Mac Pro,...) correct te installeren heb je toch nog wat drivers van Apple nodig, en verder kun je drivers van de sites van de betreffende fabrikanten downloaden.
Je hebt echter wel een aangepast BootCamp64.msi of BootCamp.msi nodig die niet mekkert om een niet herkende Windowsversie. Heb je dit gevonden (met Google), dan kun je het betreffende bestand uitvoeren en de Apple drivers installeren.

Je hebt dus niet setup.exe nodig, want die installeert allerlei verouderde drivers voor de overige hardware. Je hoeft enkel het .msi bestand uit de Apple map uit te voeren. Dan werkt bijvoorbeeld in ieder geval je iSight, en dan doen ook de sneltoetsen van je Apple tobo het weer.

Voor de geluidskaart kun je vervolgens de laatste HD Audio Codecs van Realtek downloaden. Daarvoor kun je meestal gewoon even bij de Meuktracker van T.net kijken. En voor de videokaarten gebruik je de laatste Catalyst of Geforce drivers voor Windows 7. Die hebben ook ondersteuning voor de Mobility versies.

Zo heb ik hier Windows 7 RC1 64-bit op een begin 2008 iMac geinstalleerd, en dat werkt prima. :) Een iMac is namelijk ook maar gewoon een PC (BIOS emulatie wordt ook al op nieuwere moederborden met EFI gebruikt => geen verschil dus), het heeft alleen wat extra drivers voor Apple-specifieke onderdelen nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-05-2009 21:20 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
Ik heb op een mijn iMacje een Windows7 performance score van 5,0
processor (2,8 GHz): 6,3
memory (DDR2): 5,5
graphics (Radeon 2600): 5,9
gaming graphics: 5,0
harddisk (Seagate 7200.12): 5,9

Nu werkt alles 100%! Ik heb een aangepaste bootcamp.msi gedownload, en vervolgens "gewoon" de setup gedraait. De aangepaste bootcamp.msi en bootcamp64.msi kan je hier downloaden: http://www.speedyshare.co...otCamp%20patch%20LIMO.zip

[ Voor 72% gewijzigd door Witte op 08-05-2009 22:20 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Heb gisteren de 64 bit RC1 van Windows 7 op mijn MacBook Pro (2007) geinstalleerd.

Aangezien er géén drivers voor 64bit op de Leopard CD stonden, heb ik ze moeten downloaden. Mocht iemand geintereseerd zijn in de Bootcamp 64bit drivers, stuur me dan een e-mailtje! (Ik heb namelijk zelf 6 (!) uur achter de MBP gezeten om het een beetje werkend te krijgen, dat wens ik iemand anders niet toe).

(Disclaimer: Drivers uitwisselen lijkt me niet illegaal, je zult toch echt een Apple machine moeten hebben om de drivers te kunnen gebruiken. Please, correct me if i'm wrong!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:41
Is het misschien mogelijk om de keyboard drivers voor win7 64 bit te uploaden ergens? Ik kan ze nergens vinden en krijg de shortcuts voor bv. screenshot en mute niet aan de praat -_-' (deden het in vista x64 wel)

gaat overigens om een normale pc, dus geen mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Als het geen mac betreft, dan zit je in het verkeerde topic.
Maar om antwoord te geven op je vraag: probeer de drivers van Vista eens. Grote kans dat die gaan werken.
Pagina: 1