Vista op bootcamp

Pagina: 1
Acties:
  • 3.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:53
Er zijn vast al meer mensen geweest die via Bootcamp windows Vista hebben geprobeerd te installeren. Daarom dit topic om hier ervaringen uit te wisselen over het installeren ervan, de drivers die je hebt gebruikt en performance issues enzovoorts....

Ik heb vista nu 1,5 week op mijn Macbook pro CD2.16, 256 video, 1gb ram en het lijkt allemaal perfect te draaien. Vista is een erg log besturingssysteem en vraagt eigenlijk om 2gb werkgeheugen wat je terugziet in de sidebar bij geheugengebruik dat bij mij standaard (zonder iets te doen) op 56 % staat.

Toch draait vista vloeiend inclusief alle effecten, schaduwen en truukjes zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen na de installatie. Windows vista kent een performance rating die een cijfer geeft op verschilllende punten (processor,video enz.) de scores zijn op de schaal van 0 tot 5 en de laagste score op een van de onderdelen wordt je systeemscore. Dit is bij mijn MBP op dit moment 4,1 en de macbook pro is daarmee een van de snelste laptops voor vista!!!!

Het installeren gaat exact hetzelfde als bij WXP maar je moet er wel aan denken dat je niet de apple driver cd gebruikt om je drivers te installeren, deze zijn namelijk niet allemaal compatible met Vista en dit kan voor problemen zorgen.

Volg daarom onderstaande handelingen uit om te zorgen dat je de drivers goed installeerd en vista goed blijft draaien:

- Doe de cd van de drivers in je MB(P) en sluit de autorun af
- tik het volgende in je uitvoeren balk "D:\Install Macintosh Drivers for Windows XP.exe" /A /v
en doe dat zonder aanhalingstekens!!!

Als het je gevraagd word pak je uit naar: C:\APPLE

Installeer de Atheros AR5006X Wireless Network Adapter:

Open Control Panel->System and Maintenance->Device Manager

Vind de Unknown Network device en open die.

In het Driver tabblad, klik "Update Driver..."

Selecteer "Browse my computer for driver software"

Tik in: C:\APPLE and vink "Include Subfolders" aan. Klik "Next"

Install Audio Drivers:

Navigeer naar:
C:\APPLE\program files\Macintosh Drivers for Windows XP\sigmatelm40

Run Setup.exe

Note: Dit is de driver voor de MacBook Pro. Als deze niet werkt gebruik je de andere .exe

Installeer Brightness en CD Eject:

Kopieer de volgende bestanden naar C:\Windows\System32:

C:\APPLE\System32\AppleCDEject.exe
C:\APPLE\System32\Brightness.exe
C:\APPLE\program files\Macintosh Drivers for Windows XP\filter\InstFilt.dll

Kopieer de volgende bestanden naar C:\Windows\System32\drivers:

C:\APPLE\program files\Macintosh Drivers for Windows XP\filter\filter.sys

Open RegEdit (met de zoek/uitvoeren functie in vista)

Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
met, 'Edit:New:String Value', voer het volgende in:AppleCdEject REG_SZ C:\Windows\System32\AppleCDEject.exe
Brightness REG_SZ C:\Windows\System32\Brightness.exe

Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
met, 'Edit:New:String Value', voer het volgende in:InstFilter REG_SZ rundll "C:\Windows\System32\InstFilt.dll"

Herstart je computer

Installeren van Bluetooth:

Download het programma hid2hci.exe van http://www.epox.de/dl/techsupp/HciTray.zip

Open het programma with a Hex Editor (ik gebruik Resourcerer in OS X).

Vind de hex string '120A' en verander het naar 'AC05'

Vind de hex string '30613132' en verander het naar '30356163' (ASCII "0a12" naar "05ac")

Sla op en gename het naar: "BthActivate.exe"

Kopieer nu: BthActivate.exe naar C:\Windows\System32\

Open de het volgende bestand: C:\Windows\inf\bth.inf

Voeg het volgende toe aan [Manufacturer] group:Apple=Apple, NTx86...1

Voeg het volgende toe aan "Device section - Start" line:[Apple.NTx86...1]
Apple Bluetooth Radio= BthUsb, USB\Vid_05ac&Pid_8205

Sla dit nu op

Open RegEdit

Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
met, 'Edit:New:String Value', voer het volgende in:BluetoothActivate REG_SZ "C:\Windows\System32\BthActivate.exe" runtime -Delay

Als het goed is heb je nu alles geinstalleerd om vista lekker te draaien. Ik heb het allemaal geprobeerd met de RTM (build 6000) van vista omdat die bekend is met de zogenaamde EFI partitie die apple gebruikt ipv het hopeloos ouderwetste BIOS.

Wat ik niet werkend heb gekregen is de isight, het lampje gaat branden alsof hij aan is maar hij geeft alleen maar wit beeld helaas.
Dan is er soms nog een probleem met de videodriver als windows vista in slaap is gegaan. Hij wil dan niet de videodriver goed starten om het inlog scherm te zien. Ik moet dan blind inloggen in vista voordat hij weer beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:21
Ik ga in januari een MBP kopen en ben van plan om daar ook Vista op te zetten. Ik kon tot nu nergens een goede tutorial vinden. Dus je hebt in ieder geval één iemand gigantisch blij gemaakt.
appels schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 09:24:
Het installeren gaat exact hetzelfde als bij WXP maar je moet er wel aan denken dat je niet de apple driver cd gebruikt om je drivers te installeren, deze zijn namelijk niet allemaal compatible met Vista en dit kan voor problemen zorgen.

Volg daarom onderstaande handelingen uit om te zorgen dat je de drivers goed installeerd en vista goed blijft draaien:

- Doe de cd van de drivers in je MB(P) en sluit de autorun af
- tik het volgende in je uitvoeren balk "D:\Install Macintosh Drivers for Windows XP.exe" /A /v
Ik heb alleen 1 vraag!

Je verteld dat de apple driver cd niet gebruikt moet worden om de drivers te installeren. Maar later zeg je "doe de cd van de drivers in de MB(P)". Welke cd bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

jedego schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:32:
Ik ga in januari een MBP kopen en ben van plan om daar ook Vista op te zetten. Ik kon tot nu nergens een goede tutorial vinden. Dus je hebt in ieder geval één iemand gigantisch blij gemaakt.

[...]

Ik heb alleen 1 vraag!

Je verteld dat de apple driver cd niet gebruikt moet worden om de drivers te installeren. Maar later zeg je "doe de cd van de drivers in de MB(P)". Welke cd bedoel je?
Hij bedoelt dat je de autorun niet moet gebruiken, maar de drivers van de cd handmatig moet installeren. Dit omdat Vista anders gaat mekkeren. Het blijft Windows he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister Vista (64bit versie) op mijn Mac Pro geinstalleerd en alles is prima verlopen. Ik heb de driver cd eigenlijk niet eens gebruikt, alles schijnt goed te werken (althans hetgene wat ik gerbuik). Misschien toch nog even de eject en brightness drivers installeren. Dat is wel handig. Thnx voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
scheelt het nou ook in performance of je vista 64bit of 32bit installeert op je core2duo?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

abrakadaver schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:16:
scheelt het nou ook in performance of je vista 64bit of 32bit installeert op je core2duo?
Heel veel denk ik zelfs. De 64bit doet namelijk niks en de 32bit zal wel draaien. Core 2 Duo ondersteund namelijk geen 64bit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
http://www.intel.com/prod...re2duo/specifications.htm

De C2D ondersteund wel degelijk 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Natuurlijk ondersteunt Core 2 Duo 64 bit besturingssystemen. Het is een 64 bit processor en zal ook 64 bit leopard gaan draaien straks...

De Core Duo daarentegen is geen 64 bit processor wat het grootste "nadeel" kan zijn als je ze vergelijkt. En dan kun je het nog hebben over het nut van een 64 bit processor t.o.v. de 32 bit Core Duo omdat dit feitelijk alleen voor enorme servers winst zal opleveren, en ja misschien levert het wat op als je continue video rendert op je mac of iets in die richting....
Maar de 39 % snelheidswinst die apple met de nieuwe Core 2 duo claimt is ook echt onzin. Eerst alles naar 64 bit omschrijven en dan moet het maar es getest worden, op dit moment merk jij als gebruiker het verschil echt niet! Daarnaast is je geheugen ook niet snel genoeg aangezien ze die bussnelheid niet omhoog hebben gegooid...

Maar even weer terugkomend op het topic: Vertel hier allemaal eens over je ervaringen zodat we kunnen zorgen dat het bij iedereen zo goed mogelijk kan draaien op de apples!!!!

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dankje voor de handige lijst voor de drivers enz, ga hem zeker eens overlopen!

Heb enkele dagen geleden Vista op m'n MBP C2D geïnstalleerd en moet zeggen dat het er beter uitziet dan ik had verwacht! Nog niet echt mee gewerkt, maar de eerste indrukken zijn positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:15:
Hey dankje voor de handige lijst voor de drivers enz, ga hem zeker eens overlopen!

Heb enkele dagen geleden Vista op m'n MBP C2D geïnstalleerd en moet zeggen dat het er beter uitziet dan ik had verwacht! Nog niet echt mee gewerkt, maar de eerste indrukken zijn positief!
Mooi dat het van pas is gekomen! Als je er wel mee gaat werken zul je er waarschijnlijk achter komen dat het een windows xp is met een "mooie" grafische schil is. het werkt allemaal namelijk nog exact hetzelfde, nog steeds ntfs, alles moet met rechtermuisknop en het driver gezeik is ook nog steeds niet over.

Ik heb namelijk problemen met mn video driver. Doe ik mn MBP dicht (in windows) en haal ik hem later uit mn tas, krijg ik gewoon zwart beeld, verder niets. Dan tik ik mn wachtwoord in en verschijnt wel weer windows en zegt hij dat de display driver niet meer reageerde. Dit terwijl ik de vista catalyst driver van ATI heb gebruikt.... Heel apart!

Verder wel een score in vista van 4,1 (van de 5 !!!) dus daar kunnen we trots op zijn als apple gebruikers! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Die 'filter\InstFilt.dll' heb ik precies niet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Erg leuke tutorial waar veel mensen iets aan kunnen hebben. Het was wellicht wel netjes geweest als je je bron even vermeld had: http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-57439.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Ik had Vista geprobeerd op mijn MBP, maar de fan draait veel te vaak. Zelfs bij het inloggen schiet hij in gang.
Verder vind ik het OS e-norm onoverzichtelijk. Met alle toeters en bellen uit is het iets beter, maar dan nog blaast hij constant.
Heb er dan maar terug XP opgezet. Ik probeer nog wel eens als er officiële Boot Camp drivers zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door R0BK3 op 23-12-2006 20:30 . Reden: mbp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0BK3 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:09:
Ik had Vista geprobeerd, maar de fan draait veel te vaak. Zelfs bij het inloggen schiet hij in gang.
Verder vind ik het OS e-norm onoverzichtelijk. Met alle toeters en bellen uit is het iets beter, maar dan nog blaast hij constant.
Heb er dan maar terug XP opgezet. Ik probeer nog wel eens als er officiële Boot Camp drivers zijn.
Vista is vooral even wennen denk ik, ten opzichte van XP. Het is echt niet onoverzichtelijker geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
abrakadaver schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:16:
Ik heb er geen benchmarks op gedraaid, maar de 64-bit versie van Vista installeert probleemloos op de Core 2 Duo MacBook Pro. Je zit dan alleen wel met een min of meer onwerkbare setup, omdat eigenlijk alle bij Bootcamp meegeleverde drivers 32-bit versies zijn, en je dus alleen de in Vista meegeleverde drivers kunt gebruiken. Dit is Ethernet en de Radeon driver, de rest dus niet. Van de Atheros chip is zelfs (was een paar weken terug iig) geen 64-bit driver te vinden.

(De Core Duo ondersteunt geen 64-bit, de Core 2 Duo wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die drivers tutorial werkt niet, Mischien ligt het eraan dat ik een iMac gebruik of ik heb een oudere versie van bootcamp nodig
Install Audio Drivers:

Navigeer naar:
C:\APPLE\program files\Macintosh Drivers for Windows XP\sigmatelm40

Run Setup.exe

Note: Dit is de driver voor de MacBook Pro. Als deze niet werkt gebruik je de andere .exe

Werkt wel, alleen is het bij mij C:\Apple\program files\Macintosh Drivers for Windows XP 1.1.2\SigmaTel

Installeer Brightness en CD Eject:

Kopieer de volgende bestanden naar C:\Windows\System32:

C:\APPLE\System32\AppleCDEject.exe
C:\APPLE\System32\Brightness.exe
C:\APPLE\program files\Macintosh Drivers for Windows XP\filter\InstFilt.dll

Alleen C:\APPLE\System32\AppleCDEject.exe bestaat de rest niet
iemand die een tutorial kent die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gewone mac drivers die je moet branden met bootcamp^werken toch gewoon met xp/vista? Ik heb er geen problemen mee gehad, voor alle drivers te installeren op mijn macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Ik heb Vista 64 bits geïnstalleerd en de volgende drivers missen in ieder geval:
- Geluid
- Bluetooth
- Draadloos netwerk
- iSight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 12:02

The_DoubleU

Tweaker in München

<offtopic>De mensen van Microsoft Noorwegen, hebben in iedergeval geen probleem met Vista op een Mac</offtopic>
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 15" macbook pro met core duo (het eerste model dus), maar ik krijg het geluid niet aan de praat. Heb al verschillende drivers geprobeerd, ook die van bootcamp alhoewel mijn map niet sigmatelm40 heet, maar gewoon sigmatel.

Bij de bootcamp drivers zegt ie dat er geen audio device is geinstalleerd. Bij drivers van een dell laptop geeft ie wel aan dat er een apparaat is geinstalleerd, maar er komt nog geen geluid uit de speakers.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gebruik je dan die brightness want als ik op F1 druk om eigenlijk m'n scherm minder licht te geven, krijg ik altijd die Help van windows, met FN inhouden helpt het ook niet.
Ook heb ik wel geluid maar dees is niet zuiver, zit wat kraaking in, in Mac os x dan weer geen probleem met geluid. Heb nochtans al de drivers enzo geinstalleerd.
Ik heb een MacBook C2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook vista draaien op me MBP c2d.

iSight werkt. (gewoon in apparaat beheer > stuurprogramma bijwerken > niet zoeken, maar kiezen uit lijst > en dan die apple builtin kiezen) werkt hierna gewoon
Keyboard werkt (brightness, geluid bijstellen, eject enz.) http://www.olofsson.info/
Keyboard backlight werkt. http://dmitri.v.googlepages.com/macbooktraytools
Audio werkt maar kraakt..

Nu ga ik me bezig houden met de BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, alle info heb ik grotendeels van http://forum.onmac.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch Vista gaat draaien, waarom zou je dan een MacBook kopen?

Je koopt toch een Applenotebook om Mac OS te kunnen draaien, of zit ik nou verkeerd :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OSX heeft zn voordelen maar ook zn nadelen, Vista draait er gewoon naast.
Maar we zijn toch tweakers hier?

Bovendien is de MBP van zodanige kwaliteit dat het zowiezo wel een aantrekkelijke laptop is, ongeacht of er OSX standaard op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Modbreak:Zullen we de discussie over de redenen waarom men Vista op een Mac zou willen draaien deze keer achterwege laten en ons hier beperken tot de technische aspecten?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een andere driver geprobeerd voor de sigmatel maar zonder resultaat. Echter nu krijg ik de originele niet meer aan de praat :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige informatie..

ik heb een aantal vraagjes:

1) Wat is het verschil tussen Windows 32 en 64 bit? welke is beter? kan je ze allebei op een MBP installeren? Welke wordt aangeraden voor een MBP met Boot Camp?

2) Heeft iemand ervaring met VISTA op een MB C2D in plaats van een MBP C2D? Hoe soepel draait VISTA op een MB C2D?

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:57:
handige informatie..

1) Wat is het verschil tussen Windows 32 en 64 bit? welke is beter? kan je ze allebei op een MBP installeren? Welke wordt aangeraden voor een MBP met Boot Camp?

2) Heeft iemand ervaring met VISTA op een MB C2D in plaats van een MBP C2D? Hoe soepel draait VISTA op een MB C2D?
volgens mij gaf canaria hier al antwoord op? Canaria in "Vista op bootcamp"

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huhhh... waar heb je het over, gast.. heb ik gevraagd om redenen waarom men Vista op een Mac zou willen draaien?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDadm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-10-2022

MDadm

MD not admin

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:57:
handige informatie..

Vista draait prima op een MB C2D 2GB en ook Aero is geen probleem

[ Voor 4% gewijzigd door MDadm op 08-02-2007 15:58 ]

M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij doet aero het terwijl ik maar 512mb ram heb :?
alleen apple cd eject/brightnes/volume keys doen het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien mogelijk om voor 1 niet altijd alles begrijpende sufferd zoals ik, die wel een Macbook Pro heeft, (omdat dit het mooiste Notebook is dat r bestaat) maar soms toch liever met Windows werkt, Office vooral, en dan ook nog eens Vista Home Pr. op zijn MBP heeft gezet, in duidelijke NL taal en precies volgens schema te laten zien hoe hij het geluid weer aan de gang krijgt.. alle andere m.u.v. BT... werkt. nu het geluid nog.. dus niet een uit een engels versie of forum gehaalde tekstregel kopiëren maar in NL tekst graag en dan uit te voeren ? in het NL MAC OS10.4 deel of het NL Vista deel..

Voor de duidelijkheid, ik had r XP Home op gezet direkt bij aankoop alles werkte, nu Vista r op als upgrade werkt zeer snel, mede dankzij 2MB.mem. In het MAC deel werkt het geluid dus nog wel en BT ook.. nu in Vista nog..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Lezers..

Vergeet bovenstaand bericht of ... als jij hetzelfde probleem :( hebt als ik had ? ;) ? doe dan net als ik, en ga naar de volgende site... volg de link hieronder en je probleem is opgelost als je tenminste een MacBook (Pro) gebruikt die is voorzien van de Sigmatel Audio Driver, doe exact wat r op deze pagina's staat en je geluid klink als vroeger.. _/-\o_

Je eigen Sigmatel staat waarschijnlijk niet zoals op de voorbeelden maar zeker in je:
Windows Vista !! > Verkenner > Computer > Program Files > Sigmatel > C Major

op deze link: http://www.idt.com/content/vista/html/index.html vind je precies hoe je het geluid
weer aan de praat krijgt.. suc6 ermee..laat wel ff wten als het (met dezelfde procedure en natuurlijk
met de Sigmatel Audio
) niet werkt!..

Nu de BT nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet jouw geluid het zonder horten of stoten op vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Vista is een erg log besturingssysteem en vraagt eigenlijk om 2gb werkgeheugen wat je terugziet in de sidebar bij geheugengebruik dat bij mij standaard (zonder iets te doen) op 56 % staat.

Toch draait vista vloeiend inclusief alle effecten, schaduwen en truukjes zonder dat je daar ook maar iets voor hoeft te doen na de installatie.
Vista is niet log (je geeft zelf al aan dat het snel aanvoelt) omdat het veel geheugen gebruikt, Vista gebruikt dat geheugen juist als cache om juist sneller programma's op te starten ;).

Verwijderd

Zijn er al mensen bezig met de IR functie op een macbook pro ik wil die f**ing remote aan de praat krijgen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex214
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb vandaag Vista 64bit via bootcamp geinstalleerd op mijn Macbook pro (2 GB, core 2 duo 2.33). Grafisch loopt het als een trein ...

Maar nu de geluids issues waar kennelijk meer mensen tegen aanlopen. Er is een standaard driver geinstalleerd en zodra er geluid afgespeeld wordt zie je bij de volume settings ook dat er iets gebeurd, maar er komt geen geluid uit het apparaat. Ik heb twee verschillende drivers van internet gedownload die min of meer zonder problemen geinstalleerd kunnen worden. De eerste was van Intel en leek echt support voor Sigmatel te hebben (dat is de geluidskaart die volgens mij in de macbook pro zit). Maar deze gaf hetzelfde resultaat als de bijgeleverde vista driver, echter brandde de optische digitaal uit niet meer. De tweede driver was van realtek, installeerde zonder problemen maar na reboot gaf hij zelf al aan niet goed te werken, dus ook geen optie.

Windows update komt ook niet met betere drivers en meldt dat dit de beste is.

Is er iemand die het geluid op een macbook pro aan de praat heeft met vista 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb -naast OS X- Vista Business geïnstalleerd.
M'n draadloze netwerk (Airport Extreme) doet het, maar de internetverbinding niet, terwijl die met XP op dezelfde laptop feilloos werkte.
Wat kan ik doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je zal toch wat meer informatie moeten geven over wat er niet werkt, willen we je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al opgelost, de MacBook moest een keer herstarten in windows en alles werkte...
Pagina: 1