Tips voor een upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

• orko82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2020
Beste mensen,

Ik ga binnenkort mijn pc wegdoen ivm een wereldreis. Nu ga ik mijn broertje hier gelukkig meemaken, want hij krijgt mijn pc. Hij houdt van tactical shooters (zoals Rainbox Six Las Vegas 2) en ook van sport simulatiespellen (zoals Football Manager 2009 en Pro Cycling Manager 2008). Ik heb mijn pc vooral gebruikt om te internetten en heel af en toe een spelletje te spelen. Hebben jullie enige tips welke onderdelen in aanmerking komen voor een upgrade zodat mijn straks pc de wat nieuwere spellen zonder problemen kan afspelen? Het mag tot de +/- 350 euro kosten.

Specificaties:

Moederbord: Asus M2A-VM HDMI
Processor: AMD 64 x2 dual core 4400+
Geheugen: Kingston 2 GB 533Mhz
Videokaart: Nvidia Geforce 8500 GT 512 mb

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:59
Andere videokaart erin en CPU upgrade.
Eventueel het geheugen verhogen maar dat ligt ook aan je OS.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:06
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 124,85€ 124,85
1Foxconn A7GM-S€ 56,67€ 56,67
1OCZ Value OCZ2V8004GK€ 44,90€ 44,90
1Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E€ 87,46€ 87,46
ImporterenTotaal€ 313,88

Zoiets lijkt me wel iets ;)
Krachtigere cpu, meer geheugen, en krachtigere graka :)

Kun je de onderdelen wat over zijn verkopen, zit je ruim onder de 300 euro (na verkoop)
Eventueel zou je zelfs je huidige mobo kunnen houden, wel verouderd qua chipset etc... Nope, zie cpu support list

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 05-05-2009 11:06 ]

Specs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 22:04
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Check ook [UG] Upgrade Guide topicoverzicht

Dit topic is gesloten.