Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Conceptronic CFULLHDMAi

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe mediaplayer gekocht, de conceptronic CFULLHDMAi. Deze zou gewoon moeten werken met een samba servertje die ik op mijn netwerk heb aangesloten. Helaas worden de gedeelde mappen niet herkend, sterker nog, de hele server wordt niet herkend. Ik heb nu Debian/Linux draaien met daarop dus Samba geinstalleerd. Nu kan ik de shares wel met een windows bak berijken, alleen niet met de mediaplayer. Heeft er toevallig iemand ervaring met deze mediaplayer ?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Er is een hele CFULLHDMA(i) thread in het video-forum - daar zou je ook eens kunnen kijken voor tips.

Krijgt de CFULLHDMA wel een IP adres in de juiste range? Geen firewall aan de serverkant die dwars ligt?
Als je in dat scherm bent waar je server genoemd zou moeten worden - heb je daar wel lang genoeg gewacht? Kan soms wel een halve minuut of zo duren.

Daarna zou ik het gaan zoeken in de Samba-config op de server. Vraag niet precies wat, maar ook ik heb op m'n Debian machine iets moeten sleutelen omdat de config niet helemaal netjes was. Mocht het nodig zijn, dan kan ik wel m'n smb.conf hier posten.

• MarcHeijerman
Bedankt voor je reactie. Ik heb hem nu werkend gekregen dmv twonky op mijn debian servertje. Werkt lekker nu.

• MarcHeijerman
Zit alleen nog met een kleinigheidje ivm met MKV bestanden. Sommige mkv bestanden speelt ie wel mooi af en bij sommige zegt hij dat het bestand niet wordt ondersteund. Toch raar wanneer het allemaal mkv bestanden zijn.

Nog iemand een suggestie hiervoor?

• vanaalten
Probeer eerst eens of diezelfde MKV bestanden, als je ze op een USB stick zet en rechtstreeks op het apparaat aansluit, *wel* goed afspelen. Zo ja, dan ligt het dus niet aan het formaat of bestand.

Dat je Twonkyvision werkend hebt gekregen is mooi - maar mijn (en anderen) ervaring is dat het voor videobestanden regelmatig niet lekker werkt. Als je daar tegenaan loopt zal je alsnog Samba werkend moeten krijgen...

Verwijderd

ik heb vandaag de update firmware gedaan, maar dit is niet goed gegaan machine werk niet meer weet iemand een oplossing?

• vanaalten
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:00:
ik heb vandaag de update firmware gedaan, maar dit is niet goed gegaan machine werk niet meer weet iemand een oplossing?
Niet direct een oplossing, maar voor iedereen die hier wil posten:
D'r zitten een hoop meer mensen & kennis in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1328740
... waaronder ook de firmware-ontwikkelaar. Vragen daar stellen (na het doorlezen van de topicstart & topics) is dus een stuk zinniger dan hier.
Modbreak:Niet om slotjes roepen :/

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 13-05-2009 21:55 ]

Verwijderd

super bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 3] is inderdaad een goede plek om eerst te beginnen, dit hoort sowieso niet in OH. Omdat het weinig zin heeft het topic te verplaatsen als er al een groot topic over loopt gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.