Wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

• Spac3ko3k
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Heey, ik ben een beetje aan het kijken voor een pc samen te stellen en had een idee zie hieronder. Ik wil het gaan gebruiken voor het maken van animatie films, en het bijhouden van webpagina's. Mijn budget is ongeveer 1250,- euro incl. scherm. Als os ga ik windows 7 gebruiken, maar ik wacht hiermee nog tot aankoop tot de service pack 2 uit is. Voorlopig gebruik ik xp (heb ik nog liggen).

moederbord MSI X58 PRO - Moederbord - ATX - iX58 187,47
processor Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz 254,35
geheugen GEILGeheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) 88,90
grafische kaart ASUS EN9600GT/HTDI - GF 9600 GT - 88,94
voeding CoolerMaster Real Power M700 Modular PSU 94,95
koeler cpu Cooler Master Hyper N520 30,37
kast Antec TriCool Big Boy 200 24,48
scherm LG W2452TX-PF 217,20
speakers Logitech Z 2300 123,61
toetsenbord + muis ? 40,00
tablet ? 100,00

totaal 1250,27

graag een idee van jullie wat ik zou moeten aanpassen, mss hebben jullie een beter idee van wat ik kan nemen. Wil zeker de componenten los kopen en zelf monteren.

Alvast bedankt.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb twee opmerkingen :

- Het duurt wel nog even tot Windows 7's Service Pack 2 uitkomt hoor :p Of ik begrijp je even verkeerd :)
- Je videokaart is de zwakke schakel, en bij het MAKEN van films heb je denk ik toch die verwerkingkracht nodig... Ik weet niet wat je precies in gedachten hebt, maar logitech heeft ook goede speakers (5.1) in de prijsklasse +- 80€. Investeer de rest in je videokaart en je bent weer een stap dichter bij meer performance...

@Hieronder : _o- Daar had ik over gekeken, vond het wel raar een kast voor 20euro

[ Voor 8% gewijzigd door Kosty op 04-05-2009 21:40 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:13

g0tanks

Moderator CSA
De kast die je hebt gekozen is geen kast, maar een fan. :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je niet gaat gamen kun je bezuinigen op de videokaart.
En als je wel gaat gamen kun een lichtere voeding nemen wat geld over laat voor een betere videokaart.
Want die voeding is dikke overkill. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Het hangt er een beetje af welke software je gaat gebruiken, als het nou baat heeft bij een snellere videokaart..

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Spac3ko3k
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik wil niet gaan gamen met het systeem in ieder geval niet als eerste optie. Die voeding heb ik genomen omdat ik later de sli functie wil gaan gebruiken en er extra werkgeheugen in ga plaatsen. Mss heb je een alternatief hiervoor. Ik weet dat logitech goedkopere boxen heeft, maar ik heb een te kleine kamer voor 5.1 en heb zeker DTS nodig. Ik had voor deze set gekozen omdat ik deze al een paar keer bij een vriend heb gehoord en het geluid echt super was. Voor windows 7 hoelang zou het duren voor de sp2 uit is? Heb nu de beta en die vind ik super. Wat voor alternatief videokaart had je in gedachten. heb een beetje gekeken en dacht dat dir wel voldoende is, maar vraag het liever nog is. Een kast heb ik nog en de bedoeling is dat ik die fan daar inbouw. zit nu een prehistorisch moederbord in met alleen cpu koeler de rest is passief.

• -The_Mask-
  • Niet online
SLi met twee 9600GT's is nogal nutteloos imo. ;)
SLi is alleen handig als de snelste single videokaart niet snel genoeg is.
Voor de prijs van een 9600GT heb je trouwens ook een HD 4770 en die is toch echt een heel stuk sneller.

[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 04-05-2009 22:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Waarom een I7 bord en CPU als je wat web dingetjes en films doet? Dat kan net zo goed met een X48 Plank en CPU, kost een stuk minder en dat geld kun je dan b.v. in je graka of een mooier scherm steken?

Mijn rig

• -The_Mask-
  • Niet online
X48 chipset is onnodig duur. Bied geen upgrade mogelijkheden en ondersteund geen SLi wat de TS wel wil. ;)
Kijk dan naar een AM3 CPU met een AM2+ moederbord en DDR2 dat zijn goede prestaties voor veel minder.

AMD Nieuwsdiscussie

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Waarom wil je weten wanneer SP2 uitkomt, terwijl het OS zelf nog niet eens uit is gekomen? :?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:26

Thandor

SilverStreak

Dit topic is niet conform het CSL beleid en gaat daarom op slot :o.

Je kunt het beste de Best Buy Guides (voor jou is reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009 een goede, of zie [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.