Ik heb nu een HP Pavilion zd8000 laptop en deze is aan vervanging toe.
Een laptop hoeft niet meer en als je een desktop zelf samenstelt is deze normaal beter dan een standaard model van eender welk merk. Hij moet vooral dienen om films en muziek mee af te spelen, msn, office en soms een game (ik ben dus allesbehalve een die hard gamer)
Zelf ken ik er niet zo veel van, maar na vele reviews te lezen kwam ik tot volgende samenstelling:
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box
Geheugen: OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Gold Edition
CPU-Koeler: OCZ Processor Koeler Vanquisher AMD & Intel
Moederbord: Asus P5Q-E iP45, SATA2 RAID, GLAN, 8CH
Videokaart: Sapphire PCI-e Radeon HD4850 TOXIC 512MB 2xDVI/HDCP
Harde Schijven: Samsung Spinpoint F1 1TB SATA300 32MB, HD103UJ
Optische Drives: Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Retail (zwart)
Behuizing: Cooler Master Midi Tower Centurion 590 ATX No PSU (zwart)
Voeding: Cooler Master Voeding Real Power M520 520W Modular
Geluidskaart: Creative Geluidskaart X-Fi Titanium 7.1, PCI-e
Toetsenbord: HP Keyboard Standard 2004 USB [DT528A]
Monitor: LG TFT Monitor W2261V-PF 22", DVI, HDMI (zwart)
Waarom verkies ik de 4850 toxic boven een 4870? In een paar reviews las ik dat de 4870 maar een beetje sneller is maar ook veel lawaaierig en warmer. Nu weet ik wel niet of de 4850 sterk genoeg is om de monitor op hoogste resolutie te zetten enzo...
De e8400 komt goed uit zowat alle reviews en is een heeeeeel pak goedkoper dan de Q9550 (als ik voor quad ga, dan is het de q9550)
Wat het mobo betreft, de p5q-e is ietsje minder dan de deluxe en beter dan de p5q en p5q-pro...
De geluidskaart, misschien te goed voor het systeem but I like a nice sound! (heb creative gigaworks T40 series II speakers)
Upgraden ga ik waarschijnlijk ook niet doen, als hij aan een upgrade toe is, dan koop ik een waarschijnlijk een volledig nieuw systeem.
Dus mijn vraag, is dit een goede keuze of zou je iets veranderen? En waarom?
Alvast bedankt!
Een laptop hoeft niet meer en als je een desktop zelf samenstelt is deze normaal beter dan een standaard model van eender welk merk. Hij moet vooral dienen om films en muziek mee af te spelen, msn, office en soms een game (ik ben dus allesbehalve een die hard gamer)
Zelf ken ik er niet zo veel van, maar na vele reviews te lezen kwam ik tot volgende samenstelling:
Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box
Geheugen: OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Gold Edition
CPU-Koeler: OCZ Processor Koeler Vanquisher AMD & Intel
Moederbord: Asus P5Q-E iP45, SATA2 RAID, GLAN, 8CH
Videokaart: Sapphire PCI-e Radeon HD4850 TOXIC 512MB 2xDVI/HDCP
Harde Schijven: Samsung Spinpoint F1 1TB SATA300 32MB, HD103UJ
Optische Drives: Samsung DVD-/+/RAM SH-S223F 22x/22x/12x Retail (zwart)
Behuizing: Cooler Master Midi Tower Centurion 590 ATX No PSU (zwart)
Voeding: Cooler Master Voeding Real Power M520 520W Modular
Geluidskaart: Creative Geluidskaart X-Fi Titanium 7.1, PCI-e
Toetsenbord: HP Keyboard Standard 2004 USB [DT528A]
Monitor: LG TFT Monitor W2261V-PF 22", DVI, HDMI (zwart)
Waarom verkies ik de 4850 toxic boven een 4870? In een paar reviews las ik dat de 4870 maar een beetje sneller is maar ook veel lawaaierig en warmer. Nu weet ik wel niet of de 4850 sterk genoeg is om de monitor op hoogste resolutie te zetten enzo...
De e8400 komt goed uit zowat alle reviews en is een heeeeeel pak goedkoper dan de Q9550 (als ik voor quad ga, dan is het de q9550)
Wat het mobo betreft, de p5q-e is ietsje minder dan de deluxe en beter dan de p5q en p5q-pro...
De geluidskaart, misschien te goed voor het systeem but I like a nice sound! (heb creative gigaworks T40 series II speakers)
Upgraden ga ik waarschijnlijk ook niet doen, als hij aan een upgrade toe is, dan koop ik een waarschijnlijk een volledig nieuw systeem.
Dus mijn vraag, is dit een goede keuze of zou je iets veranderen? En waarom?
Alvast bedankt!