Fallout 3 spelen in Win7 zonder herinstallatie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een paar spelletjes die ik nu en dan speel. Allemaal doen ze het gewoon ook nu ik Windows 7 draai (geinstalleerd NADAT ik de spellen installeerde (op een andere partitie)): Quake4, Max Payne 2, Unreal Tournament en GTA San Andreas.

Maar Fallout 3 krijg ik niet aan de praat. Eerst zeurde hij om wat DLLs (mss logisch) dus 'installeerde' ik de Games for Windows LIVE Disabler en nu is er geen probleem meer. Maar als ik Fallout 3 start 'flitst' het scherm twee keer zwart en gebeurt er niets.

Iemand een idee welk truukje ik kan toepassen om Fallout 3 te spelen zonder herinstallatie?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de oude partitie nog hebt (xp waarschijnlijk) download dan de tool regcleaner .
Even googlen en downloaden (het is van een fin).
opstarten en zoeken naar de registry -entry van fallout 3.
Rechtsklikken en zien wat de entrys zijn .
Dan 'regedit' draaien (start-uitvoeren -regedit) en deze key kopieren .als *.reg bestand)
dan op de nieuwe partitie dit bestand toevoegen .

nu is het probleem dat ik geen flauw idee heb of Win7 deze registerbestanden wel aanneemt.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herinstalleren duurt 10 minuten? Waarom al deze moeite doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:32:
Zo is het ook,

wat ik altijd doe omdat ik mijn pc regelmatig opnieuw installeer of "terug-ghost" naar een eerder punt is de game directory op een andere partitie plaatsen en wanneer ik mijn pc dan opnieuw installeer de game-map even hernoemen en vervolgens het spel "clean" installeren wanneer de installatie voltooid is hernoem ik dan mijn bestaande game-map terug en verwijder de zojuist geïnstalleerde bestanden. Zo heeft je Windows toch alle dll's en direct-x updates en hoef je naderhand geen patches of modjes meer handmatig toe te passen of je instellingen te wijzigen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 01:58:
Als je de oude partitie nog hebt (xp waarschijnlijk) download dan de tool regcleaner .
Bedankt. Ik heb alleen de oude partitie in een image staan. Dan zou ik die moeten mounten en de registry bestanden (*.sam? Ik weet het niet meer) van XP daaruit moeten halen.
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:32:
Al deze moeite? Als het gewoon dit-en-dat is en het werkt weer, dan in tegendeel.
Ik vind het gewoon gedoe. Eerst moet ik die DVD vinden in the pile, dan moet ik volgens mij een patch hebben anders doen mijn savegames het niet (not sure though). Daarnaast duurt de install volgens mij wel een stukje langer dan 10 minuten. Ook spamt elke installer Windows vol en als dat niet nodig is dan liever niet. Ik moet gaan klooien omdat ik nog maar 5 gig vrij heb. Ik heb alle bestanden er gewoon al staan maar Fallout is een huilie die ze niet gewoon detecteert ofzo. Alle andere spellen die ik heb doen het ook gewoon.

Goeie nieuws is dat ik inmiddels de DVD gevonden heb. Nu alleen nog maar even overwegen welk gedoe ik meer zin in heb. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:28

Dhrax

Prog Lord

Met sommige games werkt het prima, maar anderen weigeren te werken zonder herinstallatie.

Gewoon effe opnieuw installeren, duurt 10 minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
:o :o :o

Ik heb inmiddels gewoon opnieuw geinstalleerd, maar ik kan mijn savegames niet vinden en ik vraag me heel hard af wat ik ben vergeten... Ze staan niet in de (oude) fallout3 map en in de oude Documents and Settings van XP kan ik geen bethesta of fallout mappen vinden...

omg omg..

-edit-

MY DOCUMENTS!
Die was ik voor het gemak even vergeten!

jeeej :9

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 04-05-2009 19:40 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Alles wordt/blijft zwart. Zo typisch windows, dat niets meer reageert. Zelfs remote inloggen lukt niet meer. Ik kan me nog wel aanmelden maar dan gebeurt er niets. Hard Reboot is inevitable. Wat jammer!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sando schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:36:
Alles wordt/blijft zwart. Zo typisch windows, dat niets meer reageert. Zelfs remote inloggen lukt niet meer. Ik kan me nog wel aanmelden maar dan gebeurt er niets. Hard Reboot is inevitable. Wat jammer!
Je begrijpt dat je werkt met een beta OS? En beta drivers?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou was Fallout ook bepaaaaaald nie tbekend om z'n stabiliteit. Ik heb twee keer van OS gewisseld voor ik er één vond die het deed met FO3
(het loopt nu, crash-arm of althans geen crashes die het hele OS meenemen, op vista64.)
Pagina: 1