Dolby Pro Logic op de sony HCD 901 Stereotoren

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb een paar jaar geleden van marktplaats een stereotoren uit de jaren '90 gescoord en heeft tot dusver altijd goed gediend als muziekspeler.

Echter nu mijn 5.1 DTS setje stuk is gegaan bedacht ik me ineens dat er bij die stereo ook 3 'extra' boxen zaten, te weten rear 2x en center (naast 2x front) ! Aansluiten gaat allemaal prima, maar ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit 1 van die extra boxen! De aansluitin gen aan de achterkant zijn ook niet heel divers; slechts een tulp left/right. Dat zou dus betekenen dat hij de boel stereo aangestuurd krijgt en er zelf een surround omgeving van maakt. De afstandsbediening is enorm uitgebreid en ik heb al een hele middag zitten klooien, maar krijg het maar niet voor elkaar om er dolby pro logic uit te persen! :D. Manuals al gezocht op internet, en zijn alleen tegen betaling beschikbaar.

Iemand een idee?

* Uiteraard valt het blikkerige dolby pro logic niet te vergelijken met DTS, maar ik vind het wel grappig om eens te zien hoe e.e.a. werkt en wellicht is het toch wel leuk ! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 03-05-2009 12:40 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Zit er wel de juiste afstandsbediening bij dan? Normaal moet het niet zo moeilijk zijn om de surround weergave te selecteren, gewoon een van de knoppen. Lukt een andere mode wel? Zoiets als 'hall' of '3 channel stereo'.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:00:
Zit er wel de juiste afstandsbediening bij dan? Normaal moet het niet zo moeilijk zijn om de surround weergave te selecteren, gewoon een van de knoppen. Lukt een andere mode wel? Zoiets als 'hall' of '3 channel stereo'.
Ik heb alle knoppen geprobeerd! Maar klopt het dat de stereotoren alles zelf omzet naar Dolby surround?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Ik heb alle knoppen geprobeerd! Maar klopt het dat de stereotoren alles zelf omzet naar Dolby surround?
Je moet natuurlijk wel een analoog stereo signaal invoeren dat als Dolby Pro Logic is gecodeerd, anders krijg je alleen maar stereo. Je kunt hier Pro Logic II test files downloaden om af te spelen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Sport_Life schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Dat klopt ja, maar met elke bron, prologic of niet, zou er op zijn minst geluid uit de center moeten komen en altijd wel een beetje uit de rearspeakers. Ook zou je denken dat er iets op de display komt te staan.
Maak eens een goede foto van de remote.

Mijn Home Cinema in aanbouw