Toon posts:

Q6600 Overclocking probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers.

Ik zit hier, zoals de titel van dit topic al suggereerd, met een Quadcore die problemen heeft met het overclocken.
Hij zit momenteel in een Asus P5Q-PRO mobo en het is me gelukt om hem tot 3.07Ghz te overclocken.
Ik zou hem graag zo hoog mogelijk willen krijgen. Helaas ben ik nog een newbie op het gebied van overclocking vanuit de BIOS (dit deed ik vroeger met Asus AI Booster 8)7 ).

Hier is even een screencap van mijn huidige overclock:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/share-62D1_49FD6927.html
(sorry voor de enorme grote, ik ben hier nog nieuw en weet nog niet goed hoe alles werkt)

Dus even een overzichtje:
FSB: 341MHz bij 9x Multiplier
Vcore: Manueel ongewijzigd (BIOS wijzigd dit vanzelf)

Ik weet dan een Multiplier van 9 niet goed is en dat je voor een goede overclock de multiplier laag moet houden en de FSB zo hoog mogelijk moet krijgen.

Enkel zegt mijn mobo bij een overclock van 400MHz bij 6x Multiplier = 2.4GHz (in mijn opzicht een getweakte standaardsnelheid van een Q6600) dat de overclock is gefaald en dat ik de vorige setting moet terugzetten.
Dit gebeurt ook als ik over de 380Mhz FSB ga :? .

Korte samenvatting:
- Zo hoog mogelijke stabiele kloksnelheid.
- Troubleshooting over gefaalde overclock melding.

Graag zou ik wat tips krijgen hoe ik te werk moet gaan.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Als je niet helemaal thuis bent in het overclocken zou ik er maar voorzichtig mee beginnen voor je permanente schade veroorzaakt. Misschien is het handig om je probleem hier voor te leggen. Succes! d:)b

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:52
Probeer je Vcore eens omhoog te gooien en dan nog eens 380MHz FSB.
Als dat dan werkt kan je je multiplier weer omhoog zetten en dan kom je met 380MHz aan 3,4GHz.
Als dat niet werkt moet je je Vcore nog hoger gooien (max 1,36V dacht ik, en onder load max 70°C maar liefst 60°C), en ook de spanning van je NB eens omhoog zetten (met 1 trapje).
Als dat dan nog niet werkt dan heb je gewoon een slechte chip/slecht moederbord.

Misschien is dit ook nog wel een handig topic voor jou:
[OC] Core 2 Quad OC/ info Topic [Deeltje 2]

[ Voor 8% gewijzigd door Malantur op 03-05-2009 12:23 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Hoi ik heb het zelfde moederboard, ik heb de de q6600 tot 3.4 Ghz geclockt, lucht gekoeld. je moet ik de bios de multiplier verhogen en de snelheid.

Ik heb een multiplier van 9.0 gebruikt met een snelheid van 337 Mhz. Maar als je een boxed cooler heb zou ik eigenlijk niet over de 3.0-3.2 Ghz gaan.

Dat is de manier hoe ik het heb gedaan.

Als Cooler heb ik de Freezer 7 Pro gebruikt in combinatie met een Antec ninehundred II

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
De P5Q heb ik ook gehad. Een FSB van 400MHz was geen enkel probleem voor dat bord. Ik demk dan ook n iet dat het probleem daar zit. meer in de instelingen van je CPU.
Ik denk ook niet dat de spanning van de NB omhoog hoeft.