Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xbox en XBMC probleem....wie helpt??

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Beste mensen,

Ik weet niet of ik deze topic op de juiste plaats zet, maar kon even geen andere plek vinden.

mijn probleem is als volgt:

Ik heb onlangs een Xbox1 aangeschaft die ik wil gebruiken als Mediacenter.
Deze was al voorbereid en gemod....en hij deed het ook prima.

Ik dacht echter wat extra sotware erop te zetten, door gebruik te maken van de "Auto Installer Deluxe v4.5"
cd. Ik heb hiermee de hdd geformatteerd, en getracht een volldige install te doen van alle software.
het probleem is nu, dan als ik mijn xbox reboot, hij alleen nog maar boot in de "evolution X" dashboard, met enkel en alleen de opties "launch disc" en "System settings"
had ik nooooit moeten doen volgens mij, want nu lijkt het alsof ik het niet meer ongedaan kan maken.

Ik heb ook getracht tutorials te volgens die overal op het net staan, door standaard evox te vervangen door XBMC, en dat hij daar ook in boot, maar ook dat schijnt niet te werken.
(eg. bestanden renamen/vervangen... evoxdash.xbe....etc... ) en gebruik gemaakt van shortcutMaker.
niets van dit alles helpt.

Het meeste rare is nog wel dat nadat ik gekozen heb voor het volledig formatteren van de harde schijf vanuit het auto installer menu, (in dit geval Retail HDD) en de xbox daarna uit/aan zet......dat de evox dash blijft bestaan......
FTp'en naar de xbox gaat prima, en de schijven zijn dan ook wat ik kan zien ook echt leeg!!!
Toch blijft hij booten in evox. Hoe kan dit?
Heb ik met deze aktie mijn xbox of modificatie vernielt?
Hij schijnt softwarematig geflashed te zijn.....daar heb ik verder geen verstand van.

Games spelen gaat nog altijd prima, die kunnen gewoon nog gestart worden, vanuit evox met de "launch disc" optie, en ik kan wel vanaf de installer disc wel booten in XBMC maar verder niet.

Kort samengevat.....Hoe kan ik dit alles weer ongedaan maken??
Ik wil alleen gebruikmaken van XBMC.. en ook daarin booten als de xbox wordt aangezet......en geen evox, of andere dashboards.

Ik hoor het graag!!!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Achteraf lullen: nooit installer meuk voor de XBOX gebruiken.

Is de xbox met een chip gemod?
Leeg dan de C en E schijf, haal uit de XBMC map \_tools\SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg en SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe.
Kopieer die allebei naar je C schijf en hernoem ze respectievelijk naar evoxdash.cfg en evoxdash.xbe
Zorg daarna dat de \XBMC map in E:\Apps\ komt te staan.

Heb je geen chip, dan word het me teveel werk om hier alles uit te leggen. Ik wil je evt. wel helpen door in te loggen op je xbox via ftp (zelf zorgen voor toegang d.m.v. portforwarding in je router)

• gwbuiter74
RolfLobker schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:54:

Leeg dan de C en E schijf, haal uit de XBMC map \_tools\SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg en SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe.
Kopieer die allebei naar je C schijf en hernoem ze respectievelijk naar evoxdash.cfg en evoxdash.xbe

Heb je geen chip, dan word het me teveel werk om hier alles uit te leggen. Ik wil je evt. wel helpen door in te loggen op je xbox via ftp (zelf zorgen voor toegang d.m.v. portforwarding in je router)
De xbox heeft voor wat mij verteld is door de verkoper GEEN CHIP. dus softwarematig gemod.
en FTP'en gaat nog steeds goed. Ik kan gewoon in mijn xbox kijken, maar beide schijven zowel C en E zijn beiden al leeg. Er staat echt helemaal niets meer op. Toch blijft op en of andere manier de evox dash bestaan.
Ik zal bovenstaande eens proberen.....maar enige hulp zou prettig zijn.

bedankt. ;)

• gwbuiter74
RolfLobker schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:54:

Ik heb bovenstaande exact uitgevoerd. schijven leeg gehaald, beide bestanden hernoemt naar evoxdash.cfg en evoxdash.xbe...... en XBMC in de apps map geplaatst in E:\apps...... en nog werkt het niet.
Ik blijf dat achterlijke evolutionX menu houden.
Ik vraag me af vanaf waar steeds de evox dash gestart wordt.....ookal zijn de schijven leeg......(tenzij er ergens files "hidden"zijn).... evox blijft erop staan. :(

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Nope, er zijn geen hidden files.
Als je de partities leeg hebt gehaald kan evolution-x niet opstarten.

Edit: het lijkt erop dat wellicht nkpatcher gebruikt is.
Erg vreemd overigens aangezien je zegt vanaf een dvd te hebben opgestart en de schijf geformatteerd hebt (wat vragen om problemen is! Een xbox met een lege HDD boot niet!)

Je hebt geluk dat er nog toegang is tot de xbox. Ik zou zeggen; afblijven en iemand naar laten kijken die er verstand van heeft.

[ Voor 63% gewijzigd door Dysmael op 03-05-2009 13:51 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Daarnaast ben je voor hulp met een gekraakte XBOX niet helemaal op het juiste forum :) Zie overigens ook http://gathering.tweakers.net/forum/faq

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.