Nogal smaakafhankelijk dit - ik vind die uitsteeksels all over die kar namelijk te lelijk om los te lopen. Ik hou van een glad, strak, gestroomlijnde vormgeving zonder uitsteeksel, opplakchroom/plastic en vooral... wat de hell moet die stijgerpijp onder het portier?
De C5 en C6 vind ik dan in elk geval veel mooier. De 5 eigenlijk het mooist, omdat de c6 weer wat té rond aan het worden is en de 5 nog wel een beetje een lompe indruk wekt wat
(gezien het burenruzietje dat je kunt starten door om half vijf 's morgens met het ding de garage uit te rijden) wel bij het geluid past.
Van de Peugeots vind ik met name de 407 een geslaagd model - dusdanig geslaagd dat ik bij het uitzoeken van een nieuwe auto eerst maar eens ben gaan kijken wat de
coupé moest kosten.
Qua BMWs kan ik me wel aansluiten bij de school "vroeger was alles beter" - alhoewel ik zeker niet alle BMWs mooi vind, en het me ook nogal stom voorkomt om elk model zó sterk te laten verschillen van het vorige waardoor je je klanten opzadelt met een "ouwe" kar (zie dit topic...) vind ik de meeste BMWs uit het tijdperk 2002 - 2005 toch mooier dan wat er nu rond rijdt. Mercedes doet dat toch beter imho, de modellen verschillen maar een klein beetje van elkaar elk jaar en een tien jaar oude mercedes ziet er dus niet zo enorm gedateerd uit als een tien jaar ouwe BMW. Ik gok dat dat invloed heeft op de tweedehandsprijs van die dingen. (Dat en de naam die BMW rijders, al dan niet verdiend, hebben.)
Het vergelijken van Audi's (de ouwe A4, de nieuwe A4 en de Audi 100) is makkelijk zat: ik vind dat Audi is begonnen met een absoluut lelijke auto die gewoon veel auto bood voor z'n geld, en ze zijn daarvandaan hard gaan werken aan het imago, zodat je nu potsierlijke autos kunt kopen die voor veel geld niet genoeg auto bieden. Gelukkig hebben ze Volkswagen gekocht,

zodat ze kunne leren van de mooie ... ehm... oh wacht, Volkswagen zei ik heh? Naja, laat maar dan.
Opel doet het wat dat betreft bij mij beter - niet dat ik die nou zo mooi vind allemaal, maar echt lelijk vind ik ze ook weer niet. De meeste modellen verschillen wel heel sterk van de voorganger wat best wel eens "effe wennen" kan zijn. Ford heeft dit probleem opgelost door voor zover ik het op het oog kan beoordelen geen nieuwe modellen uit te brengen. (Ik werk tegenover een Ford garage en kan me in die drie jaar niet herinneren er wat nieuwigs gezien te hebben qua model...) Peugeots blijven ook redelijk lang goed alhoewel de 205jes en 305jes nu toch wel érg oud beginnen aan te doen. Van Citroën zou ik me al jaren niets voor de geest kunnen halen, lelijk of mooi. Of dat goed of slecht is... ik denk slecht want ik zou er dus niet over denken er één te kopen, omdat ik niet aan ze denk als ik aan auto's denk

Renault doet dat anders doch niet wezenlijk beter - die moet je óf in stationwagon model kopen, of gewoon niet. Met zo'n uitstulpsel aan de achterkant is het net of je een blikken baviaan rijdt

Ikzelf ben wat meer gecharmeerd van Jaguar, dat naar mijn smaak toch al heel lang mooie wagens neerzet en, ondanks dat het oude brikken zijn ondertussen, ook hun autos van meer dan tien jaar terug er nog leuk uitzien. (Het zou alleen zo fijn zijn als je zag rijden ipv met de klep omhoog op de vluchtstrook

)
Mazda levert auto's af-fabriek met pimpage achterlichten en je moet toegeven, het is voor de sjonnies die erin rijden willen wel handig dat ze alleen nog hun Feyenoord/Ajax/PSV vlaggetje hoeven op te hangen om zich geheel thuis te voelen in een "stoer" uitziende bak. Beetje jammer dat ik er tegenaan moet kijken maar OK, je kan niet alles hebben.
Ik ben trouwens over het algemeen niet iemand die auto's snel "mooi" vind - meestal vind ik ze óf niets, óf lelijk. Ik hoop, dat dit geen verkeerde indruk geeft van waarop ik auto's beoordeel: rijcomfort, veiligheid, stilte in de cabine, en kans dat je het nog aangeremd krijgt als ze staan te flitsen.