Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe auto's: Per definitie mooier? Of goede marketing?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:51:
Als VW fan zeg ik de oude Scirocco was wel leuk maar zag er niet echt uit, de nieuwe d:)b :P
Ik vind het eerder omgekeerd. Weet niet zoveel van auto's maar ik vind de nieuwe wel erg Seat Leon achtig. Aan de andere kant is de oude Scirocco ook net als een Audi Quattro.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiworld.com/news/05/25quattro/quattro.jpg
:) Nice

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 108% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[b][message=32079933,noline]Ten tijde van Win98 zei ik ook: dit is het! En dan met XP: dit kan niet beter worden :-)
Dat vind ik fundamenteel anders. Computers waren (destijds) nog enorm in ontwikkeling, geen gemeengoed. Je wist gewoon niet beter en/of dat het beter kon. Bovendien groeien onze behoeftes achter de PC alsmaar.

Auto's zijn al ruim een eeuw bij ons en de fundamentele eis is dat ze ons van A naar B brengen. In de afgelopen 100 jaar is er echter weinig nieuws onder de zon, behalve hier en daar een paar creature comforts en wat stilistische aanpassingen.

Ik heb helemaal niks met nieuwe auto's. Vooral Europese / Japanse koekblikken, ontzettend zielloos, claustrofobisch en plastic. Mijn voorkeur gaat naar Amerikaanse auto's van tussen 1930 en 1955 en een klein beetje ook 1956 - 1972.

Wel bemerk ik dat door het ouder worden die smaak ook wel aanpast: toen ik in begin jaren negentig de nieuwe Corvettes zag vond ik het lelijke wagens, ik vond alleen de oudere wagens mooi, maar zo langzamerhand vind ik die C5's ook best wel geinig (alhoewel er maar weinig kan tippen aan een 1969er of 1974er wat betreft Corvettes).

Ofwel: ik herken mij hier totaal niet in.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik zei: Mode is grotendeels een creatie van bedrijven die streven naar winstmaximalisatie, en de meeste consumenten trappen er blindelings in. Als automerk is het bijvoorbeeld de bedoeling om ten allen tijde 'exclusief' te blijven, want mensen vallen nu eenmaal graag op.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Fastman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:00:
Mensen werken blijkbaar zo.
Echt tijdloze designs bestaan niet.
In de architectuur zijn er in mijn ogen wel voorbeelden van. Iets dat er voor eeuwig bijtijds uit blijft zien bestaat inderdaad waarschijnlijk niet. Bepaalde ontwerpen komen echter wel een beetje in de buurt Onderstaand gebouw oogt bijvoorbeeld nog tamelijk modern Toch is het al 25 jaar oud. Auto's uit die tijd zou je zo herkennen als oud, dat is bij dit gebouw mijns inziens niet het geval.
Afbeeldingslocatie: http://www.architectuurplaquette.com/uploaded/gebouw/438_Willemswerf_jan%20Helleman_site.jpg

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:55:
Zoals ik zei: Mode is grotendeels een creatie van bedrijven die streven naar winstmaximalisatie, en de meeste consumenten trappen er blindelings in. Als automerk is het bijvoorbeeld de bedoeling om ten allen tijde 'exclusief' te blijven, want mensen vallen nu eenmaal graag op.
Ik denk dat het juist andersom is: mensen vallen juist liever niet te veel op. Weinig mensen (behalve bepaalde religieuzen) lopen tegenwoordig nog in middeleeuwse kledij. Mode wordt bedacht door een paar mensen in een kantoortje in Parijs die bepalen wat de kleuren van 2010 zijn. Dan krijgen confectiefabriek de kleuren en stijlen gepresenteerd, die beginnen ze te maken en voor je het weet ligt in de winter van 2009 de nieuwe mode van 2010 in de winkel. Allemaal hetzelfde design en de zelfde kleurtjes. Mensen die dan nog iets dragen uit 2000 worden uitgelachen, dat zijn paria's en horen er niet bij.

Mensen willen niets anders dan er bij horen. Er bij horen doe je pas als je er hetzelfde uitziet als de rest. Dus iedereen koopt nieuwe kleren om te laten zien dat zij bij de zelfde kudde horen. Met auto's is dat net zo. Ik krijg regelmatig van buurvrouwen te horen waarom ik geen fatsoenlijke auto koop (woon in een straat met statige panden in Zeist) want in deze straat zijn de BMW X5's en Volvo XC90's de norm. Als je niet iets nieuws en groots heb hoor je er gewoon niet bij.

Uiteindelijk zijn mensen dus puur de slaaf van de biologische drang om bij de kudde te horen, en dan het liefst bij de (in hun ogen) meest succesvolle kudde. Als die kudde rijk zijn en nieuwe auto's hebben dan wil iedereen die er bij wil horen dus ook die nieuwe auto.
Pagina: 1 2 Laatste