Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hej mensen.
Ik heb een vraagje. Ik heb recent een systeempje gebouwd zelf met een AMD Phenom II X4 920 erin. Daarnaast heb ik een K9A2 CF moederbord van MSI. Als ik in de Dual Core Center die meegeleverd is bij mij moederbord ga kijken staat er mij Motherboard clock "1600 Mhz" terwijl als het goed is de CPU op 2.8 Ghz zou moeten draaien. Werk mijn CPU nu langzamer omdat mijn moederboard dit niet aan kan of is er niks aan de hand.
Daarnaast nog ff korte vraagje/
Wat houden de afkortingen FSB en D.O.T. in bij dat Dual Core Center.
Alvast Bedankt
Greetz Leander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:20
Waarschijnlijk staat Cool 'n Quiet aan waardoor het systeem zich automatisch terugclockt om energie te besparen omdat hij de overige 'Power' toch niet nodig heeft.

Dit kun je waarschijnlijk uitzetten in je Bios.
Meestal is dit niet nodig want zodra een zware toepassing word geladen zal hij automatisch naar 2,8 springen.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
FSB staat voor Front Side Bus, de kloksnelheid van je CPU is de FSB * de multiplier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
D.O.T. is dynamic overclocking technology, waarbij je computer overclocked wordt als er veel CPU power gevraagd wordt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Die 1600 MHz zal waarschijnlijk de HyperTransport bus zijn. Dit is de bus die de CPU met de rest van de componenten laat 'praten'. Open eens CPU-z om te kijken op welke snelheid je CPU loopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 01-05-2009 16:25 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt idd dat de CPU gewoon op 2800 draait. Bedankt. Best okej CPU opzich. Heb daarnaast nog KHX8500D2K2/4G geheugen erin zitten en een HD4870X2 van Saphire. En een Spinpoint F1 van 320 een nog een Seagate Barracuda 200GB beide 7200RPM. Dus best leuk systeem.
Maar wat doet die D.O.T. dan. Dus wat is het verschil dat als die uit staat en als hij aan staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:25

the mod man

iets van beeldmaker

Het stroom verbruik van de computer moet er van omlaag gaan en tevens de temperatuur van de proc..
Het klokt in principe je cpu naar beneden als je 'niks' doet op je pc, als de cpu gewoon weinig hoeft te doen.

Als het goed is klokt de cpu ook automatisch weer omhoog wanneer je bevoorbeeld gaat gamen. Je kan dit testen door je cpu te stressen met bv. orthos en ondertussen met cpu-z de clock snelheid in de gaten te houden.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sla de manual van je mobo er eens op naar. Hoe het dualcore center van MSI werkt is daarin prima terug te vinden.
Verder staat over het langzamer lopen van je cpu ook eea in de FAQ: PMG FAQ

Omdat dit zaken zijn die je met een beetje leeswerk zelf prima had kunnen uitvinden gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.