[CiP] Slicer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54
Welkom bij het werklog van mijn eerste casebuild, met als voorlopige projectnaam Slicer.
Ik heb reeds een drietal mods op mijn naam staan, welke niet allemaal hier op GoT staan. Maar de twee systemen die nog in gebruik zijn, kun je in mijn profiel vinden.

Terug naar het project. Het idee voor deze case heb ik al een jaar of 5 in mijn hoofd. Een vriend van me heeft ooit wel iets in sketchup gemaakt, wat ik heb gepoogd te bewerken. Dat is niet echt helemaal gelukt, dus ben ik maar eigen schetsen gaan maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/Image6.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/sketchup-mock.jpg

Ik kan het hele idee wel gaan uitleggen, maar dat gaat afbreuk doen aan het project. De oplossingen voor de constructie en airflow krijgen jullie in de loop van deze CiP te zien :)

Links naar de updates:
Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
Update 5
Update 5.1
Update 5.2
Update 6
Update 7

Update 1

Hoe dan ook, ik ben vandaag begonnen met de eerste werkzaamheden, nadat ik vorige week een aantal aluminium platen had gehaald. Het voorlopige resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag1/GoT/PICT0002.jpg
Aftekenen. Voor de gekromde vlakken heb ik een soort mal gemaakt. Het gebruikte papier is nauwkeurig genoeg, alles wordt straks toch nog flink gevijld.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag1/GoT/PICT0003.jpg
Hoeken en eerste rib gezaagd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag1/GoT/PICT0004.jpg
1 van de 6 buitenpanelen klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag1/GoT/PICT0006.jpg
Idem.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag1/GoT/PICT0007.jpg
Zoals je kan zien zit er inderdaad wat verschil in de panelen. Zodra ze alle 6 klaar zijn ga ik ze zoveel mogelijk gelijk schuren. Ik heb hier gelukkig extra ruimte voor ingecalculeerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag1/GoT/PICT0008.jpg
Idem.

De eerste aanzet is gemaakt, nog meer dan voldoende werk voor de boeg :)

[ Voor 21% gewijzigd door Fauna op 29-03-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna

Update 2

Verder met dag 2 van het project :)

Gisteren had ik de andere 3 panelen voor de buitenkant ook al afgekregen. Deze heb ik alleen grof afgebraamd. De afwerking ben ik vandaag mee begonnen.

Als eerste moesten alle hoekjes in een hoek van 45 graden verstek worden gevijld. Zo krijg ik straks als het goed is een mooie vlakke afsluiting. Door alles precies op elkaar aan te laten sluiten voorkom ik ook dat er gekke kiertjes ontstaan, en dat ik alles straks op één vlak af kan schuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0009.jpg
Vijlen in progress.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0011.jpg
Idem.

Daarna heb ik geprobeerd de case voor de eerste keer in elkaar te zetten. Op de hoekpunten gebruik ik hiervoor aluminium vierkantstaf kubusjes van 40x40x40mm. Na wat uittekenen en uiteindelijk gaten boren, kwam ik tot de conclusie dat ik beter een kolomboor kan gaan gebruiken. Ondanks dat ik alles vrij goed had uitgemeten en het beginpunt had gecenterd, gaat de boor toch lopen. Omdat ik mijn nieuwsgierigheid (en die van een aantal vrienden) niet kon bedwingen, heb ik daarna de case tijdelijk in elkaar gezet met wat plakband. Aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0024.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0025.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag2/GoT/PICT0020.jpg
Als laatste een pic van het mislukte gedeelte voor vandaag. Het kubusje sluit niet goed aan door verkeerd uitgevallen boorgaten. Kijken of we dat morgen kunnen oplossen. Het paneel dat onder zit lijkt nu gedoemd voor de onderkant, aangezien ik al sleuven heb moeten trekken met de boormachine om het kubusje überhaupt vast te krijgen.

Dit was het voor nu, tot de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:07
In behandeling.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:07
En toestemming, maak er wat moois van!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ziet er goed uit en een heel goed begin. _/-\o_ Het wordt denk ik leuk om hem te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ziet er netjes uit gast :)
Benieuwd hoe het ding eruit komt te zien als hij straks af is. Hoe groot wordt dit ding straks? 50cm aan iedere zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Mooi concept hoor. Ben heel benieuwd hoe het er dalijk uit komt te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcat175
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05-2023

tomcat175

patience darlin'

heel mooi concept!!
na 5 jaar met het idee rondlopen wordt het inderdaad wel eens tijd om het uit te werken :9 Toppie _/-\o_

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Dank voor alle positieve reacties nu al :)
TERW_DAN schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:35:
Benieuwd hoe het ding eruit komt te zien als hij straks af is. Hoe groot wordt dit ding straks? 50cm aan iedere zijde?
Hij wordt 404x404x404mm (de interne ruimte is dan dus precies 400x400x400). Misschien kun je op X-life al een voorproefje zien ;)

Ook een kleine statusupdate: gisteren en eergisteren ben ik bezig geweest met mijn verbindingskubusjes. Het is veel werk, en je moet geduldig zijn en je materiaal keer op keer schoon maken zodat de boortjes en taps niet breken. Er is er dus al een boortje gesneuveld, en om M4 schroefdraad te tappen heb je dus blijkbaar een boortje van precies 3,3mm nodig. En als je dan na het werk naar de bouwmarkt gaat blijkt dat de winkels met dodenherdenking dicht zijn |:( Maargoed, zaterdag gaan we dus verder. 2 kubusjes geboord en getapt, nog 6 te gaan. De gaten kloppen nu gelukkig wel, en het tappen gaat ook steeds beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Fauna op 06-05-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 14:13
Deze ga ik even volgen. Ziet er goed uit tot nu toe!

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:32
ziet er al goed uit! _/-\o_
en komt er ook nog een zijpaneel in?? dus met plexi enzo. :)
en heb je ook al bedacht hoe dat ding open gaat ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wha mooi hoor :)

ik moest spontaan denken aan de acer predator om 1 of andere reden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
merijntjuh schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:31:
ziet er al goed uit! _/-\o_
en komt er ook nog een zijpaneel in?? dus met plexi enzo. :)
en heb je ook al bedacht hoe dat ding open gaat ? 8)7
Het was wel de bedoeling om er straks een window in te maken. Ik heb al wel een idee voor de vorm, maar hoe groot het precies gaat worden moet ik nog bekijken. Ik wil het namelijk wel in verhouding hebben, en daar komt nog als moeilijkheid bij dat het moederbord-compartiment straks niet een kubusvorm krijgt. Ik moet namelijk in de bovenzijde twee radiators en een reservoir zien weg te werken, en in de onderzijde de voeding, cd-rom, hdd, en pomp. De dubbele voor- en achterzijde t.b.v. de aanvoer van lucht compenseert dat gelukkig wel wat.

Voor het open maken van de zijkanten zal ik 8 inbusboutjes los moeten draaien. Geen fancy klik- en sluitsystemen, want dat is zonder zetbank allemaal wat lastig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Fauna op 06-05-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isama
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 17:19
erg mooie case! wat voor een hardware wil je erin gaan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Ik ben nog niet zeker van de hardware die erin gaat komen. Zoals het er nu naar uit ziet plaats ik gewoon mijn huidige systeem over, en dat is een E6600, Asus P5K Deluxe, 2GB ram en een HD2900XT. Echter als het allemaal erg lang gaat duren ga ik nieuwe hardware aanschaffen. Of het dan AMD of Intel wordt zie ik dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:21

artificial_sun

Mazda Rx7

Goed bezig, ben benieuwd naar je ideeen erachter.

Daarnaast heb ik nog een tip: gebruik in dikke materialen en blinde gaten een speciale tap. Gewone tapjes kunnen eigenlijk niet met blinde gaten overweg omdat het metaal wat gesneden is in het gat blijft hangen. en gebruik snijolie. Zie hier een tap voor blinde gaten.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Bedankt voor de link artificial_sun. Ik heb me inmiddels al vrij goed ingelezen over het tappen, en ook mijn vader had nog een aantal tips van zijn MTS. Bij tappen in aluminium smeren met petroleum of spiritus bijvoorbeeld. En ook het regelmatig terugdraaien van de tap. Overigens tap ik met de hand en zijn de gaten niet echt blind. Ik boor de gaten namelijk 20mm diep, waardoor ze elkaar op het uiteinde (haaks) overlappen. Zou ik zo'n blinde machinetap op de kolomboor kunnen zetten of heb ik daar toch hulpstukken bij nodig voor het terugdraaien om de spanen te breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Fauna schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:35:
Bedankt voor de link artificial_sun. Ik heb me inmiddels al vrij goed ingelezen over het tappen, en ook mijn vader had nog een aantal tips van zijn MTS. Bij tappen in aluminium smeren met petroleum of spiritus bijvoorbeeld. En ook het regelmatig terugdraaien van de tap. Overigens tap ik met de hand en zijn de gaten niet echt blind. Ik boor de gaten namelijk 20mm diep, waardoor ze elkaar op het uiteinde (haaks) overlappen. Zou ik zo'n blinde machinetap op de kolomboor kunnen zetten of heb ik daar toch hulpstukken bij nodig voor het terugdraaien om de spanen te breken?
Dat de gaten niet echt blind zijn maakt niet uit. Daarnaast is terugdraaien een must, anders kan het nog fout gaan (ik ben zoals je dat zegt een ervaringsdeskundige :P ). Iets ruimer boren is trouwens geen probleem, ik boor normaal 3,5mm bij M4. En machine tappen werken ook gewoon met de hand, tappen met een kolomboor gaat niet. Accuboor wel.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Ok, thnx voor de info. Overigens heb ik na het breken van de 3,3mm boor idd 3,5 gebruikt, en dat werkt idd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het tappen moet je idd even gevoel voor krijgen.
heb er vroeger zat op gevloekt :P denken dat je met de accuboor recht zit en dan nog zo scheef als iets XD

zolang je m recht houd en smeert ben je al van het meeste gezeik af.
suc6 met de case, ben beniewd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dit ontwerp doet me denken aan een Apple (G3/G4 kasten) en SGI-bakken van jaren geleden (de kleur en de kubusvorm) en ik vind het een van de mooiste en meest originele kubus-ontwerpen die ik in jaren gezien heb.
Fauna schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:43:
Hij wordt 404x404x404mm (de interne ruimte is dan dus precies 400x400x400). Misschien kun je op X-life al een voorproefje zien ;)
Doe dat! (* Demo is ook weer aanwezig @ X-Life)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Laatst online: 28-08 21:33
He, eindelijk weer eens een fatsoenlijke CM, ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat, zet hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artificial_sun schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:43:
[...]

...... En machine tappen werken ook gewoon met de hand, tappen met een kolomboor gaat niet. Accuboor wel.
Hier op mijn werk hebben we op dit moment een tap-unit op de kolomboor zitten die automatisch weer terug draait om het moment dat je de boor omhoog doet. Hoe het precies werkt weet ik eigelijk niet, maar dat het werkt is een feit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Inderdaad, daar had mijn vader het dus ook over. Maar het lijkt me meer iets voor professioneel gebruik. Ik blijf het iig gewoon met de hand doen. Goed op blijven letten, dan komt het goed. De speciale tap ook maar gelijk besteld, want met met een spiraalvormige afvoer heb ik ze bij de bouwmarkt nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:45:
[...]

Hier op mijn werk hebben we op dit moment een tap-unit op de kolomboor zitten die automatisch weer terug draait om het moment dat je de boor omhoog doet. Hoe het precies werkt weet ik eigelijk niet, maar dat het werkt is een feit! :P
Het is een soort variabele koppeling, als je duwt gaat hij rechtsom en als je trekt gaat hij linksom. Ook zijn die dingen vaak begrenst op koppel zodat de taps niet breken.
Fauna schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:54:
Inderdaad, daar had mijn vader het dus ook over. Maar het lijkt me meer iets voor professioneel gebruik. Ik blijf het iig gewoon met de hand doen. Goed op blijven letten, dan komt het goed. De speciale tap ook maar gelijk besteld, want met met een spiraalvormige afvoer heb ik ze bij de bouwmarkt nog niet gezien :)
Jij bent echt goed bezig 8)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is er weer eentje om te volgen hoor. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Leuk en orgineel design. Je begint al heel goed ! +1 ;)

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspara
  • Laatst online: 11-09 15:43
Leuk bedacht ;) bookmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 13:53
Hardstikke leuke schets en mooi begin. Ga deze volgen, een keer een casemod waar het gaat om de case, niet om de lampjes.
Hoe ga je het aluminium afwerken? Met een adionisering?(schrijf ik dat zo goed?:P) of ga je hem lakken/verven/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:36

YellowCube

Wait...what?

ik bezoek CM van tijd tot tijd eens om te kijken wat mensen zoal doen, maar ik vind dit echt heel fraai.
In zekeren zin eenvoudig, maar toch ook weer niet.
Ben benieuwd naar de vorderingen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jfwiet schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:22:
Hardstikke leuke schets en mooi begin. Ga deze volgen, een keer een casemod waar het gaat om de case, niet om de lampjes.
Hoe ga je het aluminium afwerken? Met een adionisering?(schrijf ik dat zo goed?:P) of ga je hem lakken/verven/etc?
ben hier eigk ook wel benieuwd naar.
heb zelf m'n alu side panel met schuurpapier/scotch bright opgeschuurd met circelende beweging, ziet er opzich ook wel mooi uit, alt ervoor is met een vlakschuurmachientje.
geeft opzich wel grappig effect, alleen je ziet er wel elke vingerafdruk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07

Cheezus

Luiaard

Jfwiet schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:22:
Met een adionisering?(schrijf ik dat zo goed?:P)
Anodisering ;), en dat is volgens mij vrij prijzig om te laten doen.

Dit geeft echter wel het mooiste resultaat als je de alumium-look wil houden vind ik. Als je hem strak (egaal) blauw wil maken kun je gewoon lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
De kast gaat geanodiseerd worden, waarschijnlijk zwart. Laat je dus niet misleiden door de kleuren in de startpost. Ik heb dus ook expres geen zwarte AC-Ryan alupanels genomen, omdat als je in dat aluminium gaat zagen, je blanke zaagsneden krijgt die je weer weg moet gaan werken.

Vandaag ben ik weer een heel aantal uurtjes bezig geweest aan de verbindingskubusjes. Wat een pokkewerk zeg :P In totaal 60 gaten 20mm diep boren, en vervolgens tappen. Alle gaten zijn geboord, met het tapwerk ben ik halverwege (4 kubusjes klaar). Nadat mijn vader uit een stuk hout een hulpstuk had gemaakt, ging dit ook een stuk makkelijker. Deze houdt de tap de eerste paar slagen namelijk recht. De tap er weer uitdraaien en zonder dat houten blokje verder tappen. Dit scheelt aanzienlijk in het priegelen om de tap recht te houden :)

Helaas geen foto's, maar opzich is er eigenlijk ook niets veranderd. Ik kan niet wachten tot de buitenpanelen vast zitten. Dan kan ik namelijk de binnenpanelen gaan maken en monteren. En daarna weer snel aan het zaag- en vijlwerk, want dat gaat me toch aanzienlijk beter af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdloos design lijkt me.

Goed uit gewerkt, en ga hem vanaf nu zeker volgens, dus daarom even Bookmark :).

Ik kijk met veel plezier uit naar de eerste/volgende Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Mooi gedaan, maar omdat hij nogal breed is en het apperatuur wat erin moet nooit zo groot kan zijn/is.

Lijkt het me geen goeie airflow hebben, messchien nog wat iedeeën om er een paar uitgangen voor fans te plaatsen?

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
KabamAppien schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:20:
Mooi gedaan, maar omdat hij nogal breed is en het apperatuur wat erin moet nooit zo groot kan zijn/is.

Lijkt het me geen goeie airflow hebben, messchien nog wat iedeeën om er een paar uitgangen voor fans te plaatsen?
De kubusvorm is idd niet heel ideaal om hardware in te zetten. Daarom heb ik em ook zo groot moeten maken.

Wat betreft de airflow hoop ik met onderstaande update een beetje te verhelderen.

Update 3

Ik heb me de afgelopen weekenden prima kunnen vermaken met de verbindingskubusjes. Ze zijn dan ook eindelijk af :*) Zodoende heb ik de case kunnen monteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag3/GoT/PICT0031.jpg

De case gezien vanaf de linkerzijde. Ik heb 1 paneel los gelaten voor inkijk. Nu zijn er 4 compartimenten zichtbaar. De voor- en achterzijde (links en rechts op de foto) dienen als opvang voor lucht. De panelen die deze compartimenten scheiden zullen nog voorzien worden van gaten. Zodoende komt de lucht in het middelste compartiment, waar o.a. het moederbord zal komen.. Dit middelste compartiment zal straks worden opgedeeld in 3 gedeeltes, maar die panelen zijn nog niet klaar. Vanuit het middelste compartiment zal de lucht worden weggezogen naar de bovenkant. Ook deze scheidingsplaat krijgt gaten, om daar een viertal fans en 2 2x120mm radiatoren te bevestigen. De lucht kan dan dus via de bovenste ribben de kast uit. Zodoende zijn er 4 ribben voor de intake, en 4 voor de outtake. Dan blijven er nog 4 ribben over aan de onderzijde. 1 daarvan wordt ingenomen door een DVD-brander, en 1 voor de outtake van de voeding. De overige 2 zijn voor de intake aan de onderzijde.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is uitgelegd :P Maargoed, (genoeg geluld,) meer plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag3/GoT/PICT0048.jpg
Één van de verbindingskubusjes. Hieraan worden gemonteerd: 3 buitenpanelen (waarvan 2 gemonteerd op de foto) en 2 binnenpanelen. Het horizontale binnenpaneel zorgt voor een montagemogelijkheid voor fans en radiatoren. Dit paneel is voorzien van een 4-tal inkepingen om de bevestiging van de verticale binnenplaat op het kubusje uit te laten komen. De verticale binnenplaat vangt ingezogen lucht op. In beide panelen moeten nog gaten worden gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag3/GoT/PICT0034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag3/GoT/PICT0036.jpg
De gemonteerde kast. Het begint al wat te worden 8) Gelukkig storen de binnenpanelen niet te erg. Ze zullen straks wel zwart zijn en ook wat minder zichtbaar door het plexiglas wat er voor komt te zitten, maar dit valt me nog alleszins mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag3/GoT/PICT0028.jpg
Weergave van het bovenste compartiment.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag3/GoT/PICT0033.jpg
Weergave van het voorste compartiment. Je kijkt dus tegen een dichte bovenzijde aan vanaf hier. Dit paneel zorgt dus ook van scheiding tussen intake en outtake.

Dat was het weer voor nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ziet er netjes uit. Ik wist eerst niet precies hoe die kubusjes het geheel moesten gaan vormen, maar dat begint nu wel duidelijk te worden. Netjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Damn Herr Foina! dat ziet er serieus al echt super vet uit! de vormgeving is nu echt precies wat ik (blijkbaar net als jij) in mijn hoofd had! :D

oh enne... *bookmarked ;)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Nice job!, tot nu toe al.

Ben benieuwd naar je volgende stappen en natuurlijk naar het eindresultaat.

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Ziet er wel vet uit. Polijsten? En ga je niet die kubusjes nog afvlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Voor het anodiseren ziet het er denk ik wel het mooiste uit als er iets van structuur in zit. Maar dat glimmende is inderdaad ook niet verkeerd.

Het werk is nog lang niet gedaan hoor. Ik heb inmiddels een bandschuurmachine bemachtigd waarmee ik de kubusjes kan afvlakken en ook de ribben netjes kan maken. Maar voordat ik dat ga doen zal ik moeten zorgen dat alles goed past. Want met het zelf maken heb ik al gemerkt dat je ontzéttend precies moet zijn. De gaten in de panelen zijn welliswaar 4,5mm (de m4 boutjes zijn dus 4mm), maar dan nog moet ik sommige gaten iets uitwijden om het 100% te laten passen. Ook de overlappende verstekrandjes van de buitenpanelen moeten echt precies kloppen om het netjes aangesloten te laten passen.

[ Voor 41% gewijzigd door Fauna op 18-05-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna

Update 4

Daar zijn we weer, hoog tijd voor een nieuwe update :)

Gisteren ben ik druk bezig geweest met de boel aftekenen. Dat is opzich allemaal niet zo bijster interessant, dus hierbij de foto's van het werk van vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0241.jpg
Te beginnen met 2 Airplex XT 240 radiators van Aqua Computer.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0242.jpg
Hierbovenop het bovenste tussenpaneel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0243.jpg
Gevolgd door een viertal 120mm fans.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0245.jpg
Het geheel ondersteboven in de kast (die ook ondersteboven staat)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0246.jpg
Nog een tussenpaneel met een rond gat voor de luchttoevoer. Deze krijgt nog een nette afwerking, don't worry :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0247.jpg
Met als laaste het tussenpaneel waar het moederbord op komt (helaas geen foto omdat de plaat niet bleef liggen) en de onderste buitenplaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0255.jpg
En dan ziet het er zo uit, vastgeschroefd en wel, en ook weer met de onderkant waar hij hoort te zitten (aan de onderkant dus :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0253.jpg
Als mockup even het moederbord geplaatst wat erin gaat komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0257.jpg
Uitzicht naar de intake bij de radiators.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag4/GoT/PICT0258.jpg
Totaaloverzicht voor vandaag :)

Even kijken of we morgen weer wat werk kunnen doen. Het wordt tijd om het mobo op afstandshoudertjes te zetten en het achterpaneel te bewerken voor de I/O plate en de insteekkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-01 16:08
Mooi gemaakt die fan's houder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna

Update 5

Zo, bijna 4 weken verder inmiddels. Ik heb in de tussentijd niet heel veel kunnen doen. Een paar LAN-party's moesten ook bezocht worden, en als je alleen maar in de weekenden aan je case kan werken schiet dat niet hard op. Hoe dan ook, dit weekend is op gegaan aan het gereed maken van de case voor de montage van het moederbord en de voeding.

Ik wilde perse geen gebruik maken van een oude mobo-tray. Dit omdat deze meestal niet van alu zijn en daarom dus niet geanodiseerd kunnen worden. Daarnaast moet het natuurlijk zelf ook goed kunnen.

Ik heb helaas geen foto's van het werk van de afgelopen dagen. Alleen het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5/GoT/PICT0264.jpg
De case aan de achterkant gezien. Het zagen van de gaten was vrij snel gebeurd. Het vijlen en afwerken heeft 80% van de tijd ingenomen ofzo. Zeker het I/O shield moet precies goed passen, anders heb je er niets aan :) Voor de voeding heb ik ergens een tekening gevonden van iemand anders waar de afmetingen netjes in stonden. Die heb ik als mal gebruikt, en het grote gat voor de voeding heb ik aan de hand daarvan maar zelf verzonnen. Past waarempel ook nog goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5/GoT/PICT0267.jpg
Het mobo van de zijkant. Ik weet niet waar het fout is gegaan, maar somehow zit het mobo 2mm te ver van de achterkant af. Dit moet ik volgende week nog 'ff' op zien te lossen. Ik denk dat ik alle gaten in de tray groter moet maken, en de busjes dan aan de onderzijde vastschroef ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5/GoT/PICT0270.jpg
Hier sluit het dus ook niet netjes aan :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5/GoT/PICT0265.jpg
Nogmaals de achterkant. De 3 horizontale gaten die je ziet zijn voor de ophanging van de mobo-tray. Zoals je ziet heb ik de meest rechter iets aan moeten passen. Ik kwam er te laat achter dat ik ook gaten in de tray moest maken voor de insteekkaarten. De bevestiging zat ook op precies die plek. Gelukkig bleef er nog wat over om het aan op te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5/GoT/PICT0268.jpg
Overzicht van de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5/GoT/PICT0269.jpg
Overzicht van het mobo-compartiment. Dit is wel een EATX mobo, maar alsnog houdt de binnenruimte niet echt over. Past precies :)

Dat was ie weer voor vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Zeer netjes gedaan waar haal je het aluminium vandaan?

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Wat voor cpu's steken daar in?? En welke socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
PRaGA88 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:22:
Wat voor cpu's steken daar in?? En welke socket?
Aan de fans te zien gok ik op 2x opteron 248.. But I could be fout.

Volg deze casebuild met plezier! more more! :D

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
@ Trucker Her: Ik heb een lokale ijzerhandel gebeld, en die wilden me wel aan wat spullen helpen. Als je ze handje contantje betaalt scheelt het je ook nog eens 19% BTW :)

@ PRaGA88: Het zijn 2 Opteron's 244. Socket 940 dus. Ik had deze met mobo en mem toevallig nog rondslingeren op m'n kamer, dus ik heb het even gebruikt om te test-fitten.
Mocht je interesse hebben om ze over te nemen stuur me maar een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik ben echt benieuwd hoe deze kast er straks uit gaat zien, ga zo door :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.zeno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11-2023
We want an update!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:30
Update, we want +) haha.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Pivo
  • Laatst online: 28-08 21:33
We update want :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
want update we

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit, erg netjes ook met de radiator.

Deze blijf ik volgen.

O ja, Update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Laatst online: 25-04 11:18
update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Ziet er super mooi uit. ik ga deze volgen ;) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Hey, m'n topic bubbelt boven!

Thnx voor de reacties, ik ben zelf niet heel actief geweest met de mod de laatste tijd idd. Ik ben vrij druk tegenwoordig in het weekend, en het weer van de afgelopen weken zorgt ervoor dat ik niet heel veel zin heb om buiten met powertools te spelen. Er gaat weer een update aan komen, heb zo links en rechts wat kleine dingetjes gedaan, niet echt update noemenswaardig. Maar voor de lieve kijkbuiskindertjes zal ik het even kort vertellen.

De aansluiting van het mobo/backplate is nu verbeterd zodat er geen ruimte meer tussen zit. Ik moet de gaten in de mobotray nog een beetje bijwerken denk ik dat het mobo straks ook goed vast zit.
Ook heb ik de sleuven bij de insteekkaarten wat veranderd zodat je de kaarten ook in het mobo kan steken als de boel geassembleerd is. Zeker bij videokaarten waarbij de videoaansluitingen een stuk uitsteken moet het gat van de bovenkant open zijn als het ware.
Verder ben ik langzaamaan begonnen met een afdichting die aan de achterzijde van de I/O plaat moet komen. Deze is precies 40mm omdat dat de ruimte is die de 8 blokken maken. Dit ga ik doen met L-profielen van 40x20mm. Het probleem is dat ik deze in verstek wil zagen en nog geen verstekzaag heb kunnen vinden met een ijzerzaag, zonder meteen 100 euro uit te geven. Daarna kan ik een gat in de achterste plaat gaan maken zodat alle aansluitingen aan de achterzijde straks ook beschikbaar zijn als de case dicht is. Een dubbele bodem dus (of achterzijde zo u wilt).
En als laatste ben ik een beetje bezig geweest met het plaatsen van de slot-in slimline DVD brander. Deze komt in het voedingscompartiment aan de onderzijde en wordt rechtstreeks op de bodem gemonteerd. Ik heb voor een slimline variant gekozen omdat een full size te groot wordt in de hoogte (de tray kan anders niet uitschuiven) en de diepte (voeding neemt veel plek in). Daarnaast is een slimline drive veel beter weg te werken straks omdat ik geen deurtje heb. Er is enkel een sleuf nodig waar een CD doorheen past. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe dat ik de bevestiging van de HDD's ga doen. Waarschijnlijk komen er straks een SSD en 1 of 2 HDD's in, maar omdat die andere formaten hebben vind ik het niet mooi om er een 3,5" bracket voor te maken. Wellicht dat ik met plexi iets moois kan maken.

Misschien dat ik van de week wat foto's kan maken, dat verduidelijkt de boel aanzienlijk denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

ziet er goed uit :) kan niet wachten tot de volgende update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Incoming...

*SCHOP*

Zo, goedemiddag mensen, bijna een jaar sinds m'n laatste reactie, en meer dan anderhalf jaar sinds de laatste echte update :o De hoofdreden is simpelweg tijdgebrek, en daarnaast ben ik afgelopen zomer ook nog eens het huis uit gegaan. Nu alles thuis op rolletjes loopt heb ik weer wat tijd vrij weten te maken voor de case. Een echte update is het nog niet, aangezien ik hier momenteel geen goede cam heb liggen, maar ik kan jullie wel vast 3 teasers geven van het werk dat ik de afgelopen paar dagen heb verzet.

Update 5.1

Als eerste het project uit de garage getrokken, met een mooi overzicht van hetgeen ik over vertelde in de laatste reactie, namelijk de scheiding van het I/O gedeelte.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5.1/209561343.jpg

Vervolgens de pomp opgehangen aan de onderzijde van de mobotray:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5.1/210767402.jpg

En vandaag flink gevijld en geschuurd om een AquaComputer reservoir te kunnen monteren:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5.1/211410238.jpg

Stay tuned, hopelijk snel wat degelijke foto's! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Fauna op 21-12-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Fototjes zijn kapot :(

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Should be fixed.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet leuk deze ga ik volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ziet er goed uit, ook een originele vormgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Zo, na ruim een jaar het project weer oppakken, super! d:)b

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genlulhannes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 09:42
Echt cool dat je hem weer oppikt,ik blijf je volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
kijk je uit met je boutjes voor je ophanging van je pomp aan de onderkant van je mobo ;)

www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
kieri schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:56:
kijk je uit met je boutjes voor je ophanging van je pomp aan de onderkant van je mobo ;)
Yep, dat had ik me ook al bedacht, al is er in principe voldoende ruimte. Ik kan plastic moertjes, isolatietape of een stukje neopreen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit =)
Mooi dat je het na een jaar weer oppikt.

Je moertjes-van-je-pomp-tegen-je-mobo-probleem zou ik inderdaad met plastic moertjes doen, puur omdat ik dat mooier vind :9 . Ik wel.

EDIT: Ja, ik weet dat je die moertjes nooit meer ziet als je mobo er eenmaal overheen zit, maar het IS er wel, zo'n gevoel kan ik niet tegen.. Ook al zie ik het niet, moet mooi zijn (ik kan soms zo moe van mezelf worden..).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna

Update 5.2

Daar zijn we weer met een korte update. Vandaag ben ik bezig geweest om alle I/O van de achterzijde bereikbaar te maken. Dat betekende dus heel goed aftekenen, en het geheel met de decoupeerzaag bewerken. Daarna nog 'ff' het geheel afwerken met vijlen.

Halverwege:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5.2/222517908.jpg

En het eindresultaat voor vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag5.2/222562012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffrraannkk11
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 16:33
Ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zo, netjes zeg _O_ deze mod ga ik zeker volgen :D gaaf _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna

Update 6

Zoals beloofd, maar helaas toch weer later dan verwacht: goede foto's (en weer een beetje vooruitgang). Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden, heb ik maar meteen van alles op de foto gezet.

Als eerste een paar overzichtsfoto's van hoe de zaken er nu bij staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0671.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0669.jpg

De doorvoer van de radiators naar het 'loze' compartiment naar de achterzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0656.jpg

Hier lopen straks de meeste van de slangen voor de waterkoeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0657.jpg

En zo ziet het er bij de I/O uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0658.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0666.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0663.jpg

En van de buitenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0659.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0660.jpg

En waar de voeding z'n hete lucht kwijt kan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0661.jpg

De pomp:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0662.jpg

En het reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0667.jpg

Over de bevestiging van de DVD brander, HDD en SDD heb ik lang nagedacht, maar dit is het geworden. Montage van de brander tegen de onderkant, dusdanig dat het zoveel mogelijk uit het zicht is:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0676.jpg

En de vaste schijven tegen een tussenschot:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0664.jpg

Dat ziet er aan de voorkant dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0672.jpg

Al een aardig volle bedoeling in het onderste compartiment:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag6/GoT/IMG_0678.jpg

Next up: testfit met het huidige moederbord van m'n PC om de doorvoer voor slangen (achterschot) en kabels (mobotray) te bepalen. Gelukkig heeft ASUS in de loop der tijd de plekken van de ATX stekkers e.d. gelijk gehouden, dus met een eventueel nieuw mobo zou ik wat dat betreft geen problemen moeten hebben.
Verder wil ik gaan kijken hoe ik het beste mijn voeding kan gaan sleeven. Ik zit te denken aan zwarte sleeve per ader, of eventueel witte sleeving als mooi contrast bij de zwarte case straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 21:53

L702

Eric #99

Ik vind het er erg tof uit zien!
Ik vraag me wel af, hoe ga je die "heatsinks" maken die op de hoeken zit, tussen die blokjes in. Lijkt me een erg complexe vorm. :O Of zie ik dat verkeerd?

En als je je voeding sleeved, haal dan voorzichtig de oude sleeve er af, die wil ik! Ik heb ook een Infiniti 720 en vind het nog steeds erg mooi. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Je bedoelt de ribben van de kubus? Ik heb daarvoor 2 dunne staven in gedachten welke tussen de kubusjes geplaatst worden. Dan ga ik stukjes plexi op maat zagen van 40x40x5mm. Deze worden op 7,5mm van elkaar geplaatst door plastic afstandhoudertjes. Zodoende heb ik per ribbe 25 plexi plaatjes nodig (en 52 afstandhoudertjes).

Als die geplaatst zijn kan ik beginnen met het afwerken van de ribben, die ga ik dan onder een hoek van 45 graden wegschuren zodat er mooie scherpe lijnen en overgangen komen.

En die sleeve houd ik wel apart als die van de voeding gaat, np :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Q: Waar haal jij je grote hoeveelheden alu vandaan? (ff inventariseren)
A: [...]

Voor de rest: boeiende mod. Gaat niet extreem hard maar dat hoeft ook niet, ik volg 'm toch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
@Blue-Tiger: de platen en kubussen heb ik van een lokaal metaalbewerkingsbedrijf. Helaas zijn ze vorig jaar failliet gegaan, dus moet straks nog een adresje zoeken waar ik de boel laat anodiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Fauna schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:14:
@Blue-Tiger: de platen en kubussen heb ik van een lokaal metaalbewerkingsbedrijf. Helaas zijn ze vorig jaar failliet gegaan, dus moet straks nog een adresje zoeken waar ik de boel laat anodiseren.
Als je een nieuwe aanbieder vind die groot kan leveren, laat maar weten! Ben via DM bereikbaar en heel erg geïnteresseerd om zulk soort dingen op tijd te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna

Update 7

Naar aanleiding van de vraag van L702 over de ribben bedacht ik me: waarom maak ik er niet al vast eentje? Ik had de materialen immers toch al liggen. Zo gezegd, zo gedaan.

Het reeds doorgebroken stuk plexi van 400x400x5mm, met 100 plakjes van 40x40mm.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0682.jpg

25 plakjes voor één ribbe.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0688.jpg

De benodigde materialen. De plakjes zijn voorzien van ieder twee gaatjes, net als de kubussen die ook hier weer voor de structuur zorgen. Alles wordt bij elkaar gehouden door 2 staven ijzer, 2,5mm dik. Ter opvulling 52 afstandsbusjes van 7,5mm, zodat het geheel precies 400mm breed moet worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0687.jpg

Assembly complete.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0690.jpg

En in de kast er mee!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0692.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0696.jpg

Hm, nog flink wat verschil in de plakjes. Hopelijk krijg ik ze allemaal op maximaal 40x40mm, anders ga ik de volgende keer het plexi toch decouperen ipv breken. Het breken was het probleem op zich niet, aan een kant zijn de zijden vrij netjes 40mm, maar aan de andere kant heb ik de gekste afmetingen ivm het schuin afbreken..
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0698.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0701.jpg

Let there be light!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0702.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0703.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0704.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0708.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/slicer/dag7/GoT/IMG_0706.jpg

Al met al heeft het zeker nog wat werk nodig om alle plakjes gelijk te krijgen. Daarna gaat welliswaar nog de schuurmachine er over om de contouren van het aluminium te volgen, maar de plaatjes moeten dan wel allemaal goed liggen. Echter zoals het er nu uit ziet moet ik toch de plakjes opnieuw maken, want echt tevreden ben ik niet. Al is het wel een mooie mockup geworden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fauna op 28-03-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Dit is wel echt Casemod(deren). Gewoon cut dat je geen lasercutter hebt had een boel gecut gescheeld. Maar ja, ik weet nu in ieder geval waar je de naam "Slicer" op slaat.

Ceep up the good working ;)

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dralix
  • Laatst online: 20-08-2024
je bedoeld L.E.D. there be light xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 08:29

ToCuS

It begins in the brain!

vet bedacht, ik vindt het een zeer slimme en unieke oplossing en idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Lekker bezig Fauna, ziet er tof uit!

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ac1815
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:25
Had deze casemod eigenlijk nog nooit gezien. Heb nu dus even alle 4 pagina's bekeken, vind het echt een geniaal ontwerp. Vind ook de ribben erg mooi bedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Ga je die ribben ook nog mee laten vormen met de curve? Zou er volgens mij namelijk ook wel strak uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
GNOOM172 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:45:
Dit is wel echt Casemod(deren). Gewoon cut dat je geen lasercutter hebt had een boel gecut gescheeld. Maar ja, ik weet nu in ieder geval waar je de naam "Slicer" op slaat.

Ceep up the good working ;)
Dankje. De naam heb ik destijds gekozen vanwege de scherpe lijnen. Maar betere suggesties zijn nog altijd welkom.
dralix schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:52:
je bedoeld L.E.D. there be light xD
Het is een CCFL ;)
Blue-Tiger schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:17:
Ga je die ribben ook nog mee laten vormen met de curve? Zou er volgens mij namelijk ook wel strak uitzien.
Yep, dat is wel de bedoeling. Maar voor ik dat kan doen moet ik de plakjes eerst ff allemaal recht afwerken en zorgen dat ze netjes aansluiten. Vervolgens idd de plakjes de lijn van de 2 ribben laten volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelleeddie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 15:16
echt netjes gedaan eerste keer dat ik dit topic zie :p
zeker de moeite waard.
Keep up the good work!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11-2020
Ook eerste keer voor mij, maarreuhhh petje af meneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Om er mooie vierkantjes van 40x40 van te maken: de hele zooi op elkaar schroeven en langs de vlakschuurmachine halen/heel erg hard aan het werk met een schuurblokje?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dralix
  • Laatst online: 20-08-2024
Het is een CCFL ;)
desondanks ziet het er erg mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Ziet er zeker strak uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

*IMPRESSIVE!* :D

Jory, ziet er erg lekker uit joh! De randen heb je ook erg mooi opgelost. Ben echter benieuwd hoe je het recht gaat krijgen.

rete veel succes! :Y)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

* InjecTioN schopt fauna aan het modden

*muhahaha!*

Zijn er nog vorderingen geweest??? O-)

Pagina: 1