Geluid via surroundset werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Vandaag heb ik een nieuwe TV gekocht, Sony Bravia 40v4000.
Nu heb ik mijn surround set via SCART aangesloten op de TV, geluid van de TV gaat prima, echter als ik nu het geluid van de Xbox er op wil, blijf ik het geluid van de TV horen, en niet van de XBox.

Wat ik heb geprobeerd:
* Andere SCART aansluiting
* Boxjes uit op de TV

Ik heb een JVC surround set, op mijn oude LG LCD tv werkte het voorheen gewoon.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Xbox is trouwens aangesloten op Component.
De Wii aangeloten op Tulp doet het wel gewoon goed.

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 10:24
Je hebt een oude xbox neem ik aan? Beste is om gewoon het geluid (wat nu overigens geen surround zal zijn lijkt me) direct naar je JVC set door te sturen. Als ik het nu dus goed begrijp (ietwat wazige opbouw) heb je je xbox op je tv hangen maar zodra je die gebruikt hoor je het geluid van de xbox enkel door de tv speakers ipv op de JVC set?

één is geen, twee is één

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Nee ik heb een Xbox 360.
De set van JVC is een HomeCinemaSet.

Voorheen kon dat gewoon op de oude TV. Maar ik heb mijn oom gesproken, die zei dat het wel zo kon zijn dat het niet doorgestuurd wordt ofzo.
Maar dit lijkt mij sterk omdat de rest van de apparaten wel werkt.

Het schema hoe het aangesloten is, is als volgt:

Xbox360 --COMPONENT( YPbPr )--> TV --Scart--> HomeCinemaSet

Tot aan de TV gaat het dus goed.
Als ik hem op TV Sound zet, gaat het goed met de TV & Wii.
Als ik de TV dan op Component zet, dan werkt het niet, en hoor ik gewoon het geluid van de TV.
Ik heb ook eens geprobeerd de Xbox360 aan te sluiten op RGB, dan heb ik wel geluid op de homecinemaset, maar dan is het beeld ruk....

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 20:04
Wil je stereo of dolby digital geluid.
"Surround" gaat toch via een TOS-link kabel naar je JVC hoop ik?

Mijn setup gaat :
XBox360 --> Component (van de TV) en (vanaf de xboxstekker) TOS-link naar optical-in (SAT / DVD) van mijn Homecinema reciever.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Nee helaas, heb geen optical op mijn homecinemaset...
Maar voel hem al aankomen :p TIJD VOOR EEN NIEUWE!!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Zo te horen is het geluid van de xbox helemaal nergens op aangesloten nu? Enkel component, en dat is voor het beeld.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
geluid van de Xbox gaat via die 2 tulpstekkers naar de TV.
Heb dus geluid op de TV.
Maar om de 1 of andere reden wordt het geluid niet overgebracht naar mijn HCS.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Het zal wel zo zijn dat de SCART uitgang geen audio UITstuurt als er iets met component is aangesloten. Net zo als die dat waarschijnlijk ook niet doet als er iets middels HDMI aangesloten is.

Je zou wellicht de koptelefoon uitgang kunnen proberen. Deze geeft vrijwel altijd een audio signaal en dan moet je deze, middels een verloopje) aan de SCART ingang van je JVC koppelen/toeveogen.

Verwijderd

Op school moest ik ook iets met een Home cinema maken.
Je moet de xbox via HDMI aansluiten, en dan het geluid via de SCART naar je home cinema sturen, dan in de TV opties het geluid dus via SCART aanzetten, en dan werkt het normaal gesproken.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
kaajee schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:39:
Het zal wel zo zijn dat de SCART uitgang geen audio UITstuurt als er iets met component is aangesloten. Net zo als die dat waarschijnlijk ook niet doet als er iets middels HDMI aangesloten is.

Je zou wellicht de koptelefoon uitgang kunnen proberen. Deze geeft vrijwel altijd een audio signaal en dan moet je deze, middels een verloopje) aan de SCART ingang van je JVC koppelen/toeveogen.
Is een optie, maar dan zal ik geen beeld hebben als ik DVD wil kijken, of ik moet iedere keer de stekker om gaan wisselen.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:43:
Op school moest ik ook iets met een Home cinema maken.
Je moet de xbox via HDMI aansluiten, en dan het geluid via de SCART naar je home cinema sturen, dan in de TV opties het geluid dus via SCART aanzetten, en dan werkt het normaal gesproken.
Werkt helaas niet....

Pagina: 1