Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:18:
@Deso: Dat zijn allemaal geen makkelijke vragen. Mbt een beeldscherm moet je ook specifieren wat je eisen zijn. Hoe belangrijk is schermgroote, resolutie, kijkhoek, responsetijd, latency, helderheid, contrast, kleur-bereik (meeste beeldschermen tonen een beperkt aantal kleuren), kleur-correctheid etc. Als je budget hoger is als 250 euro, kun je eens naar monitors met IPS/MVA panelen kijken.
De schermgrootte moet iets zijn van 19 tot 24 inch
De resolutie moet 1920x1200 kunnen zijn
De kijkhoek is recht, dus mijn scherm staat recht voor mij op dezelfde hoogte als mijn hoofd
De responstijd, latency, helderheid, contrast, kleurbereik, kleur-correctheid moet allemaal geschikt zijn om games mooi te kunnen laten spelen
Het budget is 350-400 euro
Wat is IPS/MVA?
Het is ook belangrijk dat het scherm nog lang kan meegaan, want ik heb gehoord dat er veel schermen zijn dat hun beeldkwaliteit na verloop van tijd verliezen.
Als je nog iets moet weten zeg het dan :)

Wat vinden jullie van dit scherm?
http://azerty.nl/2-1057-7...syncmaster-t260-lcd-.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
dat beeldscherm geeft een resolutie van 1920x1200 in de verhouding 16:10
HD 1080p, de beste variant van HD is 1920*1080 in de verhouding 16:9

Als je zo zou willen denken dan istie dus nog iets beter dan HighDef ;)
Maar HD is dus meer een term die voor TV's gebruikt word.

je zou een 16:9 monitor kunnen zoeken maar das eigenlijk onzin. zo heb je in spelletjes en word ook net ff iets minder ruimte.. en zwarte balken zou je aleen bij 1080p blueray films zien die je in je pc afspeeld

Duurdere en betere monitoren kun je vast vinden, maar hier zal beetje hetzelfde verhaal gelden als AMD ipv Core i7. Die monitor is gewoon Het advies wat je hier zult krijgen, wat gebaseerd is op beste prijs/kwaliteit verhouding. Natuurlijk kun jij andere eissen hebben, maar dan word het moeilijk je te adviseren. De conclusie over het algemeen is toch, bewaar je geld voor nog iets anders leuks :)

Het "Nadeel" van de monitor is de kijkhoek van het TN-paneel, maar dat merk je alleen als je van een grotere afstand films gaat kijken. Bij games zul je het NIET merken, sterker nog, voor games zal hij (afhankelijk waarmee je vergelijkt) minder last van Input-Lag hebben vergeleken met duurdere modellen die meer op fotobewerking gericht zijn.

Ik zelf ga ook gewoon voor die monitor, en dan voor de films er een apparte, grotere TV (die dus ook niet op mn bureau komt maar voor de bank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je praat daar uiteraard over dit scherm juist? pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW
Want dit scherm had ik nog maar juist gepost http://azerty.nl/2-1057-7...syncmaster-t260-lcd-.html
Welk is het meest geschikt voor wat ik wil? Want de 2443BW die je aanraad klinkt wel goed, maar de t260 staat ook wel mooi op papier.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:32:
[...]

Je praat daar uiteraard over dit scherm juist? pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW
Want dit scherm had ik nog maar juist gepost http://azerty.nl/2-1057-7...syncmaster-t260-lcd-.html
Welk is het meest geschikt voor wat ik wil? Want de 2443BW die je aanraad klinkt wel goed, maar de t260 staat ook wel mooi op papier.
Juist, Dat scherm wat jij geeft is een prima alternatief. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als die 2443bw maar is gewoon 2" groter waar je dus 100 euro meer voor betaald. En oja. die T260 heeft een wat dikkere rand eromheen die een beetje een rode'gloed' in zich heeft. Persoonlijk vind ik een dunne rand mooier, maar dat is smaak :)

Qua resolutie en kijkhoek geld hetzelfde verhaal als wat ik over die 2443bw zei. Ook hier heb ik zelf liever 1920*1200 op een 24", is net even wat overzichterlijker terwijl je dezelfde kwaliteit hebt, maar ook dit is weer een kwestie van smaak :)

[ Voor 17% gewijzigd door dewfuz op 20-06-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giordino schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:35:
[...]

Juist, Dat scherm wat jij geeft is een prima alternatief. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als die 2443bw maar is gewoon 2" groter waar je dus 100 euro meer voor betaald.

Qua resolutie en kijkhoek geld hetzelfde verhaal als wat ik over die 2443bw zei
Ah dan kies ik de 2443bw want mijn scherm momenteel is 19 inch en al groot genoeg voor mij.
Ja ik ga akkoord met wat je daar zei over overzichtelijkheid, ik hoop dat ik de grootte van die 2443bw gewoon kan worden, want het is toch een groot verschil met 19 inch. Hopelijk is het nog altijd overzichtelijk zoals de 19 inch want bij games is dat wel belangrijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Giordino schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:28:
Duurdere en betere monitoren kun je vast vinden, maar hier zal beetje hetzelfde verhaal gelden als AMD ipv Core i7. Die monitor is gewoon Het advies wat je hier zult krijgen, wat gebaseerd is op beste prijs/kwaliteit verhouding. Natuurlijk kun jij andere eissen hebben, maar dan word het moeilijk je te adviseren. De conclusie over het algemeen is toch, bewaar je geld voor nog iets anders leuks :)
Dat is wel erg kort door de bocht. Het verschil tussen een TN-paneel en een MVA/IPS gebasseerd paneel is wel wat groter. Een TN-paneel laat maar een beperkt aantal kleuren zien en de kleuren komen niet altijd overeen zoals ze bedoeld zijn. Sommige onder ons hechten wel gewoon waarde aan kleur(echtheid). Verder zijn er overigens ook MVA/IPS panelen met een lage latency en is het heel helemaal niet zo dat die panelen alleen bedoeld zijn voor fotografie en beeldbewerking (dan kom je alweer een klasse hoger en heb je het over schermen van €1000+)

Verder, ik wist niet dat dit topic alleen gebasseerd was op beste/prijs kwaliteit-verhouding. Ik zie toch echt in de titel staan "high-end". Buiten dat zijn er altijd mensen die liever wat meer betalen voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eum wat moet ik dan kiezen voor games?
MVA/IPS of TN-paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:25:
[...]

TN heeft lagere input lag en meestal geen ghosting.
MVA/IPS zijn veel duurder maar hebben mooiere kleuren, maar dit is vooral gedoelt voor foto/videobewerking.
Ik neem aan dat lagere input goed is?
Ghosting is dat je kleuren blijven staan, juist?

Dus MVA/IPS is niet echt geschikt voor games?
Hoe zit het eigenlijk met LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:07:
[...]

Minder geschikt. ;)

[...]

Nooit van gehoort Google dus maar even. :P
Sorry ik bedoelde LCD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
Klaus_1250 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:08:
[...]
Dat is wel erg kort door de bocht. Het verschil tussen een TN-paneel en een MVA/IPS gebasseerd paneel is wel wat groter. Een TN-paneel laat maar een beperkt aantal kleuren zien en de kleuren komen niet altijd overeen zoals ze bedoeld zijn. Sommige onder ons hechten wel gewoon waarde aan kleur(echtheid). Verder zijn er overigens ook MVA/IPS panelen met een lage latency en is het heel helemaal niet zo dat die panelen alleen bedoeld zijn voor fotografie en beeldbewerking (dan kom je alweer een klasse hoger en heb je het over schermen van €1000+)
Mijn comment zal wat kort door de bocht geweest zijn, prima. Begrijp wel dat het commentaar specifiek aan Deso gericht was met de bedoeling het simpel voor hem te houden. Hij geeft duidelijk aan alleen te willen gamen waarvoor genoemd monitor de ideale prijs/kwaliteit verhouding zou zijn (waarbij ik mij baseerdop de BBG itself). Waarom de beste jongeman nog doodgooien met termen waar het weer onduidelijk van word.

@Deso: Zowel TN als MVA/PVA en IPS zijn allemaal soorten LCD panelen.Maar laat je niet gekmaken met verhalen over kleurechtheid, daar heb je in games toch niets aan.

Lager Input-LAG is beter ja, en ghosting is inderdaad dat je "kleuren blijven staan".

[ Voor 3% gewijzigd door dewfuz op 20-06-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alle genoemde schermen zijn LCD.

Die platte dingen zijn LCD. Vroeger had je DRT's, dat waren die diepe kasten.

De 2443 is een fijn scherm (heb hem zelf ook), maar als je het design mooier vindt kun je ook een t240 nemen. Ik vermoed dat die dingen hetzelfde paneel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Design interesseert mij niet echt, alleen functionaliteit :)
En op het moment heb ik zo een diepe kast.
Wat ik mij wel afvraag is waarom de vernieuwingsfrequentie nooit wordt vermeld?
Is dit dan niet belangrijk? Mijn huidig scherm heeft trouwens een max vernieuwingsfrequentie van 85 hz.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Omdat LCD schermen allemaal dezelfde freq hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:58:
Omdat LCD schermen allemaal dezelfde freq hebben. ;)
Hmm raar dat men nog niet hoger kan dan 85hz, is dat niet erg dan?
Of speelt dat niet zo een rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

60Hz zelfs. Het is voor sommige die-hard CRT fans een reden om niet naar LCD over te stappen, maar dat is in mijn ogen echt waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je kan ook deze kopen:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2433BW
Is volgens mij precies hetzelfde als die andere, maar dan mooi;)

En ik zou als case een antec nine hundred two nemen, is 1000x mooier(mijn mening) en heeft betere airflow enzo.
Mooie specs verdient een mooie case toch(mening)?

Voor de rest is dat systeem van de mask heel mooi, maar het geheugen, kan je dan niet beter cas7 ram kopen?

[ Voor 40% gewijzigd door mzq6600 op 20-06-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRT dat is dan de oude beeldbuis zoals ik heb?
(60hz is echt wel heel laag)
mzq6600 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:09:
Je kan ook deze kopen:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2433BW
Is volgens mij precies hetzelfde als die andere, maar dan mooi;)
Wat vind je van zijn scherm, is het inderdaad hetzelfde behalve het uiterlijk?
En mooi is natuurlijk een kwestie van smaak, de jouwe ziet er moderner uit dan die andere maar ik weet nog niet wat ik het liefst heb :)

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung SyncMaster 2433BW is zeker een goede. Let wel op dat hij volgens mij geen HDMI aansluiting heeft, mocht je daar waarde aan hechten.
Ik ga zelf ook voor de 2433BW i.p.v. de T240 omdat ik het rode van de T240 niet mooi vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:13:
CRT dat is dan de oude beeldbuis zoals ik heb?
(60hz is echt wel heel laag)
Waar baseer je dat op? Kijk eens naar een LCD? Heb je er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:51:
[...]

Waar baseer je dat op? Kijk eens naar een LCD? Heb je er last van?
Ik zou wel willen maar heb er hier geen.
Heb al paar LCD's gezien maar dat waren zeer goedkope dus.. normaal dat die niet bijzonder waren.
Maar slecht kan het niet zijn anders zou het niet zo populair zijn dusja.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:44:
De Samsung SyncMaster 2433BW is zeker een goede. Let wel op dat hij volgens mij geen HDMI aansluiting heeft, mocht je daar waarde aan hechten.
Ik ga zelf ook voor de 2433BW i.p.v. de T240 omdat ik het rode van de T240 niet mooi vind ;)
Hoe bedoel je het rode? Ik heb naar de afbeelding gekeken maar ik zie niet direct rood..
Ik zie wel in de beschrijving staan bordeaux rood dus je hebt gelijk, ik zie het toch niet.
Is het soms die lijn vanboven in de rand van het beeldscherm?
En wat betekend dat dat het geen HDMI aansluiting heeft? Wat nut heeft dat?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Niet online
Door een hdmi aansluitng wordt het beeld niet beter;)
Je videokaart heeft alleen dvi aansluitingen.
Als je bijv. je beeldscherm op de hd-tv wilt aansluiten dan is het handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mzq6600 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:34:
Door een hdmi aansluitng wordt het beeld niet beter;)
Je videokaart heeft alleen dvi aansluitingen.
Als je bijv. je beeldscherm op de hd-tv wilt aansluiten dan is het handig.
Ah dat interesseert me niet echt.
En bedoel je dat als mijn videokaart wel de juiste aansluiting zou hebben dat het beeld wel zou beter worden met hdmi beeldscherm?

Wat ik mij ook afvraag is de responstijd, zou ik niet iets moeten zoeken met 2s responstijd inplaats van 5s?
Toch wel een groot verschil denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:39:
[...]

Ah dat interesseert me niet echt.
En bedoel je dat als mijn videokaart wel de juiste aansluiting zou hebben dat het beeld wel zou beter worden met hdmi beeldscherm?
Beeld wordt niet beter met HDMI. HDMI is namelijk DVI + geluid. ;)
Wat ik mij ook afvraag is de responstijd, zou ik niet iets moeten zoeken met 2s responstijd inplaats van 5s?
Toch wel een groot verschil denk ik.
Als jij een verschil van 3ms kunt waarnemen moet je vooral een 2ms scherm nemen, anders zie ik het nut er niet van in. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Ik heb een 5ms gehad en heb nu een 2ms, Samsung 206BW, en merk duidelijk verschil in games. Als je kunt, gewoon voor een 2ms gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een scherm van 2ms dat toch net zo goed of beter is dan de Samsung Syncmaster 2443BW?

Ook heb ik je systeem laten bekijken door de persoon die mijn eerste systeem had voorgesteld waarvan jij zei dat hij 5% sneller was maar veel duurder. Dit is zijn commentaar:
het is een leuk systeem, de gene die ik als eerste voorstelde is sneller.
Als eerste: OCZ is een van de grootste merken van geheugen. kingston hyperX, wat ongeveer even goed is als de OCZ gold series is alleen zeker in DDR3 een stukje duurder, vandaar dat ik meestal OCZ aanraad....prijs. kwaliteit is net zo goed
6GB....tja, 3x1 of 3x2. ik vind dat geheugen nooit te veel kan zijn. je moet alleen inderdaad een 64bit OS kiezen
Niet allleen oudere games gebruiken maar 1 core, heleboel nieuwe ook. dat veranderd van zelf wel. maar oudere games vragen neit veel van hardware dus daat hoef je je hoe dan ook niet druk over te maken

moederbord: UD4 tegen UD3: de verschillen zijn klein. ik heb zelf een UD5, maar de kleine extra;s zoals een betere geluidschip en een 2e lan poort.....of je dat geld er voor over hebt is jou keus

GTX295 vs GTX275 vs 4870x2

Een GTX295 is precies het zelfde als 2 GTX275, die weer precies even snel is als een Radeon 4890 die weer iets sneller is als een 4870. 2 4870 maken een 4870 x2. geen van allen is slecht, maar met je budget kan je een GTX295 nemen, wat gewoon de snelste is. dus waarom niet

overigens moet je bedenken dat je snelheden van een cpu niet rechtstreeks kan vergelijken. een pentium 4 op 3.6GHZ zal sneller zijn als een corei7 op 2.6GHZ. niet omdat de corei7 4 cores heeft, maar simpelweg omdat een corei7 (of een core2duo/quad) veel efficienter rekent. directe vergelijkingen gaan alleen op bij de zelfde serie cpu's.

Over de kast: ga naar alternate, kies full tower cases en kijk plaatjes. zie wat je mooi vind

het beste scherm....tja, gedeeltelijk eigen keus. ik vind dit wel een leuk scherm, ook al is hij duur bij azerty (300 euro bij salland)

950vs 920: het verschil is minimaal, bespaar geld en hou het bij 920
Wat vinden jullie van zijn uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen 2ms en 5ms ga je echt niet merken. Vroeger was dit veel meer van belang, toen er nog echt sprake was van ghosting. Kijk gewoon of je het scherm mooi vind, of je een 16:9 of een 16:10 monitor wil, welk merk, welke prijs, HD of niet, enz.

Dus ik zou het lekker bij de Samsung SyncMaster 2443BW houden.

Uitleg is volgens mij wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimo zegt dan wel weer dat hij het merkt..
Niet simpel om te kiezen zo :)
Wat is het verschil tussen 16:9 en 16:10 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:35:
Ja, maar vergelijkt hij twee precies dezelfde beeldschermen met elkaar die alleen verschillen in reactietijd?
De verhouding en resolutie. ;)
GTX295 vs GTX275 vs 4870x2

Een GTX295 is precies het zelfde als 2 GTX275, die weer precies even snel is als een Radeon 4890 die weer iets sneller is als een 4870. 2 4870 maken een 4870 x2. geen van allen is slecht, maar met je budget kan je een GTX295 nemen, wat gewoon de snelste is. dus waarom niet
Volgens mij is een GTX295 niet precies hetzelfde als twee GTX275's, maar heeft die wat van de GTX260 en GTX275 ge-erft.

Wat betreft de GTX295 tegenover twee HD4890's lees deze review eens: http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_4890_CrossFire/
En dan is te zien dat twee standaard HD4890's het op de zwaarste instellingen meestal wint van de GTX295. Lichte instellingen zijn onbelangrijk, want daar weten alle twee kaarten wel erg hoge frames mee te halen.
Dan zit in jouw config ook nog eens twee standaard al erg ver overgeklokte HD 4890's. 1 hiervan weet meestal al de GTX285 bij te houden, moet je nagaan wat twee gaan doen. ;)

Maar het mooiste aan de ATi kaarten is dat ze al DirectX10.1 hebben en nVidia nog steeds DirectX10 hardware heeft. In DirectX10.1 en 11 games kan de ATi kaart in 1 keer 20 tot 30% beter presteren, als een vergelijkbare nVidia kaart. En DX10.1 kan ook mooiere grafics op het beeld toveren. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we het over 24 inch monitors hebben betekend 16:9 een 1920x1080 resolutie en 16:10 een 1920x1200 resolutie. Dus met 16:10 (wat bijv. de T240 en de 2443BW hebben) heb je 120 extra verticale pixels.

IMO is 16:9 beter geschikt voor het kijken van (HD) films en 16:10 voor gaming. Met 16:10 kan je ook prima films kijken alleen heb je kans dat er zwarte balken komen.

Hier heb je nog een discussie over 2ms vs 5ms (wel Engels):
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=13661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zit in jouw config ook nog eens twee standaard al erg ver overgeklokte HD 4890's.
Eum ik kan wel niet overklokken, of is dat al gedaan door ati zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:35:
Niet simpel om te kiezen zo :)
Resolutie en verhouding idd. Hoewel een breedbeeld scherm ook wel mooi is, IIyama bijv. heb ik toch een 16:10 overwogen vanwege de meer compatible resoluties in spellen.

Ik heb, toen ik in een computerwinkel werkte, verschillende merken en types schermen vergeleken maar vind 2ms voor gamen toch echt wel het meest fijne. 5ms speelt ook wel goed, daar niet van, maar toch een 2ms scherm merk ik bij snelle acties het verschil. Ik moet toegeven dat ik ook als een gek beweeg met m'n muis in CS:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Niet online
@Deso,
Het verschil tussen 2 en 5ms ga je niet merken.
Als je een beetje nadenkt 1ms is 1/1000 seconde.
Ik heb zelf ervaring met beide en merk het verschil niet.
Je hoop dat je het merkt en daardoor lijkt het zo, maar dat is het niet.
Ook staat in de faq dat een scherm van 5ms sneller kan zijn dan een scherm van 2ms;)
Ik zou nog eens kijken naar dat scherm dat ik net aangaf.
Lees dit eens goed door, hier staat alles wat je wilt weten:
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

[ Voor 14% gewijzigd door mzq6600 op 21-06-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkoelmans
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 17:50
Hallo,

Ik ben op een zondagmiddag naar mijn beste weten maar eens een PC gaan samenstellen, maar elders op het forum werd mij aangeraden het systeem eerst even te bespreken in dit forum. Deze computer heeft niet echt een specifiek doel: het een familie pc, dus een beetje gaming, lekker snelle Windows/Word/Outlook, moet een tijdje meekunnen en blueray speler: het zit er allemaal in voor een niet al te gekke prijs. (De voeding mist trouwens nog, weet niet wat er bij hoort: 600w?). Verder geen plannen voor over klokken en dergelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 28,50€ 28,50
1Intel Core i7 920€ 223,90€ 223,90
1LG GGC-H20L€ 87,04€ 87,04
1Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N€ 27,10€ 27,10
1Logitech S220€ 18,86€ 18,86
1MSI X58 Pro-E€ 158,28€ 158,28
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 59,90€ 59,90
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Samsung Syncmaster 2343NW€ 149,-€ 149,-
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 71,74€ 71,74
1XFX GTX260 896MB DDR3 PCI-E€ 164,95€ 164,95
ImporterenTotaal€ 1.007,27

Ik heb de meeste van deze onderdelen gekozen aan de hand van benchmarks van internet in verhouding tot prijs. Als ik er niet uit kwam gewoon populairste product uit pricewatch in die categorie gekozen ;).

Samenvattend:
Kan deze PC 4 jaar lang in een woonkamer staan waar een familie er mee werkt om te internetten, beetje programmeren, beetje gamen en beetje multimedia (BlueRay op HDTV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu de websites doornemen die jullie hebben gegeven ivm met beeldschermen.
Ondertussen zou ik graag weten wat mzq bedoelde met dit:
de rest is dat systeem van de mask heel mooi, maar het geheugen, kan je dan niet beter cas7 ram kopen?
Wat bedoeld hij hiermee en heeft hij gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerebriform
  • Laatst online: 09-08 13:18
De processor die hier geloof ik het meeste aangeraden wordt is de x3 720 en de nieuwste processor die hier wel eens wordt overwogen is de i7 920. Verschillen in prijs/prestatie spelen hier het meest in mee, waar ook veel over is gezegd in dit topic. Zelf kan ik maar niet beslissen en dacht ik zoek even uit wat nou echt het verschil is in prijs en prestatie.

Dit heb ik gevonden voor de prijzen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 335 Zwart€ 27,25€ 27,25
1Gigabyte GA-EX58-UD3R€ 165,-€ 165,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 57,94€ 57,94
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 82,90€ 82,90
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 69,70€ 69,70
1Sparkle Geforce GTX260 core 216 - 55nm€ 146,-€ 146,-
ImporterenTotaal€ 772,69

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EP45T-UD3LR€ 111,06€ 111,06
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 187,75€ 187,75
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 54,85€ 54,85
1Sparkle Geforce GTX260 core 216 - 55nm€ 146,-€ 146,-
ImporterenTotaal€ 654,55

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 206,85€ 206,85
1Asus M4A78T-E€ 111,68€ 111,68
1XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX€ 132,11€ 132,11
ImporterenTotaal€ 660,38

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 112,85€ 112,85
1Asus M4A78T-E€ 111,68€ 111,68
ImporterenTotaal€ 566,38

Een x3 720 systeem is ongeveer 550 euro;
x4 955 en core 2 q9550 systemen zijn +20% duurder, op ongeveer 650 euro;
een i7 920 systeem is +35% duurder dan x3 720, op ongeveer 750 euro.

http://www.pcstats.com/ar...fm?articleid=2393&page=12
laat zien dat een x4 955 systeem ook ongeveer 20% (15fps meer dan 85) meer prestaties levert dan x3 720
en i7 920 systemen ook ongeveer 35% (30 fps meer dan 85) meer presteert dan de x3 720

van de q9550 kon ik niet een even duidelijk overzicht vinden maar:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3506&p=5
laat zien dat de q9550 waarschijnlijk iets beter presteert dan de x4 955
net als:
http://www.cpubenchmark.n...e2+Quad+Q9550+%40+2.83GHz
en bij:
http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=88&p2=50
is het ook weer een klein verschil.

Ik heb alles een beetje afgerond, maar de prijs/prestatie is volgens mij per systeem ongeveer hetzelfde. Volgens mij kan je het beste een processor/mobo combinatie kiezen waarvan je denkt dat die het beste bij je wensen past (futureproofness, gebruik naast gamen, etc) en vervolgens de rest van je budget in grakas storten.
Dit staat tegenover het kopen van de goedkoopste acceptabele processor en mobo en vervolgens bijna je hele budget in grakas stoppen, wat volgens mij tot een systeem leidt waarbij jaarlijks alles vervangen moet worden ipv alleen de graka.
Ik heb het idee dat de mensen die hier regelmatig posten bijna allemaal juist voor dat laatste zouden kiezen, wat is daar de reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkoelmans
Bedankt voor de snelle reactie, maar zou je beetje willen toelichten waar je hebt bespaard en waar je hebt verbeterd? Ik ben niet technisch genoeg om de subtiele verschillen te zien, wat ik wel gezien heb:

- Beeldscherm heeft veel grotere contrast verhouding, maar als ik het zo lees is het VGA ipv DVI?
- Die video kaart scoort qua benchmark slechter op http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html maar is wel beetje duurder?

Voor de rest ben ik er niet genoeg in thuis (om bijvoorbeeld het verschil te zien in het geheugen 4GB is voor mij gelijk aan 4BG, maar zit natuurlijk allemaal verschillende kloksnelheden en cache's aan, maar daar ben ik niet thuis in).

Edit Ik lees net de post van Fearless, ik zal me even verdiepen in de systemen! Ziet er in een ogenblik goed uit :)!

[ Voor 8% gewijzigd door wkoelmans op 21-06-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wkoelmans schreef op zondag 21 juni 2009 @ 17:54:
Bedankt voor de snelle reactie, maar zou je beetje willen toelichten waar je hebt bespaard en waar je hebt verbeterd? Ik ben niet technisch genoeg om de subtiele verschillen te zien, wat ik wel gezien heb:

- Beeldscherm heeft veel grotere contrast verhouding, maar als ik het zo lees is het VGA ipv DVI?
Monitor heeft een wat gangbaardere resolutie en heeft zowel DVI als VGA.
- Die video kaart scoort qua benchmark slechter op http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html maar is wel beetje duurder?
1 zal idd iets slechter zijn maar het zijn er 2. ;)
Voor de rest vraag maar wat je wilt weten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkoelmans
1 zal idd iets slechter zijn maar het zijn er 2. ;)
Voor de rest vraag maar wat je wilt weten. :)
Haha! Daar had ik even overheen gekeken ;). Ik heb nu dus een mooie selectie van systemen, en ik zal even voorleggen aan de rest van familie wat in hun ogen de beste computer is. Bedankt jongens! Het is toch maar weer geweldig dat internet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok laatste vraagjes denkik:

-Zou een geluidskaart toevoegen aan het systeem nuttig zijn?
-Is het systeem compatibel met een ps/2 muis en toetsenbord?
-Is de koeling van het systeem voldoende?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 59,95€ 59,95
1Cooler Master Silent Pro M700€ 91,90€ 91,90
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 106,05€ 106,05
1Samsung SH-S223Q€ 18,04€ 18,04
2Sapphire HD 4890 Toxic€ 206,-€ 412,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 61,21€ 122,42
ImporterenTotaal€ 1.104,30
wkoelmans schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:08:

Haha! Daar had ik even overheen gekeken ;). Ik heb nu dus een mooie selectie van systemen, en ik zal even voorleggen aan de rest van familie wat in hun ogen de beste computer is. Bedankt jongens! Het is toch maar weer geweldig dat internet zeg.
Inderdaad dit forum is fantastisch vooral door deze vriendelijke mensen.
Echt geweldig dat je hier zo geholpen kunt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:28:
Ok laatste vraagjes denkik:

-Zou een geluidskaart toevoegen aan het systeem nuttig zijn?
Ligt aan de speakers die je erbij hebt en als je audiofiel bent. ;)
-Is het systeem compatibel met een ps/2 muis en toetsenbord?
Mobo heeft gewoon twee PS/2 aansluitingen, dus ik zie geen probleem.
Is de koeling van het systeem voldoende?
Er worden 3 120MM fans meegeleverd met de kast dus dat lijkt me wel. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:33:
[...]

Ligt aan de speakers die je erbij hebt en als je audiofiel bent. ;)

[...]
Mobo heeft gewoon twee PS/2 aansluitingen, dus ik zie geen probleem.

[...]

Er worden 3 120MM fans meegeleverd met de kast dus dat lijkt me wel. :)
Wel eum..
Ik gebruik een logitech headset om geluid te beluisteren, geen idee welk model..
Heb wel gehoord dat een geluidskaart niet alleen zorgt voor een aangenamer geluid maar dat het ook een last wegneemt van je computer, wat een beter vermogen betekend.

Ah twee PS/2 aansluitingen, dat is perfect!
Het kan zijn dat ik nog van kast verander omdat ik momenteel een hightower heb met veel uitbreidingsmogelijkheden. Ik zou graag weer zo een hoge kast hebben met veel slots om later allerlei zaken bij te plaatsen.
Dat was een snel antwoord trouwens!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

zou als upgrade dit in mijn kast willen steken..

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 XXX€ 109,54€ 109,54
ImporterenTotaal€ 571,43

Nu is dit niet een beetje overkill voor een comp die vooral zal gebruikt worden voor internet, foto en in mindere mate videobewerking ?

Zo ja...kunnnen jullie geen systeempje aanbieden ? Want na het lezen van heel wat topics moet ik zeggen dat ik het spijtig vind dat er niets is tss budget en high end...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope video kaart in feite niet echt nodig..ben gewoon ff all samenstellingen van de afgelopen posts afgegeaan en gezien wat er het meest wordt genomen...

317 eurotjes is idd al serieus wat minder...alvast bedankt..

is een 300W voeding niet te weinig ? Toch als je enkele HDD wil hebben ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te goedkoop hoeft ook niet hoor...

Is een 300W voeding niet te weinig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:24:
te goedkoop hoeft ook niet hoor...
Verschil in prestatie is er toch niet, iig niet merkbaar tussen de twee moederborden.
Is een 300W voeding niet te weinig ?
Eerder overdreven, maar ja goede voedingen van 200 Watt zijn niet te vinden of veel te duur. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:35:
Heb wel gehoord dat een geluidskaart niet alleen zorgt voor een aangenamer geluid maar dat het ook een last wegneemt van je computer, wat een beter vermogen betekend.
Is dit eigenlijk waar of heeft iemand me iets wijsgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De resultaten daarvan zijn te verwaarlozen. Op een huidige computer met fatsoenlijke grafische instellingen zie je er niets van terug. Daar is het verschil te klein voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:32:
[...]

Is dit eigenlijk waar of heeft iemand me iets wijsgemaakt?
Vroeger in de goede oude tijd waren de CPU's niet zo snel en nam een losse geluidskaart dat deel over en was het dus wel nuttig tegenwoordig moet je hem daar zeker niet voor kopen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMutorrah
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 20:14
Ik heb een tijdje terug een config gepost die ik wou bestellen, maar door een financiele tegenvaller kon dat niet helemaal doorgaan :( Ik ben ff opnieuw aan de slag gegaan en tot het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 112,85€ 112,85
1Asrock A780GXH/128M€ 59,85€ 59,85
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 49,95€ 49,95
1Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E€ 80,65€ 80,65
1Western Digital Caviar Black WD5001AALS, 500GB€ 54,94€ 54,94
ImporterenTotaal€ 438,18

De belangrijkste punten zijn dat dit over een paar jaar als HTPC dienst moet gaan doen, dat ik een beetje wil gaan overclocken en dat ik waarschijnlijk een 2e 4770 in CF wil gaan zetten als 1 het niet meer red.

Verder twijfel ik nog ontzettend hard over de monitor, ik dacht zelf aan een LG W2261V-PF of een Samsung Syncmaster T220. Of wellicht een van de opties die Deso hierboven net post?

Graag hoor ik of jullie nog op/aanmerkingen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Om te beginnen heb je zowel 22 als 24 inch schermen op het lijstje staan. Tussen die twee is er niet echt sprake van 'beter' of 'slechter', maar het is een fundamentele keuze in schermgrootte en resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik heb een scherm nodig voor games. Heb mij ook al afgevraagd of veel games wel 1920x1200 resolutie ondersteunen. Zoniet dan moet ik de resolutie lager zetten of ik heb zwarte randen, wat ik niet wil en de resolutie lager zetten op een groot scherm betekend slechtere beeldkwaliteit. Dus ben ik misschien beter met een kleiner beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval is een reso van 1920x1200 geen probleem :)

Wat mij wel een beetje zorgen baart is dat ik momenteel een 19 inch scherm heb en het verschil tussen de hoogte en de breedte van het scherm is zeer klein. Wat betekend dat mijn beeldscherm bijna een vierkant is.
Ik ben dat nu al zo gewoon.. de schermen tegenwoordig zijn allemaal zo rechthoekig..
Als je een game speelt is dat toch raar? Ziet alles er dan niet zo uitgetrokken in de breedte en samengedrukt in de lengte eruit?
Heb ooit eens zo een widescreen gezien en dat zag er echt vreemd uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben afgelopen jaar van 19" 4:3 naar 24" 16:10 gegaan en kan je zeggen dat het niet tegenvalt. Games worden niet 'opgerekt', zoals een n00b met een widescreen tv dat zou doen, want ze zijn erop geschreven. Als games er niet op voorbereid zijn, kun je door je driverinstellingen aangeven of ze op de oorspronkelijke resolutie wil spelen of dat je ze oprekt tot fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je klinkt ook niet bepaald laaiend enthousiast :)?
Iemand anders hier nog een mening over?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:33:
Uhm... waar haal je dat uit?

Ik zou voor geen goud meer terug willen naar die vierkante postzegel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:54:
[...]

Uhm... waar haal je dat uit?

Ik zou voor geen goud meer terug willen naar die vierkante postzegel!
Ah nou dat is enthousiasme! :*)

Even over graphic cards..
Tegenwoordig presteren veel games beter op nvidea omdat veel games op nvidea kaarten gemaakt worden.
Ook zie ik veel dat nvidea veel betere drivers maakt en in het algemeen beter is dan Ati kaarten..
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat NV meer geld in gamedevs pompt is waar, maar dat de NV kaarten dan ook beter presteren pluk je zomaar uit de lucht. Er zijn geen benchmarks die je claim ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:33:
Iemand anders hier nog een mening over?
Ik heb een Samsung 206BW en speel op 1600x1050 en het ziet er prima uit!

PS: Hoe maak je een config van de pricewatch? :o

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 21-06-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees gewoon op veel plaatsen dat nvidea beter is dan ati..
Hier bv: http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1215242.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom is een graka van €400 beter dan eentje van €200?

Leer nou eens naar de echte reviewsites te kijken, zoals bit-tech, x-bit, anandtech, etc, etc, etc.
Random mensen die op een forum zonder onderbouwing hun mening neerplempen zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik een ati radeon 9600 die nu na 3-4 jaar zijn koeling kapot van is gegaan..
Maja ik gebruik mijn computer dan ook wel veel..
Ook hoor ik dat nvidea veel beter support en drivers geeft, wat denkik niet gelogen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

en dus? Ik heb een hele rits aan kaarten gehad en de enige die ooit (binnen garantie) defect ging was mijn GeForce4 Ti4600. Dat wil niet zeggen dat Ati kaarten nooit stuk gaan, of dat NV kaarten onbetrouwbaar zijn (of andersom).

Daarnaast heb ik nog nooit driverproblemen gehad. Bij geen van de merken. En ik mag toch wel een early adopter genoemd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Edmin op 21-06-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:19:
en dus? Ik heb een hele rits aan kaarten gehad en de enige die ooit (binnen garantie) defect ging was mijn GeForce4 Ti4600. Dat wil niet zeggen dat Ati kaarten nooit stuk gaan, of dat NV kaarten onbetrouwbaar zijn (of andersom).
Mijn enige kapotte videokaart was een GeForce4 Ti4400, dan moet nVidia bijna wel slecht zijn. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt gelijk.
Maar ik wil gewoon een computer die zo krachtig mogelijk en zo lang mogelijk meegaat voor het budget dat ik heb weet je..
En somehow krijg ik het gevoel dat de stukken zo wat minder zijn. Ati nu niet omdat Ati en Nvidea allebei goed zijn, daarom zijn ze ook de twee grootste. Maar Intel lijkt wel een groot verschil met AMD ik hoor dat AMD rapper verslijt/stukgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:24:
[...]

Vraag wel af waar je al die onzin weg haalt, CPU's gaan zo goed als nooit kapot. ;)
Ja nu je het zegt, ik zie een CPU ook nog niet rap kapotgaan.
Goh ja, misschien zijn die mensen wel Intel fanboys ofzo..
Maar die benchmarks waar je het vaak over hebt bij grafische kaarten, zijn die dan getest op games of andere toepassingen.. want het is echt wel voor games dat ik dit systeem maak.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:27:
[...]

Ja nu je het zegt, ik zie een CPU ook nog niet rap kapotgaan.
Goh ja, misschien zijn die mensen wel Intel fanboys ofzo..
Of voor mensen die er weinig verstand van hebben want die zeggen heel vaak dat nVidia en Intel veel beter zijn dan een vergelijkbare ATi of AMD CPU of videokaart. ;)
Maar die benchmarks waar je het vaak over hebt bij grafische kaarten, zijn die dan getest op games of andere toepassingen.. want het is echt wel voor games dat ik dit systeem maak.
Dit is een mooie review die met games test benchmarks zijn niet zoveel zeggend.
http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_4890_CrossFire/
Jouw Toxic HD4890's zijn zelf nog iets sneller dan de hier getesten HD4890's :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:16:
In dat geval is een reso van 1920x1200 geen probleem :)

Wat mij wel een beetje zorgen baart is dat ik momenteel een 19 inch scherm heb en het verschil tussen de hoogte en de breedte van het scherm is zeer klein. Wat betekend dat mijn beeldscherm bijna een vierkant is.
Ik ben dat nu al zo gewoon.. de schermen tegenwoordig zijn allemaal zo rechthoekig..
Als je een game speelt is dat toch raar? Ziet alles er dan niet zo uitgetrokken in de breedte en samengedrukt in de lengte eruit?
Heb ooit eens zo een widescreen gezien en dat zag er echt vreemd uit.
Tip van mijn kant, ga altijd eerst even naar een pc/elektronica winkel om wat monitoren te bekijken.
Kijk even welk formaat goed is. Als jij een heel diep bureau hebt, kan je wel een groot scherm hebben. Het is ook niet echt fijn om heel dichtbij een 24"+ scherm te zitten, moet je de hele tijd heen en weer kijken.
Verder, breedbeeld is de standaard. Met games is het sowieso geen kwestie om dat daar geen sprake is van uitrekken.. je stelt daar de resolutie in.
Met films heb je alleen maar voordeel. Films zijn of in 16:9 of in 21:9. Dus met een 16:10 scherm worden je balkjes veel kleiner dan met een 16:12 scherm zoals je nu hebt.
Ik weet niet of je al naar 16:9 scherms hebt gekeken..maar die zie je de laatste tijd ook steeds meer, heb er zelf ook 1, en bevalt heel goed. Voor gamen, en andere dagelijke troep heb je hoogte nou eenmaal minder nodig dan breedte.

Over jouw ati/nvidia intel/amd gevrees. Als ik jou was zou ik je niks aantrekken van discussies op het internet. Het zijn alle vier grote bedrijven. Consumenten neigen heel snel op herhaling te kopen. Ik ben zelf een goed voorbeeld. Mijn 1e computer 8 jaar geleden was een intel. Mijn 4e computer nu nog steeds. De processoren zijn nooit kapot gegaan en daarom blijf ik bij het merk. Ati/nvidia maakt mij niet zoveel uit aangezien er van beide merken wel eens iets kapot is gegaan bij mij. Maar al die merken hebben veel fanboys en die schreeuwen allemaal dat de ander slecht is, je moet daar niks van aantrekken en gewoon kopen wat de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft op dit moment.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb helemaal geen zin om de hele tijd heen en weer te kijken op mijn scherm.
Hopelijk kan het scherm dat de Mask aanrade op mijn bureau en toch ver genoeg zodat ik dat niet moet doen.
Zeker bij games wil je zoiets niet voorhebben..
Ik ga zo meteen naar die benchmarks kijken.

EDIT: Ik heb zo wat de belangrijkste zaken gelezen en wat me zorgen baart is het feit dat ze zeggen dat sommige games die crossfire niet ondersteunen. Waardoor de 2de graphic card eigenlijk op dat moment waardeloos is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 15:46

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

yorkick schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:34:
[...]

Over jouw ati/nvidia intel/amd gevrees. ...
Het zijn alle vier grote bedrijven.
offtopic:
ATi is van AMD ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11

Nip

Aloha!

Ik had een tijdje terug al gepost maar ik heb nu eindelijk het geld binnen en ik wil m'n nieuwe PC morgen bestellen. Alleen twijfel ik nog steeds (<- ik ben net een wijf) over sommige componenten. Oh en ja, ik ben een beetje een intel/nvidia fanboy O-)

Deze delen wil ik sowieso aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,90€ 49,90
1Asus GeForce GTX 275€ 197,50€ 197,50
1Cooler Master Silent Pro M600€ 82,83€ 82,83
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 43,65€ 43,65
1Samsung Syncmaster T220€ 159,95€ 159,95
ImporterenTotaal€ 739,62

Maar! Er ontbreken een paar dingen.

Moederbord: Ik zoek een moederbord met eigenlijk weinig (in mijn ogen) overbodige extra's. Ik wil gewoon een moederbord met beetje fatsoenlijke heatsinks, misschien twee PCI-e sloten voor SLI later, en een prima chipset (P45?). Ik dacht aan de P45 Neo3-FR van MSI maar ik zie dat iedereen hier voor een Gigabyte gaat. Heeft iemand tips? 70-110 euro zou fijn zijn.

Harde Schijf: Ik zoek een harde schijf met 250gb - 320gb opslag. Ik game toch alleen maar en ik verwijder oudere games meestal toch wel weer. Als newbie zie ik tientallen cijfers en dingen, en veel verschillende reviews. 7200 RPM en 16 mb cache wil ik ook graag, en niet al teveel geratel. 60-70~ euro wil ik betalen. Merk maakt echt niet uit.

Dank alvast! :)

EDIT: Kom er net ook achter dat de Antec Three Hundred de PSU onderaan heeft zitten. De Silent Pro 600W heeft de fan aan de onderkant. Zou dit problemen geven voor de koeling van de PSU? Want de fan van de PSU zit dan toch tegen de onderkant van de behuizing aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Nip op 22-06-2009 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Laatst online: 12-04-2023
Nip schreef op maandag 22 juni 2009 @ 04:06:
EDIT: Kom er net ook achter dat de Antec Three Hundred de PSU onderaan heeft zitten. De Silent Pro 600W heeft de fan aan de onderkant. Zou dit problemen geven voor de koeling van de PSU? Want de fan van de PSU zit dan toch tegen de onderkant van de behuizing aan?
Nee, er zit ongeveer een centimeter tussen de voeding en de bodem. De voeding ligt op een aantal steunplaatjes. Ik zou me er niet druk over maken. Ik heb hier ook een Antec Three Hundred naast me staan en die is echt vreselijk koel. Op het moment heb ik er geen 120mm fans aan de voorkant (bij de HDDs) bij zitten, maar als je daar nog twee intake fans plaatst, dan is het systeem echt ijskoud. ;)

EDIT:
- Over de harde schijven: voor €70,- heb je een 1TB schijf. Ik denk dat je voor €70 een leuke RAID opstelling kunt maken met twee kleinere (goedkopere) schijven, wat ook weer een flinke performance boost als gevolgd heeft. :9
- Over het scherm: goede keuze. Ik heb hier ook een T220 en ben ruim tevreden! :)
- Over het geheugen: als je voor die processor (Q9550) gaat, dan zou je ook DDR3 geheugen kunnen nemen voor een tientje meer, mits ik me niet vergist heb en socket 775 DDR3-compatible is. Maar goed, ik ga je niet op kosten jagen. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Gojira op 22-06-2009 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Na jaren lang met een Pentium 4 systeem moeten leven, heb ik besloten om te upgraden.
Ik miste toch wel een bruikbare desktop.
Het volgende heb ik via 4Launch besteld voor een totaal van 667,50 euro (ophalen). Wel weer goedkoper dan de buurman Zercom (vroeger net andersom).
Anyway:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX520W€ 80,63€ 80,63
1Corsair XMS3 TR3X3G1333C9€ 51,27€ 51,27
1MSI X58 Pro-E€ 158,28€ 158,28
ImporterenTotaal€ 646,19

Doel
Dit systeem wil ik gebruiken voor gaming en voor virtualisatie, voor de komende 2 tot 3 jaar. Daarnaast ook voor mijn hobby fotografie, waar Photoshop voor zal worden gebruikt als editor/enchancer.

RAM
Nou zul je denken waarom alleen maar 3GB (3x1) DDR3. Dit zal ik tegen de tijd dat ik naar school moet gaan upgraden of vervangen met 3x4GB of 6x2GB, whichever is cheaper. (Stufie O-) ).

GPU
Ik heb gekozen voor de goedkoopste 4870 1GB kaart. Zodra de DX11 kaarten van ATi en Nvidia uitkomen zal ik die ook upgraden. Eerst nog even de kat uit de boom kijken. Maar ik moet nog wel een beetje vooruit komen. Voor die paar tientjes toch wel weer een stukje beter dan een ATi 4850 1GB.

Overige
Ik gebruik mijn huidige case, DVD brander en HDD. Mogelijk haal ik in de toekomst een HDD erbij om in RAID0 te draaien voor de snelheid.

Vorig systeem: P4 3.2Ghz 512K, DDR 4x512, P4P800-E Deluxe, ATi HD2600 Pro 256MB ;( .
In de tussen tijd een Packard Bell C2D T7300 met 2GB RAM versleten en gebruik nu een MacBook Unibody 2.0Ghz met 2GB RAM. Deze laatste zal ik tevens gebruiken om mee naar school te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door uname -r op 22-06-2009 06:08 . Reden: Prijs 4Launch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mike Post schreef op maandag 22 juni 2009 @ 04:39- Over het geheugen: als je voor die processor (Q9550) gaat, dan zou je ook DDR3 geheugen kunnen nemen voor een tientje meer, mits ik me niet vergist heb en socket 775 DDR3-compatible is. Maar goed, ik ga je niet op kosten jagen. :P
Volgens mij de Intel X38 en X48 chipset maar die moederborden zijn idd behoorlijk prijzig. Beetje zonde eigenlijk want dan heb je nieuwer type geheugen met een oudere socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 06:04:
[...]
Volgens mij de Intel X38 en X48 chipset maar die moederborden zijn idd behoorlijk prijzig. Beetje zonde eigenlijk want dan heb je nieuwer type geheugen met een oudere socket.
Sowieso ga je er geen (merkbare) winst mee halen en is het dus nutteloos

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:41:
EDIT: Ik heb zo wat de belangrijkste zaken gelezen en wat me zorgen baart is het feit dat ze zeggen dat sommige games die crossfire niet ondersteunen. Waardoor de 2de graphic card eigenlijk op dat moment waardeloos is.
Staat in de review/benchmark, hoef ik me zorgen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:12:
[...]

Staat in de review/benchmark, hoef ik me zorgen te maken?
Alleen als je oude games gaat spelen maar die hebben weer genoeg aan 1 videokaart. ;)
En zolang je je drivers van de videokaart een beetje up-to-date houd zou je hier geen enkele last van moeten hebben in de nieuwste games. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:18:
[...]

Alleen als je oude games gaat spelen maar die hebben weer genoeg aan 1 videokaart. ;)
En zolang je je drivers van de videokaart een beetje up-to-date houd zou je hier geen enkele last van moeten hebben in de nieuwste games. :)
Ah ok dan, ik ben nooit echt voor opsplitsen geweest, niet bij processors en grafische kaarten.
Maarja je moet met je tijd mee heh.

Heb wat onderzoek gedaan naar de beste merken voor externe harde schijven.
Het resultaat kwam neer op Seagate en Western Digital, is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maakt niet zoveel uit, elke fabrikant van HD's heeft wel eens een slechte serie zo ook Seagate en WD.
Maar in dit systeem zitten al erg snelle HD's of je moet zeggen ik wil SSD's
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 59,95€ 59,95
1Cooler Master Silent Pro M700€ 91,90€ 91,90
2Sapphire HD 4890 Toxic€ 206,-€ 412,-
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 61,21€ 122,42
ImporterenTotaal€ 1.104,30

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
zeadope schreef op maandag 22 juni 2009 @ 06:02:
Na jaren lang met een Pentium 4 systeem moeten leven, heb ik besloten om te upgraden.
Ik miste toch wel een bruikbare desktop.
Het volgende heb ik via 4Launch besteld voor een totaal van 667,50 euro (ophalen). Wel weer goedkoper dan de buurman Zercom (vroeger net andersom).
Allemaal leuk en aardig, maar wat is de bedoeling van deze post? Je hebt hem al besteld, je vraagt niet om advies, je post alleen wat je hebt besteld...

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:39:
Maakt niet zoveel uit, elke fabrikant van HD's heeft wel eens een slechte serie zo ook Seagate en WD.
Maar in dit systeem zitten al erg snelle HD's of je moet zeggen ik wil SSD's
SSD is mooi maar nog duur denkik.
Kheb gewoon een externe harde schijf nodig zodat ik de bestanden van op mijn huidige computer op die van de nieuwe zal kunnen zetten + ik kan het ook gebruiken als backup en extra opslagplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Solid State Drives

edit: nvm.. je heb je post al ge-edit.

[ Voor 53% gewijzigd door quartex op 22-06-2009 10:59 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aloha!

Ik had een tijdje terug al gepost maar ik heb nu eindelijk het geld binnen en ik wil m'n nieuwe PC morgen bestellen. Alleen twijfel ik nog steeds (<- ik ben net een wijf) over sommige componenten. Oh en ja, ik ben een beetje een intel/nvidia fanboy O-)
Fanboy zijn is niet handig. Het kost je de helft van de tijd de beste keuze.
Maar! Er ontbreken een paar dingen.

Moederbord: Ik zoek een moederbord met eigenlijk weinig (in mijn ogen) overbodige extra's. Ik wil gewoon een moederbord met beetje fatsoenlijke heatsinks, misschien twee PCI-e sloten voor SLI later, en een prima chipset (P45?). Ik dacht aan de P45 Neo3-FR van MSI maar ik zie dat iedereen hier voor een Gigabyte gaat. Heeft iemand tips? 70-110 euro zou fijn zijn.
De P45 chipset kan alleen crossfire, niet SLi. Een GA-EP45-DS4 is een fijne plank, maar alleen als je hety met een enkele NV kaart kunt.
Harde Schijf: Ik zoek een harde schijf met 250gb - 320gb opslag. Ik game toch alleen maar en ik verwijder oudere games meestal toch wel weer. Als newbie zie ik tientallen cijfers en dingen, en veel verschillende reviews. 7200 RPM en 16 mb cache wil ik ook graag, en niet al teveel geratel. 60-70~ euro wil ik betalen. Merk maakt echt niet uit.
Voor dat bedrag koop je een Samsung Spinpoint F1 DT met 1TB, of (beter) een Seagate 7200.12 1TB

Ik hoop niet dat je van plan bent om nog eens een processor upgrade te doen, want dan zit je met S775 toch echt met een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aloha!

Deze delen wil ik sowieso aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus GeForce GTX 275€ 197,50€ 197,50
1Cooler Master Silent Pro M600€ 82,83€ 82,83
ImporterenTotaal€ 739,62
Van mij mag je fanboy zijn maar zeg nu zelf voor 10 euro minder heb je een _veel_ betere gamesysteem. ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 163,65€ 163,65
1Cooler Master Real Power M620€ 75,90€ 75,90
2XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 Standard€ 109,05€ 218,10
ImporterenTotaal€ 729,19

Verschil tussen de Intel en AMD CPU is maar erg klein, misschien zelfs een beetje in het voordeel van de Intel, alleen de upgradebaarheid van socket 775 is er helaas niet.
Het verschil tussen een GTX275 en 2 HD4870's met 512MB is overigens in mens groot dan ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een full tower behuizing met een goede koeling?
Liefst niet al te veel kabaal, want ik hoor dat die grafische kaarten al een hels kabaal maken.
Het budget is 150 euro, ik weet dat je me al een behuizing hebt aangeraden the mask maar momenteel heb ik een full tower behuizing en ik ben toch wel de grootte, uitzicht en de uitbreidingsmogelijkheden gewoon.
Ben ook een gewoontemens dus zoek ik weer een full tower.

Heb zelf al wat gezocht maar je kan precies het aantal ventilatoren op tweakers hier niet zien bij de beschrijving.. ben dus wat aan het spartelen zoals een vis op het droge.
Uiterlijk doet er niet toe, ik kijk naar prestatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf had ik deze al ontdekt en ze zien er allemaal niet slecht uit maar dat is ook hoever mijn kennis reikt.
pricewatch: Thermaltake SwingRS 100
pricewatch: Sharkoon Seraphim Value Black
pricewatch: Cooler Master Stacker 830 Evolution
productreview: Tacens Sagitta II Tower review door artificial_sun
pricewatch: Cooler Master HAF 932
pricewatch: Lian Li PC-A71
pricewatch: Antec Twelve Hundred
pricewatch: Thermaltake Armor VA8000BWS

Heb geen idee welke het beste is voor mij.
Deze lijken me het beste:
http://www.azerty.nl/0-10...e-armor-va8000bws-fu.html
http://www.azerty.nl/0-10...itta-ii-tower-towerm.html
http://www.azerty.nl/0-10...aster-haf-932-fullto.html
http://www.azerty.nl/0-10...elve-hundred-towermo.html
Er moeten ook 2 PC/2 aansluitingen mogelijk zijn.. want dat is waarschijnlijk tegenwoordig niet meer op elke behuizing mogelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
frankK800i schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:42:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar wat is de bedoeling van deze post? Je hebt hem al besteld, je vraagt niet om advies, je post alleen wat je hebt besteld...
Ohw ja, nu zie ik het ook. Mijn fout (gaat in hoekje van de kamer zitten).

Ik heb het systeem al besteld dat klopt. Maar zoals je kunt lezen heb ik geen beeldscherm genoemd.
Nou zit ik te twijfelen tussen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V243HQ€ 159,67€ 159,67
1LG W2261V-PF€ 159,-€ 159,-
ImporterenTotaal€ 318,67

Beide beschikken over DVI, geen speakers en te koop bij 4Launch (ophalen). De Acer groter met 24" 5ms en die LG is 22" groot met 2ms. Ik wil niet te veel uitgeven en dit lijkt mij een leuke prijs. Resolutie is hetzelfde (1080p) maar welke geeft beter beeld? De grote acer of de kleine LG.
Ik heb een "test" gevonden van de LG: hier.
Nog niks gevonden over de acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:06:
Heb geen idee welke het beste is voor mij.
Dat kunnen wij ook niet voor jouw beslissen zijn allemaal goede kasten, dus misschien de mooiste nemen en smaken verschillen dus dat kunnen wij niet voor jouw beslissen. ;)
Er moeten ook 2 PC/2 aansluitingen mogelijk zijn.. want dat is waarschijnlijk tegenwoordig niet meer op elke behuizing mogelijk.
Wat heeft een behuizing met PS/2 aansluiting nodig? Daarnaast heb ik de vraag al beantwoord volgens mij. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.