Hai,
Als newbie hoop ik dat ik me goed genoeg heb ingelezen, maar we zullen zien. Ik wil namelijk binnenkort een nieuwe gaming pc kopen. Budget ligt op 1000 euro.
Volgende spellen plan ik om te spelen: Lord of the Rings Online (dit speel ik wel het vaakst, en is een grafisch mooi spel, dus wel belangrijk dat ie dit goed trekt, maar dat komt wel goed neem ik aan). Verder wil ik Assasins Creed II en Dragon Age: Origins gaan spelen, dus hij moet wel de nieuwste spellen echt goed aankunnen.
Ik heb maar eerst maar eens simpelweg de BBG overgenomen. Heb van alles de review gelezen, met als enige zinnige conclusie dat de BBG eigenlijk wel goed in elkaar zat. Nouja, dat is dan fijn.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 112,85 | € 112,85 |
1 | Antec Nine Hundred Zwart | € 83,47 | € 83,47 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Gigabyte GA-MA790XT-UD4P | € 107,- | € 107,- |
1 | Logitech MX518 | € 30,90 | € 30,90 |
1 | OCZ Alchemy Elixir | € 24,95 | € 24,95 |
1 | OCZ Gold OCZ3G13334GK | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Samsung SH-S223F | € 16,14 | € 16,14 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 69,14 | € 69,14 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 250,50 | € 250,50 |
1 | Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 32,24 | € 32,24 |
Importeren | Totaal | € 1.028,89 |
Allereerst, de dingen waar ik wél zeker over ben:
Harde schijf: 1TB, goede prijs, goede revieuws.
Moederbord: Alle reviews stonden vol enge afkortingen die ik niet snapte, maar deze is iig vaak aangeraden als goed, en compatible met de rest. Dus lekker zo laten.
Voeding: Ik ga geen extreme uitbreidingen doen, dus dit vind ik meer dan genoeg.
Geheugen: Past bij moederbord en de rest, niet te duur, allemaal wel best.
Overige onderdelen:Goede muis, gemixte reviews over toetsenbord, maar wil daar de gok wel voor wagen. Optische drive boeit niet, kan misschien nog een oude van mn vader krijgen, maar dat is minor detail.
Bijna zeker:
Videokaart: Ik heb geen zin in moeilijk doen met crossfire enzo met de HD4770. Ik vind de prijs voor de HD4890 goed te doen, en alles wijst erop dat het gewoon een goede kaart is.
Ik twijfel over:
Processor: Stiekempjes is een AMD x4 940 of 955 ook best leuk. Wel duurder ook. En idd, momenteel is er weinig verschil tussen 720 en 940. Maar aan de andere kant, deze pc moet echt wel een tijdje mee, dus opzich wel iets om in te investeren?
Maargoed, iemand zei op een pagina ergens ver weg in dit topic (60 pagina's terugzoeken zuigt) dat met een AMD x3 720 en HD4890 in de toekomst de videokaart eerder de bottleneck gaat zijn dan de processor. Klopt dit, of alleen als ie is overgeklocked, en zo ja, kan ik het dus beter bij de x3 720 houden?
Ik wil eigenlijk wel de processor overklocken, dus de BE maakt het wel tof.
Brengt me bij de extra
koeling van de Mugen 2. Ik neem aan dat het van de kast afhangt of ie nodig is? Ik heb geen extreme setup, vind ik, en alleen de processor een klein beetje overgeklocked (als me dat lukt).
Kasten: De Antec 900 is best sexy. Evt zou de
Cooler Master Elite 334 wel een stuk goedkoper zijn, als ik wat geld zou willen besparen.
Hebben ze allebei de koeling van de Mugen 2 nodig, of kan ik die er wel uitslopen?
Monitor: Ja, een persoonlijk iets. Aan de ene kant is 24'' bijzonder vet, kan ik gelijk een tijd mee vooruit. Aan de andere kant heb je een 22'' voor een stuk goedkoper. En twijfel nog steeds of ik 24'' niet te groot ga vinden. Gebruikte tot nu toe een 17'' laptop, dus alles is al een enorme verbetering.
Overigens: Ik neem aan dat in Juli weer een nieuwe BBG uitkomt? Nuttig om daar nog op te wachten? Grootste veranderingen die ik kan verwachten, met name qua processor en videokaart?