Probleem Raid set in 4 stukken

Pagina: 1
Acties:

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 17:30
Goedenavond,

sinds enkele dagen heb ik een probleem dat men raid set #00, die bestaat uit 6 hdd's van 500GB op een Areca 1220LP, in 4 stukken gedeeld is.

Als ik kijk bij raid set information zie ik 4x Raid Set #00 met de volgende hdd's die bij Member disk Channels:

1: Member Disk Channels: 3xxxxx
2: Member Disk Channels: x45x7x
3: Member Disk Channels: ---6--
4: Member Disk Channels: ---x-8

Bij de eerste en tweede staat bij Raid State: Degraded, bij de twee laatste staat Incomplete.

Heb gecontroleerd of alle kabels nog mooi in zitten en dit is prima, heb natuurlijk wel niet aan de volgorde gekomen.

Iemand die zou kunnen helpen dit op te lossen? De zoek functie levert me niet veel hulp op, alleen zou het niet mogelijk zijn volgens een thread om dit op te lossen met de 8 poort controller, klopt dit?

Verwijderd

Dat kan kloppen, dat was volgens mij een level 2 rescue, als ik het uit mijn hoofd goed zeg. Echter ben ik wel een keer een topic tegengekomen waarbij iemand deze WEL had uitgevoerd op zijn 8 poorts areca controller, dat was hem aangeraden door de support van Areca en was dus wel mogelijk, maar via een omweg.
Misschien even contact met hen opnemen? Ik hoor over het algemeen redelijk goede verhalen over hun support.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
E.e.a. is hier al eens voorbij gekomen op GoT: [Areca]Opgesplitste Raidarrays "lijmen"

Heeft mij ook al meermaals uit de brand geholpen.

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 17:30
Deze thread had ik ook tegengekomen en via de tip "activate the incomplete raidset" lukt het niet