Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag wil ik meer portret fotografie doen en met belichting experimenteren (voornamelijk binnen). Ik heb een nikon d80 (+50mm 1.8 lens). Een Sb-600 zou een goede start zijn, maar wat heb ik nog meer nodig? Wie kan mij adviseren?

Enkele vraagjes, zoals:
1 Kan de Sb-600 ook op accu van camera flitsen, of heb ik extra grip nodig op camera of accu voor flitser?
2 Statief wat gebruikt kan worden voor camera of eventueel flitser.
3 Paraplu welke eventueel op hetzelfde statief met flitser kan. Heb ik hiervoor extra onderdelen nodig?

Wat kan ik dus het beste aanschaffen als beginner? Wellicht zie ik wat over het hoofd.

Bij voorbaat hartelijk dank!
Groet,
Nathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:49:
Hallo,

Graag wil ik meer portret fotografie doen en met belichting experimenteren (voornamelijk binnen). Ik heb een nikon d80 (+50mm 1.8 lens). Een Sb-600 zou een goede start zijn, maar wat heb ik nog meer nodig? Wie kan mij adviseren?

Enkele vraagjes, zoals:
1 Kan de Sb-600 ook op accu van camera flitsen, of heb ik extra grip nodig op camera of accu voor flitser?
Wat is er mis met de 4 aa'tjes in de flitser?
2 Statief wat gebruikt kan worden voor camera of eventueel flitser.
Flitser kan je op een lichtstatief zetten, stuk goedkoper dan een 'echt' statief. Of je kijkt morgen even op de vrijmarkt.
3 Paraplu welke eventueel op hetzelfde statief met flitser kan. Heb ik hiervoor extra onderdelen nodig?
Er zijn klemmen in de handel die je op een statief kan schroeven waar je je plu in schuift en je flitser weer bovenop via het AS-19 houdertje wat bij de flitser zit. Tipje, plak wat elektratape op die houder, beter voor de contacten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

1: nee, deze heef 4 AA batterijen nodig.
2: alle statieven, flitsstatieven gaan vaak hoger en zijn gammeler en minder flexibel: niet geschiktv oor camera wel voor flitser.
2: Ja een umbrella-swiffel.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Oh, als je me even een DM stuurt, ik heb nog wat zooi die eventueel weg mag.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt voor de tips! Vooral de 'umbrella-swiffel' houder, daar was ik zelf niet opgekomen.
Deze universele past dus op elk statief. Electra tape is ook wel handig.

Ik zal morgen extra opletten op de vrijmarkt, je weet maar nooit :).

Nathan

ps ik zie net die andere link van Jacobse ga het zo bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Na aanleiding van dit topic ook weer 's met cls gespeelt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3387/3489109948_a1afaa336f.jpg

Nadenken over waar je licht vandaan moet komen blijft voor mij toch de grootste uitdaging van het moment. Ik heb een leuk foldertje van nikon waarin wat voorbeelden staan uitgewerkt. Weet zeker dat ik het ook 's ter download op de nikon site gezien heb maar kan 't ff niet vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 30-04-2009 23:25 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1