Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

oude vhs banden digitaliseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allen,

hoe kan ik mijn oude vhs banden op de pc (of mac) zetten, en bewerken/

KAN DAT MET EEN OMZETTER; MET EEN DVD SPELER; KAN HET OOH VIA EEN VIDEO INGANG OP DE PC, EN MET GESCHIKTE (WELKE?) SOFTWARE?

vast heel bedankt voor elk antwoord,

vr gr

io anno, tilburg

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1) Zinnen gebinnen met hoofdletters,
2) Zinnen eindigen met punten
3) Schreeuwen (CAPS LOCK) is ook niet echt aardig
4) Groeten doen we hier niet

Wat heb je zelf al gevonden? Ken je de search hier? Genoeg topics over te vinden...

Ey!! Macarena \o/

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand wijzen op fouten is soms, zoals bij RaZ wel terecht. Alleen als je daarbij zelf een kanjer van een spelfout maakt .... ;)
Enfin, dezelfde vraag houdt ons ook al lange tijd bezig. Een hele plank vol met vakantiefilmpjes e.a. Een poosje geleden een DVD-recorder gekocht. Bij de TV zoals voorheen een videorecorder, dus niet in de PC. We zijn inmiddels langzaamaan begonnen en we kunnen er goed mee uit de voeten.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bij Aldi liggen soms van die stickjes waarmee je analoge videobronnen (VHS) kan digitaliseren. Wordt dan compleet geleverd met allerlei kabeltjes en gebruiksvriendelijke software.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Hier ook een DVD recorder gekocht, deze kan direct op DVD opnemen. Videorecorder aangesloten via een scart kabel en draaien maar.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

(brrr, CAPS)

De eenvoudigste oplossing is een VHS-speler zonder Macrovision (=oud model dus) aansluiten op de kabelingang van een TV-kaart. Elke TV-kaart heeft bijhorende opnamesoftware. De kwaliteit zal dezelfde zijn als van VHS; maw.: bagger. Behalve met eigen unieke opnames zou ik hier geen moeite insteken.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:52

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zag laatst ergens een USB videorecorder. Hiermee zou je ze ook vrij eenvoudig kunnen digitaliseren, deze gedraagt zich voor een videobewerkingsprogramma als capture device :)

Hier stond een dode link.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Yup, in dit draadje, nog niet zo lang geleden ook:
Wat te kopen om video banden naar de harde schijf te krijgen

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1