Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te kopen om video banden naar de harde schijf te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb een aantal video banden die ik graag naar digitaal op mijn harde schijf wil omzetten. Ik had ooit een soort setje met aan de ene kant een usb poort en aan de andere component voor de video recorder voor in een krantje zien staan maar helaas kan ik dit niet meer terug vinden.

Ik vraag hierbij dan ook hoe je dit het beste kan doen en wat je hiervoor moet aanschaffen, kwaliteits verlies is natuurlijk niet fijn maar het zijn gewoon films en dergelijke dus het hoeft ook niet heel high end te zijn.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemdetails/O38-1022COUT.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://wrmarsolek.files.wordpress.com/2008/12/vcr.jpg

Gewoon een videograbber en een oude videorecorder.
Er zit vast wel een stukje videosoftware bij zo'n grabber.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 18:03 ]

• huub8
Bedankt voor je snelle reactie, dit is inderdaad wat ik nodig heb. Ik weet alleen niet wat welke het beste is, want als ik op google zoek kom ik op heel veel van dit soort dingen uit echter heb ik geen idee welke nou de beste kwaliteit oplevert...

Verwijderd

Uit videobanden krijg je sowieso niet geweldige kwaliteit. De simpelste USB-grabber die je lokale PC-boer nog heeft liggen is ws. al meer dan goed genoeg.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik heb een prima Lidl videograbber van 19.95. Daar zitten twee manieren van verbinden aan: Scart/tulp en S-video. Met de S-video krijg je beste kwaliteit.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:34
Edgarz schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:11:
Met de S-video krijg je beste kwaliteit.
Maar volgens mij zijn er maar weinig videorecoders die een S-Video signaal uitspugen.

Meestal is het RGB (SCART) of Composiet (gele tulpstekkertje)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Edgarz schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:11:
Ik heb een prima Lidl videograbber van 19.95. Daar zitten twee manieren van verbinden aan: Scart/tulp en S-video. Met de S-video krijg je beste kwaliteit.
Dan moeten de banden natuurlijk wel met s-vhs zijn opgenomen.

ARME AOW’er

• huub8
zeker een mooi ding, alleen ver boven mijn budget. Ik wilde er toch wel minder dan 50 euro aan uit geven, liefst onder de 40. Zelf ben ik er nog niet in geslaagd er één te kiezen, op het internet zien ze er naar mijn idee allemaal goedkoop uit en ik herken geen merken. Zou iemand mij kunnen helpen met het vinden van een goede voor max ca 40 euro?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:10:
Uit videobanden krijg je sowieso niet geweldige kwaliteit. De simpelste USB-grabber die je lokale PC-boer nog heeft liggen is ws. al meer dan goed genoeg.
Goed genoeg voor wat?
Het hangt er maar van af welke eisen je stelt natuurlijk.
Ik zie zelf al een al een zeer duidelijk verschil in resultaat als ik mijn simpele tv kaart/grabber gebruik of mijn Panasonic DVD recorder met TBC functie.
ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:17:

Maar volgens mij zijn er maar weinig videorecorders die een S-Video signaal uitspugen.

Meestal is het RGB (SCART) of Composiet (gele tulpstekkertje)
(VHS)Videorecorders geven zeker geen RGB signaal uit, via SCART komt er dan ook gewoon een composiet sigaal (CVBS) uit.
Normaal gesproken is er alleen bij S-VHS recorders ook nog een S-Video signaal beschikbaar.

• huub8
Het zijn gewoon wat oude films die ik nu niet meer bekijk doordat het video's zijn. De kwaliteit hoeft dus niet top te zijn en het lijkt mij toch wel mogelijk om voldoende kwaliteit te verkrijgen met een grabber van ca 40 euro om die films er nog evengoed uit te laten zien. Het zijn namelijk toch al video's dus de kwaliteit is toch niet top.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

huub8 schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:40:
Het zijn gewoon wat oude films die ik nu niet meer bekijk doordat het video's zijn.
offtopic:
Dan zou ik iets anders 'zoeken' dan om het zelf om te zetten :P
De kwaliteit hoeft dus niet top te zijn en het lijkt mij toch wel mogelijk om voldoende kwaliteit te verkrijgen met een grabber van ca 40 euro om die films er nog evengoed uit te laten zien.
Zoiets? pricewatch: Pinnacle Dazzle DVD Recorder
Het zijn namelijk toch al video's dus de kwaliteit is toch niet top.
Mijn VHS-tapes (3 stuks) doen kwalitatief niet onder als Digitale TV van Ziggo. Als je een goed VHS-Deck hebt - geen supertech of zoiets - dan krijg je prima kwaliteit hoor. Zeker als je ook nog een "merk" grabber hebt, zoals die van Pinnacle bijvoorbeeld.

Een collega van mij is nu bezig z'n collectie kinder-tapes om te zetten naar DVD. Die gebruikt die Dazzle, te samen met mijn goed merk VHS-Deck. Z'n eigen Deck geeft lang zo'n goed beeld niet.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Wellicht een beetje off-topic maar toch:

Ook ik heb mijn antieke VHS- en zelfs V2000-meuk naar de PC getrokken en daarna digitaal vereeuwigd.

Daarbij viel het me op dat de composietuitgangen van mijn VHS-videorecorder een baggersignaal gaven waarop ik de SCART-uitgang heb genomen via een converter SCART --> composiet/S-video en dat leverde wèl goede resultaten op (althans veel beter dan via composiet ---> composiet).

Een dergelijk convertertje kost je €7,50 (Belkin, op iedere straathoek te koop) en heeft mij i.i.g. behoorlijk geholpen. Bovendien had ik dat ding toch nodig omdat mijn V2000-recorder alleen SCART-aansluitingen heeft.

Als grabber gebruik ik overigens mijn good-old ATi Radeon 9800Pro AIW die van zichzelf gezegend is met allerhande aansluitingen dus op dat vlak kan ik je niet echt veel wijzer maken.
Pagina: 1