SQL Query voor PHPBB user_group update

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Het verhaal:

Ik ben bezig met mijn website, en ik wil dat mensen VIP-member kunnen worden. Dit doen ze door 1 keer te bellen, jullie kennen het wel..

Nadat mensen hebben gesmst of hebben gebelt, komen ze op een (targetpay) .php pagina (die 10 min toegankelijk is)
Op deze pagina moet een query gerunt worden, namelijk:

De gebruiker die op dit moment de pagina benaderd, moet worden verplaatst naar een andere groep.

Een user moet dus de pagina benaderen, het sript ziet dan het USER_ID. Van dit USER_ID moet de GROUP_ID veranderd worden naar 3

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ps. Het betreft een PHPBB3 forum

Dit heb ik tot nu toe//

<?php
$db_server = " ";
$db_user = " ";
$db_pass = " ";
$database = " ";

// maak verbinding met server
mysql_connect ($db_server,$db_user, $db_pass);

// selecteer database
mysql_select_db($database);

// Query
$query = "UPDATE phpbb_users SET group id = 3
WHERE user_id = ".$id." "

// Voer uit of ga dood
$resultaat = mysql_query($query) or die ("Je doet het verkeerd");

?>
:/

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allereerst: als je code post, gebruik dan aub code tags; dat maakt het geheel een stuk leesbaarder.

Dan: wat is het probleem? Ik zie geen foutmelding, geen probleem of whatever in je topic. Je zegt alleen wat je hebt so far :?

Verder: wij zijn er niet om te gaan zitten debuggen voor jou; dus wat heb je zelf al gedebugged (Debuggen: Hoe doe ik dat?) en uberhaupt al zelf gedaan/geprobeerd/gezocht/gevonden etc?

Onze Quickstart bevat een handige "checklist" voor als je een topic wil openen; neem die eens door en probeer die de volgende keer in je achterhoofd te houden als je een topic opent, want zoals je merkt mis ik nu nogal wat info :)

Oh; en dan nog the usual: lees je even in in SQL injection en Register globals (Gebruik $_Get of $_Post etc.) :X

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 29-04-2009 12:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Volgens mij staat hier duidelijk wat ik wil:

Ik ben bezig met mijn website, en ik wil dat mensen VIP-member kunnen worden. Dit doen ze door 1 keer te bellen, jullie kennen het wel..

Nadat mensen hebben gesmst of hebben gebelt, komen ze op een (targetpay) .php pagina (die 10 min toegankelijk is)
Op deze pagina moet een query gerunt worden, namelijk:

De gebruiker die op dit moment de pagina benaderd, moet worden verplaatst naar een andere groep.

Een user moet dus de pagina benaderen, het sript ziet dan het USER_ID. Van dit USER_ID moet de GROUP_ID veranderd worden naar 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als het zo moet dan hou maar op. Allereerst heeft het geen zin om jezelf helemaal te quoten; ik heb je topicstart ook gelezen :X En dan NOG zie ik geen foutmelding, probleemomschrijving of whatever. Ik zie alleen "dit wil ik" en verder niets. En we doen hier niet aan Kan iemand even...? en/of scriptrequests.

Dus: WAT lukt er niet? En waarom niet? Krijg je foutmeldingen? Wat heb je al geprobeerd om dat op te lossen? Heb je al gedebugged? Gezocht op internet/got naar soortgelijke problemen? Iets gevonden? En zo ja; wat werkt(e) daar niet aan?

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 29-04-2009 12:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Laat maar, dan zoek ik wel een andere site die WEL begrijpt waar in heen wil. Gooi maar op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat verwacht je nou van ons? Dat we helderziend zijn ofzo? :X We willen je best helpen, maar dan moeten we wel weten WAAR MEE.

[ Voor 110% gewijzigd door RobIII op 29-04-2009 12:21 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:56
hoe komt $id aan zijn waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Ik heb toch duidelijk in mijn post staan wat ik wil, wat ik heb, en dat ik nog een deel mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dountill schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:23:
Ik heb toch duidelijk in mijn post staan wat ik wil, wat ik heb, en dat ik nog een deel mis?
Goed ik geef het op. Dit schiet niet op. :w

edit:

Waarschijnlijk lees je dit niet meer maar ik zie nu pas "group id" in je query staan; dat zal wel group_id moeten zijn oid... maar dat heb je dan te danken aan mijn oplettendheid en niet aan de foutmelding die jij ons had moeten geven die je hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde vertelt...

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 29-04-2009 12:33 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.