Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122819

Topicstarter
Excuses als dit in een bestaand topic had moeten staan maar ik weet zo niet welke

Nu ben ik op dit moment in San Francisco en er zijn hier diverse winkels die een D90 incl een 18-105 lens aanbieden voor 499 dollar. Nu zijn er diverse winkels die er ook gewoon 1200 dollar voor vragen, dus ik vraag me af of het allemaal wel legitiem is.
Ook de nieuwe d5000 ligt er al voor ongeveer 600 dollar incl. lens

De Nikons zitten allemaal in de originele doos en zitten ook ingepakt zoals het hoort (mijn D70S zat ook op dezelfde manier ingepakt)
Volgens de verkopers heb je gewoon garantie maar is dit ook echt zo, stelt Nikon hoge eisen aan garantiepapieren.

Heeft iemand wel eens vaker op deze manier een camera gekocht. Misschien is mijn achterdocht niet nodig, maar als ik een prijs zie die zo goedkoop is dan ga ik wel twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2024
Bij mijn weten maakt het niet uit waar op de wereld je een Nikon camera koopt. Een vriend van mij heeft in de VS een D70s met een 18-70, 100-400 F4/5.6 en een 50mm F1.8 AF-S gekocht. Op alle artikelen heeft hij nog garantie via Nikon. Alleen als er wat mis is met zijn camera moet hij naar Haarlem (Nikon hoofdkantoor) of een authorised Nikondealer.

Ik zou btw niet voor de D5000 gaan. De D90 heeft veel betere onderdelen en mogelijkheden. Alleen het draaibare schermpje heb je dan niet, maar vraag is hoevaak je dat echt zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-07 19:02
Nu ben ik op dit moment in San Francisco en er zijn hier diverse winkels die een D90 incl een 18-105 lens aanbieden voor 499 dollar.
Als je het geld ervoor hebt, gelijk kopen, krijg je geen spijt van. De D90 is een schitterende camera, 18-105 lens kan ik niks over melden, heb ik nl niet.

$499 is ongeveer € 380, koop er twee, verkoop er 1 in Nederland... ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122819

Topicstarter
Wobcat schreef op woensdag 29 april 2009 @ 07:10:
[...]

Als je het geld ervoor hebt, gelijk kopen, krijg je geen spijt van. De D90 is een schitterende camera, 18-105 lens kan ik niks over melden, heb ik nl niet.

$499 is ongeveer € 380, koop er twee, verkoop er 1 in Nederland... ;)
Vond het namelijk wel heel goedkoop, misschien zelfs iets te goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

If it's too good to be true, it usualy is....

Relevante topics:
Nikon D90 12mp DSLR met moviemode
[Fotoapparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen

En wellicht dit forum deel:
Shopping Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2024
Als je er dan twee meeneemt, wil ik er wel een overnemen! :)

Als ik een beetje op ebay.com rondneus, kom ik voor ongeveer dezelfde prijs zo'n set tegen als jij nu ziet. Ik denk dat het 'leftovers' zijn van een grote winkel.

Als de verkopers btw een garantieformulier opstellen kun je daarmee toch ook gewoon naar Nikon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zit wel met andere voedingsstekkers en spanning (VS=110V) van bijv. je oplader. Een Engelse handleiding is ook iets waar niet iedereen blij mee is.

Tevens loop je kans dat Nikon's garantie alleen in Europa geldt. Een in de VS gekocht toestel zal w.s. hier in Europe niet behandeld worden voor garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
De helft van de prijs lijkt me sterk, ook al is het refurbished/2de hands. US$1100-1200 kost de D90 kit bij de grote webshops in Amerika.

Als zij het antwoord niet hebben over international warranty, dan moet je maar even online of bij Nikon navragen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Oeh, voor mij mag je er dan ook wel eentje meenemen. :9

Thom Hogan heeft er ook nog iets over te zeggen:
I understand that new EU laws make it near impossible for Nikon Europe to disclaim gray product warranties, so Nikon Europe's policies are more embracing than those of NikonUSA.
Dus blijkbaar mag Nikon garantieclaims niet weigeren door EU- regelingen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Let wel even op de woorden "I understand", "near impossible", "gray product warranties" en een gebrek aan bronvermelding ;) Ik geloof best dat het op waarheid berust, maar dat doet de uitspraak dat je recht hebt op twee jaar garantie ook. Het gaat hierbij alleen nogal om de precieze interpretatie van de zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44
$499 vraag ik me serieus af of die kits niet van de vrachtwagen zijn gevallen. Dat kan Jackal het beste zelf beoordelen denk ik. 2 meenemen en een verkoop is wel aantrekkelijk ja, ik vraag me alleen of je 't risico moet nemen dit door de douane te smokkelen.

Nikon zelf schrijft:

Tot de originele verpakkingsinhoud behoort de originele Nikon Garantiekaart, die u voor heel Europa verzekert van de service van de officiële hooggekwalificeerde Nikon reparatiecentra. Zonder deze garantiekaart moet u zich afvragen wie noodzakelijke reparaties of garanties aan uw waardevolle camera zal uitvoeren en waarom u geen Nikon fabrieksgarantie krijgt.

Verder is er ook nog http://nikoneurope-nl.cus...answers/detail/a_id/24911

Waar het in de praktijk op neerkomt is, voor zover ik weet, dat Nikon NL zich vrij strikt aan de wettelijke minima houdt. Op een europees model heb je een jaar garantie, op een model uit een andere regio kun je er zeer waarschijnlijk naar fluitne.

Kijk ook even naar het eerste cijfer van het serienummer. Als dit rijtje nog steeds klopt kun je daar de herkomst uit afleiden.

2 - Japan

3 - USA

4 - Europe (excluding UK)

5 - Canada

6 - Australia / New Zealand(?)

7 - Asia (excluding Japan)

8 - UK

Tenslotte, als je er nog langer bent, koop die camera, jaag er zo snel mogelijk een paar 100 foto's doorheen, als er dan wat stuk gaat kun je nog terug naar de winkel

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 15:59
kdekker schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:08:
Je zit wel met andere voedingsstekkers en spanning (VS=110V) van bijv. je oplader.
Klopt, je hebt een andere stekker, maar de oplader zelf is voor zowel 110 als 230V geschikt. Gewoon een kwestie van een reisstekkertje van een paar euro ertussen en je kan 'm zo in een Nederlands stopcontact stoppen. Daar zou ik mij iig niet door tegen laten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

499 dollar is wel erg goedkoop, wellicht wel te goedkoop. Deze aanbiedingen vindt je zeker in ChinaTown? Ik heb daar ook veel twijfelachtige shops gezien. Die op de Zwarte Markt in Beverwijk het niet slecht zouden doen.

Dus als je de gok aandurft: uit laten pakken en proberen. En dat exemplaar ook meenemen dan.

Let wel dat je officieel wel iets aan te geven hebt op Schiphol.
En ondanks de posts hierboven: lens heb je wereldwijd garantie op. Body alleen in USA/Cananda. Maar als de camera incl lens inderdaad 499 is zou ik de gok wel wagen.
Pagina: 1