Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik zit met het volgende, op dit moment ben ik werkzaam en een een soort gelijk heeft contact met me opgezocht en bied me een leuke baan aan. Het enigste vervelende is dat ik dagelijks een kleine 3 uur aan het reizen kom. Bovenop dat de nieuwe baan meer verantwoordelijkheid zal eisen en meer overuren zowieso tot gevolg zal hebben. Nu zit ik dagelijks een uur of 1 a 2 in de auto maar dat zal dan 3 a 4 worden. Ik ben nog niet aan het onderhandelen en over een kleine week ontmoet ik een HR en bedrijfsleider om de baan te bespreken maar dit zal dus zeker ter discussie komen.
Nu vroeg ik me af hoe andere hiermee omgaan? Heeft iemand tijdens de onderhandeling hier bepaalde opties voor aangedragen of gekregen van hun huidige of voormalige werkgever? Hoe compenseert iemand diens reistijd?

[ Voor 3% gewijzigd door n4m3l355 op 28-04-2009 22:26 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik persoonlijk zou er alleen aan beginnen als je geen acht uur per dag hoeft te werken. Als je 40 uur per week aanvaardt, dan ben je met wat pech 60 uur per week voor je baas bezig (40 uur werk, 20 uur reistijd).

Als ik het zo lees, zou ik mezelf eens goed achter de oren krabben of dit het waard is. Uiteraard ken ik je situatie niet, maar als je een vrouw/vriendin en eventueel nog kinderen thuis hebt dan zou ik er niet aan beginnen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:06
Er moet wel heel wat tegenover staan dan. Alsin dikke salaris verhoging of niet meer leuk bij je huidige baan, anders zou ik het niet eens overwegen. Ik denk dat je het echt snel zat wordt. Dan is een gewone werkdag dus 12 uur? (uitgaande van de 4 uur reistijd, anders 11 uur)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zoek naar combinaties of alternatieven.

Als je werk het toelaat, een of twee dagen in de week thuis werken, als je met de trein gaat 1e klas reizen en 1 uur heen en 1 uur terug in de trein werken, etc.

Als je een beetje flexibele werkgever hebt is er vaak een hoop mogelijk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Ik neem even aan dat het om woon-werk reistijd gaat.

Er zijn weinig werkgevers die woon-werk gedurende lange tijd zullen betalen. Er zal eerder een verhuisverplichting komen/worden voorgesteld. Zeker als je een verantwoordelijke baan krijgt is het wel handig als je korter dan 1,5 uur reistijd van het bedrijf woont.

Als dat soort voorwaarden gevraagd worden, zou ik als ik een koopwoning heb even achter mijn oren krabben.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb 6.5 jaar bijna 3 uur per dag geOV'd, en toen ik mijn huidige baan in Engeland nam was ik zo blij dat niet meer te hoeven doen. 3-4 uur per dag zou ik echt niet aan beginnen, zelfs niet als er heel erg veel flexibiliteit tegenover zou staan.

Woon-werk verkeer wordt standaard niet vergoed, en ik verwacht niet dat je 6 uur per dag mag gaan werken maar 8 uur betaald zal krijgen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Opsomming: ;)
  • Thuiswerken
  • Werken in de trein/mobiel werken
  • Minder dagen (4x9?)
  • Vroeger/Later beginnen om file te vermijden zodoende reistijd in te korten
  • Verhuispremie
  • Alles langer dan xx reistijd als werkuren betaald krijgen (zou leuk zijn)
  • Jezelf voor gek verklaren überhaupt dit in overweging te nemen :P

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
n4m3l355 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:25:
Ik zit met het volgende, op dit moment ben ik werkzaam en een een soort gelijk heeft contact met me opgezocht en bied me een leuke baan aan. Het enigste vervelende is dat ik dagelijks een kleine 3 uur aan het reizen kom. Bovenop dat de nieuwe baan meer verantwoordelijkheid zal eisen en meer overuren zowieso tot gevolg zal hebben. Nu zit ik dagelijks een uur of 1 a 2 in de auto maar dat zal dan 3 a 4 worden. Ik ben nog niet aan het onderhandelen en over een kleine week ontmoet ik een HR en bedrijfsleider om de baan te bespreken maar dit zal dus zeker ter discussie komen.
Nu vroeg ik me af hoe andere hiermee omgaan? Heeft iemand tijdens de onderhandeling hier bepaalde opties voor aangedragen of gekregen van hun huidige of voormalige werkgever? Hoe compenseert iemand diens reistijd?
Als het om detachering /consultancy gaat zou ik een hotel voorstellen, anders ga je het heel zwaar krijgen ;)

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03:19
Zelf reis ik 5 uur per dag en werk 40 uur, totaal dus zo'n 65 uur van deur tot deur. Ik vertrek 5.30 van huis en anders dan die tijd in bed door te brengen zie ik die tijd niet echt als verspilling. De 5 uur is verdeeld in 1 uur auto en 4 uur trein. De trein is een stukje ontspanning, lees een krantje, eet wat, slaap wat en voelt voor mij niet als reizen. 's Avonds om 18.30 ben ik weer thuis.

Dit doe ik nu ruim 2 jaar. Veel collega's verklaren me voor gek maar ik zeg altijd 't went. Daarnaast moet ik bekennen dat mijn lange reistijd onder collega's wel een vorm van respect afdwingt en het helpt me voor mijn gevoel ook in mijn carriere. "Die moet het zo leuk vinden hier!" hoor ik dan.

Gelukkig heb ik weinig slaap nodig, 4 - 5 uur per nacht, anders zou ik te weinig tijd voor mezelf hebben. Denk dat het voor elke persoon anders is en hoe je ermee omgaat. Ik heb het ook een tijd enkel met de auto gedaan maar was dan de gehele reistijd gestressed, gehaast en file etc.

Maar, volgende maand ga ik verhuizen! Na de verhuizing zal de extra vrije tijd wel een verademing zijn maar ben bang dat dat ook weer snel went. Gelukkig wel meer tijd voor de kids, voel me nu toch wel vaak schuldig over de tijd die ik daar mee doorbreng. En nu snel weer naar bed want straks gaat de wekker weer :O

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32
Zo'n baan zou ik enkel nemen als ik de intentie had om binnen een jaar ook daadwerkelijk te verhuizen richting de nieuwe werkgever.

Aangezien je aangeeft dat er ook meer overwerk van je verwacht wordt, is een uitruil van werktijd voor reistijd al uitgesloten. Reken eens voor jezelf uit hoeveel vrije tijd je per week gaat inleveren als gevolg van extra reistijd en extra overuren. Als ik je verhaal zo lees, gaat dat zeker richting de 15 uur. Kan je die missen en toch bijv. hobby's blijven uitoefenen?

Ik ken je gezinssituatie niet, maar kijk ook eens of deze baan aansluit bij waar je jezelf ziet over 5 jaar. Ik had een collega die ook de eerste 1,5 jaar zonder problemen 4 uur in de auto zat. Toen kwam er een kindje en klapte de situatie binnen 3 maanden, zat hij compleet over z'n toeren thuis.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 15:46

d-motion

zow... en dan nu...

Bij mijn huidige werkgever/opdrachtgever is het zo geregeld:

Maandag rij ik op en neer en ben ik 4 uur aan reistijd kwijt. Hiervan wordt 2 uur als 100% uitbetaald.
Op dinsdag rij ik alleen heen en kan ik 1 uur aan reistijd als 100% declareren en verblijf ik in een hotel.
Op woensdag rij ik weer terug naar huis en zit er 1 uur extra aan reistijd á 100%
Op donderdag en vrijdag gelden dan weer dezelfde regels als dinsdag en woensdag.

Houdt voor mij in dat ik per week 6 uur reistijd voor mijzelf zijn en dat er 6 declarabele uren zijn als extra werkuren. Dit is dan bovenop de werkuren van 40 in een week. Uiteindelijk ben ik dus 12 uren onderweg en 40 uren aan het werk.

Het hotel wordt netjes door de baas vergoed inclusief maaltijd + drinken 's avonds.

Hotel is leuk... maar je bent na 1 maand met 2 overnachtingen per week toch echt wel liever thuis dan in een hotel. Naast een bar/tv en internet op je kamer heb je er niets.

De afspraak met mijn baas is dus dat alle uren bovenop 1 uur enkele reis uitbetaald worden als gewone uren maar dat je naast je reisuren etc wel gewoon je 8 declarabele uren moet maken bij de klant.

Al met al ben ik best tevreden hoe deze opdracht geregeld is... Het duurt nog 1 maandje... en dan zit ik als het goed is weer dichtbij huis...

WWW.RC5.NL

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb ook al een aantal jaren een reistijd van 3 á 4 uur per dag. Ik werk in de detachering, werk in Alkmaar en woon in Zuid-Oost Friesland.

Ik zat in eerste instantie voor een periode van een aantal maanden bij deze opdrachtgever. Toen werd door mijn werkgever nog niets gecompenseerd. (op zich wel logisch, detachering betekent dat je soms met lange reistijden te maken krijgt). Toen bekend werd dat de opdracht voor langere tijd ging duren kreeg ik van mijn werkgever een netto "bonus" van 250 euro per maand (~ 480 bruto) voor de duur van de opdracht.

Na een jaar of twee heb ik bij mijn salarisbespreking overlegd over de mogelijkheid om af te zien van een "reguliere" verhoging, maar wat de mogelijkheden zijn om deze "bonus" vast onderdeel van mijn loon te laten worden. Da's geaccepteerd door mijn werkgever. Tevens ben ik "toevallig" vlak voordat ik mijn huidige lease-auto moest bestellen door mijn werkgever gepromoveerd naar een hogere lease-categorie.

Moet zeggen dat mijn werkgever de reistijd dus aardig compenseert. :)

Overigens mag ik van mijn opdrachtgever één dag in de week vanuit huis werken en dat breekt de week toch aardig.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Voor mij is het altijd een uitgemaakte zaak geweest: ik wil nooit méér kwijt zijn dan hooguit twintig minuten enkele reis per fiets. Gezien ik in Rotterdam ging werken moest ik daar dus ook gaan wonen en dat heb ik gedaan.

Mijn werkgever compenseert reizen alleen financieel, niet met tijd. Je hebt niet de mogelijkheid om bijv. op een werkdag van acht uur twee uur in de trein te werken en alsdan maar zes uur aanwezig te hoeven zijn. Lange reistijden zijn bij ons je eigen risico en dat is ook terecht. Voor mij is het een hele simpele keuze: ik verdien zeer royaal en heb dus geen behoefte aan nog meer financiële compensatie voor reizen. Op een gegeven moment kom je op een punt waarop tijd écht meer waard wordt dan geld (zeker gezien het feit dat ik toch al vrij vaak langer doorwerk, een gewone werkdag ziet er van plm. 0830 tot 1845 uit).

Verwijderd

ik heb voorheen zelf in de bouw gezeten en was dus vaak vanuit m`n dorp naar de grotere steden zoals: Amsterdam/Dordrecht/Rotterdam/Den-Haag/Eindoven etc etc etc. Aan het werk.
We reden dan vaak met aanhanger dus mag je maar 80, niet dat we ons daar zo heel nauwkeurig aanhielden maar toch :).
Daarna ben ik van irritatie van de files, waardoor m`n reistijd vaak dik 2 uur file rijden was gestopt en ik werk nu voor tnt als pakket chauffeur.
Ik zou voor geen goud terug willen naar de dagen dat ik om 5uur uit m`n bed kwam om 5:15 in de bus knallen en dan om 7uur als het mee zit op m`n werkplek aan te komen. En dan vervolgens s`avonds weer het zelfde geval.
Als ik niet in de rot files had hoeven te staan telkens dan had ik nog wel in de bouw gezeten, het werk ligt me meer . Maar door de files/ reistijden ben ik afgehaakt.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik werk ook op detacheringsbasis en heb verschillende reistijden meegemaakt. (ook vaak in hotels overnacht)

Heb nu een reistijd van 3,5 a 4 uur per dag (uur auto, half uur trein, kwartier tram) en ik moet zeggen dat het me meevalt. Ik doe dit nu 2 weken (het project duurt 3 maanden) maar ik denk dat vooral de afwisseling in vervoersmiddel de reis breekt.

Vorige opdracht zat ik per reis 2,75 uur per reis in de auto en dat was heel zwaar.

Als ik jou was zou ik het niet doen. Of je moet hiervoor flinke compensatie krijgen.

...less is more

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben het eens met nare man. Op een gegeven moment hoef ik geen financiele middelen, maar wil ik tijd. Ik ben begonnen in Den-Bosch (van Etten-Leur) wat vaak ruim meer dan een uur was. Toen naar Made wat nooit meer dan 23 minuten :P was. Nu werk ik in mijn woonplaats en kost het me 5 minuten op de scooter of nog geen 10 minuten op de fiets. Reistijd is een, maar als je ook nog regelmatig wat langer zit wordt het een optel som en gaat het je tegen staan. Onder het mom van, ze zien je nooit later zitten, maar wel altijd vroeger weggaan, ben ik nu zeer tevreden met mijn huidige situatie, ookal heb ik mijn lease auto moeten inleveren. Maar we hebben nog een 2e (nu dus 1e auto) en is het eigenlijk alleen maar goed verdienen, doordat de auto in mijn nieuwe salaris is gecompenseerd.

Basement Bios ---- Exo-S

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik heb zelf in de detachering gewerkt (kantoor in Utrecht). Ik woon zelf in Dordrecht. Ik had toen nog geen rijbewijs, was dus een enkele reis van ~2 uur. Per week was dat dus 20 uur. Natuurlijk kan je in de trein lekker lezen en slapen, maar je hebt ook allerlei mensen om je heen die geluid maken etc (ben blij dat ik nu in de file sta). Ik kreeg toen een klant in Utrecht, maar ook 2 dagen per week een hotel. Thuiswerken wilde de klant niet, dus dat was jammer. Dit duurde 5 maanden, toen had ik mijn rijbewijs (een uur enkele reis). Ik vond ook mijn vriendin in Utrecht (dan is het niet meer zo erg :P), maar het hotel wordt je ook snel moe van. Alleen eten is niks aan, doe je ff snel, en alleen op je kamer zitten ook niet. Na 7 maanden (dus al 12 maanden in Utrecht) was er sprake van dat ik naar een klant in A'dam ZO zou gaan. Daar had ik dus totaal geen zin in, ik heb dus ontslag genomen. Ik werk nu in Nieuwegein en ga in juni samenwonen in Houten.

Ik zou het persoonlijk nooit meer doen, reistijd is vaak je eigen tijd (zeker als je niet in de detachering zit, wordt het naar mijn weten nooit gecompenseerd). Dus als je reizen leuk vindt (die zijn er), of weinig slaap nodig hebt (die zijn er dus ook, maar moet je het ook kunnen volhouden), of gaat verhuizen, dan kan je het overwegen. Maar dit doen als je een familie hebt zou ik nooit aanraden. Je eigen tijd is belangrijk!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb op verschillende afstanden van mijn huis gewerkt. Begonnen met ruim een uur reistijd en daarna naar drie kwartier. Toen verhuisd en daardoor nog maar 20 minuten kwijt. Bij 220 dagen per jaar zijn dat meer dan twintig extra 'vrije dagen'. Als je het zo gaat bekijken zie je pas wat voor een impact reistijd kan hebben. Hoe belangrijk je dit vindt hangt natuurlijk ook af van het feit of je een gezin hebt of niet.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
Bij een vorige werkgever was de afstand woon-werkverkeer net boven de 60km.
Reistijd (enkele reis) was in eerste instantie drie kwartier bij weinig tot geen file maar liep in de loop der jaren uit tot één a anderhalf uur door toename van files.
Met een beetje pech werd het door bijv het weer danwel een ongeluk op de route zomaar ruim twee uur enkele reis.
Ik vertrok dan om 07:00 van huis en was weer thuis rond 18:15-18:30 en dat voor een werkdag van acht uur aangezien de tijden gewoon van 08:30 tot 17:00 waren en mijn werkgever er geen boodschap aan had dat ik naar verhouding ver weg woonde.
De eerste jaren ging dat prima, verstand op nul, radio aan en berusten in de reistijd.

Het ging pas mis toen ik het minder naar m'n zin kreeg op het werk, ik was nog niet zo ver dat ik weg wilde maar was wel zo ver dat de reistijd me meer en meer tegen ging staan.
Vooral na de zomer als je een tijd niet of nauwelijks file had meegemaakt en er dan weer ineens mee geconfronteerd werd was als het ware een klap in je gezicht.

Uiteindelijk dan ook maar besloten om een baan dichter bij huis te zoeken en nu heb ik een reistijd van 20 a 25 minuten enkele reis.
Dat betekent dus dat ik zo'n beetje om kwart voor acht smorgen vertrek en rond half zes weer thuis in de woonkamer sta.
Vooral dat half zes thuis zijn maakt voor mij dat grote verschil, het scheelt krap een uur vergeleken met vroeger maar gevoelsmatig lijkt de avond uren langer.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:00
Ik heb ongeveer 2 maanden een job gehad met lange reistijd (pakweg 4u per dag OV, combinatie van fiets, trein en bus), en dat doe ik nooit meer, voor geen geld ter wereld.
8u werken plus 4u reizen per dag, jezus wat schiet er dan nog over van je leven?

Een groot probleem, vind ik, is dat er nog steeds veel te weinig van thuis uit wordt gewerkt.
Momenteel kom ik aan 1.5u reistijd per dag (45m heen, 45m terug) met de auto. Ook werk ik 1 dag per week van thuis uit.

Werken om te leven, of leven om te werken? Ik kies voor het 1e, laat de rest maar hun leven verspillen op de autostrade.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31

drooger

Falen is ook een kunst.

phobosdeimos schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:06:
Ik heb ongeveer 2 maanden een job gehad met lange reistijd (pakweg 4u per dag OV, combinatie van fiets, trein en bus), en dat doe ik nooit meer, voor geen geld ter wereld.
8u werken plus 4u reizen per dag, jezus wat schiet er dan nog over van je leven?

Een groot probleem, vind ik, is dat er nog steeds veel te weinig van thuis uit wordt gewerkt.
Momenteel kom ik aan 1.5u reistijd per dag (45m heen, 45m terug) met de auto. Ook werk ik 1 dag per week van thuis uit.

Werken om te leven, of leven om te werken? Ik kies voor het 1e, laat de rest maar hun leven verspillen op de autostrade.
Momenteel bezig met mijn stage van 5-6 maand. Ook een reistijd van ongeveer 4 uur per dag, met fiets, bus en trein.

Ik denk dat het wel verstandig of goed voor je is, om een periode in je leven een lange reistijd moet hebben gehad. Ik weet nu namelijk dat ik later echt veel minder reistijd wil hebben en je zeer blij moet zijn, als je dit hebt.

Thuis werken lijkt mij nog een vrij negatief beeld hebben, omdat je er i.m.o. niet veel mee omhoog kunt werken en je in het algemeen minder contact hebt met klanten. Ikzelf zou er zeker niks op tegen hebben om later een dag of 2 in de week thuis te werken, al vraag ik me af of ik de motivatie kan opbrengen om thuis te werken. Momenteel lukt dat namelijk niet echt.. :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• n4m3l355
Waar ik het meeste mee zit is hoe ga ik de uren nuttig inpakken. De nieuwe werkgever zal me een stuk meer verantwoordelijkheden geven en ik zal een man of 5 moeten aansturen ipv 1'tje op dit moment waarbij ik dan ook vermoedelijk zowieso al meer uren op het kantoor dien te zijn. De optie thuis-werken zie ik dan ook niet zo zitten.
Wat me het meeste tegenzit is dat ik een uur of 1,5 a 2 dus heen en weer terug eigenlijk alleen bezig ben met rijden ipv effectief bezig zijn. OV zou een optie zijn echter waar ik bang voor ben is dat gezien de uren dit waarschijnlijk nog eens half NL ook denkt.
Zijn hier mensen die hun werk-uren verschuiven bv ipv 8 tot 16:30 ze afspraken hebben gemaakt om bv 7 tot 15:30? Ik zou me dit kunnen voorstellen om de spits te ontlopen.

--offtopic--
De uren an sich zit ik niet zo mee, ik heb een tijdje lang 60+ uur gewerkt en het beviel me eigenlijk wel. Verhuizen is nog geen optie aangezien dit eigenlijk pas over een jaartje of 2 a 3 de bedoeling is ivm de thuissituatie.

Verwijderd

Ja, dat kan ik me voorstellen. Uren maken is op zich helemaal niet erg. Wil je hogerop komen dan zul je toch, zoals dat heet, 'flexibel' moeten zijn, oftewel gewoon uren maken en dan is 60+ uren per week inderdaad helemaal niet zo raar. Je begint gewoon om 08.00 's ochtends (is prima te doen) en je gaat door tot 19.30 of 20.00 's avonds. Als je dan ook echt maar op 10 minuten lopen woont, heb je vaak nog méér aan je avond dan veel filerijders.

Het is gewoon zo verdomde aproductief...precies wat mensen hier zeggen: 'verstand op nul, radio aan en dóórgaan'. Dat lijkt me echt gewoon killing, dan word je dus echt een filezombie. Dan liever 'gewoon' hard werken. :P

• n4m3l355
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:03:
Het is gewoon zo verdomde aproductief...precies wat mensen hier zeggen: 'verstand op nul, radio aan en dóórgaan'. Dat lijkt me echt gewoon killing, dan word je dus echt een filezombie. Dan liever 'gewoon' hard werken. :P
Dat is ook zo'n beetje mijn idee en iets waar ik dus net niet naaruit kijk, vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben hoe andere dit aanpakken :D

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

verzenden schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:20:
Gelukkig heb ik weinig slaap nodig, 4 - 5 uur per nacht
Ik vraag het me af. Wellicht dat je het "trekt", 4 a 5 uur per nacht. Maar dat wil niet zeggen dat je niet eigenlijk meer nodig hebt, ookal merk je er (nu nog) niets van :).

Anyway, ik heb ooit eens stage gelopen in Doetinchem (ik woon in Utrecht), dat was elke dag zo'n 4 uur reistijd (met de trein... had ik een auto gehad dan was ik 1.5 uur kwijt geweest :P). Vroeg weg, laat thuis, het brak me echt op. Ik ben duidelijk een van die mensen waarvoor dat niet is weggelegd. Het had ook echt niet langer moeten duren dan dat halve jaar. Het is dus maar puur de vraag hoe je er zelf tegenaan kijkt, en hoe je sociale leven verder in elkaar zit :).

(Overigens werk ik nu gewoon in Utrecht en is m'n totale reistijd gereduceerd naar 15 tot 20 minuten per dag :Y))

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2009 18:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dat kan ik me voorstellen. Uren maken is op zich helemaal niet erg. Wil je hogerop komen dan zul je toch, zoals dat heet, 'flexibel' moeten zijn, oftewel gewoon uren maken en dan is 60+ uren per week inderdaad helemaal niet zo raar. Je begint gewoon om 08.00 's ochtends (is prima te doen) en je gaat door tot 19.30 of 20.00 's avonds. Als je dan ook echt maar op 10 minuten lopen woont, heb je vaak nog méér aan je avond dan veel filerijders.

Zolang je maar niet verwacht dat anderen zich aan dat 07.00-15.30u schema aanpassen. Ik ben bijvoorbeeld een avond(nacht)mens, en allerlei mensen in het ziekenhuis wilden 08.00 besprekingen hebben omdat ze 08.00-16.30u werkten. Dat heb ik dus altijd geweigerd, en een tegenvoorstel van 18.00u gedaan omdat ik dan nog wel werk. Het was altijd grappig te zien dat daartegen werd geprotesteerd, terwijl ze wel verwachten dat ik mijn werktijden zou aanpassen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik werk standaard van 10:00u - 19:00u, dan rij ik aan de achterkant van de file en duurt een enkele reis 2 uur. bijv. 's ochtends eerder weggaan heeft geen zin, als ik om 7:00u wegrij ben ik ook om 10:00u op kantoor 8)7

eerder trek ik echt niet, ben een avondmens en ik vind het het niet waard om me de hele dag beroerd te voelen van het vroege opstaan. ooit wel geprobeerd een jaar lang maar toen was ik nog niet gewend.. hopeloos dus. reistijden zijn wel te doen maar niet erg relaxed en ik ben blij dat het een detacheringsopdracht is, dwz binnenkort weer afgelopen!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gambieter schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:28:
[...]

Zolang je maar niet verwacht dat anderen zich aan dat 07.00-15.30u schema aanpassen. Ik ben bijvoorbeeld een avond(nacht)mens, en allerlei mensen in het ziekenhuis wilden 08.00 besprekingen hebben omdat ze 08.00-16.30u werkten. Dat heb ik dus altijd geweigerd, en een tegenvoorstel van 18.00u gedaan omdat ik dan nog wel werk. Het was altijd grappig te zien dat daartegen werd geprotesteerd, terwijl ze wel verwachten dat ik mijn werktijden zou aanpassen :) .
Bij veel bedrijven heb ik ook gezien dat de tijd gewoon flexibel was, maar dat je verwacht werd tussen 9:00 en 16:00 beschikbaar te zijn voor vergaderingen.

Zelf heb ik ook een tijd in de detachering gezeten, en het reizen brak mij eigenlijk ook best op. Zeker als je over drukke trajecten moest rijden. Ik ben dan ook erg blij dat ik tegenwoordig op 10 minuten afstand werk.

Ik denk dat het ook lastig is om in de auto echt productief bezig te zijn. Je zou hoogstens met klanten/opdrachtgevers kunnen bellen, maar op de tijden dat je in de auto zit zal dat waarschijnlijk lastig zijn. En het is ook niet echt bevorderlijk voor de rij-veiligheid.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Barrycade
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

n4m3l355 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:51:
Waar ik het meeste mee zit is hoe ga ik de uren nuttig inpakken. De nieuwe werkgever zal me een stuk meer verantwoordelijkheden geven en ik zal een man of 5 moeten aansturen ipv 1'tje op dit moment waarbij ik dan ook vermoedelijk zowieso al meer uren op het kantoor dien te zijn.
[knip]
Zijn hier mensen die hun werk-uren verschuiven bv ipv 8 tot 16:30 ze afspraken hebben gemaakt om bv 7 tot 15:30? Ik zou me dit kunnen voorstellen om de spits te ontlopen.
Zeker in zo'n functie als je omschrijft zal je zeker het vroeg naar huis gaan niet gaan lukken. Wat dus inhoudt dat je naast je extra reistijd waarschijnlijk 1,5-2 uur extra uren per dag gaat maken.

Aangezien een normale werkdag toch snel tot 17.30 uur loopt.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

verzenden schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:20:
zie ik die tijd niet echt als verspilling.
dat is de kern; voor mijn vorige baan fietste ik een uur naar het werk; twee uur per dag. Gezond en als het droog is niets mis mee. Nu heb ik vijf minuten reistijd maar op een of andere manier hou ik toch niet opeens 2 vrije uren over.. Bovendien heb je bij het uitkijken naar een andere baan nu wel een barrière; "Den Haag?" alleen als ze veel betalen. "Amsterdam/ Eindhoven?" Onbespreekbaar..

[ Voor 16% gewijzigd door bombadil op 29-04-2009 23:48 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

gambieter schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:28:
Ja, leuk is dat he? Bij mij is het voor 10 uur ook gewoon nul op rekest. :)
Frieda schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:21:
ik werk standaard van 10:00u - 19:00u, dan rij ik aan de achterkant van de file en duurt een enkele reis 2 uur. bijv. 's ochtends eerder weggaan heeft geen zin, als ik om 7:00u wegrij ben ik ook om 10:00u op kantoor 8)7

eerder trek ik echt niet, ben een avondmens en ik vind het het niet waard om me de hele dag beroerd te voelen van het vroege opstaan. ooit wel geprobeerd een jaar lang maar toen was ik nog niet gewend.. hopeloos dus. reistijden zijn wel te doen maar niet erg relaxed en ik ben blij dat het een detacheringsopdracht is, dwz binnenkort weer afgelopen!
Wow, dus je zit ook nog eens zeker 4 uur per dag in de auto? Kolere. Ik reis buiten de spits, want begin later en eindig ook later en dat bevalt me goed. Kan het in 20 minuten van deur tot deur doen. De trend in Zweden lijkt ook allejezus vroeg beginnen en na 15.30 beginnen de eersten al pleite te gaan. Heerlijk productief dus na 4 uur a half 5. :)

Net als nare man zou ik niet verder willen zitten. Mocht dat gebeuren, dan ga ik flink vanuit huis werken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• n4m3l355
Wat betreft de reistijden moet het wel mogelijk zijn, zo zit ik nabij Maastricht en is de baan nabij 's-Hertogenbosch. Zonder spits doe ik er 1,5 uur over met spits 2,5 uur makkelijk en zoals inderdaad sommige aangegeven ik zit in een branch waar menselijk contact een vereiste is. Tele-werken is leuk om in mijn geval het een en ander alvast te prepareren maar mijn gewone uren van 08:00 tot 16:30 zullen zeker een pre zijn.
Ik denk dat ik dan ook probeer voor te stellen om enerzijds via openbaar te gaan en om 07:00 te beginnen, overuren zijn imo niet zo relevant.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hillie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:17:
Ja, leuk is dat he? Bij mij is het voor 10 uur ook gewoon nul op rekest. :)
Ik woon nu op 10 minuten fietsen van werk, en hou nog steeds de 10.00u grens aan als standaard (maar ben indien nodig bereid wat eerder te komen) :) .

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 04-05-2009 11:13 . Reden: voor Ed_L *grin* ]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:01

sebasd

loopt op espresso

Yup. Werk standaard van 6.30 tot 15.00. Heen 45min in de auto, terug een uurtje meestal (+/- 65km). Veel liever dit dan filerijden. Gelukkig kan het bij deze opdracht zonder problemen.

Dat werkt uiteraard twee kanten op, dus ik plan niet standaard afspraken om 8u, alleen met mensen van wie ik weet dat ze dan ook aan het werk zijn.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Zit ook in de detachering en heb 't tot nu toe voor elkaar gekregen om bij elke klant om 7.00 uur te kunnen beginnen. Werk dus ook tot 15.30 uur.

Woon in Deventer, werk nu in Utrecht en kan het 's ochtends in 55 - 65 minuten doen, 's middags in 60 - 75 minuten.

5.15 uur opstaan blijft wel lastig, elke dag :)

.....

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
OV zou een optie zijn echter waar ik bang voor ben is dat gezien de uren dit waarschijnlijk nog eens half NL ook denkt.
Maastricht <-> Den Bosch ?

Ga de deal aan met je werkgever dat je het uit kunt proberen en bij een succesvolle proef dat de werkgever:
• een trajectkaart 1e klas vergoed
• een laptop + mobiel internetkaartje vergoed
• jij 2x 30-60 minuten per dag reistijd mag boeken als werktijd waarin je E-mail ed. afhandelt

• BurningSheep
  • Laatst online: 17-12-2024
gambieter schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:26:
[...]

Ik woon nu op 10 minuten fietsen van huis, en hou nog steeds de 10.00u grens aan als standaard (maar ben indien nodig bereid wat eerder te komen) :) .
Jouw user icon past erg goed bij je. ;)

Ik ga binnenkort misschien ook twee keer 1.5 uur treinen per dag. Ik ben erg benieuwd of dat enigszins bevalt. Op zich vind ik het niet erg om in de trein te zitten. Beetje lezen, chatten, mailen, whatever. Alleen als je veel moet overstappen of als het heel erg druk is, dan is het irritant. Ik weet wel dat als ik iedere dag twee keer een uur of langer in de auto zou moeten zitten, dat ik dan erg ongelukkig word.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

gambieter schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:26:
[...]

Ik woon nu op 10 minuten fietsen van huis
Wat, heeft de vrouw je uit huis geschopt dat je in een hotel woont?

Maar SRSLY, ik heb een baan waarbij je regelmatig wisselt van werkplek en heel NLD doorgestuurd wordt. Met een gezin is elke 2-3 jaar achter je werk aan verhuizen niet te doen (of heel egoistisch), dus dat werd de auto (Breda-Darp en Breda-Schaarsbergen zijn niet OV vriendelijk). Een tijdje houd je het wel vol, maar ik werd er doodziek van om de hele f*cking dag met werk bezig te zijn, zelfs al werkte ik 'maar' acht uur.
[list]
• 0500 opstaan
• 0530 auto
• 0730 aankomst, werken
• 1630 vrij
• 1900 thuis (met lichte filedruk)
• 2300 slapen

Bwegh.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:19
Momenteel woon ik in Amersfoort en werk ik in Capelle aan den IJssel. Dat is met de trein een rijstijd van 3.5 uur per dag. Ik heb momenteel opgelost door met mijn werkgever af te spreken dat ik 2 uur per dag in de trein werk (door middel van laptop met internet). Hierdoor neemt mijn reistijd af tot 1.5 uur per dag.

Het klinkt allemaal veel, maar ik vind het meevallen. Ik ben 36 uur gaan werken(4x9 uur), want anders was ik wel gek geworden denk ik.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:42

avotar

P0werd by Black Coffee

sebasd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 07:11:
[...]

Yup. Werk standaard van 6.30 tot 15.00. Heen 45min in de auto, terug een uurtje meestal (+/- 65km). Veel liever dit dan filerijden. Gelukkig kan het bij deze opdracht zonder problemen.

Dat werkt uiteraard twee kanten op, dus ik plan niet standaard afspraken om 8u, alleen met mensen van wie ik weet dat ze dan ook aan het werk zijn.
Ik doe ongeveer hetzelfde bij elke opdrachtgever. Gelukkig krijg ik het altijd weer geregeld.
Ik kom om 5.00 mijn bed uit, 5.30 in de auto vanuit Middelburg.
Mijn klus hiervoor zat ik in capelle ad ijssel, wat inhield dat ik er rond 7 was en rond half 4 stipt weer naar huis ging. 17.15 thuis, maar toch weer bijna 12 uur per dag van huis. Flexibel was ik altijd wel, bv dan maar geen lunchpauze, maar ik probeerde wel zoveel mogelijk vast te houden aan mijn vertrektijd. Ik merkte namelijk al redelijk snel wat een kwartier later vertrekken al deed voor m'n reistijd.

Tegenwoordig zit in de Botlek en kan ik provinciaal rijden. 5:30 thuis weg en rond 6:45 op de zaak. 15:15 stap ik de auto in en ben ik rond half 5 thuis.
Heerlijk. Ik kan nog wat aan het huishouden doen of een boodschap of iets in die geest, zonder dat het me mijn ontspanning in de avond kost.

Wel heb ik gemerkt dat het de ene week wat beter gaat dan de andere. Er zijn altijd wel eens weken dat het autorijden je gewoon tegenzit of dat alles gewoon teveel tegenzit.

Maar goed... voor de zaak tik ik toch al snel zo'n 65000 km per jaar weg. En dan ben ik nog niet eens in heel het land actief. Ik heb het eigenlijk m'n hele (it) carriere al gedaan. Ik heb eigenlijk, zo zit ik me nu te bedenken, nooit dichter dan 100 km van een klus gezeten, met uitschieters naar Schiphol-Rijk en Amersfoort.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edmin schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:09:
Wat, heeft de vrouw je uit huis geschopt dat je in een hotel woont?
offtopic:
Oeps :D ;) . Moeilijke taal, dat Nederlands...

• makila
  • Laatst online: 15-08 16:12
Als ik bij een klant zit, dan heb ik meestal reistijden van zo'n 3 uur per dag. Soms iets meer, soms iets minder. Compensatie daarvoor? Geen rotte cent, ik werk in de detachering en men verwacht daarin flexibel te zijn. Maar als de opdracht voor een lange periode is, dan trek ik meestal mijn mond wel open en vraag ik altijd wel een parkeervergoeding(90€ netto/maand) terwijl ik die dan meestal niet nodig heb. Dit wordt altijd toegestemd, daar doen ze niet moeilijk over en ik aanzie het als reisvergoeding/compensatie.

[ Voor 11% gewijzigd door makila op 04-05-2009 11:46 ]

• FunkyTrip
  • Laatst online: 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wow, wat een tijden! Ik vond de 45 minuten die ik nodig had voor 45km over de A15-A4-A20 al een crime. Met wat file wordt de 30 minuten officiele tijd al gauw een uur of meer. Ik haatte het uit de grond van mijn hart!

Nu is het weer gewoon 15min maximaal heen en 15min terug. Ergens scheelt het dus maar 30m tot een uur, maar het voelt aan als een halve dag.

Dit dus.

• Rukapul
FunkyTrip schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:55:
Wow, wat een tijden! Ik vond de 45 minuten die ik nodig had voor 45km over de A15-A4-A20 al een crime. Met wat file wordt de 30 minuten officiele tijd al gauw een uur of meer. Ik haatte het uit de grond van mijn hart!

Nu is het weer gewoon 15min maximaal heen en 15min terug. Ergens scheelt het dus maar 30m tot een uur, maar het voelt aan als een halve dag.
Kan me hier ook wel in vinden hoor. Heb welgeteld 1 maand tijdens m'n afstuderen dagelijks Apeldoorn-Enschede per OV gedaan (1u15+) wat voldoende motivatie was om binnen een weekje een kamer te fixen :+

Nu boeit het me iets minder, maar ben blij dat ik op 40min fietsen/20min auto van m'n werk woon.

Reistijden zijn sowieso erg persoonlijk :)

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:00
Het leven is ZO kort... Dat we allemaal 40u per week moeten werken vind ik al redelijk veel, maar dat je daar bovenop dan ook nog eens een paar miljoen uur van je leven in de file gaat staan? Never!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
avotar schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:12:
...Flexibel was ik altijd wel, bv dan maar geen lunchpauze, maar ik probeerde wel zoveel mogelijk vast te houden aan mijn vertrektijd. ...
Jij noemt het flexibel, ik noem het onverstandig. Niet alleen heb je die tijd nodig, ook werkt het negatief op je arbeidsproductiviteit. Kun je 's middags nog wel helder denken dan?

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Roenie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:19:
[...]
Jij noemt het flexibel, ik noem het onverstandig. Niet alleen heb je die tijd nodig, ook werkt het negatief op je arbeidsproductiviteit. Kun je 's middags nog wel helder denken dan?
Lunchpauze is ook een heel goed moment om ff sociaal te doen met je collega's, das altijd goed. Overigens weiger te lunchen aan mijn bureau uit principe.

• n4m3l355
Morgen heb ik de bespreking, ben benieuwd wat het wordt. Als ze ernaar vragen stel ik voor om rond 07:00 te beginnen en zowieso een onkosten vergoeding van 10 uur extra in de week. Aan de andere kant kijk ik er wel naar uit om in een nieuwe omgeving te werken en wat extra hooi op de vork te kunnen nemen.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 18-06-2010 18:09 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41

Veel uren werken om hogerop te komen lijkt me een beetje onzin, je kunt max 7 u per dag efficient werken, als je langer werkt, werk je in verhouding minder goed. Goed je werk doen is denk ik toch eerder een maatstaf om hogerop te komen.

Mijn rig

• Rukapul
@n4: succes
Cocytus schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:52:
[...]

Als dat een bespreking met 6 man of zo is en jij de enige bent die niet zo vroeg kan... Dan vind ik je tegenvoorstel een beetje... :X
De praktijk leert dat veel mensen zo star als wat zijn. Ik heb al wel tig keer bij conflicterende agenda's voorgesteld om af te spreken om 7.30, 8.00 of 18.00, 18.30, maar de prijktijk leert dat men vrijwel nooit buiten de eigen werktijden wil treden (mij boeit het niets).

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Roenie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:19:
[...]
Ik rook.. dus ik kom toch wel aan m'n pauze ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 11:13
Ik werk inmiddels 2,5 jaar meer dan 100 km van mijn huis vandaan (65.000 km per jaar) en ben dus +- 15-20 uur per week aan het autorijden. Ik moet zeggen dat het op zijn tijd wel erg vermoeiend kan worden maar een goede (luxe) auto helpt enorm om de vermoeidheid te verminderen. In combinatie met flexibele werktijden om de files te ontwijken hoor je mij niet klagen.. Maar het is inderdaad erg afhankelijk van de thuissituatie.

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Ik ben een half uur onderweg naar m'n werk met de auto en dat vind ik al lang en irritant met al die treuzelaars op de weg. Hiervoor woonde ik op 10 minuten fietsen naar m'n werk, helaas werd ons kantoor opgeheven. Moet er niet aan denken om elke dag in de file te staan, denk dat ik echt postal zou gaan na een tijdje.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cocytus schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:52:
Als dat een bespreking met 6 man of zo is en jij de enige bent die niet zo vroeg kan... Dan vind ik je tegenvoorstel een beetje... :X
Waarom? Ik wil best een compromis sluiten, maar ik vind het onzin dat ochtendmensen wel verwachten dat avondmensen zich aanpassen, maar andersom niet. Ik vind het juist :X dat ze uberhaupt zo'n voorstel doen, zonder rekening te houden met andere mensen en bioritmes. Als ze 09.30u voorstellen terwijl ik 10.00u begin, dan pas ik me rustig aan, maar 07.00 is een simpele nee.
Rukapul schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:06:
De praktijk leert dat veel mensen zo star als wat zijn. Ik heb al wel tig keer bij conflicterende agenda's voorgesteld om af te spreken om 7.30, 8.00 of 18.00, 18.30, maar de prijktijk leert dat men vrijwel nooit buiten de eigen werktijden wil treden (mij boeit het niets).
Ik heb het alleen maar meegemaakt vanuit ochtendmensen die vonden dat avondmensen maar eerder moeten komen. Avondmensen doen in mijn ervaring eigenlijk nooit 18.00 voorstellen omdat ze weten dat er al veel mensen aan de aardappeltjes zitten. Andersom krijg je wel belachelijke voorstellen van hen die vroeg beginnen ;)

offtopic:
Edit: Na een nachtje slecht slapen door verkeerd gevallen Chinees eten, ben ik nu wel een keer klaar om een werkdag heeeeeeeeel vroeg te beginnen, ben op reis en al een half uurtje aan het werk op de laptop, vanaf 06.15u :+

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 05-05-2009 07:43 ]

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

marko77 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:03:
[...]

Veel uren werken om hogerop te komen lijkt me een beetje onzin, je kunt max 7 u per dag efficient werken, als je langer werkt, werk je in verhouding minder goed. Goed je werk doen is denk ik toch eerder een maatstaf om hogerop te komen.
In het beroep waar nare man zit en het vergelijkbare beroep waar ik in zit is (declarabele) uren maken toch echt keiharde noodzaak om hogerop te komen hoor... Het is een 'rat race' naar de top. En dat het werk 'goed' is lijkt mij volkomen vanzelfsprekend.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
Zelf zit ik ook al bijna een jaar op een opdracht waarbij ik ongeveer 3 uur per dag reistijd heb en meestal niet na 8 uur de deur achter me dicht trek. Dat is op zich niet erg voor even, maar dat zie ik mezelf de komende 10 jaar nog niet doen. Niet dat mijn vaste standplaats zo heel veel minder reistijd is rond filetijd, maar toch. Het is dan wel een beetje jammer als je weet dat een collega van je ruim 2 uur heen reist naar een opdracht die voor mij dan weer 10 minuten met de trein was geweest, terwijl mijn opdracht weer een kwartier bij zijn huis vandaan ligt...

Verwijderd

marko77 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:03:
[...]

Je kunt best meer dan 7 uur op een dag efficiënt werken. Je kunt prima van 's ochtends 07.30 tot 's nachts 02.00 efficiënt werken, daarna moet je als het even kan wel een paar uur slapen, maar als het echt moet...zoiets heet gewoon een 'adrenaline rush' en als jij over 48 uur een kort geding hebt met een belang van tien miljoen, dan wérk je echt wel efficiënt hoor :P

Iedereen in een functie waar écht dingen van afhangen is daarmee bekend. Advocaten, notarissen, accountants, consultants, zakenbankiers, noem maar op. Zelfs mijn pa, werkzaam in de semi-publieke sector, zit met zijn collega's nog tot middernacht te werken als de jaarrekening van hun onderdeel af moet. Een mens kan écht wel meer dan hij denkt, hoor. Je moet het alleen niet voortdúrend doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 10:06 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:04:
[...]

Je kunt best meer dan 7 uur op een dag efficiënt werken. Je kunt prima van 's ochtends 07.30 tot 's nachts 02.00 efficiënt werken, daarna moet je als het even kan wel een paar uur slapen, maar als het echt moet...zoiets heet gewoon een 'adrenaline rush' en als jij over 48 uur een kort geding hebt met een belang van tien miljoen, dan wérk je echt wel efficiënt hoor :P

Iedereen in een functie waar écht dingen van afhangen is daarmee bekend. Advocaten, notarissen, accountants, consultants, zakenbankiers, noem maar op. Zelfs mijn pa, werkzaam in de semi-publieke sector, zit met zijn collega's nog tot middernacht te werken als de jaarrekening van hun onderdeel af moet. Een mens kan écht wel meer dan hij denkt, hoor. Je moet het alleen niet voortdúrend doen.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik doe dan "maar" ICT bij een groot ROC, maar als het er echt om hangt (zoals vorig jaar de inrichting van een nieuwe serverruimte vlak voor de Kerst, waar na Kerst zo'n 2500 leerlingen op gaan inloggen, of inhuizing nieuw gebouw van 1500 werkplekken in 1 week tijd) dan maak je weken van 80 uur+. Helaas komt de klap wel achteraf, ik heb echt even een paar dagen rustig aan doen nodig gehad daarna.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Ik haat files, al moet ik om 0600 beginnen om er onderuit te komen, I'll do it. Ik rij onderhand nog liever naar Groningen vanaf Arnhem, dan naar Amsterdam. Qua reistijd maakt het weinig uit, maar met m'n duffe hoofd een uur in de file staan vind ik echt een verschrikking.

Stilstaan is voor mij killing, ik werk nog liever langer door :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 11:12 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:11:
Ik haat files, al moet ik om 0600 beginnen om er onderuit te komen, I'll do it. Ik rij onderhand nog liever naar Groningen vanaf Arnhem, dan naar Amsterdam. Qua reistijd maakt het weinig uit, maar met m'n duffe hoofd een uur in de file staan vind ik echt een verschrikking.

Stilstaan is voor mij killing, ik werk nog liever langer door :)
Ik begin tegenwoordig een uur eerder dan vroeger, om zo de meeste slaaphoofden/treuzelaars/fileveroorzakers voor te zijn. Kun je tenminste nog enigszins doorrijden, alhoewel het belachelijk is dat ik over een stukje van 15 kilometer 25 minuten doe. Als ik een uur later wegga zelfs 45 minuten :z

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 14:44
Ik ga om 6:30 weg en kom om 7:55 aan op m'n werk. Stukje Huis -> Station gaat met de fiets, daarna een uur in de trein, en daarna nog een kwartiertje lopen. Doe het nu al een maandje en staat me nog steeds niet tegen. Net wat eerder gezegd is, is het voor iedereen anders wat men definieerd als "te lang" :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• BurningSheep
  • Laatst online: 17-12-2024
IJnte schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:44:
Ik ga om 6:30 weg en kom om 7:55 aan op m'n werk. Stukje Huis -> Station gaat met de fiets, daarna een uur in de trein, en daarna nog een kwartiertje lopen. Doe het nu al een maandje en staat me nog steeds niet tegen. Net wat eerder gezegd is, is het voor iedereen anders wat men definieerd als "te lang" :)
Een uur in de trein zitten vind ik prima, mits het niet te druk is en ik niet hoef over te stappen. Ik zie het ook niet als verloren tijd, ik kan gewoon m'n krantje lezen, muziek luisteren of werken.

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
BurningSheep schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:34:
[...]

Een uur in de trein zitten vind ik prima, mits het niet te druk is en ik niet hoef over te stappen. Ik zie het ook niet als verloren tijd, ik kan gewoon m'n krantje lezen, muziek luisteren of werken.
Dat ligt er ook maar weer aan in welke trein je zit. Ik ging een hele lange tijd van Dordrect (via Rotterdam) naar Utrecht. Als je dat in de spits doet heb je vaak mazzel als je uberhaupt kan zitten, laat staan een plek hebben waar je laptop op een tafeltje kan staan (lukt me nooit om zo'n ding lang op mn knieën te houden).

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 14:44
Ik zit gelukkig in de treinen waar ik kan zitten (Veenendaal Centrum -> Utrecht Centraal, en dan overstappen op de trein naar Amersfoort Schothorst). Als ik elke dag zou moeten staan, dan zou ik het denk ik ook niet zo leuk meer vinden :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Arfman

Arfman

Drome!

IJnte schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:15:
Ik zit gelukkig in de treinen waar ik kan zitten (Veenendaal Centrum -> Utrecht Centraal, en dan overstappen op de trein naar Amersfoort Schothorst). Als ik elke dag zou moeten staan, dan zou ik het denk ik ook niet zo leuk meer vinden :)
Klopt. Ik kan ook met de trein naar m'n werk en behalve alle rompslomp die ik er dan bijkrijg (eerst 12 minuten fietsen, fiets wegzetten in bewaakte stalling, naar perron lopen, wachten op trein, treinen, dan 10 minuten lopen) is het nog maar de vraag of je inderdaad kunt zitten. Ik hoef maar een kwartiertje, maar een kwartier staan in zo'n tussenhok vind ik best lang en onnodig vermoeiend. Sowieso vind ik het hele OV stelsel maar achterhaald, traag en irritant, en mijd ik het als de pest.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:15

Prx

Voor mijn afstudeerstage was ik elke dag 1:45 heen en 1:45 terug onderweg met het openbaar vervoer. Ik maakte dan ook expres lange dagen zodat ik niet in de spits hoefde te reizen. Vond ik zelf wel dat ik nog geluk had dat Den Bosch - Utrecht niet zo druk is als Utrecht - Amersfoort (en verder). Het heeft me wel veel energie gekost om het vol te houden. Maar ik heb persoonlijk totaal geen hekel aan het OV, vind het zelfs geweldig.

Ik vind het OV stelsel ook al helemaal niet achterhaald, want ik kan overal komen waar ik wil alleen ik doe er wat langer over dan iemand die zelf rijdt. Maar daarentegen kan ik gewoon wat drankjes nuttigen en hoef ik niet constant op te letten. Gewoon rustig een boekje lezen of een DivX kijken op mijn telefoon of netbook. Dan vliegt de tijd ook wel om.

Ben het wel met bovenstaande berichten eens dat staan in de trein echt een hel is. De NS noemt het tegenwoordig al niet voor niets 'vervoersbewijzen' en niet meer 'plaatsbewijzen'. Maar staan in de trein heb ik ook een ontzettende hekel aan. Vaak wacht ik dan ook op de volgende trein, als ik er zeker van ben dat die rustiger is.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Prx schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:21:
De NS noemt het tegenwoordig al niet voor niets 'vervoersbewijzen' en niet meer 'plaatsbewijzen'.
wow.... je hebt nog gelijk ook... :D

• Arfman

Arfman

Drome!

Niet al het OV is achterhaald. Het tramstelsel in Den Haag vind ik supergoed werken, en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je in een dergelijke stad prima kunt overleven zonder auto. Hier in Twente is het echter allemaal iets minder goed geregeld, trein en bus sluiten niet op elkaar aan bijvoorbeeld, wachttijden zijn lang en dan heb ik nog het geluk dat ik in Almelo zelf woon. Zit je in een dorpje ergens daaromheen dan kun je simpelweg niet zonder auto/motor.

Verwijderd

ja ligt er volgens mij aan in welke sector je werkt en onder welke sector dat is
ik weet wel dat in de horeca cao alles is geregeld maar sommige sectoren hebben geen cao
laat staan concrete afspraken hierover normaliter wordt er ongeveer 20 cent de kilometer aangehouden.
ik krijg wel 20 cent plus af en toe een gratis tank benzine maar dat ligt ook aan mij baas het is namelijk een top gast. ;)

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:06:
@n4: succes

[...]

Mensen hebbben nog sociaal leven? kinderen of miss een vrouw !! het leven is al zo kort en er moet nog zo veel gebeuren!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 11:47 ]

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik liep onlangs van m'n werk naar huis en toen stond de brug open! Gelukkig liggen ze hier in het centrum van Amsterdam vlak bij elkaar en kon ik via de volgende brug verder.

Na dik 7 jaren elke dag in totaal z'n 2,5 uur reistijd (auto, trein, metro) had ik daar m'n buik wel van vol. Als je ouder wordt, heb je helemaal geen zin meer in die ongein. Nu woon ik op een kleine 20 minuten loopafstand.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:46:
[...]

Mensen hebbben nog sociaal leven? kinderen of miss een vrouw !! het leven is al zo kort en er moet nog zo veel gebeuren!
Sorry hoor, maar een keertje een afspraak om 07.30 of om 18.30 betekent echt niet ineens dat je 'geen sociaal leven' meer hebt. Mensen zijn tegenwoordig wel écht enorme zeikerds vaak. Ook al verdienen ze op zich al heel behoorlijk, dan nog willen ze alle overuren betaald krijgen, of op zijn minst 'tijd voor tijd'.

Natuurlijk 'moet' je een sociaal leven behouden, maar dat leven is echt niet zomaar ineens over als je een keertje een avond doorwerkt. Als het goed is begrijpt je vrouw of vriendin dat toch wel? Zoniet, dan moet ze maar een andere vriend zoeken. Ik vind het zo schofterig als ze van je verwachten dat je minder gaat werken. Dan moeten ze zélf meer bezigheden zoeken.

Als je vindt dat je te weinig tijd hebt, moet je je tijd efficiënter indelen, dichter bij je werk gaan wonen, of bepaalde handelingen aan anderen uitbesteden.

Verwijderd

NAre man het lijkt mij dat je je werk lief hebt wat prima is. Maar een relatie vind je blijkbaar niet zo belangrijk. Sorry maar mijn partner gaat altijd voor mijn werk en niet andersom.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:02:
NAre man het lijkt mij dat je je werk lief hebt wat prima is. Maar een relatie vind je blijkbaar niet zo belangrijk. Sorry maar mijn partner gaat altijd voor mijn werk en niet andersom.
Sorry, maar dat is onzin. Een keertje af moeten wijken van je routine is echt niet je relatie op het spel zetten. Als je denkt als hierboven, dan moet je vooral geen leidinggevende functie gaan ambieren.

Ik weiger bepaalde meetings, niet omdat ik een 9to5 mentaliteit zou hebben, maar om de motivatie dat het perse vroeg moet ipv laat. Flexibiliteit moet twee kanten op werken.

Pagina: 1