WD schijf geeft foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:05

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Laatst was ik filmpje aan het streamen vanaf mijn externe HDD toen ik ineens foutmelding kreeg op mijn tv scherm , iets met netwerkverbinding niet goed.
Had ik nog nooit gehad, dus vond het al zo raar.
Toen geprobeerd stekker van router er uit te halen en er weer in.
maakte niks uit, kopiëren van schijf naar mijn ps3 schijf wou ookniet liep hij ook vast.
Terwijl op de computer het internet niet uit viel of iets dergelijks.

Daarna maar is een ander filmpje gedownload, toen ik wou uitpakken gaf hij foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5779/melding.th.png

nu heb ik net een programma van Western Digital zelfs er overheen laten lopen om te kijken of er wat mis is met de schijf en dan zegt hij:
Test Option: EXTENDED TEST
Model Number: WDC WD10EAVS-00D7B1
Unit Serial Number: WD-WCAU44395728
Firmware Number: 01.01A01
Capacity: 1000.20 GB
SMART Status: PASS
Test Result: FAIL
Test Error Code: 08-Too many bad sectors detected.
Test Time: 19:23:22, April 28, 2009

Hoe kan dit in vredesnaam? heb de externe HDD sinds 11 maart..
ik wil mijn 200gb aan video's en 16 gb aan muziek niet kwijt.
hoe kan ik mijn schijf weer goed krijgen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:22

Wish

ingwell

ik wil mijn 200gb aan video's en 16 gb aan muziek niet kwijt.
1. Maak een backup.
2. Zie 1.
3. Breng/stuur de schijf terug naar de winkel/webshop waar je hem gekocht hebt en vraag een ander. Je hebt immers garantie. Dit klinkt als een accident waiting to happen.

No drama

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
En fragmenteren heeft geen zin?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 21:13

Unagi

Always aware...

Leoon. schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:23:
En fragmenteren heeft geen zin?
Nee, alleen proberen data er af te halen. Voor de rest met rust laten, als er zo snel na aanschaf al te veel bad sectors zijn zal het snel bergafwaarts gaan.

• Wish

Wish

ingwell

Met ^^.

In het algemeen 2 mogelijke oorzaken voor bad sectors: software of hardware. Als je de schijf nog maar zo kort hebt denk ik eerder dat het ligt aan de hardware. Daar helpt geen defragmentatie tegen.

No drama

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 15:05

Robtimus

me Robtimus no like you

USB schijven willen de foutmelding uit die popup ook nog wel eens geven als de USB verbinding net even een hickup heeft. Ik heb dat steevast bij mijn front USB poorten. Na de schijven aan de achterkant te hebben aangesloten waren al deze problemen weg.

Dus kijk eerst eens of het probleem zich op een andere USB poort ook voordoet. Zo ja, eraf halen wat je kunt en backuppen. Zo nee, eraf halen wat je kunt en backuppen ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Wish

Wish

ingwell

IceManX schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:09:
USB schijven willen de foutmelding uit die popup ook nog wel eens geven als de USB verbinding net even een hickup heeft.
En volgens jou levert dat dan ook de bad sectors op ? :?

No drama

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
danmaarniet schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:34:
[...]

Ik test het wel, heb hem nu in een andere usb ingang aan de achterkant van mijn pc weer.
ik repareer nu een film, wat hij telkens niet wou doen. als dat lukt
doe ik weer zo'n extended test en kijken wat hij dan zegt.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54
Een harddisk heeft een beperkt aantal sectoren die ter vervanging dienen van bad sectors.
Deze sectoren zijn onzichtbaar voor jou als gebruiker en het proces vindt plaats onder water.
Op het moment dat je bad sectors waarneemt in je OS danwel in een tool zijn al deze reserve sectoren reeds gebruikt en is je disk hard op weg om volledig te overlijden.
Iedere minuut die je de disk nu nog onnodig laat draaien (dat wil zeggen draaien met een ander doel dan een kopie/backup maken van je zogenaamd kostbare data) wordt de kans groter dat je je video's en muziek voorgoed kwijt raakt.

Ik noem het overigens zogenaamd kostbare data omdat je aan de ene kant aangeeft dat je de data niet kwijt wilt maar tegelijkertijd je data op het spel zet door niet asap een kopie/backup te maken.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
De veiligste manier is met behulp van een andere schijf eerst een exacte kopie te maken en dan pas proberen data weer te recoveren.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 15:05

Robtimus

me Robtimus no like you

danmaarniet schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:34:
[...]

Misschien dat de test-tool het als bad sector ziet als hij een sector test terwijl de verbinding wegvalt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 13:20

DYX

Dit probleem heeft inderdaad, zoals eerder gezegd, waarschijnlijk met je usb verbinding/controller (nooit achter gekomen welke het nu is) te maken. Ik heb hetzelfde probleem met mijn FreeCom externe harddisk. De schrijf zelf geef geen enkel probleem en is gewoon 100% bruikbaar, maar op bepaalde computers geeft hij dezelfde fout. De schrijf ontkoppelen of usb poort wisselen en hij werkt weer zoals het hoort.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Heeft niet geholpen, mijn hele computer liep nu zelfs vast.
ik ga hem vandaag denk ik terug brengen naar media markt.
gaan ze hem daar maar repareren, of nieuwe geven (wat ze toch niet doen..)

Verwijderd

Beste tweakers,

Gezien ik ons fora niet wil vervuilen, stel ik mijn vraag in dit topic, het is al even niet meer gebruikt en ga er dus van uit dat ik het topic van de starter niet vervuil.

Ik heb eenzelfde probleem!
Ik heb Raid 0 met 2 WD Caviar black schijven 20-12-2009 aangeschaft, waarvan ze 6 maanden niet hebben gedraaid omdat ik in het buitenland zat.

Bij het opstarten krijg ik een melding Error Occurred dit is NIET mijn melding maar van internet om een indicatie te geven!: Afbeeldingslocatie: http://img.techpowerup.org/091203/Picture%20010.jpg

De 1e alinea zijn alle 2 de schijven groen ( Normal)
De 2e alinea allebei error Occurred.

Windows start wel op, dan krijg ik bij zowel Intel Matrix Storage Manager, als WD Data Lifeguard Diagnostic for Windows. dezelfde fout als mijn voorganger: Test Error Code: 08-Too many bad sectors detected.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~calimex/WDschijf.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~calimex/WDschijf2.PNG

Wat is jullie advies? in ieder geval mijn vrienden in Ridderkerk bellen... RMA?
Hoe weet ik welke schijf ik moet hebben? is er nog een specifiekere test?
Data Lifeguard Diagnostic for DOS (CD) misschien?

Mvg,

Kai

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 19:05 ]

Verwijderd

Ter aanvulling:

Het begon met een virus/trojan, MCafee was disabled evenals taakbeheer, malewarebytes heeft alles er uit gehaald. Daarna een blue screen: irq_not_less_or_equal

meteen merkte ik dat de schijven niet goed werkten, op internet staat over het algemeen dat het aan de RAM ligt. Komt iemand dit bekent voor of is dit gewoon toeval dat het zo is gegaan?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:37
Bad sectors staan compleet los van evt malware. Zoals de RAID manager ook al aangeeft: de data backuppen. Daarna zou ik idd RMA voor die schijf aan vragen.

De BSOD kan ook duiden dat je pagefile niet meer goed gelezen kon worden, als gevolg van een leesfout op een van de discs.

Verwijderd

Dat is inderdaad een goede.. Ik ga de pagefile even vewijderen (heb namelijk meer BSOD's gehad daarna)

Ik kan mijn disks gewoon omruilen is mij vanmorgen verteld.

Echter kwam ik dit tegen tegen: klik hier
Blijkt dat het het ook in deIntel(R) Matrix Storage Manager kan zitten, daar ben ik mooi klaar mee dan.

Ik ben iig van plan 2 nieuwe schijven aan te schaffen raid 0 om OS 7 te booten. Dan nog een raid 0 voor mijn pagefiles en temp + data van mijn downloads (om rar en par bestanden te repareren). En dan data opslag Documenten en foto's raid 1 of iets/ of 1 schijf wat gebreuikt word als backup.

Twijvel alleen tussen caviar black, RE3 of Raptor (dan zet ik de raptor niet in raid)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 15:08 ]

Pagina: 1