Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met voeding

Pagina: 1
Acties:

• SpaceJimbo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 11:39
Hoi , ik heb pas een nieuwe pc in elkaar gebouwt , maar nu ik hem aan zet springt er een programmatja naar boven ( PC Alert 4 van msi)
en die zegt dat me 12v lijn te weinig krijgt . hij laat op dit moment 0.62v zien.
en bij me PS Fan staat 1218
Wat kan ik hier aan doen? of moet ik wat meer uitleg geven ik weet hellaas niet hoe ik een print screen hier kan laten zien , dan wordt het lijkt mij wat duidelijker .

maar ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen

iig alvast bedankt
mvg. Jimi Hendrix

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke voeding? Welke videokaart, processor en moederbord? Alle molex aansluitingen etc op je videokaart correct aangebracht? Je zult echt meer informatie moeten geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou er niet te veel aandacht aan schenken. Als je 12V lijn echt maar 0,62V gaf, dan zou je computer niets meer doen. De 12V lijn wordt namelijk voor veel dingen gebruikt, waaronder je CPU en HDD. Onboard spanningssensoren geven vaak geen nauwkeurige weergave of worden verkeerd uitgelezen.

• SpaceJimbo
zo uhm zit een onboard videokaart opde moeder boord : de MSI DKA790GX platinum met de AMD 940 , en ik heb een corsairTX650

• SpaceJimbo
ohw oké duz ik hoef me duz echt geen zorgen te maken , maar moet ik dan nog wel ff in me bios ofzo kijken of ie daar wel de goeie voltage aangeeft?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zelfs in het BIOS kan het een verkeerde spanning zijn. De onboard sensoren zijn vaak niet zo nauwkeurig. Maar als alles mooi werkt, kan je ervan uitgaan dat het goed is hoor. Je hebt namelijk een A-merk voeding die ruim bemeten is voor jouw systeem.

• SpaceJimbo
Okay en wat gebeurt er dan met stabiliteit van mijn systeem als ik binnenkort een nieuwe ATI 4870/90 erbij prik en ook nog eens me RAMgeheugen wil instellen van 800mhz naar 1066MHZ...en ja in de toekomst compleet systeem in de overclock

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat draait ook nog wel op een goede 650W voeding. Kijk anders ook eens in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
Pagina: 1