• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 22:31
Vraagje:

Ik wil mijn pc op plasma aansluiten. Heb 4870 met 2x DVI en de Plasma heeft alleen VGA.

optie 2 is, DVI to HDMI. Schijnt dat ik een adapter nodig heb.. Oke, duidelijk.

Dus ik zoeken naar die adapter en nu loop ik tegen het volgende aan...
  • HDMI female – DVI-D male
  • HDMI female – DVI-D female
  • HDMI male – DVI-D (18+1) female
  • HDMI male – DVI-D male
Welke heb ik nodig?? 8)7
En ik weet zeker dat iemand mij hier het antwoord op kan geven.

Alvast bedankt!!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-02 11:13
VGA ≠HDMI

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

wat is de ingang van je tv (geef dan even het type nummer van je tv!). Mocht het alleen VGA zijn, dan is dat ook geen probleem en heb je waarschijnlijk een DVI --> VGA dongel nodig.

Heeft je tv ook een HDMI ingang, wat ik zeer waarschijnlijk acht, dan heb je een DVI --> HDMI dongel nodig, in combinatie met een HDMI kabel. Je hebt ook een DVI --> HDMI kabel. In het laatste geval moeten ze beide mannelijk zijn. (of maak wat foto's en zet ze online, of geef ze af bij een willekeurige electronica winkel)

-_-

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Als jij een p42G10 hebt dan heb je gewoon HDMI. En kan je idd een DVI-HDMI kabel kopen.
En beide moeten mannelijk zijn. Je weet wel met pinnetjes.
Dit kan gewoon in 1 kabel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-02 11:13
In dat geval het laatste kabeltje in je lijstje.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

daarbij snap ik ook best dat het verwarrend is om de VGA de PC ingang te noemen. Tegenwoordig is het veel gebruikelijker om je pc digitaal via HDMI op je tv aan te sluiten, dan gebruik te maken van de VGA ingang (die er eigenlijk alleen nog maar op zit om toch nog enige ondersteuning te bieden voor verouderde hardware).

-_-

• bart_wbd
DarkSide schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:01:
Als jij een p42G10 hebt dan heb je gewoon HDMI. En kan je idd een DVI-HDMI kabel kopen.
En beide moeten mannelijk zijn. Je weet wel met pinnetjes.
Dit kan gewoon in 1 kabel.
Kijk daar heb ik wat aan.. Het is eigenlijk een hele simpele vraag.. welke van de 4 moet ik hebben.

Dit is een antwoord..

Wat raad je me aan een kabel of een adapter?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Maakt eigenlijk niets uit. Als je nu een adapter koopt en een hdmi-hdmi kabel. Kan je straks nog de hdmi kabel ergens anders voor gebruiken.
Aan de andere kant zo duur hoeft zo'n kabel niet te zijn. En het beste is om zonder al te veel schakelingen te werken.
Dus koop gewoon een DVI-HDMI kabel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16
Bij een adapter moet de DVI female zijn, bij een kabel male. HDMI in beide gevallen male. Met een adapter kun je ooit nog een andere DVI kabel er tussen hangen, wel zo handig.

[ Voor 32% gewijzigd door ShittyOldMan op 28-04-2009 21:10 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• bart_wbd
ShittyOldMan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:09:
Bij een adapter moet de DVI female zijn, bij een kabel male. HDMI in beide gevallen male. Met een adapter kun je ooit nog een andere DVI kabel er tussen hangen, wel zo handig.
Dus wat raad iedereen me nou aan, een kabel of adapter?

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Weet je zeker dat er geen adapter bij je videokaart zat? Bij mijn ati kaart, en ik dacht ook alle andere recente kaarten, zat een hdmi adapter.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bart_wbd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:43:
Dus wat raad iedereen me nou aan, een kabel of adapter?
Wat voor jou makkelijker is. Of eerste een DVI-kabel naar je TV, en daar een DVI->HDMI converter erop, of direct de converter op je videokaart en middels een HDMI kabel naar je TV.

Voor DVI-kabel, converter bij TV (wel juiste male/female kabel nemen - dit geval male/male):
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/dvi-to-hdmi.jpg

Voor HDMI-kabel, converter op je videokaart (hdmi, male/male):
Afbeeldingslocatie: http://www.jkcomputersystems.com/Assets/Pictures/items/AD-ATI-HDMI-DVI.jpg

of gecombineerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/hdmi-dvi.jpg

En laat je aub niet afschepen met converters of kabels van 80 euro of duurder, zeker niet met het excuus 'dat het beeld beter wordt'. Kabel+adapter kan je makkelijk onder de 30 euro blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 01-05-2009 12:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je ook audio via die HDMI kabel/aansluiting wilt laten lopen zou je wel eens gebonden kunnen zijn aan een 'originele' ATi DVI-HDMI dongle/verloop. Met andere 'verloopjes' kan het maar zo zijn dat je geen audio kunt transporteren..........
(maar zoals gezegd; meestal levert ATi bij z'n videokaarten een 'echte' DVI-HDMI dongle)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In dat geval zeker, gezien 'standaard' DVI geen audio bevat. Ik had het geluk met mijn 4870 dat er een native HDMI uitgang op zat :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 20:08
Kijk trouwens wel goed uit welke kabel je koopt. Niet om de kwaliteit, maar om de prijs. Bij de mediamarkt bijvoorbeeld liggen deze kabels er voor meer dan 100euro. Dat hoeft natuurlijk niet :)

Je zou eens kunnen kijken bij (www.allekabels.nl), ik heb er zelf erg goede ervaringen mee :)
Pagina: 1