Toon posts:

Trilling en flikkerende strepen in het beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ter verduidelijking heb ik een kort filmpje op Rapidshare

Al bij de installatie van Windows vernam ik een sterke trilling in het beeld, dat wil zeggen van boven naar beneden. Dit heeft me tot twee maal toe een Windows-setup moeten afbreken. Nu af en toe met het opstarten dat het Windows logo nog trilt; na het opstarten is dit nihil. Maar nog wel aanwezig, je zou het kunnen vergelijken met een video opname op een oude videoband.

Verder, zoals op het filmpje, die vage flikkerende strepen in het beeld. Ik heb van alles geprobeerd maar ben nu ten einde raad. Beeldscherm is een Acer V193w op XP x64. Videochip: HD 3200. Drivers: nieuwste Catalyst voor XP x64.

Driver voor het beeldscherm is de 32-bit voor Vista, maar als ik terug ga naar "Standaardmonitor" blijft de situatie hetzelfde. Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat het hier aan ligt (ook met het oog op die trilling tijdens Windows setup).

Temperatuur is verder prima, alles beneden 40 C.

Ziet iemand hier een oplossing? Niet correct werkende videochip? Teruggaan naar 32bits Windows?

NB. Die flikkerende strepen verergeren naarmate ik meer met de pc doe, zoals het afspelen van een filmpje, of switchen tussen vensters.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 20:13 . Reden: Link verwijderd ]

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 11:20

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

persoonlijk lijkt mij het een hardwarematige defect als je de fouten ook ziet buiten windows zelf. Ik zou je zo 1,2,3 niet kunnen vertellen waar precies het probleem zit. Mijn advies zou zijn om even wat zaken uit te wisselen zoals video kaart e.d. Het zou ook goed kunnen zijn dat het niet in je systeem zit maar in de randapparatuur. alleen lijkt mij dit niet omdat het verergert tijdens intensief gebruik.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 20:12
Heb je deze strepen ook in de POST? Zo ja, dan is het inderdaad een hardware matig defect. Bijv de grafische kaart of de monitor zelf.

Alleen in Windows (ook de bootscreen telt mee)? Installeer de _juiste_ drivers voor je systeem.

Overigens laat het filmpje alleen een zwart beeld zien.

[ Voor 11% gewijzigd door AvanCade op 27-04-2009 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een onboard videokaart, dus eruit halen zal niet lukken. Wellicht een videokaart erin stoppen, maar daar heb ik het geld nu niet voor over.

Ik heb nog een filmpje van Windows setup, waarin de trilling te zien is. Overigens pas als het grafische deel van setup geladen is. Filmpje gemaakt met Fujifilm fotocamera trouwens... En die trilling af en toe dus ook in het bootlogo.

Het lijkt dus op een hardwarematige fout...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 20:13 . Reden: Link verwijderd ]

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Stomme vraag misschien maar heb je je systeem en monitor op een geaard stopcontact zitten?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Topicstarter
KingTenteehje schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:57:
Stomme vraag misschien maar heb je je systeem en monitor op een geaard stopcontact zitten?
Wel een geaarde stekkerdoos, maar het stopcontact zelf niet...

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

misschien een proberen om een geaard stopcontact te pakken. Kan ooit vreemde storingen wegnemen.

Verwijderd

Topicstarter
KingTenteehje schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:59:
misschien een proberen om een geaard stopcontact te pakken. Kan ooit vreemde storingen wegnemen.
Dat lukt me vanavond niet meer, maar ik zal het morgen zo snel mogelijk proberen! :)

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik heb ook echt vreemde storingen gehad op een niet geaard systeem. Na aansluiting op aarde waren de vreemde storingen verdwenen. Mocht dit niet helpen denk ik persoonlijk dat je hardwarematige problemen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Een update: ik heb mijn beeldscherm met bijbehorende kabels verwisseld met een oude CRT. Tot op heden doet deze monitor het goed tijdens en vlak na de installatie van XP (32-bit). Mijn Acer hangt nu aan de oude computer waar de oude CRT bijhoort, en werkt ook prima.

Zal er dan toch iets zijn waardoor mijn Acer V193w niet goed werkt op mijn eigen computer? :?

Mochten er nu na de installatie van de ATI drivers weer problemen optreden dan denk ik dat ik voor een RMA ga...

Verwijderd

Ik heb ook van die trillingen op men 2e monitor thuis,, ligt aan de aansluiting op de videokaart, heb men pc naar achter gezet, iets te ver dus kwam tegen de muur nu is die aansluiting een beetje los.

Verwijderd

Topicstarter
Nu geeft ook mijn CRT hetzelfde probleem weer...

Waarschijnlijk een niet zelf op te lossen fout, dus RMA aangevraagd :)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:49
Heb je een laptop of een pc? Bij mijn vorige laptop had ik ook een soort gelijk probleem. Ik had altijd thuis en op werk een crt monitor geen probleem. Een half jaar terug kreeg ik voor beide een tft scherm in daarop kreeg ik altijd flikkerende strepen in beeld. Als ik de stekker van de laptop voeding uit het stop contact haalde waren de strepen weg.

Destijds heb ik dat opgelost door een stukje plakband over de aarde contacten van de stekker van de laptop voeding te plakken, dan zag ik de strepen tenminste niet.

Zelfs nog een topic over geopend: Aardelus tussen TFT en laptop. Beste oplossing?

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is teruggestuurd naar de leverancier en deze heeft het moederbord vervangen. Getest met al hun hardware geeft dit moederbord nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb de mogelijkheid om een vervangend bord uit te zoeken, dus dat ga ik dan maar doen :) Waar het exact aan ligt weet ik dus ook niet... maar het type moederbord is van het merk Gigabyte, type GA-MA78GM-US2H. Ik zal eens zoeken of daar bekende problemen mee zijn i.c.m. de andere componenten.
Pagina: 1