Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aardelus tussen TFT en laptop. Beste oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Hallo, allemaal. Ik heb een HP Pavillion dv4000 laptop waar ik een externe TFT op aansluit. Als ik dan het beeld bekijk die ik allemaal horizontale 'strepen' in het beeld. Als de de voeding van de laptop verwijder zijn de strepen weg

Na wat zoeken heb ik hier gevonden dat dit kan komen door een aardelus tussen de tft en de laptop. Om dit op te lossen heb ik een stukje plakband over de aarde contacten van de voeding van de laptop geplakt. Maar dit lijkt me nou niet de beste oplossing.

Hoe zou ik dit anders op kunnen lossen? Ik heb al geprobeerd om beide voedingen in een apart stopcontact te steken, maar dat hielp ook niet. Zijn er verder nog dingen die ik kan doen?

Hail to the king baby!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 22:15

rdejongjr

Gnome

stopcontact dat op een andere fase zit helpt ook (hielp iig bij mij)
kleine kans dat je in een gewoon woonhuis 2 fasen hebt

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:26
Probeer een ferrrietring om je monitorkabel.

Een aardlus onstaat doordat er een lus ontstaat via de aarde van je laptopvoeding, de monitorkabel aarde en de aarde van je monitor (de dus weer verbonden is met de aarde van je laptopvoeding). Door deze lus gaat (door magnetische velden) een stroompje rondlopen. Een ferrietring houdt dit stroompje tegen.

• urk_forever
Ok, zal eens kijken of ik een ferrietkern kan vinden. Moet die nog op een bepaalde plaats op de kabel gezet worden? Of maakt dat niet uit.

Hail to the king baby!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:01

Santford

FP PowerMod
Voor het beste resultaat moet je 'm aan de kant van het scherm om de kabel aanbrengen.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

Draadje van het schroefje waar je je VGA kabel mee vast draait naar je monitor. Zorgt ervoor dat allebei de grounds op hetzelfde vlak zitten, en je storing zal dan wel redelijk over zijn. Probeer ook beide stekkers in een geaard stopcontact te steken. Persoonlijk denk ik niet dat ferrietkraaltjes de oplossing zullen zijn voor dit probleem.

• urk_forever
Beide stekkers zitten in een geaard stopcontact en hebben beide aarde contacten. De monitor kabel heeft al een rond blok om de kabel zitten bij de aansluiting op de monitor. Maar nog steeds heb ik last van horizontale banen in het scherm die omhoog lijken te lopen.
Ik heb het probleem op 2 aparte schermen. De ferriet kern lijkt niet te werken. Het plakbandje op de aarde contacten van de laptop voeding lijken meer resultaat te hebben :S

Hail to the king baby!

• urk_forever
Ik heb nu de ferriet kern om de kabel tussen de voeding en de laptop en die kabel 2x door de ferriet kern gelust, en dat lijkt het meeste storing op te lossen. Zal vanavond nog thuis kijken met mijn andere TFT hoe hij dan eruit ziet.

Hail to the king baby!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Heb je al geprobeert om de stekker andersom in het stopcontact te doen?

Daardoor zou je misschien een faseverschil kunnen verhelpen.

Loopt je vga kabel toevallig langs (wisselspanning) stroomkabels?
Pagina: 1