Ik heb zelf een Denon 2500BT icm een Denon 3808. Ik heb zelf nooit geen behoefte gehad aan een media box. Ik heb helemaal geen zin om uren te wachten om een film te downloaden (ik heb maar 6mbit), om er vervolgens achter te komen dat er spaanse ondertitels opzitten (om maar een voorbeeld te geven). Plus dat ik losse schijfjes gewoon praktischer vind, die overleven een harddisk crash tenminste nog.
Ik gebruik m'n 2500BT ook voor CDs. Daarvoor gebruikte ik m'n el-cheapo harddisk recorder omdat ik niks anders had, maar dat was echt waardeloos. De 2500BT was zeker een verbetering in gebruiksgemak en ook het geluidskwaliteit was merkbaar beter.
Tuurlijk is een media box en films & muziek downloaden goedkoper, maar ja, ik heb een redelijk prijzige receiver gekocht, dus dan wil ik hem ook kunnen benutten. Als je weinig te besteden hebt moet je ook hifi niet als hobby nemen

FeaR1986 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:51:
[...]
PS3 is inderdaad één van de betere spelers.
Al zit ik er dus aan te denken een Panasonic of Pioneer te kopen. En die zal er niet ver vandaan zitten qua kwaliteit. Maar als je de PS3 vergelijkt met speler van "normale" prijzen (dus merken als LG en Samsung) dan heb je gelijk.
Er zijn een paar redenen waarom ik voor een stand alone speler wil gaan:
[list]
• Ik vind het nog steeds jammer dat de PS3 alle HD-audio en DTS doorstuurt in LPCM. Heb ik een Denon met zo'n leuk HD Audio-lampje, brandt het nooit
Dit waren ook (een) van mijn punten. Hoewel ik begrepen heb dat de PS3 prima decoders aan boord heb heeft m'n 3808 dat ook. Daarom was een 2500BT natuurlijk de perfecte partner. Okay, de prijs was even slikken, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Het heeft toch wel wat om Dolby TrueHD of DTS Master op je schermpje te zien. Hoewel het eigenlijk nergens op slaat behalve een pats factor

Kwa kwaliteit zal er bijna tot geen merkbaar verschil hoorbaar zijn, zeker niet met films.
Ik kan ook voor een PopcornHour gaan of wat dan ook dat je moet streamen. Maar dan moet de pc aan staan en die verbruikt meer dan mijn PS3, dus daar schiet ik niets mee op. Plus dat ik niets download, ik heb liever het fysieke schijfje. En dat downloads die worden gestreamd altijd nét iets minder zijn van kwaliteit.
Mee eens, ik heb een PC met 7 harddisks en dezelfde hoeveelheid fans erin zitten, plus dat m'n 4850 ook niet bepaald zuinig is idle. De 2500BT verbruikt 30 watt.
Dus het is meer gebruiksgemak en lamheid waarom ik een stand alone speler wil aanschaffen. Als iemand een PS3 koopt om deze alleen te gebruiken als BR-speler zou ik dan ook wat anders aanraden. Maar als je meer wilt dan dat is de PS3 zeker een zeer goed apparaat, heb nog steeds geen spijt van de aankoop en ik heb er de volle €599,- voor betaald.
Ook mee eens, hoewel ik naar mijn gevoel aanzielijk verschil in kwaliteit kreeg toen ik van de PS3 naar de 2500BT ging. Dit kan uiteraard ook gewoon tussen m'n oren zitten, aangezien er toch niet zo gek veel verschil in zou moeten zitten.