Ik heb hier nog een oud HP PC'tje liggen die ik van plan ben om als server/download PC te gebruiken.
Nu weet ik nog niet welk OS ik hiervoor ga gebruiken.
Ik zal hem waarschijnlijk voornamelijk gebruiken voor het downloaden bestanden via torrents, het maken van back-ups van gedeelde bestanden op andere PC's, en als databaseserver.
Aangezien er ook zelfgemaakte VB.net en C++ programma's op moeten lopen, zal het gebruiken van een linux distributie niet lukken, en aangezien alle andere PC's in het netwerk windows runnen, is het volgens mij beter om voor een windows OS te kiezen.
De specificaties:
CPU: Intel P4 "Northwood" 2.60GHz (socket 478 mPGA)
MoBo: Een HP bordje met een i865P/G/i848P Chipset
265MB DDR 200MHz RAM (2* 128MB) (maar ik ben van plan om dit uit te breiden)
GPU: i865G onboard chip (266MHz)
Een desktop HP case
En nog wat HP spul
Ik ga waarschijnlijk het RAM uitbreiden, de koeling aanpassen (steekt nu vol met kleine luidruchtige fans) en eventueel uitrusten met een stillere HDD
Ik denk er windows server 2000 op te zetten, maar ik heb geen echte ervaring met server besturingssystemen, de volgende vragen wil ik dus stellen aan hopelijk meer gevorderde gebruikers:
-Is deze hardware zowat te gebruik als server
-Wat zou een goede OS zijn
-Zijn er deftige (grote en stille) CPU koelers te vinden voor deze socket, die niet te veel kosten
-Kan je een server OS deftig en stabiel op een memorystick laten lopen
Nu weet ik nog niet welk OS ik hiervoor ga gebruiken.
Ik zal hem waarschijnlijk voornamelijk gebruiken voor het downloaden bestanden via torrents, het maken van back-ups van gedeelde bestanden op andere PC's, en als databaseserver.
Aangezien er ook zelfgemaakte VB.net en C++ programma's op moeten lopen, zal het gebruiken van een linux distributie niet lukken, en aangezien alle andere PC's in het netwerk windows runnen, is het volgens mij beter om voor een windows OS te kiezen.
De specificaties:
CPU: Intel P4 "Northwood" 2.60GHz (socket 478 mPGA)
MoBo: Een HP bordje met een i865P/G/i848P Chipset
265MB DDR 200MHz RAM (2* 128MB) (maar ik ben van plan om dit uit te breiden)
GPU: i865G onboard chip (266MHz)
Een desktop HP case
En nog wat HP spul
Ik ga waarschijnlijk het RAM uitbreiden, de koeling aanpassen (steekt nu vol met kleine luidruchtige fans) en eventueel uitrusten met een stillere HDD
Ik denk er windows server 2000 op te zetten, maar ik heb geen echte ervaring met server besturingssystemen, de volgende vragen wil ik dus stellen aan hopelijk meer gevorderde gebruikers:
-Is deze hardware zowat te gebruik als server
-Wat zou een goede OS zijn
-Zijn er deftige (grote en stille) CPU koelers te vinden voor deze socket, die niet te veel kosten
-Kan je een server OS deftig en stabiel op een memorystick laten lopen