Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows ME

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 22:14
Ik heb hier nog een oude computer met licentie voor Windows ME staan.
Maar Windows ME staat er niet meer op en ik kan Windows ME nergens vinden.

Dus hoe kom ik aan Windows ME of wat is een beter alternatief voor een computer die Windows ME kon draaien?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uiteraard weet ik niet wat voor PC je precies hebt staan, maar ik zou voor Windows98 of WindowsXP gaan. Misschien dat iets Linux-achtigs je aanspreekt? ME is echt een van de slechtste Windows-versies die Microsoft uit heeft gebracht.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Er zal vast wel een torrent te vinden zijn en zou prima moeten zijn zolang je de licentie hebt. Wat zijn de specs van de computer?

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 22:52

Metro2002

Memento mori

microsoft bellen of ze een cd willen opsturen? Of de minder legale manier bewandelen om een kopie te pakken te krijgen (je hebt immers een licentie).

andere optie voor een windowsME pc is win98 of win2k of misschien zelfs winXP maar dat hangt helemaal van je hardware specs af verder.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zou ook niet gaan voor ME, Windows 2000 tenzij je XP erop kan draaien.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Als de computer gelijk of meer dan 192MB RAM heeft en de cpu gelijk of meer dan 500MHz is zou ik er XP op zetten. Anders zou ik er Win98SE op zetten, maar deze wordt niet meer ondersteunt.
Daarnaast kom je niet meer aan licenties voor een WIN98SE installatie denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 19-04-2009 18:36 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Nathan
Ubuntu wou niet echt draaien en ik kon ook geen torrent vinden.
De specs kan ik nu niet zo 1-2-3 bij, want hij is niet aangesloten. (Het is de computer van mijn vader, maar hij kan deze vanwege omstandigheden niet gebruiken en daarom staat ME er ook niet meer op)

Zou Microsoft een CD (kunnen) opsturen?

ME draaide er altijd wel goed op, maar ik weet ook dat ME zelf niet zo geweldig is.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
NavadeH0 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:45:
Ubuntu wou niet echt draaien en ik kon ook geen torrent vinden.
De specs kan ik nu niet zo 1-2-3 bij, want hij is niet aangesloten. (Het is de computer van mijn vader, maar hij kan deze vanwege omstandigheden niet gebruiken en daarom staat ME er ook niet meer op)

Zou Microsoft een CD (kunnen) opsturen?

ME draaide er altijd wel goed op, maar ik weet ook dat ME zelf niet zo geweldig is.
Nee,Microsoft zal geen CD kunnen opsturen, omdat dit OS al een tijd niet meer wordt ondersteund (al op 11 juli 2006).Heb je Damm Small Linux er al eens op geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 19-04-2009 18:56 ]

• Nathan
Ja, maar het is voor mijn vader.
Ik denk niet dat hij daar aan kan wennen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb hier al bijna 5 jaar een thuisservertje draaien in de vorm van een oude Dell Optiplex GX1 Low Profile met een 400 MHz PII met WinXP-Pro. Dat draait alleszins behoorlijk. MITS je er een redelijke hoeveelheid geheugen in zet. Ik heb XP indertijd geïnstalleerd met 128 of 256 MB maar het toen wel uitgebreid naar 640 MB. XP is toch wel veel stabieler/robuuster dan Win98 en ME heeft nooit een fijne reputatie gehad. Afhankelijk van het geplande gebruik is XP ook op een systeem met een bescheiden CPU dus best te doen mits je het dus wel voldoende geheugen geeft. Voor licht gebruik kun je met 256 MB wel uit de voeten maar 512 MB is als het even kan toch wel erg wenselijk denk ik. Iets om evt. te overwegen als je voldoende geheugen hebt of er zonder onredelijke uitgaven aan kunt komen. Significante investeringen in zo'n oud systeem zijn natuurlijk niet meer rationeel. Ik heb er indertijd nog wel voor ik meen 10 euri een USB2 PCI kaartje in gezet.

Als thuisserver is het ding trouwens redelijk energiezuinig ook. Met extra externe schijf onder 1/3e load zo'n 70 Watt en onder full load 85 Watt. Ben zo langzamerhand wel aan het kijken naar iets moderners want het kan tegenwoordig natuurlijk beduidend beter. Jammer dat veel Atom bordjes met die relatief energie slurpende 945GC northbridge gebouwd worden. Als vervanging van dit apparaat zijn die qua energieverbruik niet heel veel meer aantrekkelijk. Zonder die extra schijf verbruikt het systeem 51 Watt idle. Qua prestatie draait een 2x1,6 dual core Atom natuurlijk rondjes om zo'n oude PII maar voor 95% van de tijd voldoet dit beestje nog voor de toepassingen waarvoor ik het gebruik. Ik hou mijn ogen echter wel open. Ik zie het ding het niet nog eens 5 jaar uithouden.

8)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zet er Windows 2000 op!

Dat ziet er exact hetzelfde uit, werkt hetzelfde, maar is zo veel stabieler dan ME.

En een licentie daarvoor moet ook geen probleem zijn, kijk eens op marktplaats/V&A, of kijk eens rond of je een oude PC kunt vinden met een licentie erop.

Verwijderd

Ik heb nog een Windows ME licentie liggen voor de Nederlandse versie. PM me bij interesse ;). Eventueel ook Windows 2000 wat hierboven wordt genoemd. Ik zou idd ook gaan voor Windows 2000 :) .

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

NavadeH0 schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:16:
Ja, maar het is voor mijn vader.
Ik denk niet dat hij daar aan kan wennen.
Als je nou de iconen van de meestgebruikte programma`s op de desktop zet kan je vader toch gewoon met welke instalatie dan ook werken.

Als je het gemakkelijk maakt maakt het OS niet uit zou ik aannemen. Of is je vader een windowsguru :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Als je vader Windows gewend is en je wilt toch Linux erop kun je opzich Kubuntu erop zetten.

Kubuntu = Ubuntu met KDE omgeving.

Ik vind het relatief veel op Windows lijken vanwege de startknop om al mee te beginnen.Hiermee maak je de overgang van Windows naar Linux makkelijker.
Ik gok dat je vader het voornamelijk voor surf & mail gebruikt?
Plaats dan gewoon snelkoppelingen op het bureaublad ervoor.

Mocht je zelf wat van Linux weten, richt dan vantevoren de machine in, zodat je vader er makkelijk mee kan werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zonder vermelding van de specificaties van die computer is dit een nutteloos topic eerlijk gezegd.

Bovendien: op tweakers gaan we er vanuit dat je zelf wel kan bepalen welk OS je erop zet :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.