Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem graphics bij spelen games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem bij het spelen van verschillende games. Onder andere Supreme Commander Forged Alliance. Alles verloopt goed tot op de moment dat ik het spel daadwerkelijk wil spelen. De opties, layout, ... allemaal ok.

Het is geen zwart scherm, maar het beeld is precies in strepen, deels effectief beeld en deels zwart.

Hieronder enkele screenshots ter verduidelijking:

Menuopties
Tijdens het laden van het spel
Tijdens het spel (skirmish)
Tijdens het spel (campaign)

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Dit zijn artifacts, kan door meerdere dingen komen.

Ten eerste, oververhitting. Zorg dat je videokaart de ruimte heeft om lucht binnen te halen, en zorg dat de videokaart schoon is en blijft. Verder is het ook van belang dat er een goede airflow door de case gaat. Minimaal één of twee casefans is aan te raden.

Ten tweede, de drivers. Als een driver corrupt raakt wil het wel eens voorkomen dat 3d applicaties niet meer goed werken, dat er artifacts ontstaan of dat het systeem instabiel wordt. Uninstalleer je huidige driver met een tool als driver cleaner pro, download de nieuwste driver voor jouw videokaart en installeer deze.

Ten derde, defecte videokaart. Bij o.a. langdurige oververhitting kan een videokaart permanent beschadigt raken. Als dit het geval is kunnen er dingen zoals bijv. artifacts ontstaan. In het ergste geval doet de hele videokaart het niet meer.

Verder info: VB FAQ

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Als ik vragen mag, welke videokaart gebruik je überhaupt? Supreme Commander is niet een game die je met een videokaart van 6 jaar oud kunt draaien. Dit soort 'strepen' komen volgens mij vaak voor als je videokaart het simpelweg te zwaar heeft.

Denk niet dat je videokaart kapot is oid. Dan hadden de menu's namelijk ook artifacts vertoond.

Wat je kunt doen is de drivers proberen te updaten.

Het is wel verstandig wat meer specificaties over je computer te geven. Dan kan men je eventueel beter helpen.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Zoals je in Het algemeen beleid #quickstart kunt lezen wordt er wel wat meer van een topicstart verwacht dan wat je nu geplaatst hebt. Hier ontbreekt de eigen inzet (bv testen met oude/nieuwe drivers) en info over de gebruikte hard- en software; zie in dit geval ook SPV FAQ. Omdat je nieuw bent laat ik het topic open, maar denk er bij een volgende topicstart wel even aan :).

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds getest met oude en nieuwe drivers, tools die automatisch drivers controleren, ...

Mijn grafische kaart is nochtans sterk genoeg dacht ik, het gaat hem om een ATI Radeon HD 3870 X2.

De kaart is geïnstalleerd in een Alienware desktop. Dus koeling lijkt mij niet echt een probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 15:10 . Reden: Toevoegen extra info ]

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Het ligt aan de laatste drivers van Ati.. Ik heb het ook.. Ga terug naar drivers hiervoor en je zult het probleem niet meer hebben...

Ik heb een ATI 4850/// ik ben niet echt blij met ATI en zijn Drivers... Bugged like hell...

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:01:
Ik heb reeds getest met oude en nieuwe drivers, tools die automatisch drivers controleren, ...
Dan gaat bovenstaand bericht dus niet echt op.
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:01:
De kaart is geïnstalleerd in een Alienware desktop. Dus koeling lijkt mij niet echt een probleem.
Dat het in een Alienware desktop zit is leuk, maar zegt niets over de koeling. Overigens, heb je de pc ook bij Alienware vandaan? Dan lijkt het mij dat je ook bij hun terecht kunt voor support.

Maar nogmaals, de informatie die je geeft is nogal karig. Systeemspecs etc missen nog.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13
Ik zie trouwens geen strepen ofzo op je screens.

Zucht...

Pagina: 1