A disk read error occurred

Pagina: 1
Acties:

• Open Mind
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
Eerst en vooral hoopt ik da deze post niet tegen de regels is, maar ik zit hier al een tijdje op vast en heb nog geen enkel antwoord tegengekomen dat niet begint met 'Format C:/'.

Na 8 maand dienst heeft de HDD van mijn laptop (XPS 1530) vandaag plotseling beslist om er met te stoppen.
In het begin kreeg ik eerst nog de laadbalk van windows te zien, waarna de laptop gewoont uitviel. Kheb de Diagnostic tool laten lopen van Dell en deze gaf dus fouten op mijn HDD (Error Code 2000-0142 of maw Drive Self Test Failed Status Byte=XXh)

Na het herstarten kreeg ik zelf de laadbalk van windows niet meer op mijn beeld, maar direct na BIOS 'A disk read error occurred'

Ik heb als vanalles geprobeerd: ik kan windows niet in safe mode opstarten, reparatie met vista-cd doet ook niks (gwn reparatie van 2 seconden waarna er gerestart moet worden maar er verder niks gebeurd)

Google heeft mij verteld da de kans op succesvol booten met die HDD ongeveer 0.0% is maar ik vroeg mij af of er tooltjes zijn die toch nog data kunnen recoveren want kheb niet echt backups genomen (kweet et, idioot zei iedereen al)

Met vriendelijke groet

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hdd in een andere pc hangen? Als dat niet werkt zal de hdd wel echt kapot zijn (niet enkel je windows installatie) en dan valt er niet veel te doen zonder flink budget.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor diskreparatie en herstelprogramma's moet je in de OM FAQ zijn, daar staan verschillende mogelijkheden in. Echter, als de harde schijf fysiek kapot aan het gaan is, dan zal een herinstallatie niets uit maken.

Geen backup hebben is inderdaad dom, maar het is misschien nog niet te laat om hier wat aan te doen. Boot van een Live CD (Knoppix of BartPE) en maak een backup op een externe harde schijf. En leer om voortaan heel regelmatig te backuppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Hang de hdd in een andere pc of iets dergelijks en haal er getdataback for ntfs eens overheen.

Eerst file recovery, mocht dat niet baten is er nog altijd een raw recovery mogelijk. lijkt me sterk dat er op google niet soortgelijke tips werden geboden.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
En Dell heeft waarschijnlijk geen dienst in de trend van "HD failing binnen garantie, gratis datarecovery en vervangen van HD" zeker?
Indien nog mogelijk natuurlijk :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Graviton12 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 19:00:
En Dell heeft waarschijnlijk geen dienst in de trend van "HD failing binnen garantie, gratis datarecovery en vervangen van HD" zeker?
Indien nog mogelijk natuurlijk :)
Nee, datarecovery is enorm arbeidsintensief en derhalve kostbaar.
Backups maken daarentegen niet ;)

• Open Mind
weet er iemand zo ongeveer de prijs voor zo'n datarecovery? kwil wel wa geld neertellen voor mijn domme fouten maar moet toch nog redelijk blijven

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:31

Wish

ingwell

gambieter schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:53:
Boot van een Live CD (Knoppix of BartPE) en maak een backup op een externe harde schijf. En leer om voortaan heel regelmatig te backuppen.
Al geprobeerd? Voordat je centjes gaat neertellen wat je misschien ook zelf kunt doen?

No drama

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Open Mind schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 19:55:
weet er iemand zo ongeveer de prijs voor zo'n datarecovery? kwil wel wa geld neertellen voor mijn domme fouten maar moet toch nog redelijk blijven
Heb je de adviezen uit gambieter in "A disk read error occurred" al opgevolgd? Als je nu al honderden euro's wilt gaan uitgeven voor iets wat je hoogstens een CD kost of USB stick, dan heb je duidelijk geld teveel? :?

Begin nu eens eerst de FAQ door te lezen en ga gestructureerd aan de slag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Open Mind
ik heb dus met Knoppix geboot en ik krijg een input/output error als ik 1 van de hard disks wil openen
het is dus hopeloos voor recovery denk ik, hopelijk is de HDD zelf nie defect

toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1