Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-07 13:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fakeplasticrock.com/wp-content/uploads/guitar-hero-metallica-logo.png
Informatie:
Guitar Hero: Metallica is een muziek-spel ontwikkeld door Neversoft en uitgegeven door Activision. Guitar Hero: Metallica is het tweede spel zijn dat zich focust op één band. Na Aerosmith is het nu beurt aan de beroemde metalband Metallica een eigen Guitar Hero-game te krijgen. Dit is bevestigd door middel van een teaser die vrij te spelen is in Guitar Hero: World Tour. De Metallica-versie van Guitar Hero is in Amerika op 25 maart verschenen en al in Europa op 27 april verschijnen.

De game draait geheel op de Guitar Hero 4 engine. Dus biedt het spel nog steeds de mogelijkheid om met vier spelers tegelijk te spelen in een virtuele band door middel van deze instrumenten. Het succesvol spelen van noten levert punten op voor de speler of band en bouwen een zogenaamde "Rock Meter" op. Het missen van noten zal er voor zorgen dat eventueel het nummer niet kan worden afgespeeld en dat je band van het toneel af wordt gejouwd. Dat wil je dus voorkomen. Hoe beter je een nummer voltooid, hoe meer sterren en ook geld je dat zal opleveren. Dit geld kan weer besteed worden aan upgrades voor de instrumenten, nieuwe outfits en nog veel meer.

Tracklist:
De volgende nummers zijn in Guitar Hero Metallica te spelen. Er zitten naast Metallica ook andere bands in zoals Slayer, Queen en Motörhead. Deze bands hebben Metallica destijds geïnspireerd tot spelen.
  • [b]Van Metallica:[/b]
  • All Nightmare Long
  • Battery
  • Creeping Death
  • Disposable Heroes
  • Dyers Eve
  • Enter Sandman
  • Fade To Black
  • Fight Fire With Fire
  • For Whom The Bell Tolls
  • Frantic
  • Fuel
  • Hit The Lights
  • King Nothing
  • Master of Puppets
  • Mercyful Fate (Medley)
  • No Leaf Clover
  • Nothing Else Matters
  • One
  • Orion
  • Sad But True
  • Seek And Destroy
  • The Memory Remains
  • The Shortest Straw
  • The Thing That Should Not Be
  • The Unforgiven
  • Welcome Home (Sanitarium)
  • Wherever I May Roam
  • Whiplash
Nummers van andere artiesten:
  • Alice In Chains - No Excuses
  • Bob Seger - Turn The Page
  • Corrosion of Conformity - Albatross
  • Diamond Head - Am I Evil?
  • Foo Fighters - Stacked Actors
  • Judas Priest - Hell Bent For Leather
  • Kyuss - Demon Cleaner
  • Lynyrd Skynyrd - Tuesdays Gone
  • Machine Head - Beautiful Mourning
  • Mastodon - Blood And Thunder
  • Mercyful Fate - Evil
  • Michael Schenker Group - Armed and Ready
  • Motorhead - Ace of Spades
  • Queen - Stone Cold Crazy
  • Samhain - Mother of Mercy
  • Slayer - War Ensemble
  • Social Distortion - Mommy's Little Monster
  • Suicidal Tendencies - War Inside My Head
  • System of a Down - Toxicity
  • The Sword - Black River
  • Thin Lizzy - The Boys Are Back in Town

Afbeeldingslocatie: http://www.resizer.nl/image/450/254/resizer-nled0831dcf25f260.jpg

Je eigen Rocker!
Spelers kunnen dit keer hun eigen rocker gaan maken. Dit is gebaseerd op de vergelijkbare "Create a Skater" mode die je in de Tony Hawk serie tegen kwam. Spelers kunnen hun karakter naar hartelust aanpassen, zaken als stijl, kleding, tattoos, make-up en leeftijd, het is allemaal aan te passen. De karakters uit voorgaande delen zullen beschikbaar zijn als template om aan te passen. Na een rechtzaak met Gibson zal overigens de Gibson gitaar niet meer beschikbaar zijn in dit deel, maar zullen andere gitaren worden gebruikt. Activision heeft diverse deals met instrumenten makers die terug zullen komen in de game. Naast beschikbare instrumenten, zullen spelers ook hun instrumenten kunnen customizen.

Afbeeldingslocatie: http://www.resizer.nl/image/450/254/resizer-nl4be95aaa4d54cf8.jpg
De instrumenten
De instrumenten uit Guitar Hero: World Tour kun je ook in Guitar Hero Metallica gebruiken. Hieronder een korte uitleg van alle instrumenten:

De gitaar krijgt een behoorlijke make-over en bevat nu een zogenaamde "Slide-strip" door middel van een aanraak gevoelige reeks buttons. Dit nieuwe deel van de gitaar kan ervoor zorgen dat lange noten anders klinken, er gestrumd kan worden zonder gebruik te maken van de strum-bar en het sliden van noten. Bovendien zal de gitaar worden voorzien van een langere whammy bar, waardoor deze beter bereikbaar moet zijn. Ook de strum bar is langer geworden en bovendien, stiller. De Select button is ook opnieuw ontworpen. Deze button, die gebruikt wordt voor onder andere het activeren van Star Power ziet er nu meer uit als de bridge op een gitaar en is net onder de strum balk geplaatst, zodat hij makkelijker bereikt kan worden.

De nieuw toegevoegde drum-controller is draadloos en drukgevoelig. Met andere woorden, harder slaan, is een hardere klank. In tegenstelling tot de Rock Band controller heeft deze controller twee cymbals die te verstellen zijn, een snare drum, twee toms en een bass drum pedaal. Daarnaast heeft de drum-controller een midi port aan de achterkant. Hierdoor kan een drum kit, drum machine of ander apparaat dat compatible is, worden aangesloten. Activision heeft beloofd dat dit de meest realistische drum controller ooit in een videogame wordt.

De microfoon is gewoon een standaard USB microfoon en is in tegenstelling tot de andere instrumenten niet draadloos. Ook zal voor het bedienden van de menus een andere controller moeten worden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.resizer.nl/image/450/254/resizer-nl238aca5c05bebe3.jpg

Credits en FAQ
Q: Heb je deze topic start helemaal zelf geschreven?
A: Nee, ik heb uit het Guitar Hero World Tour topic heel schaamteloos dingen gekopieerd. Waarvoor de topicstarter daar alle credits ontvangt

Dit onderdeel kan in de loop van het topic nog worden aangepast

Changelog:
- Kleine typo's veranderd (24-4-2009)
- Plaatjes worden gefixt (omstreeks 18:00 uur) (25-4-2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Dit is mijn eerste topicstart ooit. Ik hoop dat jullie hem goed vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 14:16

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

De startpost ziet er in ieder geval goed uit ;)

Ik heb het spel een paar weken in mijn bezit en vind het een geweldig spel. Komt natuurlijk ook omdat ik van deze muziek hou. Career uitgespeeld met guitar, bass en drums. Zingen heb ik pas een paar nummers gedaan maar dat is niet echt mijn ding. Bass is flink moeilijk met de laatste nummers, ik kan met een aantal nummers gewoon geen combo houden, veel lastiger dan bijvoorbeeld B.Y.O.B. Met drums kan ik een aantal nummers spelen op Expert maar meestal heb ik al moeite op Hard.

Misschien een idee om van dit topic een Algemeen Guitar Hero topic te maken? Anders heb je volgend jaar 20 topics lopen, zo snel komen de games uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ziet er prima uit dacht ik zo :)
Misschien nog wat box art van het spel zelf, en eventueel plaatjes van de instrumenten.

Afbeeldingslocatie: http://www.budgetgaming.nl/boxarts/100296_Guitar_Hero_Metallica_360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:17

Hoite

Goed verhaal

startpost is prima zo denk ik. ikzelf heb hem al gepreorderd als echte guitar hero verslaafde,
als je deze spellen een tijdje speelt dan heb je op een gegeven moment geen uitdaging meer en haal je alles fluitend 5 sterren,
offtopic:
behalve dragonforce
.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om GH:Metallica uit de V.S. te laten meenemen. Het lijkt erop dat de XBOX versie regievrij is, en ik denk de PS3 versie ook. Geldt dit ook voor de PS2, en Wii versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik ga vanmiddag toch maar effe bij de media markt checken of die hem niet stiekem al in de schappen hebben liggen. Jammer dat m'n favo Metallica nummer d'r niet bij zit: So What, maja, met deze tracklisting moeten we wel weer effe vooruit kunnen :D

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281387

Sendy schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 08:51:
Ik zit eraan te denken om GH:Metallica uit de V.S. te laten meenemen. Het lijkt erop dat de XBOX versie regievrij is, en ik denk de PS3 versie ook. Geldt dit ook voor de PS2, en Wii versies?
is het dan niet zo dat je alleen maar dlc kunt halen uit de amerikaanse shop? omdat je disk uit de VS komt? tenminste bij de ps3 versie was dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Topicstarter
Anoniem: 281387 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:47:
[...]

is het dan niet zo dat je alleen maar dlc kunt halen uit de amerikaanse shop? omdat je disk uit de VS komt? tenminste bij de ps3 versie was dat zo.
Ja, het staat mij bij dat je dan inderdaad alleen de DLC uit de Amerikaanse store kan halen. Opzich geen probleem, maak je gewoon een USA PSN account ;) Zo gefixt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

DeTeraarist schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:09:
Jammer dat m'n favo Metallica nummer d'r niet bij zit: So What
Dat komt omdat het geen nummer van Metallica zelf is, maar een cover ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ken. op 26-04-2009 02:07 . Reden: quote verqloot.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hmm, mooi is dat. Van wie is 't origineel dan? Die hadden ze er van mij part dan wel op mogen zetten :) Had waarschijnlijk wel de leeftijdsgrens voor 't spel naar 18+ gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 12:55
DeTeraarist schreef op zondag 26 april 2009 @ 05:42:
Hmm, mooi is dat. Van wie is 't origineel dan? Die hadden ze er van mij part dan wel op mogen zetten :) Had waarschijnlijk wel de leeftijdsgrens voor 't spel naar 18+ gegaan.
Wiki:

"So What?" is a song written by the British punk band the Anti-Nowhere League

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 22:52
Mag ik vragen hoe je aan de release datum 27 april komt ik zie overal 22 of 29 mei staan.
Anders haal ik hem gelijk morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Was wel benieuwd naar de demo. Dit soort 'ritme' games heb ik altijd wel tof gevonden. Jammer allen dat de demo op de 360 het niet doet zonder mic :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ronwiel schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:02:
Was wel benieuwd naar de demo. Dit soort 'ritme' games heb ik altijd wel tof gevonden. Jammer allen dat de demo op de 360 het niet doet zonder mic :(.
he wat? Ik heb enkel de gitaar en hier werkt de demo prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 23:36

BM

Moderator Spielerij
ronwiel schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:02:
Dat klopt inderdaad niet.
Je kunt 'm niet met controller spelen nee, maar als je een gitaartje hebt liggen werkt ie prima...

Hopelijk komt het spel van de week binnen, ben wel benieuwd geworden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Vandaag maar even kijken of die hier al ergens in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 14:07

GekkeR

key = key

Nummers zijn iig lekker moeilijk :)
Mijn guitar history is : GH3 -> RB -> GH:A -> RB2 -> GH:WT -> GH:M

RB2 speelde ik het meest, heb ik ook veel DLC voor.
Op xbox live speelde ik alleen RB2.

Nu ik GH:M aan het spelen ben via Live vallen me wel een aantal dingen op.

Het is ZOVEEL makkelijker een goede band te vinden in RB2.
Individuele scores kunnen zien in RB2 is ook VEEL beter.

In GH:M kan je daarintegen zien welke knoppen worden ingedrukt op de gitaar.
Zo kan je dus zien "hoe" iemand speelt, dat is leuker.

Nu speel ik nog niet lang GH via live maar er zijn een aantal dingen waar ik me aan irriteer :

1. Bands maken, soms zit ik in een groepje van 2 (totaal).
Is het dan nog mogelijk om "gewoon" te wachten op andere spelers zoals in Rock band ?
2. Scores , in Rock band kan je zien wie die zwakste schakel is en is het leuk/uitdaging om 100% te halen.
Zie ik iets over het hoofd in GH of kan dit gewoon niet ?
3. Mentaliteit van de spelers in GH.
Heb nu na 1,5-2 weken spelen nog maar 1 ! goede band gehad (lees: band die praat en waar je mee lachen kan).

Maar goed , de community moet nog groeien uiteraard :)
Had liever RB:M gezien vanwege de online mogelijkheden.

De liedjes zijn namelijk ERGGGGG vet })

--edit

Hebben pros nog tips voor calibratie ?
Ik krijg mijn GH/RB games echt niet 100% goed ingesteld.
Met GH:M zit ik op iets van 70ms audio en 25ms vid.
RB2 heb ik 55ms audio en 35ms vid.

Hoe ik het spel afstel heeft direct effect op hoe goed de solos verlopen etc.

Ze zouden eens met een pack moeten komen die dit soort spellen goed synct.
Webcam+mic set ofzo :)

[ Voor 13% gewijzigd door GekkeR op 27-04-2009 09:32 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Slash500 schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:26:
Vandaag maar even kijken of die hier al ergens in de winkel ligt.
Tenzij 'hier' ergens in Amerika is, geef ik je weinig kans :)
Spel komt pas eind Mei hier in Europa beschikbaar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
BM schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:29:
[...]

Tenzij 'hier' ergens in Amerika is, geef ik je weinig kans :)
Spel komt pas eind Mei hier in Europa beschikbaar.
Staat 27 april in de OP zie overal wel release op 22 mei of 29 mei.
En ik kan helaas niet uit amerika halen want anders werkt me death magnetic niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 14:07

GekkeR

key = key

Slash500 schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:49:
[...]

Staat 27 april in de OP zie overal wel release op 22 mei of 29 mei.
En ik kan helaas niet uit amerika halen want anders werkt me death magnetic niet
Mijn death magnetic werkt gewoon ?

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
GekkeR schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:23:
[...]

Mijn death magnetic werkt gewoon ?
Op PS3, want ik lees dat het daar niet op werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Slash500 op 27-04-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bij Xbox kijkt hij naar de redio van je Live account volgens mij.

Heb dit spel ook sinds een week na de releases in de VS. Speelde al weinig Rb2 en GH;WT meer de laatste tijd, maar is flink omhoog geschoten. Metallica is dan ook een van me fav. bands dus ken de muziek wel. Speelde GH:Wt de drum op easy/medium en bij GHM wilde ik het echt per se gaan oefenen. Nu paar weekjes later zit op met alle nummers op medium/expert. Nog even wachten op mijn 2e pedal en dan ga ik expert+ toch eens proberen.

Over de game: vind het zelf er allemaal erg gelikt uitzien. Graphics zijn cool en geluid is goed. De nummers zijn kicke om te spelen mjah.. voor mij persoonlijk toch een dikke 9 - 9,5 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Waar haal je een tweede pedaal ? Ik wil namelijk gelijk op expert+ beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb hem op neck.nl besteld (neckerman), maar staat in backorder. Heb daar ook een 120GB voor de xbox besteld a 71,99, maar ook deze staat al 4 weken in backorder lol.

Veel andere shops zoals consoleshop bieden de metalpedal aan vanaf 30-04 ofzo en dat is het dan al bijna :D

Gaat trouwens om de metal pedal. Prijs ligt rond de 20-25 euro en je krijgt er standaard een splitter bij.
Zat ook te denken aan die dure pedals, maar dan ben je meteen 150 euro kwijt omdat je er 2 moet bestellen. Het drumt namelijk niet als je het origineel hebt en 1 zo'n duur kreng.

Als ik dan toch zoveel uitgeef voor RB of GH, dan koop ik liever een ION drum rocker ipv 2 pedals :D

[ Voor 41% gewijzigd door AndereKoekoek op 27-04-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 03-07 22:45
Floris-K schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:40:
Veel andere shops zoals consoleshop bieden de metalpedal aan vanaf 30-04 ofzo en dat is het dan al bijna :D
ik denk dat dit een typo is, aangezien de meeste webshops de pedal vanaf 30-05 leveren

[ Voor 47% gewijzigd door bartosiej op 27-04-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

nee hoor.. zie consolshop http://www.consoleshop.nl...tar-hero-metal-pedal.html

Hij is daar wel ineens 10 euro duurder geworden.

http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=780256 is goedkoper en ook 30-04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ga ik 'm daar gelijk pre-orderen voor het geval ze 'm daar ook verhogen :P
Heb mijn moeder net geSMSt of ze GH:M voor me wilt meenemen uit Singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik denk dat ik maar lekker braaf ga wachten totdat hij in de winkels hier in Nederland ligt, ik heb toch de vorige delen nog niet 'uit' ;)

Alleen kijkend naar het gitaar gedeelte, ben ik wel benieuwd hoeveel moeilijker deze is dan world tour. In elk geval heb ik Trapped Under Ice nog niet gehaald op expert, dus dat belooft veel goeds kwa uitdaging. Het Death Magnetic album op Guitar Hero III heb ik ook nog niet allemaal op expert en ook One is me nog te moeilijk. In elk geval genoeg uitdaging dus om weer even verder te kunnen deze zomer :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 20:44
Er staan best veel fouten in de TS, oa dat de europese release 22 of 29 mei is, zeker niet vandaag, en het hele stuk over de instrumenten gaat over GHWT

Ik had de US versie een maand terug bij playasia besteld, ze hebben em nog altijd niet verstuurd dus dat annuleer ik maar :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Maegrim op 27-04-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230106

Floris-K schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:29:
nee hoor.. zie consolshop http://www.consoleshop.nl...tar-hero-metal-pedal.html

Hij is daar wel ineens 10 euro duurder geworden.

http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=780256 is goedkoper en ook 30-04
Xboxhome.nl en PS3home.nl staat hij voor 25,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Maegrim schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:01:
Er staan best veel fouten in de TS, oa dat de europese release 22 of 29 mei is, zeker niet vandaag, en het hele stuk over de instrumenten gaat over GHWT

Ik had de US versie een maand terug bij playasia besteld, ze hebben em nog altijd niet verstuurd dus dat annuleer ik maar :'(
Daar had ik 'm ook besteld, maar duurde mij ook wat te lang. Helaas kun je orders die in backorder staan daar niet direct annuleren. Even een mailtje sturen en ze verwijderen de order voor je :)
Heb 'm daarna op ebay besteld, en die is nu als het goed is al een paar dagen onderweg :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Gaaf spel inderdaad _O_ Heb het spel direct besteld toen Gamehubs preorders aan nam.Ben geen hele grote fan van Metallica, maar die nummers zijn echt vet om te spelen. Heb nog niet echt gedrumd omdat mijn drumstel kapot is. Maar op de gitaar en speel ik wel alles op Expert, alleen heb ik nog wat moeite met Slayer en Battery :P

Zijn er overigens nog mensen die online wat band achievments willen halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Net voor het eerst zitten drummen online na het lezen van je bericht.
De andere mensen pakten steeds de moeilijkste nummers met al resultaat dat ik zeiknat van het zweten ben.
Ook steeds maar 85% van de noten geraakt ongeveer.. grmbl..

mijn live-id is trouwens Flowz82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk

Marrruuuk

daniëlpunt schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:16:
Zijn er overigens nog mensen die online wat band achievments willen halen? :)
Ik wel, invite me maar een keer als je online bent.
Zijn er veel band achievements?

gvd, net PFO verloren met Cyanide op Expert met een verschil van 400 punten omg. Ik had iets van 709344 ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Marrruuuk op 30-04-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
mijn gele cymbal is kapot, iemand hier met een goedkope site om deze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 12:11

Shin_Alu

Ranger/Ninja

bartosiej schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:12:
mijn gele cymbal is kapot, iemand hier met een goedkope site om deze te vervangen?
Ik meen me te herinneren dat dit een vaker voorkomend probleem was en dat ze deze vervangen, dus ik zou even contact opnemen met Activision

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Metallica komt pas 22.05.09 uit. Heb hem eigenlijk al sinds eind april, gewoon kopen bij een site als gamehubs.com, als je maar genoeg zeikt bij de comments voor een restock dan doen ze het ook nog wel. :*)

Of heb een geflashte drive
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Marrruuuk schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:45:
[...]

Ik wel, invite me maar een keer als je online bent.
Zijn er veel band achievements?

gvd, net PFO verloren met Cyanide op Expert met een verschil van 400 punten omg. Ik had iets van 709344 ;(
Er zijn er een paar, weet ze niet uit mijn hoofd maar er is een guide op x360a.com. Als we nog 6 mensen kunnen vinden kunnen we ook nog de Band vs Band achiemevents doen :)

Ik speel veel Band quickplay online, maar ik vind echt dat er veel mensen op Expert die er echt niks van bakken. En de pro-face offs verlies ik ook vaak net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ben nu sinds gister bezig.
Moet zeggen dat het toch best pittig is. GH:WT op hard heb ik eigenlijk geen noemenswaardige problemen mee gehad, maar heb nu toch al 3 nummers die niet haal op hard. Voornamelijk omdat veel nummers toch wel heel erg snel zijn, daar ben ik nooit heel goed in geweest :)

Wel cool spel verder.
Metallica Afbeeldingslocatie: http://www.imbruglia-inside.com/smiley_headbang.gif :P

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 02-05-2009 13:55 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
staat nu echter op 'niet bekend', ik heb m hier wel besteld..
ben benieuwd hoelang het nog gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
BM schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:54:
Ben nu sinds gister bezig.
Moet zeggen dat het toch best pittig is. GH:WT op hard heb ik eigenlijk geen noemenswaardige problemen mee gehad, maar heb nu toch al 3 nummers die niet haal op hard. Voornamelijk omdat veel nummers toch wel heel erg snel zijn, daar ben ik nooit heel goed in geweest :)

Wel cool spel verder.
Metallica [afbeelding] :P
Van het weekend is het me eindelijk gelukt om met veel moeite Trapped Under Ice te halen op expert met de 'gitaar'. Ging echt op het tandvlees, zo rood als de rockmeter was af en toe. Zouden alle Metallica nummers in GH:M zo moeilijk zijn? Als dat zo is, heb ik in elk geval geen gebrek aan uitdaging :)
Overigens zijn die Death Magnetic nummers ook vrij lastig op expert, maar daar zitten niet altijd van die solo's in geloof ik, niet zo al te vaak gespeeld nog.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk

Marrruuuk

Raar dat het connecten niet ging net floris. Komt wel een andere keer :)

Wat me trouwens wel opvalt op Live, het is errruuuggg rustig. Zelfs voor een pro face-off moet je soms lang wachten.
Waar ik me alleen aan erger tijdens Band Quickplay of Co-op Guitar, is dat sommige mensen niet willen switchen tussen bass en gitaar. Als mensen niet weten wanneer ze hun star power moeten activeren heb ik het ook snel gezien. Die mensen activeren óf meteen óf soms helemaal niet |:( . Als ze nu allemaal tegelijk activeren krijgen we 2x zoveel punten maargoed.

Iemand het nummer Desimate al geprobeerd op Bass? Ik had 83% geraakt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja idd.. Heb het zeker 10x geprobeerd, maar kreeg steeds de melding dat de sessie niet meer bestond.

Kwam steeds maar weinig mensen tegen die zingen, dus gisteren maar eens gaan zingen online lol. Zit met een flinke griep thuis, dus drummen of gitaar ging sowieso niet.. en zingen al helemaal niet haha. Gebruik zelf de star power in het begin ook niet zoveel, zodat bandleden gered kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 00:14

Frenck

Home Assistant

Ik kom toevallig dit topic tegen... W000T W000T nog een Guitar Hero! Kan niet wachten :D :D :D

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

MediaMarkt Zwolle levert pas vanaf 29 mei. In lijn met de andere reacties hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

[b]GekkeR schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:28:....

Hebben pros nog tips voor calibratie ?
Ik krijg mijn GH/RB games echt niet 100% goed ingesteld.
Met GH:M zit ik op iets van 70ms audio en 25ms vid.
RB2 heb ik 55ms audio en 35ms vid.

Hoe ik het spel afstel heeft direct effect op hoe goed de solos verlopen etc.

...
dit heeft volgensmij volledig te maken met de gebruikte televisie en audio-set, doe dus de '' calibrate lag '' 3 keer en pak het gemiddelde.
(dat is tenmiste wat ik gedaan heb.)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
Frenck schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:38:
Ik kom toevallig dit topic tegen... W000T W000T nog een Guitar Hero! Kan niet wachten :D :D :D
hahah well, guess what?! over een maandje nog een nieuwe guitar hero!

ik kan echt niet wachten totdat smash hits uitkomt, dit wordt voor mij, qua nummers, de beste 4p guitar hero tot nu toe..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk

Marrruuuk

1 Million Achievement

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e122/xdarkprince/MercyfulFate1M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
Wow, lol!
Ik ben al lang blij dat ik 5 sterren haal op medium hehe, hoe lang doe je er ongeveer over om zo goed te worden?

Edit:
Woei! Guitar Hero 5

[ Voor 32% gewijzigd door Flesdop op 16-05-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Wel apart, ik heb vorige week GH Metallica (dvd+gitaar) gepre-ordered. Hij zou vrijdag de 22e binnenkomen, maar ik krijg zojuist een mailtje dat ie al verstuurd is. Misschien zijn we toch wat eerder aan de beurt gekomen dan gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

budi schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:10:
Wel apart, ik heb vorige week GH Metallica (dvd+gitaar) gepre-ordered. Hij zou vrijdag de 22e binnenkomen, maar ik krijg zojuist een mailtje dat ie al verstuurd is. Misschien zijn we toch wat eerder aan de beurt gekomen dan gepland?
ja, ik heb hetzelfde hier, volgens track en trace moet hij bijna binnen zijn, hij zit in de afleverroute.. tot zover: ik zit voor mn voordeur te wachten tot hij binnen is.

edit:

en hij is binnen, meteen spelen natuurlijk.
mijn eerste indruk was dat de nummers allemaal nog prima te doen zijn en soms bij solo's krijg ik het een beetje moeilijk, mag de pret niet drukken, het nummer van Slayer vond ik weer een toppertje. Heerlijk shredden en technische stukken ertussen, uiteraard een epische solo om het compleet te maken. helaas heb ik hem wel in 1x gehaald :( (gelukkig 3 sterren, dus ik kan nog even verder :9 )

ik denk erover na om een productreview te gaan maken, maar aangezien ik het nu te druk heb met het afronden van mijn ICT opleiding gaat hem dat niet worden voor de zomervakantie..

[ Voor 38% gewijzigd door Hoite op 19-05-2009 18:30 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik heb hem net binnen! Snel even de eerste 2 nummers gedaan, zo de fiets in om naar mijn werk te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Waar heb je 'm vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Bij Consoleshop.

Wel balen overigens: ze (Activision ofzo) hebben er gewoon een oude serie gitaar controllers in de doos gedaan met een losse Metallica face plate. Nu heb ik dus weer een gitaar die zo'n luide klik maakt bij het strummen. Die van mijn collega die bij world tour zat, was lekker stil en ik hoopte er nu dus ook zo een te krijgen. Nou ja, het is geen ramp natuurlijk, maar ik had gehoopt een wat betere te krijgen. Meer bang ben ik dat van deze ook weer de touchstrip brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 14:17
budi schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:49:
Bij Consoleshop.

Wel balen overigens: ze (Activision ofzo) hebben er gewoon een oude serie gitaar controllers in de doos gedaan met een losse Metallica face plate. Nu heb ik dus weer een gitaar die zo'n luide klik maakt bij het strummen. Die van mijn collega die bij world tour zat, was lekker stil en ik hoopte er nu dus ook zo een te krijgen. Nou ja, het is geen ramp natuurlijk, maar ik had gehoopt een wat betere te krijgen. Meer bang ben ik dat van deze ook weer de touchstrip brak is.
Ik heb GH:metallica al een paar weken, besteld in Canada en speel het spel nog steeds met de "oude" gitaar die bij GH3: Legends of Rock zat, dat Gibson model. Ik ben van plan om zo'n nieuwe Metallica-gitaar aan te schaffen, pakket kopen en spel dan los doorverkopen. Nu is mijn vraag, is die nieuwe gitaar echt zoveel beter?Of zijn er daar problemen mee? Met mijn GH3 gitaar heb ik nog geen problemen gehad, alleen maakt ie inderdaad wat lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Precies op jouw vraag zat ik net ook te wachten:
ik weet namelijk ook nog niet of ik de nieuwe gitaar moet halen of niet.
( en waarom is er geen metallica pack met een drum??? )

Iemand een idee / vergelijking / review gevonden op basis van de gitaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Oh die World Tour gitaar is ECHT beter! Ik ben begonnen met Guitar Hero in het algemeen op de PS3 met Legends of Rock. Met World Tour ben ik overgestapt op de Xbox360 versie vanwege de uitdaging van de achievements, geen mogelijke controller-lag meer, iets betere graphics en meteen een world tour gitaar erbij gedaan. Dat voelde meteen al een stuk beter aan.

Pas sinds een paar weken weet ik zeker dat deze gitaar beter is, ik heb 2e hands een kopie van Legends of Rock op de kop getikt voor de xbox360, zodat ik die met de world tour gitaar kon spelen. (Deze kopie deel ik met een collega van me, gaan we elke zoveel maanden uitwisselen).
Ik ben opnieuw met de expert career begonnen en meteen vlogen al mijn persoonlijke records aan gruzelementen! Van de eerste tiers nu de meeste nummers op 5 sterren en ik ben nu een paar nummers verder gekomen, ik zit nu in de allerlaatste tier, iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden. Nooit verwacht dat ik Before I Forget zou halen op expert :)
Nog een andere anekdote: laatst speelde ik tegen een vriendin van me. We zijn aardig aan elkaar gewaagd. Toen zij met de world tour gitaar speelde en ik met de Gh3 versie (op de Wii, we waren beide op bezoek elders) won zij de meeste nummers die we tegen elkaar speelde. Toen we toch eens van gitaar wisselde, won ik juist de meeste nummers.

Hopelijk overtuigt jullie dit een beetje? Zelf heb ik het gevoel dat het vooral de knoppen zijn die lichter indrukken dat het verschil maakt. Misschien heeft het ook wat met de lag van de PS3 dongle te maken, maar ik verwacht zelf eigenlijk dat dat wel mee valt.

(Ik ben best verslaafd, dus ik vond het best de helft van die 29 euro waard voor een extra kopie van Guitar Hero 3 om het nu eens voor eens en voor altijd zelf te ervaren of die world tour gitaar beter is) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Oh die World Tour gitaar ...Mjah Botech en ik hebben het duidelijk over een andere gitaar denk ik. En de metallica gitaar gaat "het sliden nabootsen" om het zo maar eventjes te noemen. Alleen heb ik dadelijk 3 gitaren thuis liggen ( ik heb al 2 * GH:LoR gitaar pack), waar ik denk dat me vriendin dat niet zo leuk meer zal gaan vinden.

Of zal het later mogelijk zijn om een losse metallica variant te kopen?

uit de openingpost:
De nieuw toegevoegde drum-controller is draadloos en drukgevoelig...
Krijg je nu ook nog een andere drum-controller of hoe moet ik dit nu zien? Ik dacht dat er alleen 1 pack was met een gitaar en 1tje met alleen de game?

@budi misschien heeft je vriendin je laten winnen;) :+

[ Voor 28% gewijzigd door lordloeder op 19-05-2009 13:49 . Reden: topic drum-controller toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Laatst online: 04-07 14:17
lordloeder schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:43:
Oh die World Tour gitaar ...Mjah Botech en ik hebben het duidelijk over een andere gitaar denk ik. En de metallica gitaar gaat "het sliden nabootsen" om het zo maar eventjes te noemen. Alleen heb ik dadelijk 3 gitaren thuis liggen ( ik heb al 2 * GH:LoR gitaar pack), waar ik denk dat me vriendin dat niet zo leuk meer zal gaan vinden.
Toch niet hoor, voor zover ik weet is de gitaar van World Tour en Metallica dezelfde, alleen heeft de laatste een Metallica faceplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Goed, euvel van de gitaren al gevonden:

In het kort:
LoR: geen touchstrip
World: touchstrip
Metallica: touchstrip, langere wammy bar

Duidelijk communicatie / lees probleempje van mij :+

In ieder geval, tijd om dus de bundel met gitaar te halen :)

In het kader van:
Nu echt eens Jimmy Hendrix nadoen met een gitaar! Guitar Hero "Extreme"
Na het slaan van de gitaar op de grond <insert ander random object in huis/woonkamer>
"Ow schat, sorry maar ik was echt even opgegaan in het spelletje. Nu moet ik maar een nieuwe gitaar halen" :+

[ Voor 36% gewijzigd door lordloeder op 19-05-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

De gitaar van World Tour en Metallica zijn inderdaad _ECHT_ beter dan die van Legends of Rock, is zeker het overwegen waard om een extra gitaar erbij te kopen, om zo snel even wat verbeteringen op te noemen:

-het aanslag ding is iets langer met een soort bolletje aan het eind, zodat je er niet meer afschiet in snelle stukken.
-er zit een StarPower knop achter het aanslaanding om starpower te deployen in snelle stukken zonder dat je knoppen mist omdat je je hals omhoog gooit.
- de touchstrip is een nieuw ding, moet je wel even aan wennen.
- niet geheel onbelangrijk, de hals kan er nog steeds af, maar zit nu vast met een connector in plaats van losse pennetjes die op een printplaat vallen, met 1 van mijn LoR gitaren heb ik missing buttons. ga ik met deze niet krijgen verwacht ik.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
het hangt er maar net vanaf, ik vind die nieuwe world tour guitar een drama, dit omdat de fret buttons verder van elkaar afzitten als bij de vorige guitaren.., vooral lastig bij de groen+oranje combinatie..

ook vind ik dat nieuwe strum ding minder fijn, ik vond het persoonlijk juist fijn met die oude guitaren die wat lawaai maken bij het strummen, zodat je het ritme net even wat beter vast kunt houden.. Ook gaat de nieuwe strumbar veel sneller stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 11:51
Jeuj! als het een beetje meezit heb ik bij thuiskomst een pakketje staan *O*

Vond de demo iig erg gaaf om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:13
Kan iemand mij uitleggen hoe dit spel werkt? Heb het net binnen gekregen inclusief gitaar, maar ik kan om de 1 of andere reden geen noot raak slaan. Als ik kies voor practice raak ik totaal 0% van de noten, terwijl ik wel zie dat de knoppen ingedrukt worden. Ik zal wel iets heel fout doen, maar kom er echt niet uit op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Je moet de noten niet alleen indrukken, zou wel makkelijk zijn :P, maar je moet ze op het goede moment aanslaan met de strumbar, dat is het flippertje op de gitaar. Indrukken en los laten kan voor en na je aanslaat. :)
Anders doe je even de tutorial uit het hoofdmenu, dan leggen ze veel meer uit.

[ Voor 21% gewijzigd door daniëlpunt op 20-05-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Je moet op het moment dat de nooit voorbij komt dat wiebelknopje aan het begin van de hals heen en weer bewegen. Geeft beetje hetzelfde effect als een plectrum tegen een snaar aan slaan.

en anders youtube zoeken: guitar hero tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:13
Ah oke, ik ga het gelijk even proberen. Een tutorial kan ik trouwens niet vinden in het spel zelf, zal wel aan mij liggen. (gevonden)

EDIT: Heel erg bedankt, nu werkt het wel, moet alleen nog veel oefenen heb ik al wel door. Het is toch vrij lastig.

[ Voor 35% gewijzigd door thriller op 20-05-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Ben net even in de Mediamarkt wezen kijken maar daar hadden ze voor de Wii alleen maar die bundle van spel+gitaar. Iemand enig idee of voor de Wii het spel ook los verkrijgbaar is.
Heb al twee van die gitaren, is meer dan zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ja hoor, voor de Wii zijn ze ook los te krijgen, zie bijvoorbeeld budgetgaming:

http://budgetgaming.nl/ga...+hero:+metallica_Wii.html

en dan kom je onder andere uit op:
http://www.12game.com/WII...llica_software.aspx?af=15
http://www.digitala.nl/product_info.php?products_id=2921

dat zijn in elk geval 2 webshops waar ik wel goede ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114796

Anoniem: 86703 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:30:
Ben net even in de Mediamarkt wezen kijken maar daar hadden ze voor de Wii alleen maar die bundle van spel+gitaar. Iemand enig idee of voor de Wii het spel ook los verkrijgbaar is.
Heb al twee van die gitaren, is meer dan zat ;)
Was die mediamarkt open? Het was toch hemelvaart...?
Naja, ik ga zo even een kijkje wagen in de MM Utrecht. Hopelijk hebben ze het losse spel voor de 360. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-07 09:40
Mediamarkt alexandrium rotterdam, was gister met hemelvaart open.
Daar hadden ze voor alle consoles de game alleen en met gitaar te koop.
Heb lekker de game+gitaar bundel gekocht voor de xbox 360!
Dus gewoon al te verkrijgen, einde discussie.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

Imho is de gitaar die bij WT zit niet fijner dan die van GH3. Ik heb een tijdje met die van WT gespeeld toen die net uit was, maar die touchstrip gebruik ik nooit en de gitaar is iets groter wat niet echt handig is.

Ik heb trouwens wel het gevoel dat ik redelijk aan mijn plafond zit, kan alle nummers uitspelen van 2,3 en WT (Metallica morgen ff halen :P ), maar ik heb niet de vingersnelheid voor de snelle ho/po stukken waardoor ik bij sommige nummers dus op 3 of 4 sterren blijf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

Even een crosspost:

Vandaag GH: Metallica gekocht.

Bevindingen tot nu toe:
eerste GH spel wat ik ooit speel.
Heb tutorial (deels) doorlopen, en beetje zitten oefenen op beginner en easy, maar mijn vingers e.d. moeten hier echt nog aan gaan wennen :)
Easy (dus zonder frets) gaat tot nu toe wel, maar beginner met groen, rood en geel is zeker nog uitdagend genoeg voor me :)

Maar de muziek is zooooo goed :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 11:30

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo zeg, echt heel vette shit dit. Tot nog toe mijn favo Guitar Hero. Metallica is voor mij sowieso jeugdsentiment, en ook het laatste album is dik.

Ook qua andere acts is er heel veel vets te vinden (Suicidal Tendencies :D Cool dat ze ook aan Rob's oude band gedacht hebben, jammer dat Infectious Grooves er dan niet tussen zit, dat zou cool bassen zijn geweest!) en het niveau is ook leuk omhoog gegaan, WT was me soms te makkelijk.

Ook de manier van unlocken van songs en venues door sterren te halen bevalt me.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 07:27

philipnorth

Zeg maar Danny

Ok, het is nog steeds een uitdaging op easy (jaja, ik weet het) maar het begin wel wat beter te gaan. O.a. No leaf clover op 5 sterren nu, en oh ja, Turn the page ook. Erg gaaf, ik merk zeker wel dat sommige nummers ook echt een stuk makkelijker gaan dan andere. En ik ben het er zeker mee eens dat de nummers van de andere bands ook erg goed gekozen zijn.

Ga eerst lekker alles op easy afmaken, en op 5 sterren zetten, en dan maar eens langzaam opbouwen. Maar dat gaat nog wel ff duren denk ik :)

Damn, echt respect voor mensen die deze nummers op expert doen hoor _O_

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

en, ik heb hem uitgespeeld (expert). de muziek is heel vet, en zeker voor de mensen die van snelle stukken houden is slayer een verademing..
ik zal zometeen even een foto posten van mijn voortgang, aangezien community.guitarhero.com zo bugged is dat daar niet mee te werken valt (blijft zeuren om een of andere activision account, al 6x dat formuliertje ingevuld) (je moet ook het vakje ''state'' invullen ook al staat daar US-only.

http://community.guitarhero.com/accounts/771835 Hier staan mijn statistieken.

Als er nog mensen zijn die samen willen spelen over xbox live, voeg me toe ''Hoite89''

[ Voor 24% gewijzigd door Hoite op 24-05-2009 17:38 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Hoite, ik zit eens door je statistieken te bladeren en mijn mond valt open van verbazing dat je Raining Blood op expert hebt gehaald! Netjes! Jij bent echt een rock god! :)

Ik zit vast op dat nummer en hoewel ik het over Before I Forget hetzelfde zei, denk ik toch echt dat ik dit nummer never nooit niet ga halen, het gaat gewoon te snel voor mijn vingers. Die pull-offs zijn krankzinnig.

Oh wacht, dit is het Metallica topic? :+ Ja ja, leuk spel! Goede muziek, etc. Ik heb hem op hard met de gitaar bijna in een ruk uitgespeeld, maar ben een beetje bang voor expert ;)

[ Voor 0% gewijzigd door budi op 24-05-2009 20:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

tja, als je een spel gewoon veel speelt dan wordt je er uiteindelijk ook beter in, ik heb nog wel enkele tips voor raining blood. die ''solo'' aan het begin van het nummer die kan je makkelijker halen door hem in de practice te spelen, steeds een niveautje sneller te gaan. ook kan je nog eventueel je gitaar uitzetten en kijken of je het in de vingers krijgt zonder te spelen.
alhoewel het allemaal hammer-ons zijn, zou ik de eerste van die rijtjes gewoon aanslaan. zo houd je voor jezelf ook het ritme een beetje in de gaten en speel je het stukken strakker.

verder, haal sowiezo starpower in het stuk ervoor, voor als je uit het ritme raakt in dat ''solo'' stuk.
succes!

edit: is het niet een idee om in de startpost wat xbox live/ PSN gamertags neer te zetten zodat er tweakers samen kunnen spelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Hoite op 25-05-2009 00:29 . Reden: toevoeging ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Laatst online: 05-07 13:21
Vind guitar hero Metallica echt een super goed spel.
Ik vind de opzet leuk dat je de achtergronden van alle nummers kan bekijken en de verhalen kan bekijken.
Ook vind ik het vet dat je de songteksten kan bekijken.

En slayer raining blood op expert is idd erg lastig
heb er lang over gedaan om die te kunnen spelen maar wat Hoite al zij, gewoon practice en de snelheid langzaam omhoog schroefen, dan gaat hij uiteindelijk wel goed ;)

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

Vanmiddag Metallica gehaald en het eerste wat meteen opviel was de geluidskwaliteit van de nummers, klinkt echt heel goed. Zijn de sommige nummers geremastered?

Ben net met de 3e tier begonnen tot nu toe alles 5 sterren gehaald, maar de moeilijke nummers komen natuurlijk nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesku00
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo,

Heeft er iemand een Philips 37-pfl9632 met dit een van de guitar hero spellen?

Ik kan de audio en video lag settings niet correct zetten. Ik weet dat deze televisies veel input lag hebben en dat er gezegd wordt dat het niet mogelijk timing gerelateerde games te kunnen spelen op deze televisies (http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/), kom ik met bepaalde instellingen toch aardig in de buurt van bespeelbaarheid; audio: 80ms - video 34ms. Maar helaas is dat het net niet. Ik heb vaak gekalibreerd en er komen vaak verschillende resultaten uit de kalibratie met als gevolg weer slechte settings.

Is er iemand met deze reeks televisies van Philips die de juiste instelling heeft gevonden voor de guitar hero games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Anoniem: 50278 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:33:
Vanmiddag Metallica gehaald en het eerste wat meteen opviel was de geluidskwaliteit van de nummers, klinkt echt heel goed. Zijn de sommige nummers geremastered?

Ben net met de 3e tier begonnen tot nu toe alles 5 sterren gehaald, maar de moeilijke nummers komen natuurlijk nog :P
voor guitar hero worden alle nummers geremasterd, zodat ze als je een noot mist, deze ook kunnen weglaten uit het nummer.

zie ook deze post over het album Death Magnetic dat beter klinkt in Guitar Hero dan op de CD.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

kesku00 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:44:
Hallo,

Heeft er iemand een Philips 37-pfl9632 met dit een van de guitar hero spellen?

Ik kan de audio en video lag settings niet correct zetten. Ik weet dat deze televisies veel input lag hebben en dat er gezegd wordt dat het niet mogelijk timing gerelateerde games te kunnen spelen op deze televisies (http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10/), kom ik met bepaalde instellingen toch aardig in de buurt van bespeelbaarheid; audio: 80ms - video 34ms. Maar helaas is dat het net niet. Ik heb vaak gekalibreerd en er komen vaak verschillende resultaten uit de kalibratie met als gevolg weer slechte settings.

Is er iemand met deze reeks televisies van Philips die de juiste instelling heeft gevonden voor de guitar hero games?
ik denk dat dit soort spellen onspeelbaar zijn op jouw televisie totdat Philips wakker wordt en een goede firmware upgrade uitgeeft.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Zonet gespeeld voor het eerst!
Zit echt goed in elkaar, weinig verzonnen of weggelaten noten ook :P
Al blijft het guitar hero, soms is het op een echte gitaar logischer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk

Marrruuuk

Hoite schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:22:
edit: is het niet een idee om in de startpost wat xbox live/ PSN gamertags neer te zetten zodat er tweakers samen kunnen spelen?
Stuurde je gister een invite en msg, geen reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Marrruuuk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:09:
[...]

Stuurde je gister een invite en msg, geen reactie ;)
heb vandaag nog niet gespeeld, ik start nu mn xdoos even op :D

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Woehaa... Ik heb het spel gewonnen via de tweakers.net prijsvraag! Meteen maar 2 gitaren voor de xbox360 besteld.

Ik twijfel nu alleen op welk platform ik verder moet gaan. Ik heb voor de Wii de gitaarbundels van Guitar hero 3, de Aerosmith versie en World Tour. Nou was het plan om binnenkort de drumkit + mic, of een volledige bandpack te kopen. Voor de xbox360 kan ik de draadloze mic. van Lips gebruiken.

Zijn er meer voor- of nadelen bij 1 van deze consoles?

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Gefeliciteerd! In elk geval goed dat de prijs gevallen is bij iemand die het spel nog niet had, dat was anders geweest als ik hem had gewonnen ;)

Tsja, het verschil tussen de consoles voor wat betreft Guitar Hero vind ik persoonlijk wel duidelijk: Xbox360 is de winnaar. Ik heb zelf o.a. World Tour dus ik weet hoe die eruit ziet. Laatst zag ik World Tour op de Wii spelen en het ziet er werkelijk gewoon lelijk uit! Gelukkig loopt het wel vloeiend tijdens het spelen, maar bij het begin van het nummer als je inzoomt in de venue dan schokt het zelfs, had ik het idee. Karakters en alle omgeving is met weinig detail weergegeven en ik vind het er mat uitzien.
Ze kunnen kennelijk niet programmeren daar bij Neversoft, want ik het andere Wii spellen gezien die laten zien dat er best meer uit de Wii te halen valt. Datzelfde gaat op voor Legends of Rock welke ik op zowel de PS3 als Xbox360 gezien heb. De PS3 versie draait in een lagere resolutie en in het publiek zie je dat ze voor bepaalde karakters platte bewegende textures gebruikt hebben, erg suf. Waarschijnlijk gewoon gemakzucht bij de conversie.

Hopelijk schop ik niet teveel mensen voor de schenen, dit is puur wat ik zelf opgemerkt heb, ik ben ook niet een fanboy voor een bepaald platform, ik heb gewoon uitgebreid de kans gekregen alle drie de versies te vergelijken met elkaar :)

edit: uiteraard boeiende graphics niet zo bijzonder veel als je Guitar Hero speelt, je kijkt toch alleen maar naar de 'highway'. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door budi op 30-05-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:21
Hey!

Ik heb het spel nu een paar dagen (superdupervet!), mijn eerste GH spel, en ik vroeg me het volgende af.
Ik kan maar één carriere beginnen. Mijn vriendin vind het ook een gaaf spel, en ik wil eigenlijk gewoon een eigen savegame, maar dit kan ik nergens vinden. Iemand die weet hoe je een tweede carriere start?

Ook nog een vraag. Als ik op easy een nr uitspeel en 5 sterren haal, zie je dat in je setlist staan. Als je daarna 3 sterren op medium haalt, blijf je je rank van easy zien, en kan je nergens zien dat je het nr ook op medium hebt gehaald. Is dit mogelijk?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-07 15:57
Je moet in dat geval een eigen Xbox-profiel aanmaken. Als zij vervolgens inlogt met haar eigen profiel en dan GH:Metallica opstart, kan zij een eigen carrière beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

caspervc schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:15:
Ook nog een vraag. Als ik op easy een nr uitspeel en 5 sterren haal, zie je dat in je setlist staan. Als je daarna 3 sterren op medium haalt, blijf je je rank van easy zien, en kan je nergens zien dat je het nr ook op medium hebt gehaald. Is dit mogelijk?
Het is idd super klote, want ik zie liever dat ik 3 sterren hard heb gehaald, dan 5 sterren easy.
Toch blijft dit wel gewoon staan bij mij. Maar misschien zou het kunnen dat er gekeken wordt naar de hoogste score en dat je met 5 sterren meer punten hebt gehaald dan de 3 sterren..

Weet het zelf ook niet precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Wat een heerlijk spel is het toch ook O+

Vanmiddag rond een uurtje of 3 begonnen met de drum carriere (medium) en net een 20 minuten geleden de 100 sterren aangetikt om Lars te unlocken :P

In het begin ging het wat moeizamer maar gaandeweg toch gemerkt dat het beter ging en dat de nummers uit de laatste tiers ook redelijk probleemloos gingen. Alleen Dyers Eve wil me maar niet lukken.... maar dat maakt niet uit, doe hem maar al te graag nog een paar keer try-en aangezien het een geweldig nummer is.

Nu is het tijd om eens wat uit te rusten en droog te worden (stoel was ook al aardig nat geworden van de zweet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Wow, ik dacht dat ik erg was met lange speel sessies, maar jij kan er ook wel wat van :)

Ben benieuwd of het spel ook verder gaat in je slaap. Als ik het teveel speel is dat bij mij wel het geval, dan blijven de noten gewoon komen, beetje ijlen lijkt het wel. Heb ik ook met andere spellen, maar gelukkig alleen als ik het echt goed bont maak. Herkennen jullie dit? Net als wanneer je een screenshot van Guitar Hero ziet, dat het lijkt alsof het een animated gif is en het dus lijkt te bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ooit in het begin toen ik met GH3 begon had ik daar wel last van, na 1 nummer vaak al :O Tegenwoordig niet meer, hoewel als ik het zou willen en me een nummer voor de geest haal kan ik wel delen van de notenbalk tevoorschijn toveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:21
Trenchdog schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:22:
Je moet in dat geval een eigen Xbox-profiel aanmaken. Als zij vervolgens inlogt met haar eigen profiel en dan GH:Metallica opstart, kan zij een eigen carrière beginnen.
En als ik op de wii speel?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 04-07 22:17

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Beste Tweakers, wie kan mij vertellen waar ik 'n goede gitaar voor mijn Wii kan aanschaffen? Ik heb nu via eBay al tweemaal 'n gitaar binnen gekregen waarbij bij allebei de strumbar binnen no-time niet goed meer reageerde. Alletwee dezelfde gitaren, de 2e kreeg ik opgestuurd nadat ik over de eerste geklaagd had.

Nu ben ik 't zat en wil ik gewoon 'n goeie en moet ik eventueel maar wat meer betalen (deze gitaar kostte me zo'n € 35,-).

Kan iemand me 'n tip geven waar ik 't beste 'n losse gitaar kan bestellen voor niet al te veel geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169507

Eric_Cantona schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:24:
Beste Tweakers, wie kan mij vertellen waar ik 'n goede gitaar voor mijn Wii kan aanschaffen? Ik heb nu via eBay al tweemaal 'n gitaar binnen gekregen waarbij bij allebei de strumbar binnen no-time niet goed meer reageerde. Alletwee dezelfde gitaren, de 2e kreeg ik opgestuurd nadat ik over de eerste geklaagd had.

Nu ben ik 't zat en wil ik gewoon 'n goeie en moet ik eventueel maar wat meer betalen (deze gitaar kostte me zo'n € 35,-).

Kan iemand me 'n tip geven waar ik 't beste 'n losse gitaar kan bestellen voor niet al te veel geld?
Hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 04-07 22:17

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Bedankt voor je reactie, maar dit type gitaar heb ik dus gehad en daar heb ik dus geen goede ervaringen mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169507

Eric_Cantona schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:51:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar dit type gitaar heb ik dus gehad en daar heb ik dus geen goede ervaringen mee :/
Hmm heb hem al een tijdje, 2 stuks en nergens problemen mee. Nagenoeg het zelfde als de gitaar van GH 3.
Pagina: 1 2 Laatste