DVD Home Cinema boxjes gebruiken voor TV

Pagina: 1
Acties:

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 07:33
Enige tijd geleden heb ik een nieuwe TV + Xbox 360 gekocht. Ik heb nog boxjes liggen van een oude home cinema dvd set van Sony, waar inmiddels de speler van kapot gegaan is. Ik heb dus alleen nog de boxjes.

Nu wil ik het geluid van mijn xbox en tv laten lopen, over deze boxjes.

Nou ben ik totaal niet thuis in deze wereld, dus ik ben wat gaan Googlen en ben erachter gekomen dat ik mijn tv via de optische uitgang moet aansluiten op een receiver. Ik ben een beetje gaan rond kijken voor receiver, maar alle receivers die ik zie, hebben een andere aansluiting dan de boxjes die ik nog heb staan. Ik heb er even een foto van gemaakt om dit toe te lichten:

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8771/img0305xyb.jpg

Kan ik ook gewoon een andere kabel met een ander soort aansluiting gebruiken; of zit ik helemaal in de verkeerde richting met mijn idee?

Alvast bedankt!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 16:55
Een schaar moet voldoen. Stekkertje knippen en dan kan je deze zo aansluiten op een versterker/receiver.

Als je echt gaat overwegen om een AV receiver te kopen, ga bij je zelf na wat je wilt;

- 5.1 (Dolby/DTS) surround?
- Meer AV componenten?
- HDMI?
- HD geluid?

Als je het alleen bij stereo wilt houden kies dan een stereo versterker(tje)
Nadeel voor jou, geluid zal niet super zijn met die (relatief) goedkope sony surround speakertjes. Overweeg dan ook meteen om te kijken voor wat meer speaker. Boekenplank/monitor speaker?

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 07:33
Toen ik het kocht was het 1 van de betere (duurdere) setjes, en het geluid wat er uit komt ben ik erg over te spreken. Ik wil dus het 5.1 geluid zeker gebruiken als dit mogelijk is. Het hoeft allemaal niet super luxe te zijn, maar ook de 'goedkopere' 5.1 setjes zijn al snel beter als het geluid wat mijn tv produceert.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Kijk eens naar Onkyo, die heeft niet van die rare stekkertjes (Sony bijv. heeft dat wel)

Mijn HT-S3105 heeft gewoon klemmetjes. Maar dat was al een set met speakers erbij.

Ik weet niet of Onkyo wel losse receivers heeft.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38

FeaR

In GoT we trust

ThinkPadd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:28:
Kijk eens naar Onkyo, die heeft niet van die rare stekkertjes (Sony bijv. heeft dat wel)

Mijn HT-S3105 heeft gewoon klemmetjes. Maar dat was al een set met speakers erbij.

Ik weet niet of Onkyo wel losse receivers heeft.
Als je die stekkertjes er gewoon afknipt zoals gezegd werd dan houd je gewoon twee-aderig speakerdraad over. En dat is in principe het draad wat je gebruikt om je versterker/receiver mee te verbinden. Alleen is de kabel die bij zulke setjes wordt geleverd altijd vele malen dunner dan kabel die je los per meter koopt.

En Onkyo heeft zeker wel losse receivers.
Ze zijn eigenlijk ook het bekendst met hun receivers dan hun kant-en-klare setjes. Maar jij bent dus een uitzondering :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Aha, volgens mij snap ik het al.

TS heeft boxjes met een raar stekkertje eraan.

Ja dan kun je het inderdaad gewoon afknippen.

offtopic:
Vandaag m'n Onkyo weer terug gekregen, 1 optische input was defect, maar hij kan direct weer terug, want er komt nu helemaal geen geluid uit via de surround speakergroep (de stereo speakergroep doet het wel :(
Pagina: 1